Haakin 18 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 For det første har vi sikkert 50 feilpasninger i dag, 10 av 11 oppspill i luften gikk til helvete, vi taper stort sett enten førsteballen eller andre ballen.. Asså man ser at vi har en plan i spillet, men det virker ikke som at spillerne er inkludert i den planen, nannskog løper høyre og bella spiller venstre.. Nei av det jeg så i dag kan det ikke være så ille å teste senky, syntes også at skjelvik burde blitt utnyttet mer ute på kanten, men det hadde vel hjulpet lite når vi stort sett bare var to mann i boksen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 JJ hadde sikkert en plan med å sette inn Skjelvik på venstre kant, men det så ikke ut som om resten av laget skjønte det. Han fikk vel en! skikkelig ball å løpe på, og da rundet han forsvareren og fikk lagt inn. Det er jo håpløst at man ikke prøvde å utnytte farten hans. Mulig han hadde en plan men hva med å sette inn spillere som faktisk har prestert? 1-1 hadde ikke vært konge! Latterlige disposisjoner, eller desperate. Prøver han å få fyken så ham kan ta over Norge etter Drillo? Selv med innlegg fra Skjelvik har vi faktisk ingen panser spisser som kan putte ballen i mål! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PettBork 7 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Forøvrig drittlei av å høre om savnet av VGP og Alan av Alsaker og Semb også Samme her, savnet av Segerström og Andersson er mye større Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Forøvrig drittlei av å høre om savnet av VGP og Alan av Alsaker og Semb også Samme her, savnet av Segerström og Andersson er mye større Savne hjelper ikke, de er ikke samme form som de var når de ble skada, tar tid å restituere seg vettu! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 399 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Synes Berglund skulle ha blitt byttet ut før, og settet Hoff opp i stedenfor Berglund. Blir litt av det samme hele tiden hvis enten Daniel eller Berglund skal sende en dårlig stikker til hverandre. Bedre med Hoff som skulle egentlig være en erstatter for Veigar. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 ALLE LAG HAR SKADER OG SALG AV SINE BESTE SPILLERE. DETTE ER EN VERDILØS DEBATT!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Forøvrig drittlei av å høre om savnet av VGP og Alan av Alsaker og Semb også Samme her, savnet av Segerström og Andersson er mye større Really? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Ironi er faktisk ikke din sterkeste side, men dette har du sikkert selvinnsikt til å innse selv. Herlige hersketeknikker du benytter deg av, klasse som Semb ville sagt... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Synes Berglund skulle ha blitt byttet ut før, og settet Hoff opp i stedenfor Berglund. Blir litt av det samme hele tiden hvis enten Daniel eller Berglund skal sende en dårlig stikker til hverandre. Bedre med Hoff som skulle egentlig være en erstatter for Veigar. Hoff viste innsats, Berglund?? ingen ting. Her tar vi ut spillere som prøver og hva skjer ? Hoff ut og selvtillit er spilt over på minus siden! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Hoff viste innsats, Berglund?? ingen ting.Her tar vi ut spillere som prøver og hva skjer ? Hoff ut og selvtillit er spilt over på minus siden! Så du mener Hoff burde blitt på banen? Da er vi uenige isåfall. Han er ikke i nærheten av å levere noe som helst som vi har bruk for... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Forøvrig drittlei av å høre om savnet av VGP og Alan av Alsaker og Semb også Støttes!! De er faen meg helt håpløse. Så enig så enig. Det blir tatt opp i alle kamper, uansett kommentator. Håpløst! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PettBork 7 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Forøvrig drittlei av å høre om savnet av VGP og Alan av Alsaker og Semb også Samme her, savnet av Segerström og Andersson er mye større Savne hjelper ikke, de er ikke samme form som de var når de ble skada, tar tid å restituere seg vettu! Hjelper ikke en dritt, men jeg tillater meg å velge å savne hvem jeg vil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Hoff viste innsats, Berglund?? ingen ting.Her tar vi ut spillere som prøver og hva skjer ? Hoff ut og selvtillit er spilt over på minus siden! Så du mener Hoff burde blitt på banen? Da er vi uenige isåfall. Han er ikke i nærheten av å levere noe som helst som vi har bruk for... Er enig i at Hoff ikke har vist mye i Blå drakt, men han må få tillit og det JJ driver med nå er å syke ut spillere. Med 0-1 mot Ålesund og de legger seg bakpå er det klart at spillere med skuddfot og fart må få sjansen. Hva har Daniel bidratt med i dag? 0 Hva har Berglund bidratt med? 0 Hoff prøver og har skuddfot pluss teknikk! Mix har avslutter egenskaper og fart? Zenekirk hadde bedre innsats i den kampen han kom inn en Berglund og Daniel tillsammen i dag. Hvorfor får begge avslutte kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PettBork 7 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Forøvrig drittlei av å høre om savnet av VGP og Alan av Alsaker og Semb også Samme her, savnet av Segerström og Andersson er mye større Really? Nå er jeg lei av å savne de to førstnevnte. Jeg trenger litt variasjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Forøvrig drittlei av å høre om savnet av VGP og Alan av Alsaker og Semb også Samme her, savnet av Segerström og Andersson er mye større Savne hjelper ikke, de er ikke samme form som de var når de ble skada, tar tid å restituere seg vettu! Hjelper ikke en dritt, men jeg tillater meg å velge å savne hvem jeg vil Hvem gjør ikke det Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjempeblaa 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Stabæk er et av lagene som har holdt seg stabilt på øvre halvdel av TL gjennom flere år, samt seriegull i fjor, hvordan kan du si mannen som har skapt dette kan være en dårlig trener? For å si det på en annen måte, ville du byttet med noen andre? Du må være fullstendig historieløs. Hvor gammel er du? Jeg har fulgt dette laget siden 4. divisjon. Med unntak av opprykkssesongen i 1995, var vi aldri dårligere enn nr. 6, inntil vi rykket ned i 2004. Det er mange trenere som har "skapt" Stabæk. Lars Tjærnås skal ha stor ære. Backe og Linderoth også. Jönsson kom først inn da vi lå med brukket rygg i 1. div. All ære til Jönsson for at han tok oss tilbake, men han har hatt gode spillere å flyte på, noe også han selvsagt har deler av æren for å ha skaffet til veie. Det han leverer i år er imidlertid svært skuffende. Og ja, for øyeblikket ville jeg gjerne byttet med noen andre. Når han ikke ser at det ikke er mulig å gjennomføre samme spillestil som i fjor gjennom to "like" defensive midtbanespillere som skal servere to "like" bakromsspisser, må det gå galt. Det verste er at han ikke kan skylde på manglende alternativer. De finnes, men brukes åpenbart feil. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Stabæk er et av lagene som har holdt seg stabilt på øvre halvdel av TL gjennom flere år, samt seriegull i fjor, hvordan kan du si mannen som har skapt dette kan være en dårlig trener? For å si det på en annen måte, ville du byttet med noen andre? Du må være fullstendig historieløs. Hvor gammel er du? Jeg har fulgt dette laget siden 4. divisjon. Med unntak av opprykkssesongen i 1995, var vi aldri dårligere enn nr. 6, inntil vi rykket ned i 2004. Det er mange trenere som har "skapt" Stabæk. Lars Tjærnås skal ha stor ære. Backe og Linderoth også. Jönsson kom først inn da vi lå med brukket rygg i 1. div. All ære til Jönsson for at han tok oss tilbake, men han har hatt gode spillere å flyte på, noe også han selvsagt har deler av æren for å ha skaffet til veie. Det han leverer i år er imidlertid svært skuffende. Og ja, for øyeblikket ville jeg gjerne byttet med noen andre. Når han ikke ser at det ikke er mulig å gjennomføre samme spillestil som i fjor gjennom to "like" defensive midtbanespillere som skal servere to "like" bakromsspisser, må det gå galt. Det verste er at han ikke kan skylde på manglende alternativer. De finnes, men brukes åpenbart feil. Du treffer spikern på hodet der! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjempeblaa 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Dette blir jo bare verre og verre. Man begynner jo å lure på hva i all verden Jönsson & Co driver med om dagen. Det virker iallfall ikke som de trener på noe som helst. Og det virker overhodet ikke som om Janne eller noen andre i trenerapparatet ser ut til å forstå hva som er galt om dagen. Vår bestemann i dag utenom Jon i mål er vel kanskje MMS? Det sier ganske mye om årets Stabæk-lag! Gidder ikke å gjenta alt jeg har sagt tidligere på forumet når det kommer til Farnerud/Hauger på midten og arbeidsfordeling, null kreativitet fremover etc. De som har forsøkt å forsvare Farneruds ballberøringsorgie her inne tidligere får heller forsvare hvorfor ikke vi engang prøver på noe annerledes. Henning gjør en tragisk kamp i dag og har overhodet ikke noe på et landslag å gjøre i den formen han har vært i så langt i år, etter min mening. Oppsummert: 1. Vi har INGEN kreative spillere i stallen. Absolutt ingen kan skape noe på egenhånd (Daigo er for veik). 2. Vi har TO spisser med nærmest identiske ferdigheter - en god (Nannskog) og en middelmådig (Berglund) versjon. Berglund forsøker å leke Veigar, men er ikke i nærheten av å ha god nok teknikk til en slik rolle. 3. Vi har alt for lite fysikk i laget. IAO og Risp gjør akseptable kamper i dag, men er jo begge stoppere med ekstremt begrensede ferdigheter. Generelt ingen evne i laget til å gå i duell en-mot-en. Uten Keller ser fireren vår puslete ut. 4. Vi har null bredde i spillet (Daigo og Hoff/Palmi trekker bestandig innover i banen) og de få gangene vi kommer til innlegg, har vi ingen hodesterke spillere i boks i innleggssituasjoner. Huff, er det noen lyspunkt i det hele tatt? Pokker heller, jeg ser absolutt ingen lyspunkt whatsoever.. shit. Ambisjonen nå blir å holde seg i TL, dessverre. Det er ikke så ofte jeg opplever å lese reell fotballforståelse på dette forumet, men Drazyc er en av de få som virkelig har dette. Dette er som jeg skulle skrevet det selv. Hel på kornet. Blomster er avsendt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PettBork 7 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Dette blir jo bare verre og verre. Man begynner jo å lure på hva i all verden Jönsson & Co driver med om dagen. Det virker iallfall ikke som de trener på noe som helst. Og det virker overhodet ikke som om Janne eller noen andre i trenerapparatet ser ut til å forstå hva som er galt om dagen. Vår bestemann i dag utenom Jon i mål er vel kanskje MMS? Det sier ganske mye om årets Stabæk-lag! Gidder ikke å gjenta alt jeg har sagt tidligere på forumet når det kommer til Farnerud/Hauger på midten og arbeidsfordeling, null kreativitet fremover etc. De som har forsøkt å forsvare Farneruds ballberøringsorgie her inne tidligere får heller forsvare hvorfor ikke vi engang prøver på noe annerledes. Henning gjør en tragisk kamp i dag og har overhodet ikke noe på et landslag å gjøre i den formen han har vært i så langt i år, etter min mening. Oppsummert: 1. Vi har INGEN kreative spillere i stallen. Absolutt ingen kan skape noe på egenhånd (Daigo er for veik). 2. Vi har TO spisser med nærmest identiske ferdigheter - en god (Nannskog) og en middelmådig (Berglund) versjon. Berglund forsøker å leke Veigar, men er ikke i nærheten av å ha god nok teknikk til en slik rolle. 3. Vi har alt for lite fysikk i laget. IAO og Risp gjør akseptable kamper i dag, men er jo begge stoppere med ekstremt begrensede ferdigheter. Generelt ingen evne i laget til å gå i duell en-mot-en. Uten Keller ser fireren vår puslete ut. 4. Vi har null bredde i spillet (Daigo og Hoff/Palmi trekker bestandig innover i banen) og de få gangene vi kommer til innlegg, har vi ingen hodesterke spillere i boks i innleggssituasjoner. Huff, er det noen lyspunkt i det hele tatt? Pokker heller, jeg ser absolutt ingen lyspunkt whatsoever.. shit. Ambisjonen nå blir å holde seg i TL, dessverre. Det er ikke så ofte jeg opplever å lese reell fotballforståelse på dette forumet, men Drazyc er en av de få som virkelig har dette. Dette er som jeg skulle skrevet det selv. Hel på kornet. Blomster er avsendt. Nettopp, derfor savner jeg Segerström og Andersson! Frem med AlkaSeltzer til hele laget, det reparerer alt fra skrubbsår til kjærlighetssorg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 blablablabla Det er ikke så ofte jeg opplever å lese reell fotballforståelse på dette forumet, men Drazyc er en av de få som virkelig har dette. Dette er som jeg skulle skrevet det selv. Hel på kornet. Blomster er avsendt. Hehe, for en utrolig bra kommentar! Du er altså en av to på dette forumet som har reell fotballforståelse? Ganske pompøst å komme med den ytringen der gitt. Dessuten er du vel uansett på feil sted om du leter etter objektive, saklige og kjedelige analyser av pressledd, press på ballfører og sideforskyvning på et supporterforum.. Prøv deg på VG-debatt. Der kan du gjerne få briefe med dine herlige fotballkunnskaper! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Mener du virkelig at JJ ikke kunne ha gjort noe annerledes i år? Jeg må være jævlig dårlig på ironi, for det var ikke ment som det. Har du helt glemt at Jönsson bygde opp Stabæk, fordi han fikk tid ( det samme kan man si om Jonevret). Det var ingen som sa vi hadde mange gode spillere da, de har blitt gode, som lag, under Jönsson. Det er forcen til Jönsson. Så fikk vi ikke tak i de spillerne vi (les: Jönsson)ville ha, derfor har vi leid spillerne. Jönsson må bygge på nytt. Ting så ut til bli bedre, mange sjanser mot Glimt og lett seier over Sandefjord. Vi fikk til og med poeng i Stavanger. Så var det to steg tilake i dag. De som trodde vi ville få se Stabæk som i fjor var jo dømt til å bli skuffet. Selvfølgelig kunne Jönsson gjort ting anderledes. Det er ikke poenget. Poenget er vel at du har glemt hvordan Jönsson bygde laget. Kontinuitet er så undervurdert, og spesielt i fotball. Gi mannen tid, han har vist seg tilliten verdig før. At han gjør feil underveis; det skulle bare mangle. Du har glemt det viktigste kriteriet for Jönssons suksess i Stabæk. Skal jeg ta din lettvinte vri vil jeg si at du har store mangler som kritiker. Du kan knapt skjønne hva dette dreier seg om, kan du? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Det er ikke så ofte jeg opplever å lese reell fotballforståelse på dette forumet, men Drazyc er en av de få som virkelig har dette. Dette er som jeg skulle skrevet det selv. Hel på kornet. Blomster er avsendt. Fantastisk kommentar. Du er flink du! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Det kan vel neppe bli mye værre enn denne kampen, så får vel forsøke å se fremover. Det er bare en ting å som gjelder mot Tromsø nå: HEVN!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Jeg har fulgt dette laget siden 4. divisjon. Med unntak av opprykkssesongen i 1995, var vi aldri dårligere enn nr. 6, inntil vi rykket ned i 2004. Det er mange trenere som har "skapt" Stabæk. Lars Tjærnås skal ha stor ære. Backe og Linderoth også. Jönsson kom først inn da vi lå med brukket rygg i 1. div. All ære til Jönsson for at han tok oss tilbake, men han har hatt gode spillere å flyte på, noe også han selvsagt har deler av æren for å ha skaffet til veie. Det han leverer i år er imidlertid svært skuffende. Og ja, for øyeblikket ville jeg gjerne byttet med noen andre. Når han ikke ser at det ikke er mulig å gjennomføre samme spillestil som i fjor gjennom to "like" defensive midtbanespillere som skal servere to "like" bakromsspisser, må det gå galt. Det verste er at han ikke kan skylde på manglende alternativer. De finnes, men brukes åpenbart feil. Jönsson har ikke hatt gode spillere i den forstand at de var gode før han fikk skikk på dem, det er tull. Annan er vel den eneste og han fikk vi beholde et halvt år. Jönsson har gjort de gode, i sitt system. Det er det han prøver på nå også. Han trenger tid og han holder nok (for) lenge på samme formasjon for å prøve det skikkelig ut før han hiver det på båten. Han har byttet, men de to sentrale og spissene har han beholdt og det virker feil nå (gjorde ikke nødvendigvis det 16. mai). Ingen tvil om det. Men jeg stoler på at han har en god plan fordi han har (etter min mening) vist å mestre dette til fulle tidligere. Endret 25. Mai 2009 av Øyvind Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjempeblaa 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Hehe, for en utrolig bra kommentar! Du er altså en av to på dette forumet som har reell fotballforståelse? Ganske pompøst å komme med den ytringen der gitt. Dessuten er du vel uansett på feil sted om du leter etter objektive, saklige og kjedelige analyser av pressledd, press på ballfører og sideforskyvning på et supporterforum.. Prøv deg på VG-debatt. Der kan du gjerne få briefe med dine herlige fotballkunnskaper! Anders C, du er blant de gamle traverne her. Det er ikke første gang du misforstått lar deg provosere av at andres komplimenter går til andre enn deg selv. Ditt problem er primært at du er av den typen supporter som blir provosert av ethvert forsøk på konstruktiv kritikk av vårt alles kjære Stabæk. Det må imidlertid være mulig å kunne gi Dazyc et kompliment, eller si seg enig hva han sier, uten at dette nødvendigvis betyr at man automatisk mener at "jeg er en av få med reell fotballforståelse". Det er for øvrig ikke din oppgave å definere hvorvidt man er på "feil sted" når man forsøker å bedrive konstruktiv debatt rundt Stabæks problem. Dette er et forum av og for Stabæk-supportere. Hvis du ikke tåler dette, bør du slutte å diskutere og heller holde deg til tifo, flagg og øldrikking. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
overlord 16 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 en eneste sjanse på 2*45 minutter.... zzzzzzzzzzzzzzz Og ja forsvaret var meget habilt i dag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
overlord 16 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Alle vi ser det, men det går rykter om at fyren faktisk kan litt om fotball. Han vant visstnok til og med et seriemesterskap for kort tid siden. Hvis vi stikker fingern i jorda kan det hende at vi innser det faktisk er en grunn til at Janne er trener og vi taster her. Ironi er faktisk ikke din sterkeste side, men dette har du sikkert selvinnsikt til å innse selv. For hva du vet, kan jeg være Hans Backe for den saks skyld. Eller kanskje jeg rett og slett er Nils Arne Eggen, som er skuffet over hvordan det er mulig å ødelegge et lag så fullstendig i løpet av en vinter? Jeg minner for øvrig om at Gaute Larsen tok oss til bronse i 2003, uten at noen synes han nødvendigvis er en fantastisk trener av den grunn. Vi husker alle hva som skjedde i 2004. Men la oss se på realitetene: I fjor hadde vi profiler som Veigar, Alan, Annan, Tchoi som bidro enormt til suksessen. Da er det selvsagt en takknemlig jobb å være trener. Sikkert like takknemlig som å være Molde-trener for tiden, med et par Dioufere i ermet. Gode spillere betyr faktisk en god del. Poenget er at en god trener gjør det beste ut av hva han har tilgjengelig til enhver tid. Å forsøke å spille Stabæk-fotball anno 2008 i 2009, med spillere som åpenbart ikke passer i rollene de skal erstatte, vitner neppe om godt håndtverk. At man kan prøve og feile i noen kamper er greit nok, men før eller siden må man innse at det må gjøres noen grep. Mener du virkelig at JJ ikke kunne ha gjort noe annerledes i år? Mener du at Veigar, Alan og Tchoi var kjempegode fra dag en, eller tror du JJ kanskje har gjort de gode med tanke på spillemønster og taktikk? Du bør ikke være for bombastisk og si at andre er historieløse med tanke på hvordan disse spillerene var tidlig i Stabækdrakt. Men det er fort å glemme. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Har du helt glemt at Jönsson bygde opp Stabæk, fordi han fikk tid ( det samme kan man si om Jonevret). Det var ingen som sa vi hadde mange gode spillere da, de har blitt gode, som lag, under Jönsson. Det er forcen til Jönsson. Så fikk vi ikke tak i de spillerne vi (les: Jönsson)ville ha, derfor har vi leid spillerne. Jönsson må bygge på nytt. Ting så ut til bli bedre, mange sjanser mot Glimt og lett seier over Sandefjord. Vi fikk til og med poeng i Stavanger. Så var det to steg tilake i dag. De som trodde vi ville få se Stabæk som i fjor var jo dømt til å bli skuffet. Jeg mener vel at det er mange svart-hvitt-holdninger her inne. Det virker som om man enten blir tvunget til å genierklære Jönsson eller kreve hans avgang. Jeg er av den oppfatning av at Jönsson virker som en flott fyr med en del gode og noen mindre gode lederegenskaper. Han virker å være veldig flink med å utvikle enkeltspillere over tid, men som strateg og motivator er jeg mindre sikker på om han er blant de beste i Tippeligaen. Og spørsmålet er om han er trenertypen som har evner til å snu en stygg trend. Det får jo tiden vise. Så at flere her inne virket å være usedvanlig positive etter Glimt- og Sandefjord-kampene. Dessverre må vi nok innse at vi møtte to defensivt svake lag som ga oss mye rom å spille i. Når vi møter mer kompakte lag, ser vi totalt maktesløse ut (f.eks. Viking, FFK, Godset og AAFK) fordi vi ikke har tilstrekkelige ferdigheter i laget til å bryte opp et forsvar verken ved enkeltmannsprestasjoner eller høyt balltempo. Det virker for meg ganske merkelig at Jönsson ikke prøver å endre sentralt på en midtbane som fungerer så dårlig. Ja, han har vekslet på å bruke Mix/Palmi/Hoff på venstre, men det er jo ikke rare endringen. Og nå har han startet med Berglund og Nannskog på topp en del kamper på rad uten at det har gitt spesielt stor suksess. Jeg mener at Jönsson har vært veldig dyktig i sin tid i Stabæk, men at han samtidig har vært ganske heldig med situasjonen. Vi må nok innse at enkeltspillere, som Veigar og Somen, har vært vel så viktig som Jönssons trenerrolle de siste par årene for Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Det må imidlertid være mulig å kunne gi Dazyc et kompliment, eller si seg enig hva han sier, uten at dette nødvendigvis betyr at man automatisk mener at "jeg er en av få med reell fotballforståelse". Når du nevner "eneste med reell fotballforståelse" og "som om jeg skulle skrevet det selv" i samme åndedrag så ber du vel om det, eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjempeblaa 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Jeg må være jævlig dårlig på ironi, for det var ikke ment som det. Har du helt glemt at Jönsson bygde opp Stabæk, fordi han fikk tid ( det samme kan man si om Jonevret). Det var ingen som sa vi hadde mange gode spillere da, de har blitt gode, som lag, under Jönsson. Det er forcen til Jönsson. Så fikk vi ikke tak i de spillerne vi (les: Jönsson)ville ha, derfor har vi leid spillerne. Jönsson må bygge på nytt. Ting så ut til bli bedre, mange sjanser mot Glimt og lett seier over Sandefjord. Vi fikk til og med poeng i Stavanger. Så var det to steg tilake i dag. De som trodde vi ville få se Stabæk som i fjor var jo dømt til å bli skuffet. Selvfølgelig kunne Jönsson gjort ting anderledes. Det er ikke poenget. Poenget er vel at du har glemt hvordan Jönsson bygde laget. Kontinuitet er så undervurdert, og spesielt i fotball. Gi mannen tid, han har vist seg tilliten verdig før. At han gjør feil underveis; det skulle bare mangle. Du har glemt det viktigste kriteriet for Jönssons suksess i Stabæk. Skal jeg ta din lettvinte vri vil jeg si at du har store mangler som kritiker. Du kan knapt skjønne hva dette dreier seg om, kan du? Du må være særdeles dårlig til å formulere deg, dersom det ikke var ment som ironi. Men nok sutring. Jönsson har ikke "bygd opp" Stabæk. Han har hatt suksess fra dag en siden han kom, godt hjulpet av gode spillere. Han overtok i realiteten et lag som aldri burde ha rykket ned i utgangspunktet. Men likevel: All ære til Jönsson for det han har prestert, men i år har vi fått erfare at han vitterlig også har noen svakheter. Jeg er ikke alene om å gi uttrykk for dette synet. Det må også være mulig å mene dette uten at du skal ty til usakligheter. Når du snakker om mine "mangler" eller hva jeg "skjønner", uten at du selv bidrar med annet enn generelle selvfølgeligheter, vitner ikke dette om særlig slagkraftig argumentasjon. Men for det jeg vet kan du være svært ung. Kanskje tenåring? I så fall er du unnskyldt. Generelt vil jeg si til alle her: Det må kunne være mulig for en hardcore Stabæk supporter gjennom flere tiår, å gi uttrykk for konstruktiv kritikk av laget, trenerdisposisjoner og støtteapparat, uten at rullgardina går fullstendig ned for enkelte.Vi er alle like skuffet, men har selvsagt ulike måter å avreagere på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå