Anders C 6 569 Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Hehe, for en utrolig bra kommentar! Du er altså en av to på dette forumet som har reell fotballforståelse? Ganske pompøst å komme med den ytringen der gitt. Dessuten er du vel uansett på feil sted om du leter etter objektive, saklige og kjedelige analyser av pressledd, press på ballfører og sideforskyvning på et supporterforum.. Prøv deg på VG-debatt. Der kan du gjerne få briefe med dine herlige fotballkunnskaper! Anders C, du er blant de gamle traverne her. Det er ikke første gang du misforstått lar deg provosere av at andres komplimenter går til andre enn deg selv. Ditt problem er primært at du er av den typen supporter som blir provosert av ethvert forsøk på konstruktiv kritikk av vårt alles kjære Stabæk. Det må imidlertid være mulig å kunne gi Dazyc et kompliment, eller si seg enig hva han sier, uten at dette nødvendigvis betyr at man automatisk mener at "jeg er en av få med reell fotballforståelse". Det er for øvrig ikke din oppgave å definere hvorvidt man er på "feil sted" når man forsøker å bedrive konstruktiv debatt rundt Stabæks problem. Dette er et forum av og for Stabæk-supportere. Hvis du ikke tåler dette, bør du slutte å diskutere og heller holde deg til tifo, flagg og øldrikking. Min kommentar knyttet seg til din noe pompøse uttalelse om at drazyc var noe så sjeldent som en forumist med fotballforståelse og at du like gjerne kunne skrevet det selv. I min verden er det rimelig drøyt å avskrive lidenskapelige fotballsupportere med at de ikke har fotballforståelse fordi de har på seg blaa briller når de skriver innlegg. Jeg driter da langt i om jeg ikke får komplimenter fra noen på dette forumet? Hva har det med saken å gjøre uansett? Jeg kommenterte heller ikke gyldigheten i drazycs eminente analyse av Stabæks problemer. Jeg påpekte bare at det var relativt frekt å nærmest eksludere samtlige skribenter her inne fordi de kanskje velger å se mer optimistisk på situasjonen. Selvfølgelig er det ikke min oppgave å definere om du er på feil sted, og det var flåsete skrevet av meg. Ja, dette er et forum av og for Stabæksupportere, og derfor bør du avstå fra å karakterisere medlemmene her inne som ukvalifiserte til å uttale seg om fotball, selv om ikke alle begrunner sine meninger med analyser som er direkte sitert fra Nils Johan Semb og andre "fotballeksperter". Jeg kan forøvrig opplyse deg om at jeg er særdeles lite opptatt av øl. Men prøv gjerne å sette meg i "drita-full-gir-faen-fordi-jeg-er-så-hardcore-supporter-uten-fotballforståelse-båsen" Dog hører jeg ikke hjemme der. Edit: Jeg ser for øvrig gjerne at du kommer med eksempler på at jeg misforstått har blitt fornærmet over at andre har fått komplimenter. Endret 25. Mai 2009 av Anders C Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hofbräu 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Jeg mener at Jönsson har vært veldig dyktig i sin tid i Stabæk, men at han samtidig har vært ganske heldig med situasjonen. Vi må nok innse at enkeltspillere, som Veigar og Somen, har vært vel så viktig som Jönssons trenerrolle de siste par årene for Stabæk. Som jeg ser det er den nettopp Janne som har fått dem til å vokse og virkelig fungere.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Jeg mener at Jönsson har vært veldig dyktig i sin tid i Stabæk, men at han samtidig har vært ganske heldig med situasjonen. Vi må nok innse at enkeltspillere, som Veigar og Somen, har vært vel så viktig som Jönssons trenerrolle de siste par årene for Stabæk. Som jeg ser det er den nettopp Janne som har fått dem til å vokse og virkelig fungere.. du er ikke alene Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjempeblaa 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Det må imidlertid være mulig å kunne gi Dazyc et kompliment, eller si seg enig hva han sier, uten at dette nødvendigvis betyr at man automatisk mener at "jeg er en av få med reell fotballforståelse". Når du nevner "eneste med reell fotballforståelse" og "som om jeg skulle skrevet det selv" i samme åndedrag så ber du vel om det, eller? Øyvind, nå er du personlig igjen. Jeg har aldri sagt "eneste", men snarere "en av få". Les Drazyc innlegg over. Han beskriver situasjonen svært godt. Jönsson har selvsagt mange kvaliteter, men han er åpenbart ingen gud. Hovedproblemet er en midtbane som ikke er kreativ nok mht. hvordan vi er tiltenkt å spille fotball. Når det i tillegg brukes to relativt like bakromsspisser som ikke får baller å jobbe med, i kamp etter kamp, finnes det grenser for hvor mye tid man kan bruke før man må gjøre forandringer. Gaute Larsen forsøkte også å kopiere tidligere års suksessoppskrift i 2004. Da rykket vi ned. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Jeg mener at Jönsson har vært veldig dyktig i sin tid i Stabæk, men at han samtidig har vært ganske heldig med situasjonen. Vi må nok innse at enkeltspillere, som Veigar og Somen, har vært vel så viktig som Jönssons trenerrolle de siste par årene for Stabæk. Som jeg ser det er den nettopp Janne som har fått dem til å vokse og virkelig fungere.. Helt enig, men det må også ligge forutsetninger i bunn for at dette skal gå. Han har ikke tryllet frem Veigars teknikk eller Somens fysikk. Men Janne har sørget for at ferdighetene deres har kommet til sin rett i Stabæk-laget. Med et helt annet spillermateriale ville saken vært en annen. Mitt poeng er at Janne har vært dyktig, men at han kan lage gull av gråstein, har jeg ingen som helst tro på. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Jeg må være jævlig dårlig på ironi, for det var ikke ment som det. Har du helt glemt at Jönsson bygde opp Stabæk, fordi han fikk tid ( det samme kan man si om Jonevret). Det var ingen som sa vi hadde mange gode spillere da, de har blitt gode, som lag, under Jönsson. Det er forcen til Jönsson. Så fikk vi ikke tak i de spillerne vi (les: Jönsson)ville ha, derfor har vi leid spillerne. Jönsson må bygge på nytt. Ting så ut til bli bedre, mange sjanser mot Glimt og lett seier over Sandefjord. Vi fikk til og med poeng i Stavanger. Så var det to steg tilake i dag. De som trodde vi ville få se Stabæk som i fjor var jo dømt til å bli skuffet. Selvfølgelig kunne Jönsson gjort ting anderledes. Det er ikke poenget. Poenget er vel at du har glemt hvordan Jönsson bygde laget. Kontinuitet er så undervurdert, og spesielt i fotball. Gi mannen tid, han har vist seg tilliten verdig før. At han gjør feil underveis; det skulle bare mangle. Du har glemt det viktigste kriteriet for Jönssons suksess i Stabæk. Skal jeg ta din lettvinte vri vil jeg si at du har store mangler som kritiker. Du kan knapt skjønne hva dette dreier seg om, kan du? Du må være særdeles dårlig til å formulere deg, dersom det ikke var ment som ironi. Men nok sutring. Jönsson har ikke "bygd opp" Stabæk. Han har hatt suksess fra dag en siden han kom, godt hjulpet av gode spillere. Han overtok i realiteten et lag som aldri burde ha rykket ned i utgangspunktet. Men likevel: All ære til Jönsson for det han har prestert, men i år har vi fått erfare at han vitterlig også har noen svakheter. Jeg er ikke alene om å gi uttrykk for dette synet. Det må også være mulig å mene dette uten at du skal ty til usakligheter. Når du snakker om mine "mangler" eller hva jeg "skjønner", uten at du selv bidrar med annet enn generelle selvfølgeligheter, vitner ikke dette om særlig slagkraftig argumentasjon. Men for det jeg vet kan du være svært ung. Kanskje tenåring? I så fall er du unnskyldt. Generelt vil jeg si til alle her: Det må kunne være mulig for en hardcore Stabæk supporter gjennom flere tiår, å gi uttrykk for konstruktiv kritikk av laget, trenerdisposisjoner og støtteapparat, uten at rullgardina går fullstendig ned for enkelte.Vi er alle like skuffet, men har selvsagt ulike måter å avreagere på. Det går litt fort ja så kanskje det ble ironi, jeg vet da pokker:-) Stabæk rykket ned med et lag som ikke burde rykket ned, men; ikke glem at vi mistet mange etter nedrykket. Jönsson startet med et uferdig lag fullt av "spørsmålstegn", kan da ikke være tvil om det. Veigar feks, svak i 2004, klart bedre i 2005, sjef i 2006-2008. Poenget mitt er at dette er en restart, og han har ikke fått de spillerne han ønsket seg. Og ja; han gjør mye som kan virke rart (ref to like spisser, sentrale midtbanespillere). Men han har alltid holdt lenge på sine ideer, og de har gått inn hver gang i Stabæk! Dette blir vi ikke enige om, men rullgardina har jo ikke gått ned pga uenighet med deg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjempeblaa 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Mener du at Veigar, Alan og Tchoi var kjempegode fra dag en, eller tror du JJ kanskje har gjort de gode med tanke på spillemønster og taktikk? Du bør ikke være for bombastisk og si at andre er historieløse med tanke på hvordan disse spillerene var tidlig i Stabækdrakt. Men det er fort å glemme. Tcoyi blomstret i det øyeblikket Jönsson var tvunget til å bruke ham på midten fremfor på kanten. Det er noe av det samme mange av oss her etterlyser med eksempelvis Koba og Hoff. Veigar passet ekstremt godt i rollen i mellomrommet som servitør til Nannskog. Den rollen får han ikke i alle lag. Det er ikke overraskende at han sliter i Frankrike. Veigar må brukes i rollen han passer best. Alan var en diamant som måtte slipes og tilpasses norsk fotball, slik det alltid er med spillere fra andre kontinenter. Dette er en realitet som har lite å gjøre med JJ trenergjerning. Spillere som Berglund og Farnerud derimot, er ikke i en slik situasjon. Mener du at disse vil fungere bedre i sine roller dersom de "får mer tid"? Poenget er at skal Farnerud spille må han plasseres på defensiv midtbane. Skal Berglund spille, må han ha servitører bak seg. Slik er ikke situasjonen, og dette er og blir JJ's ansvar. For å sitere Trapattoni: "Et fotballag er som et orkester. Fiolinisten kan ikke spille kontrabass". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Øyvind, nå er du personlig igjen. Jeg har aldri sagt "eneste", men snarere "en av få". Les Drazyc innlegg over. Han beskriver situasjonen svært godt. Jeg var vel upresis. Jeg klarer ikke å være personlig mot et nick jeg ikke aner hvem skjuler seg bak. Forøvrig er jeg enig i at Drazyc beskriver situasjonen meget bra, men det er altså ikke mitt poeng. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjempeblaa 0 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Det går litt fort ja så kanskje det ble ironi, jeg vet da pokker:-) Stabæk rykket ned med et lag som ikke burde rykket ned, men; ikke glem at vi mistet mange etter nedrykket. Jönsson startet med et uferdig lag fullt av "spørsmålstegn", kan da ikke være tvil om det. Veigar feks, svak i 2004, klart bedre i 2005, sjef i 2006-2008. Poenget mitt er at dette er en restart, og han har ikke fått de spillerne han ønsket seg. Og ja; han gjør mye som kan virke rart (ref to like spisser, sentrale midtbanespillere). Men han har alltid holdt lenge på sine ideer, og de har gått inn hver gang i Stabæk! Dette blir vi ikke enige om, men rullgardina har jo ikke gått ned pga uenighet med deg. Se her ja, dette var nye takter. Vi er nok ikke så uenige likevel. Men jeg fastholder at bruk av Farnerud som offensiv midt, i kombinasjon med en bakromsspiss som Berglund, neppe er den beste løsningen. Ikke minst når vi faktisk har kreative spillere tilgjengelig i laget, som etter min oppfatning kunne fungert bedre i Farneruds rolle. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Mener du at Veigar, Alan og Tchoi var kjempegode fra dag en, eller tror du JJ kanskje har gjort de gode med tanke på spillemønster og taktikk? Du bør ikke være for bombastisk og si at andre er historieløse med tanke på hvordan disse spillerene var tidlig i Stabækdrakt. Men det er fort å glemme. Tcoyi blomstret i det øyeblikket Jönsson var tvunget til å bruke ham på midten fremfor på kanten. Det er noe av det samme mange av oss her etterlyser med eksempelvis Koba og Hoff. Veigar passet ekstremt godt i rollen i mellomrommet som servitør til Nannskog. Den rollen får han ikke i alle lag. Det er ikke overraskende at han sliter i Frankrike. Veigar må brukes i rollen han passer best. Alan var en diamant som måtte slipes og tilpasses norsk fotball, slik det alltid er med spillere fra andre kontinenter. Dette er en realitet som har lite å gjøre med JJ trenergjerning. Spillere som Berglund og Farnerud derimot, er ikke i en slik situasjon. Mener du at disse vil fungere bedre i sine roller dersom de "får mer tid"? Poenget er at skal Farnerud spille må han plasseres på defensiv midtbane. Skal Berglund spille, må han ha servitører bak seg. Slik er ikke situasjonen, og dette er og blir JJ's ansvar. For å sitere Trapattoni: "Et fotballag er som et orkester. Fiolinisten kan ikke spille kontrabass". Jon Keller Jon Inge Segers Stenvoll Farnerud Hauger Andersson Kobayashi Hoff Nannskog Når Segers og Andersson er tilbake, bør ikke dette være så vanskelig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Mitt poeng er at Janne har vært dyktig, men at han kan lage gull av gråstein, har jeg ingen som helst tro på. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Segerstrøm, Andersson, Tchoyi, Alanzinho og Veigar var vel gråstein da de kom til klubben? At et par av disse spillerne kanskje hadde blitt "gull" av seg selv kan godt hende, men det er ikke tilfeldig at det er Janne som står bak utviklingen til disse spillerne. Husker hva Janne sa for et par år siden da vi ikke hadde penger til innkjøp av dyre spillere; "jeg konsentrer meg om de som allerede er her og jobber med å få dem bedre"(noe i den duren). Hvor hadde Segerstrøm, Andersson, Veigar og ALan vært i dag hvis ikke Janne hadde trent dem? Endret 25. Mai 2009 av ØyvindW Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Mai 2009 Del Skrevet 25. Mai 2009 Men jeg fastholder at bruk av Farnerud som offensiv midt, i kombinasjon med en bakromsspiss som Berglund, neppe er den beste løsningen. Ikke minst når vi faktisk har kreative spillere tilgjengelig i laget, som etter min oppfatning kunne fungert bedre i Farneruds rolle. Jeg har mange tanker om det, men det er vel feil tråd og det er alt for sent. Nå har vel HH tre gule mener jeg å huske så da blir det forandringer. Jeg håper på: MMS-JIH-IAO-VEH Hoff-Mix-Pontus-Jørgen Daigo - Fredrik/Daniel Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
III 106 Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 25. Mai 2009 (endret) Hvor hadde Segerstrøm, Andersson, Veigar og ALan vært i dag hvis ikke Janne hadde trent dem? De hadde alle vært gode fotballspillere, men Janne skal især ha honnør for å ha sett spillerpotensiale til Alanzinho og gitt han tillit deretter. Men alle hadde basisferdigheter i massevis, og hadde garantert lykkes med de ferdighetene de har i bunn. Janne var først og fremst flink til å sette sammen laget - sy det sammen. Men når det skjer en ganske drastisk endring på for kort tid er det ikke "bare" Janne som skal stå skolerett for det i den økonomiske hverdagen som preger klubben, der det er "klimaet" som bestemmer det. Det er overhodet ikke sånn at disse spillerne ikke hadde vært gode fotballspillere hadde spilt andre steder, simpelthen fordi de har så mye fotball i seg at det ikke er overordnet en trener. Men igjen, å sette sammen laget med utfyllende ferdigheter er Jannes fortjeneste, og når nesten hele laget han har bygd opp blir skiftet ut på et halvt år er det krevende å gjenskape like gode prestasjoner. Som en viss 1. divisjonstrener sa: Du får ikke en gode omelett uten gode egg, og sånn er det like ens med et fotballag også. Hadde Sir Alex trent Bryne hadde det nok ikke vært veldig bra det heller.... Kontinutet er dessuten avgjørende for å utvikle seg som lag. Endret 25. Mai 2009 av III Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
christian- 0 Del Skrevet 26. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 26. Mai 2009 (endret) Tilbake til kampen: Etter å ha klødd meg i hodet utallige ganger over hvor i granskauen IA er når Aalesund scorer, har jeg nå funnet ut at han står oppe ved motstanderens 16-meter (på linje med nannskog) når Bella mister ballen/blir taklet. Det kommer en kontring, Henning støter, MMS trekker ut mot vingen, og det eneste forsvaret som står igjen er Risp og VEH, samt Koba og Hoff som luntet/småløp innimellom etter. Og vi vet jo alle hvordan det endte. Spørsmålet er, hva faen gjorde IA der oppe?! Jeg er av den oppfatning av at hadde han tatt den duellen mot Aarøy istedet for Vegar, så hadde det trolig ikke blitt mål. Var dette en taktisk vri? Slå høyt på IA og la Nanne plukke nedfallsfrukt. Dette ville, med tanke på at høye baller var det farligste vi lagde idag, vært en forholdsvis god idé, men da må det jo for svarteste h******* være mulig å organisere seg litt bedre bakover?! Nå skal jeg bruke natta på å lete fram gode argumenter, som jeg må bruke for å prøve og overbevise den idioten av en bergenser jeg deler kjøkken med, samt alle lavpannede Enga-fans jeg måtte kjenne, for at Stabæk fremdeles er til å regne med. Det blir vanskeligere for hver runde. Gud, som jeg gleder meg til å stoppe kjeften deres snart! Edit: Til Stabæk leverer spill som stopper kjeften deres! Endret 26. Mai 2009 av christian- Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Det kladder: http://www.stabak.no/content/view/3828/505/ Men cupkampen er da på onsdag, ikke torsdag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Scot 2 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Hadde alle hatt samme innstilling som Super-Jon.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Mitt poeng er at Janne har vært dyktig, men at han kan lage gull av gråstein, har jeg ingen som helst tro på. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Segerstrøm, Andersson, Tchoyi, Alanzinho og Veigar var vel gråstein da de kom til klubben? At et par av disse spillerne kanskje hadde blitt "gull" av seg selv kan godt hende, men det er ikke tilfeldig at det er Janne som står bak utviklingen til disse spillerne. Husker hva Janne sa for et par år siden da vi ikke hadde penger til innkjøp av dyre spillere; "jeg konsentrer meg om de som allerede er her og jobber med å få dem bedre"(noe i den duren). Hvor hadde Segerstrøm, Andersson, Veigar og ALan vært i dag hvis ikke Janne hadde trent dem? Stabæk har vært i flytsonen over lang tid. Du må huske på at det har vært enklere for andre spillere å komme inn og etablere seg når laget forøvrig har fungert så godt som det har gjort. Det var enkelt for Johan å komme inn i en stall som var så samkjørt (og med flere kvalitetsspillere i laget fra før) og med en trener som visste hvordan han ville at Stabæk skulle spille. Nå er dessverre sannheten at det ikke er tilstrekkelig med kvalitet i dette laget til å spille slik vi spilte ifjor/forfjor. Jeg stiller meg tvilende til om Janne er like flink til å justere dette. Med tanke på hvilke lag han tar ut og hvordan vi spiller kamp for kamp så langt i år, synes jeg det ser ut som om han er helt blottet for nye ideer. Han har, i det store og det hele, valgt å bruke den samme midtbanen i hele år enda det for meg er ganske åpenbart at det er der problemet ligger. Johan Andersson fungerte fra dag en. Å tro at det er kun Jannes fortjeneste blir i beste fall naivt. Segerström har gjort mange gode kamper for Stabæk, men vi må også huske på at Pontus var en del av et helt annet lag enn det laget vi har nå. Forsvaret hadde en mye enklere jobb med Alan, Veigar og Somen på banen. At Pontus som enkeltspiller er SÅ fantastisk som mange vil ha det til, tror jeg ikke noe på. Men han er en annen stoppertype enn de vi bruker nå (Risp, IAO, MMS, JIH), og det kan vi trenge. Veigar er en spiller som definitivt kan fungere i flere lag enn Stabæk, men han er avhengig av å bli brukt riktig og spesielt ikke bli brukt som ensom spiss. Janne har ikke tryllet frem Veigars tekniske ferdigheter. Vil gi Janne mest honnør for den jobben han har gjort med Alan. Det har vært en real suksesshistorie som nok Janne må ta mye av æren for (noe Alan har gjentatt flere ganger selv). Spørsmålet blir jo da hvor ofte det dukker opp en ny Alanzinho i Stabæk-stallen. Tror vi må vente en stund til neste gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Vanskelig for JJ å få til noe når halvparten av gutta neppe ble svette, de fleste "pasningene" gikk på tvers eller bakover hvis de mot all formodning ikke gikk til motspiller og vi konsekvent velger langpasningen fremfor å forsøke å komme til innlegg eller gjennombrudd langs bakken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Synes noe av det Semb sa i går var ganske så lurt. Bortsett fra alt maset om Alan og Veigar!!! En fri oppsummering: - Berglund er ingen møtende spiss, han må ha ballen på samme måte som Nannskog. Det er ingen ting i veien for å spille med to bakromspisser, så lenge mittbanen klarer å sende ballene riktig. - Hoff må bli brukt riktig. Alt av vårt spill skjer i en eller annen kobinasjon på høyrekanten, Hoff får ingen baller å jobbe med fra midtbanen. Det ene gjennomspillet fra Hoff til Bella som endte i offside, var egentlig veldig bra! (og det var kun og bare kun det eneste i den kampen) - Vi spiller for vanskelig i forhold til ferdigheter. En-toutch-fotball er ikke løsningen på alt, det ender fort opp i feilpassninger. - Høye innlegg fra kant og langpassninger bakfra fungerer EKSTREMT dårlig på det spissparret vi har. Nannskog prøver jo heller på brasse enn å heade ballen. Han liker heller ikke tøffe dueller i feltet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Fy faen. Først en drittkamp av de helt sjeldne, og deretter et supporterforum der folk slenger dritt over en lav sko ("Kjempeblaa" riktignok et par hestehoder foran resten) om laget og til hverandre. Virker som om halvparten av aktørene i denne tråden egentlig heier på andre klubber, men har meldt seg på her for å spre eder og galle. Skjerpings! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Det er bare å begynne å ramse opp det du har av positivitet som spreger på. Litt ironisk at du, selv i et innlegg for positivitet, har en nagativ tone... hehe. Applaus for det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Jeg har ikke mye positivt å bidra med om spillet pt. Derfor bidrar jeg heller ikke med det. Jeg ser ingen enkle løsninger. Mer omstokking av spillere har jeg liten tro på. Det funka dårlig i 2004 og det har funka dårlig i år. Kanskje er problemet mentalt? Kanskje er problemet at sentrale spillere kommer inn et par uker før seriestart og at vi er like ukjent med hjemmearenaen som alle andre lag? Det jeg imidlertid reagerte mest på er lavmålet på debatten her hvor folk strør om seg med ukvemsord om spilleres ferdigheter, innsats og deres motivasjon. Oppi all usakligheten fra besserwissere uten relevant erfaring eller kompetanse i det hele tatt, sprer de om seg med personsjikane av debattanter med ulike oppfatninger. Det eneste man oppnår med dette er at forumet blir som vgd - at ingen som virkelig har noe å bidra med gidder å delta i debatten. Jeg går inn på denne tråden i håp om å finne noe mer analytisk enn det jeg finner, gitt. Hvor er innleggene til @ringo? Ikke så rart kanskje at han ikke vil spre sine analytiske perler i en slik grisebinge denne tråden er i ferd med å bli. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Mitt poeng er at Janne har vært dyktig Da er vi hvertfall enige om det. Ærlig talt mener jeg at den viktigste tråden her på forumet nå ikke er denne, men tråden for neste kamp. Og planlegging av hva vi supporterne kan bidra med til den kampen. Svaret er enkelt, og begynner med "möt för fan halv!". Dette gjelder selvfølgelig først og fremst $$, men gjerne så mange Resten handler om at det ikke må være japansk grammatikk, barbiegirl eller noe annet over anlegget (lyden skal komme fra tribunen). Får vi til det, har vi økt sjansen for å vinne uendelig mye mer enn om vi diskutere enkeltspillere "til døde" her inne. Noen som sa velkommen til lidelsen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Jeg har ikke mye positivt å bidra med om spillet pt. Derfor bidrar jeg heller ikke med det. Jeg ser ingen enkle løsninger. Mer omstokking av spillere har jeg liten tro på. Det funka dårlig i 2004 og det har funka dårlig i år. Kanskje er problemet mentalt? Kanskje er problemet at sentrale spillere kommer inn et par uker før seriestart og at vi er like ukjent med hjemmearenaen som alle andre lag? Det jeg imidlertid reagerte mest på er lavmålet på debatten her hvor folk strør om seg med ukvemsord om spilleres ferdigheter, innsats og deres motivasjon. Oppi all usakligheten fra besserwissere uten relevant erfaring eller kompetanse i det hele tatt, sprer de om seg med personsjikane av debattanter med ulike oppfatninger. Det eneste man oppnår med dette er at forumet blir som vgd - at ingen som virkelig har noe å bidra med gidder å delta i debatten. Jeg går inn på denne tråden i håp om å finne noe mer analytisk enn det jeg finner, gitt. Hvor er innleggene til @ringo? Ikke så rart kanskje at han ikke vil spre sine analytiske perler i en slik grisebinge denne tråden er i ferd med å bli. Dette må være noe av det mest selvmotsigende jeg har lest på en stund. Først kritiserer du enkelte debattanter for å underminere andres meninger på forumet (og overdrive andres betydning), og så gjør du akkurat det samme selv ved å bruke uttrykk som "besserwissere uten relevant erfaring eller kompetanse" og "grisebinge" om enkelte (riktignok uten å nevne navn) og så oppjustere @ringos betydning i forhold til andre debattanter her inne. Jeg forbeholder meg retten til å uttale meg om svakhetene ved dette Stabæk-laget som jeg er så glad i. Og jeg forventer at andre på forumet her møter mine meninger med respekt og argumenterer saklig tilbake. Mener du at mine betraktninger er svake og ikke holder mål, får du heller peke på hva du er uenig i enn å heve deg over dem å kalle dem besservisser-oppfatninger eller for lite analytisk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 538 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Vel talt! Kvarme bør også huske på at han står som "Ressursperson"....... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 GJEEEEEEEEESP! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 538 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Flott at du holder høyt intellektuelt nivå Kvarme.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Jeg registrerer at Dr. Phil sitter og leser i denne tråden. Kanskje han kunne tatt ansvar for stemningen på forumet og sendt et par PM'er til noen av brukerne. Jeg tror det er mange med meg som blir ganske matte av sjargongen her inne nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Enig med Potter. Back on topic, folkens. Siterer fra retningslinjene: 3. Kardemommebyloven gjelder, du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill! 4. Hvert forum har ett tema. Hold dere til det. 5. Vi anbefaler at du stiller deg selv dette spørsmålet før du poster: Tilfører jeg noe nytt til diskusjonen? Dersom folk fortsetter å bryte reglene vil poster slettes, og om nødvendig advarsler deles ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Enig med Potter. Back on topic, folkens. Siterer fra retningslinjene: 3. Kardemommebyloven gjelder, du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill! 4. Hvert forum har ett tema. Hold dere til det. 5. Vi anbefaler at du stiller deg selv dette spørsmålet før du poster: Tilfører jeg noe nytt til diskusjonen? Dersom folk fortsetter å bryte reglene vil poster slettes, og om nødvendig advarsler deles ut. Veldig enig i dette. Men et generelt spørsmål: I en kamptråd er det vel meningen at også kan diskutere reaksjoner etter kampen (inkl. vurdering av trenerens taktiske disposisjoner underveis, ris og ros til spillere etc.)? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå