Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal vi være bekjent av buing på enkeltspillere på andre lag? Syns det var i strid med Stabæks ellers gode image at supporterne buet på senegalserne på Molde forrige helg. Det er usportlig opptreden og muligens rasistisk (avhengig av hva som stod bak). Men Stabæk er jo ikke akkurat uten utenlandske spillere vi heller. Møter mye positiv innstilling til Stabæk ute blant andre lags supportere fordi Stabæk har klart å bygge opp en positiv image på mange måter. Morsomt spill, spillerutvikling, lavt budsjett og lave lønninger og resultater på tross av dette. Da må fansen følge opp med en positiv innstilling til motspillerne. (Og stort sett syns jeg det er sånn, med mye humor som er helt greit.) Man er også forbilder for ungene: «Vi heier på Stabæk og buer ikke på de andre.»

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi være bekjent av buing på enkeltspillere på andre lag? Syns det var i strid med Stabæks ellers gode image at supporterne buet på senegalserne på Molde forrige helg. Det er usportlig opptreden og muligens rasistisk (avhengig av hva som stod bak). Men Stabæk er jo ikke akkurat uten utenlandske spillere vi heller. Møter mye positiv innstilling til Stabæk ute blant andre lags supportere fordi Stabæk har klart å bygge opp en positiv image på mange måter. Morsomt spill, spillerutvikling, lavt budsjett og lave lønninger og resultater på tross av dette. Da må fansen følge opp med en positiv innstilling til motspillerne. (Og stort sett syns jeg det er sånn, med mye humor som er helt greit.) Man er også forbilder for ungene: «Vi heier på Stabæk og buer ikke på de andre.»

Herregud, hva skjer på forumet nå egentlig? Har alle tantene på ståplass plutselig fått internett?

Selvfølgelig buer vi på hvem vi vil dersom vedkommende gjør seg fortjent til det! Har ingenting med hudfarge å gjøre! Hadde det vært Daniel Berg Hestad som feiret på samme måte ville han fått like stor pipekonsert..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

velkommen til supporterlivet! trengte du å lage en egen tråd for dette? vi piper/buer ikke uten grunn vettu!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En positiv side ved buingen var jo at det ble lyd fra F-feltet også... Tydeligvis lettere å bue enn å heie frem egne gutter (sukk). La oss kalle det et oppvarmingsnummer. For øvrig hørtes $$ mye bedre på søndag enn tidligere, flytt litt lengre inn mot kortsiden så blir det veldig bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja til mer buing og piping på spillere som gjør seg fortjent til det.

Pipingen mot enkelte av Moldespillerne var mektig, det imponerte meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Puster rolig og teller sakte til 10*

Jeg tillater meg å klippe litt fra StabækSatyren for å svare deg.

"Stabæk åpnet meget bra og burde ha scoret mer enn det ene før Frekke-Røkkes leiesoldater sleivsparket inn utligningen til 1-1. Den ble behørig feiret med rumpevrikk og nesepilling foran SS med et kobbel av usympatiske spillere." Artikkel finner du her

SS kan også opplyse med at Jonevret selv sa fra til spillerne sine om at dette gjør vi ikke.

Dette har absolutt ingenting med rasisme å gjøre. Dette er rett og slett at noen Moldespillere oppfører seg som amøber sportslig sett. At de blir pepet ut resten av kampen er bare rett og rimelig. Vi er ikke her for å servere dem kaffe og småkaker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg får uttale meg:

jeg syns buingen var på sin plass. MEN når andre omgang begynte og gutta trengte vår støtte, syns jeg at vi burde ha brukt mer energi på våre egne enn å bue på Molde-spillere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud, hva skjer på forumet nå egentlig? Har alle tantene på ståplass plutselig fått internett?

Selvfølgelig buer vi på hvem vi vil dersom vedkommende gjør seg fortjent til det! Har ingenting med hudfarge å gjøre! Hadde det vært Daniel Berg Hestad som feiret på samme måte ville han fått like stor pipekonsert..

støttes!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyren mener tydeligvis at buing på usportslig oppførsel ikke hører hjemme på tribunen. Det synet deler han nok ikke med særlig mange. Likevel må det være greit å mene slikt uten å bli anklaget for å være tante. Synes dere som blåser dere opp her nå må slappe litt av når nye folk skriver sitt første innlegg. Greit å være uenig, og greit å skrive det klart når man vet at man representerer det store flertallet, men dog.

Stabæk Support har ikke som oppgave å være snille klappere for egne spillere. Vår oppgave er å lage liv på tribunen og forsøke å påvirke spillet slik at de blaa vinner kampen. Selvsagt buer vi på spillere som oppfører seg som idioter foran vårt felt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forskjell på buing og buing da, den vanvittige buingen/pipingen på Alan i de siste matchene ifjor, helt totalt grunnløst og som ikke ga seg igjennon hele kampen, det er usportslig. Men vår konkrete buing av enkelte utagerende duster på MFK over en begrenset periode det må være helt fair! Det skjønner alle! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjønner alle! ;)

Tydeligvis ikke når det blir laget enda en ny tråd.... La tråden dø ut slik som "alle som ikke hopper er voldtektsmenn". helt unødvendig å fortsette diskusjonene når det samme bli gjentatt på 3 sider, kan ikke se det kan komme noe positivt ut av det.

Håper dette blir siste post :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forskjell på buing og buing da, den vanvittige buingen/pipingen på Alan i de siste matchene ifjor, helt totalt grunnløst og som ikke ga seg igjennon hele kampen, det er usportslig.

Er det noe galt i å være usportlig?

Pipingen på Alan fungerte, han spilte drit dårlig både i Bergen og i cupfinalen på Ullevaal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forskjell på buing og buing da, den vanvittige buingen/pipingen på Alan i de siste matchene ifjor, helt totalt grunnløst og som ikke ga seg igjennon hele kampen, det er usportslig.

Er det noe galt i å være usportlig?

Pipingen på Alan fungerte, han spilte drit dårlig både i Bergen og i cupfinalen på Ullevaal.

Klart det, det er jo usportslig å være usportslig, det er jo sport det handler om .... eller? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi være bekjent av buing på enkeltspillere på andre lag?

Buing er en meget effektiv måte å si i fra om at en ikke liker måten en spiller oppfører seg på.

Dette er meget enkelt: Oppfører en motspiller seg som en dust, får han buing i return. Ønsker motspillerene å unngå buing er det bare å drite i å oppføre seg som en dust :-) Værre er det ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjønner alle! ;)

Tydeligvis ikke når det blir laget enda en ny tråd.... La tråden dø ut slik som "alle som ikke hopper er voldtektsmenn". helt unødvendig å fortsette diskusjonene når det samme bli gjentatt på 3 sider, kan ikke se det kan komme noe positivt ut av det.

Håper dette blir siste post :)

Hvorfor det egentlig? :blink:

Må ærlig talt si at jeg fatter ikke problemet ditt, hva er det for noe positivt du forventer skal komme ut av en tråd på en supporter forum, løste verdensproblemer??

En tråd stopper når den stopper, hvis du ikke er interessert så la være å lese da B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er usportlig opptreden og muligens rasistisk (avhengig av hva som stod bak)

Makan til skudd i blinde skal du vel lete lenge etter herr Venn. Å dra rasismekortet blir så tåpelig at jeg ikke gidder å forklare deg hvorfor det er dumt en gang. Bedre lykke med innlegg nummer 2!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er usportlig opptreden og muligens rasistisk (avhengig av hva som stod bak)

Makan til skudd i blinde skal du vel lete lenge etter herr Venn. Å dra rasismekortet blir så tåpelig at jeg ikke gidder å forklare deg hvorfor det er dumt en gang. Bedre lykke med innlegg nummer 2!

La du merke til at han skrev "muligens"?

Forøvrig et godt poeng fra en tidligere taler: Mener vi at det er usportslig å pipe burde vi unngå det. Mener vi at det er en del av sporten er det greit. Jeg mener det er en del av sporten. Et annet, og kanskje viktigere poeng, er om det er en del av imaget Stabæk vil ha. Bohinen har vel tidligere gått så langt som å si at han er villig til å tape poeng om det er resultatet av å være sportslig (feks ikke dra en Sundgot). Er vi det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første innlegget er jo megalættis.

For en entré på et forum... :lol: :lol: :lol:

Jaja.

Piping og buing hører hjemme, men skal være en bigeskjeft, ikke hovedaktivitet.

For øvrig mener jeg buinga ødela totalt for synginga, som jeg også ga uttrykk for under kampen. Når vi synger driter vi i hva som skjer på banen, med mindre det er noe vesentlig. Hver gang vi dro i gang i 2. omgang tok det 30 sekunder før en av mfk-spillerne fikk ballen og SSere skulle pipe i stedet for synge. Det er patetisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, helt identisk sak jo:

However, a high-profile Juventus Ultras Group, called Drughi, have released a statement suggesting they will not apologize for their actions towards Balotelli, claiming their chants had nothing to do with racism.

"Do not ask us for an apology for Balotelli, because the chorus against him was due to his provocative attitude and not because of his origins," the statement began.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buingen var fortjent, men liker det likevel ikke. Mest fordi det IKKE skaper stemning, og at det IKKE støtter eget lag. Bu gjerne når handlingen inntreffer. Men buing av en eller flere spillere kampen igjennom ødelegger mer enn det gir. I det hele tattt ganske slitsomt å høre på. Og når jeg føler det slikt, så føler sikkert noen spillere det slikt også. Positive tilrop gir positive spillere. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom flere har lyst til å sende en e-post til Stabæk eller Stabæk Support å klage indignert på buingen mot de stakkars spillerne som tydeligvis ikke (og det kom ikke fram på TV-bildene) gjorde noe galt, så får de følgende svar fra meg:

Hei,

Stabæk Support reagerer negativt på spillere som opptrer usportslig. Vi buer på spillere som trekker ut tiden, på spillere som overfaller våre egne og på spillere som på annen måte opptrer uakseptabelt.

Etter det ene målet (som gikk inn via IA Olsen) stormer spillerne med spiller 32 i spissen bort og feierer foran Stabæk Support. Dette er ulovlig i henholdt til NFFs regelverk, og kan gi gult kort. Da spillerne ble oppmerksomme på at de sto foran hjemmesupporterne, begynte de med diverse armbevegelser mot oss. At spiller 42 i tillegg trakk ut tiden ved å gå voldsomt langsomt over på egen banehalvdel (han fikk gult kort for det) bedret ikke humøret hos mange av våre medlemmer.

Hadde vi ikke buet på disse guttene fordi de tilfeldigvis var fra Senegal, ville det vært rasisme. For det er ingen tvil om at etnisk norske spillere som hadde gjort det samme ville blitt svært upopulære.

At det ble for mye buing er jeg enig i. Det gikk ut over sangen vår.

Med hilsen

Albert

leder Stabæk Support

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget godt tilsvar, Albert!

Veldig bra. Tar vi med at de angjeldene spillerne fikk en overhøvling av sin egen trener etter kampen pga målfeiringen foran $$ så blir bildet komplett

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Buing
  • Opprett ny...