Kongen23 943 Del Skrevet 1. Mai 2009 Del Skrevet 1. Mai 2009 Vi må sette en spillestil med spillere som vi har i klubben nå og ikke prøve å få f.eks. Berglund eller Hoff til å bli de nye Veigar og Alan. Ser ut som om spillestilen i år, dog, blir lange baller mot Nannskog. Nannskog har jo ikke for vane å gå opp i dueller men trekker seg heller litt unna. I følge han selv er dette en av hovedgrunnene til at han har unngått så mye skader de siste årene. Men hvis spillestilen i år blir lange baller burde vi hvertfall hatt noen i klubben som har kapasitet til å ta i mot disse på topp. IA og JIH er vel i så måte et aktuelt spisspar mens Nannskog spiller sweeper som løper opp alle som kommer gjennom mens Skjønsberg er mannen som skal klinke ballen opp. Men er det et sånt Stabæk vi vil se? Vil vi heller se laget vårt spille sånn enn å havne på f.eks 8-11 plass hvor de faktisk prøver finne tilbake til gode, gamle Stabæk? Med det forslaget der tror jeg vi kommer til å ende på 14.-16. plass. Beklager å måtte skuffe deg... (mulig innlegget ditt var ironisk, men fant ingenting som tydet på det!) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 5. Mai 2009 Del Skrevet 5. Mai 2009 Men med dagens spillerstall, slik den er nå hadde det ikke vært artig å prøve en slags 4-3-3? JK / IA JIH - MMS - FR - TS CK HH / PP - JA/ PF DK - DN - EH Kellers største styrke er som ballvinner / ryddegutt og ved å bruke ham som en slags sweeper foran backrekken kan Palmi, Henning eller pontus trekke høyere opp i banen. Alle tre har jo gode avslutteregenskaper. For ikke å snakke om mulighetene for Johan Anderson når han kommer tilbake. Espen Hoff er en spiller jeg helst vil se i rendyrket venstrevingrolle, mer usikker om Kobayashi kan spille høyre. Til det har jeg sett ham for lite, JIH har uansett vist seg mer enn villig tll å doble langs kanten å iverta bredden. Nannskog som enslig spiss har jeg troen på, og det blir ikke noe mindre bakrom for ham å boltre seg på denne måten... Er dette en tanke nå som vi ikke har Veigar / Alan til å tråkle ballen igjennom midten på? Tar opp denne ifra formasjon / spillestil tråden... Problemene våre i år er først og fremst mangelen på spillere som kan ta ballen ifra midtbane / forsvar og i angrep. Slik som Veigar var sykt god til og Alan heller ikke var ueffen til. Dette medfører at vi spiller mye five-a-side og triller ball på midten, og slik mister initiativet i angrep. Vi har gått ifra å være tippeligaens beste overgangslag til å bli ett av de dårligste. Følgelig får vi sjeldent avsluttet angrepene våre, og istedet mister vi ballen på midten og får overganger imot. Dette er vel en grunn til hvorfor Stabæk sliter, og med en formasjon som over mener jeg vi får bedre utnyttet de spillerne vi har. Offensivt må midtbanen bidra mer og det betyr at vi fortrinnsvis Farnerud som den mest passningssikre spilleren vår, må høyere opp i banen. Med Keller som ryddemann bak midtbanen bør det være mulig, Keller i en slik rolle løser dessuten dilemmaet om han eller JIH bør spiller høyreback. Samtidig som jeg mener Keller kommer mer til sin rett på den måten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 6. Mai 2009 Del Skrevet 6. Mai 2009 Tar opp denne ifra formasjon / spillestil tråden... Problemene våre i år er først og fremst mangelen på spillere som kan ta ballen ifra midtbane / forsvar og i angrep. Slik som Veigar var sykt god til og Alan heller ikke var ueffen til. Dette medfører at vi spiller mye five-a-side og triller ball på midten, og slik mister initiativet i angrep. Vi har gått ifra å være tippeligaens beste overgangslag til å bli ett av de dårligste. Følgelig får vi sjeldent avsluttet angrepene våre, og istedet mister vi ballen på midten og får overganger imot. Dette er vel en grunn til hvorfor Stabæk sliter, og med en formasjon som over mener jeg vi får bedre utnyttet de spillerne vi har. Offensivt må midtbanen bidra mer og det betyr at vi fortrinnsvis Farnerud som den mest passningssikre spilleren vår, må høyere opp i banen. Med Keller som ryddemann bak midtbanen bør det være mulig, Keller i en slik rolle løser dessuten dilemmaet om han eller JIH bør spiller høyreback. Samtidig som jeg mener Keller kommer mer til sin rett på den måten. Vi har sikkert spillere som ville passe bra inn i 4-3-3, men jeg tror ikke løsningen på problemene er å øve inn et helt nytt spillesystem. Det må da være lettere å få de spillerne vi har til å fungere i den stilen som er så innarbeidet. Det er dessuten helt uaktuelt for JJ å endre spillestil. Jeg mener at vi ikke har vært flinke nok i fjor/vinter, til å hente spillere som passer inn i de rollene de skal fylle. Vi har kanskje vært litt for mye oportunister da vi hentet Farnerud, Hoff, Berglund..., som uten tvil er klassespillere, men fyller de rollene de er tenkt å bekle godt nok? Da tenker jeg spesielt på offensiv midtbane og møtende spiss. Hoff har jo ikke taklet rollen som møtendes spiss i Stabæk (som han først var tiltenkt), og Berglund beveger seg veldig likt Nannskog. Resultatet er at vi ikke lenger har spillere som ofte nok oppsøker mellomrommet mellom backfireren og midtbanen til motstanderen. Berglund blir liggende på offside-grensen sammen med Nannskog, og Farnerud er mer en playmaker, enn en som truer rom. Video-analysene som ble gjennomgått på OB illustrerte jo nettopp dette problemet, som også er grunnen til at det blir slått såpass mye langt i mangel på oppspillspunkter fremover i banen. Jeg tror den kortsiktige løsningen er å terpe rollene med de spillerne vi har. Jeg synes Farnerud var med mer offensivt mot Lyn, mens Nannskog/Berglund fortsatt møter for lite. Dessutene er vingene våre for tamme og holder ikke bredden, og innleggene til Daigo (mot lyn) var for dårlige. Håper sommervinduet vil gi oss en møtende spiss (Veigar), og en kraftfull offensiv midtbanespiller, i tillegg til minst ett godt venstrebein på venstrekant/back. Vi trenger spillere som kan legge inn presist uten å måtte vende opp hele tiden, det ødelegger rytmen i angrepet. Dessuten trenger vi Andersson og Pontus tilbake i form til sommeren. Håper på dette laget etter sommervinduet: Jon/Iven Høiland/Keller - MMS - Seger - Ny mann Andersson - Ny mann - PF/HH - Hoff/Daigo Ny mann - Daniel/Bella Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 6. Mai 2009 Del Skrevet 6. Mai 2009 Jeg mener at vi ikke har vært flinke nok i fjor/vinter, til å hente spillere som passer inn i de rollene de skal fylle. Vi har kanskje vært litt for mye oportunister da vi hentet Farnerud, Hoff, Berglund..., som uten tvil er klassespillere, men fyller de rollene de er tenkt å bekle godt nok? Da tenker jeg spesielt på offensiv midtbane og møtende spiss. Hoff har jo ikke taklet rollen som møtendes spiss i Stabæk (som han først var tiltenkt), og Berglund beveger seg veldig likt Nannskog. Hoff har skuffet stort, men jeg har vel egentlig aldri sett de store kvalitetene hans som spiller. Har bestandig ment at han passet best som ren kantspiller i Lyn, og derfor bør han rendyrkes som dette i Stabæk også. Men vi må huske på at Hoff ble kjøpt inn på et tidspunkt der Veigar fremdeles var i klubben. Hoff ble vel sett på som fleksibelt stallfyll for å forsterke bredden, noe vi tidvis manglet ifjor. Farnerud er jeg derimot mer skeptisk til. Tydelig at han hele tiden har vært tiltenkt en viktig rolle i laget siden han kom inn, men han har jo på ingen måte klart å erstatte Somen. Etter min mening var tapet av Somen mer fatalt enn mange her inne har innsett og kanskje enda viktigere enn tapet av Veigar. Tross alt spilte vi våre beste kamper ifjor med Somen på laget. Mot slutten ifjor overlevde vi mye pga. flyt, stor selvtillit og soloprestasjoner av Alan og Veigar. Når Veigar heller ikke har blitt erstattet på en god nok måte, har vi mistet hele fundamentet i angrepsspillet vårt. Det var et tøft overgangsmarked i vinter, og få klubber greide å hente det helt store. Rade Prica ser vel så langt ut til å være vinterens kjøp, men Rosenborg måtte vel også ut med en god del for ham. Helt enig i at Berglund ser mer ut som en cover for Daniel enn noen spissmakker for ham. Synes han faktisk ser nokså rusten ut, og avslutningene han har kommet til så langt har vært temmelig stusslige. Grunnen til at vi nå foretar hastekjøp, er vel rett og slett at vi begynner å føle et sportslig press. Vi søker kortsiktige resultater istedenfor langsiktig lagbygging. Det kan til syvende og sist bli en kostbar affære. Bra er det likevel at de fleste av nyervervelsene er på lån. Håper på dette laget etter sommervinduet:Jon/Iven Høiland/Keller - MMS - Seger - Ny mann Andersson - Ny mann - PF/HH - Hoff/Daigo Ny mann - Daniel/Bella Etter hva MMS har vist i år, kan det se ut som om en god midtstopper er viktigere enn en venstreback - helst en spiller som behersker begge deler godt. Segerström i lag med en vel så god midtstopper med komplementære ferdigheter gir et solid fundament for resten av laget. Sentrallinjen (midtstoppere, sentralmidtbane, midtspiss) er ofte det viktigste i fotball. Viser du robusthet i alle disse leddene sentralt, er du vanskelig å stoppe. Helt enig ellers at vi derfor trenger en ny sentral midtbanespiller og en ny spiss. Er dessverre redd for at det er for mye å be om i vinduet som kommer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 7. Mai 2009 Del Skrevet 7. Mai 2009 Etter kampen i går fikk vi vel noen svar. MMS er ute av form og bør heller ikke brukes på venstre back (har vel aldri spilt der før). Det positive var vel at Hauger og Farnerud hadde en bedre arbeidsfordeling, og at Bella jobbet mere i mellomrommet. Daigo var bra og giftig før pause og Keller jobber hardt hele kampen. Funker vel greit med JIH som midtstopper også. Vi kommer til mange sjangser, men vi møtte et offensivt B/G som ga oss mye rom. Derfor er jeg er spent på om vi klarer å vise samme fremgang i spillet hjemme mot Sandefjord. Håper at ting begynner å sitte nå, og at det omsettes i skåringer, seiere og bartefrie spillere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 7. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 7. Mai 2009 (endret) Jeg vil gjerne se oss starte i en 352 formasjon. Synes det passer bedre til de spillertypene vi har nå. --------------------Jon----------------------- --------Høiland----IA-----Risp/Segers/Hedenstad/MMS ---------------HH--------PF---------------- CK---------------DK/PRP-----------EH/TS/Mix -------------Daniel-------Bella------------ Vi har ingen god venstre back, da kan vi likegodt spille uten. Samtidig er våre to beste midtbanespillere best når de kan ligge dypt. Da får vi inn en mann som kan legge seg inn mellom motstanders forsvar og midtbane. Da må denne personen tas ut, som kan gi mer rom til Daniel og Bella. Med denne formasjonen er man avhengige av løpssterke kanter, men det har vi i Keller og Mix/EH/TS. Endret 7. Mai 2009 av jokke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 8. Mai 2009 Del Skrevet 8. Mai 2009 Jeg vil gjerne se oss starte i en 352 formasjon. Synes det passer bedre til de spillertypene vi har nå.--------------------Jon----------------------- --------Høiland----IA-----Risp/Segers/Hedenstad/MMS ---------------HH--------PF---------------- CK---------------DK/PRP-----------EH/TS/Mix -------------Daniel-------Bella------------ Vi har ingen god venstre back, da kan vi likegodt spille uten. Samtidig er våre to beste midtbanespillere best når de kan ligge dypt. Da får vi inn en mann som kan legge seg inn mellom motstanders forsvar og midtbane. Da må denne personen tas ut, som kan gi mer rom til Daniel og Bella. Med denne formasjonen er man avhengige av løpssterke kanter, men det har vi i Keller og Mix/EH/TS. I stedet for å endre formasjon, kan man jo prøve følgende i 442, med samme spillere: --------------------Jon----------------------- CK-------Høiland-------IA-------Hedenstad/TS -------------------PF------------------ HH-------------DK/PRP-----------EH/Mix -----------Bella-----Daniel-------------- Trekker Keller ned, Hauger ballanserer på høyre kant (Han har vel også brukbar innleggsfot). Farnerud spiller defensiv playmaker og får mange oppspillspunkter. Hauger kan jo lett bytte plass med Daigo/Palmi hvis ting ikke funker, evt. bytte side. Han spilte vel mye v. kant i 1. div. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 8. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 8. Mai 2009 (endret) Den formasjonen ser bra ut den men ser ikke helt at Henning skal fungere godt på høyrekanten. Et av problemene våre som jeg ser det er at henning og Farnerud blir for like i rollene og i spillestil på midten, dette har man forsøkt å gjøre noe med de siste kampene, ved at Henning i enda større grad ligger bak og Pontus er den krative foran, men er slett ikke sikker på om det er den beste løsningen heller. Tror det rett og slett ikke er plass til de begge sentralt. Per nå er Pontus den jeg vil ha bak der. Enig i at Daigo kan komme mer til rette sentralt offensivt, Ender derfor opp med denne herlige offensive formasjonen: (4-4-2) -------- JK --------- CK - JIH - IA - TS/VH -------- PF --------- EH ---- DK ------Mix ----- FB ------------ ---------- DN ------- Endret 8. Mai 2009 av hebbe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 8. Mai 2009 Del Skrevet 8. Mai 2009 Min mening er at formasjonsendring er noe tull. 442 Alltid Uansett. Man endrer ikke filosofi pga et par tråe kamper. Det er nok usikkerhet i laget som det er. Utprøving av nye formasjoner vil ikke føre til noe godt, men vi kan til en viss grad prøve ut forskjellige folk i forskjellige roller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gugur 27 Del Skrevet 8. Mai 2009 Del Skrevet 8. Mai 2009 Jeg er veldig enig med Hebbe! Samtidig ser jeg heller ikke for meg Farnerud i en defensiv rolle på midtbanen. Til det blir han for lite fysisk og aggresiv. Håper med tid at Hauger kan bli bedre i den defensive rollen(gutten er ung og full av utviklingspotensiale) - at han holder sonen sin bedre enn han gjør nå, og at Farnerud kan ligge som en halv-offensiv midtbanespiller og balansere vingspillet vår. Før eller siden løsner det for Daigo/Hoff og Bella/Nannskog. Første omgangen mot Bodø Glimt var stor, men uflaks og en elendig Morten ødela for oss. Vi burde drept kampen allerede da. Jeg har sett stigende formspill av Stabæk i de siste kampene, og tror det løsner skikkelig mot Sandefjord etter å ha fått litt selvtillit i cupen. Alltid, uansett! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 8. Mai 2009 Del Skrevet 8. Mai 2009 Jeg er veldig enig med Hebbe! Samtidig ser jeg heller ikke for meg Farnerud i en defensiv rolle på midtbanen. Til det blir han for lite fysisk og aggresiv. Håper med tid at Hauger kan bli bedre i den defensive rollen(gutten er ung og full av utviklingspotensiale) - at han holder sonen sin bedre enn han gjør nå, og at Farnerud kan ligge som en halv-offensiv midtbanespiller og balansere vingspillet vår. Før eller siden løsner det for Daigo/Hoff og Bella/Nannskog. Første omgangen mot Bodø Glimt var stor, men uflaks og en elendig Morten ødela for oss. Vi burde drept kampen allerede da. Jeg har sett stigende formspill av Stabæk i de siste kampene, og tror det løsner skikkelig mot Sandefjord etter å ha fått litt selvtillit i cupen. Alltid, uansett! Er enig i usikkerheten når det gjelder agressiviteten/taklingsferdighetene til Farnerud, men han er vel like (lite) fysisk som Hauger?. Jeg tror Farnerud er litt vassere på å lese spillet, slå passninger og ballbehandling, samtidig som han også har stor aksjonsradius og bra "motor". Spiller han defensivt vil han også ha flere passningsalternativer fremover i banen. Hauger på kant var mest tenkt for å få balanse på midtbanen (Keller-rollen). Men er enig i at Mix også er et bra alternativ. Ellers enig i at vi så tendenser til bedre arbeidsfordeling mellom PF - HH og mellom DN - FB i kampen mot B/G. Så jeg tviler på at JJ gjør store endringer før Sandefjord-kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 8. Mai 2009 Del Skrevet 8. Mai 2009 Min mening er at formasjonsendring er noe tull. 442 Alltid Uansett. Man endrer ikke filosofi pga et par tråe kamper. Det er nok usikkerhet i laget som det er. Utprøving av nye formasjoner vil ikke føre til noe godt, men vi kan til en viss grad prøve ut forskjellige folk i forskjellige roller. Det er 4 innfallsvinkler til valg av formasjon og spillere: 1. Man velger formasjon og deretter de som passer best inn på hver av disse plassene, slik at totalen blir best mulig. Det betyr at den nest beste sentrale midtbanespilleren vil bli vraka til fordel for den beste høyrebacken, selv om midtbanespilleren er bedre. Dette er JJs tilnærming. Problemet er å finne ut hvem som er best hvor og samspiller best med andre, særlig når spisskompetansen er ulik og totale ferdigheter er ganske identiske. Slik det er nå holder JJ på som Gaute Larsen i 2004. Spillere bytter plass til hver kamp og mye fungerer dårlig. 2. Man velger de 11 beste spillerne og dytter dem inn i en på forhånd fastsatt formasjon (Semb og Andresen-metoden) På denne måten kan man få fx. 3 gode midtstoppere og 4 gode spisser inn i en 4-4-2 formasjon. 3. Man tar de 11 beste spillerne og tilpasser formasjonen etter dem. Her kan det bli mye rokkeringer på formasjon ved endringer på laget eller skader/innbytter. Spesielt egnet ved ujevn tropp. 4. Man ser an motstander og plukker ut de som best kan spille motstanderen dårlig, deretter velges formasjon, og samtidig utnytte motstandeens svakheter for selv å score. (Drillo/Rekdal-metoden) Mitt tips nå ville vært å kombinere en balanse av 1 og 4 - helt kynisk. Slik det er nå kommer vi neppe utenom å legge opp taktikk også etter motstander, og hvilke mottrekk motstanderen gjør til hva vi gjør osv. Det pleier å bli kjedeligere fotball, færre sjanser og færre mål i hver kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 711 Del Skrevet 8. Mai 2009 Del Skrevet 8. Mai 2009 etter de ferdighetene HH har vil jeg tro han kan fungere som høyre back Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 14. Mai 2009 Del Skrevet 14. Mai 2009 Dette er sier vel det meste: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article138704.ece Eliteseriens mest effektive lag: (Oversikten er basert på sjansestatistikken i eliteguiden på vg.no. Tallet viser hvor mange sjanser hvert lag trenger for å score mål. Scoringer/sjanser i parantes) Sandefjord: 2,08 (12/25) Rosenborg: 2,13 (15/32) Odd Grenland: 2,25 (16/36) Viking: 2,36 (11/26) Vålerenga: 2,69 (13/35) Start: 2,81 (16/45) Brann: 2,91 (12/35) Tromsø: 3,00 (14/42) Lyn: 3,33 (6/20) Fredrikstad: 3,44 (9/31) Bodø/Glimt: 3,50 (8/28) Molde: 3,53 (13/46) Strømsgodset: 3,85 (7/27) Lillestrøm: 4,14 (7/29) AaFK: 4,33 (9/39) Stabæk: 4,55 (9/41). Vi kommer til sjangse men klarer ikke å lage mål... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 14. Mai 2009 Del Skrevet 14. Mai 2009 Takk og lov for at vi havner sist på den tabellen! Hadde vi hatt like få sjanser som vi har mål så langt, hadde det vært snakk om mye mer enn å få det til løsne. Ser man på utviklingen, spesielt med tanke på glimtkampen, ser vi at spillet sitter mer og mer. Derfra er det ikke lang vei til stødig sanking av poeng. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 17. Mai 2009 Del Skrevet 17. Mai 2009 VGs sjansestatistikk understreker vel det som er blitt nevnt tidligere, sjansene må settes Antall målsjanser 1. Stabæk, 51 sjanser, snitt: 5,67 Utnyttelse av sjanser 16. Stabæk, 13 mål/51 sjanser, 25,5% utnyttelse Når man er så ineffektiver, er det godt at det produseres rikelig med sjanser Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 18. Mai 2009 Del Skrevet 18. Mai 2009 VGs sjansestatistikk understreker vel det som er blitt nevnt tidligere, sjansene må settesAntall målsjanser 1. Stabæk, 51 sjanser, snitt: 5,67 Utnyttelse av sjanser 16. Stabæk, 13 mål/51 sjanser, 25,5% utnyttelse Når man er så ineffektiver, er det godt at det produseres rikelig med sjanser Enig, men det er også viktig hvordan sjangsene kommer og hvem som får dem. Det sier mye om hvordan spillet forøvrig fungerer. Og det har jo blitt bedre. Det viktigste nå er at spissene våre får mye å jobbe med og finner skåringsformen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 23. Mai 2009 Del Skrevet 23. Mai 2009 Nettet var nede. TV-signalet var borte. Hva gjør jeg? Selvfølgelig - finner frem Seriemester 2008 DVD'en. Du verden så merkelig, men likevel så selvfølgelig. Å gjenoppleve at Alan kunne avgjøre kamper på egenhånd - og derigjennom spre selvtillit og tro selv på dårlige dager. At alt ville gå veien hvis Somen hadde dagen. Vissheten om at Veigar kunne trylle frem pasningen som åpnet et helt forsvar utifra intet. Og ikke minst - Daniels avslutninger. Tror ikke jeg har sett en avslutning fra ham på DVD'en hvor han ser opp før ballen sitter. All fokus på ball og fot i avslutningsøyeblikket. Fascinerende, faktisk. Så ikke hittil i år. Veigar (Daigo), Somen (Farnerud) og Annan (Henning) tror jeg kan ordne seg med tiden, men en Daniel i godt gammelt slag må til før blodtrykket går ned hos meg. Alan er Alan - fenomenet kommer aldri tilbake. Bare noen geriatriske betraktninger på en kjedelig dag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. Mai 2009 Del Skrevet 23. Mai 2009 Alan er Alan - fenomenet kommer aldri tilbake. Alan kommer aldri tilbake, men vi kan jo også prøve å ta med oss de få positive sidene ved at han ikke er på laget lenger. Husker du f.eks. bortekampen mot LSK i fjor? 1. Alan på sitt beste: han går over halve banen og setter'n i kassa ganske tidlig i kampen. 2. Alan på sitt verste: Fordi det gikk så bra bestemmer han seg for å ikke gi fra seg ballen i angrep resten av kampen - han skal ha flere solomål. Herregud så mye frustrasjon og tapte målsjanser det ga. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MiniRodahl 35 Del Skrevet 23. Mai 2009 Del Skrevet 23. Mai 2009 Det er sant. Virker som at alle har glemt alle gangene vi reiv av oss hårsstubbene grunnet en Alanzinho som aldri ga fra seg ballen og heller mistet den til motspillere. Men uansett, Alan var en strålende som det er vanskelig å ikke savne. Det er klart at tapet av han og Veigar er betydningsfullt for årets situasjon, men det nytter ikke å syte over at de er borte. Det er jo selvfølgelig mye viktigere å få til spillet Janne ønsker å spille, og ikke minst det å sette sjansene. Det tror jeg kommer etterhvert som Bella finner nettmaskene, det løsner for Daniel og Johan Andersson kommer tilbake Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. Mai 2009 Del Skrevet 23. Mai 2009 Jeg må tilstå at jeg er litt usikker på dette med Berglund og Nannskog. De er veldig bra spisser begge to, ingen tvil om det. Men hvor bra kan de bli sammen? Det virker litt som de er ganske like - bakromsspillere - heller enn at de utfyller hverandre, og at begge savner en makker av "Veigar-typen". Det trenger ikke være noe galt i det. Nannskog kan neppe spille alle kampene år, spesielt når det blir to i uka mot tøff motstand. Men det betyr at vi sannsynligvis trenger en spiss til. Om det er Senky, Hoff, Koba, Johan, en junior eller en vi ikke har fått tak i enda (f.eks. DG) vet ikke jeg. Og kanskje ikke JJ helt heller. Enda. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 24. Mai 2009 Del Skrevet 24. Mai 2009 Det er jo selvfølgelig mye viktigere å få til spillet Janne ønsker å spille, og ikke minst det å sette sjansene. Det tror jeg kommer etterhvert som Bella finner nettmaskene, det løsner for Daniel og Johan Andersson kommer tilbake Vi har to spillere som kommer tilbake fra skade, begge viktige spillere. Kanskje ikke på nivå til de som er solgt, men virker ikke som en som er skadet er like mye savnet som en som er solgt.... Johan Andersson 12 Mål TL 2008 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 I og med at Henning Hauger er ute mot Tromsø pga. gule kort, får vi nå se hvilke trekk JJ blir tvunget til å gjøre på mittbanen. Håper at Koba får lov til å prøve seg på mitten. Tror han kan dyrkes som en kreativ spiller med presise passninger fremover, men som Semb nevnte han mangler litt fart... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 I og med at Henning Hauger er ute mot Tromsø pga. gule kort, får vi nå se hvilke trekk JJ blir tvunget til å gjøre på mittbanen. Håper at Koba får lov til å prøve seg på mitten. Tror han kan dyrkes som en kreativ spiller med presise passninger fremover, men som Semb nevnte han mangler litt fart... Ja, bare positivt at Henning må stå over, etter min mening. Han har prestert svakt de to siste kampene spesielt. Virker som om Janne vegrer seg for å prøve Daigo sentralt. Tipper han bruker Mix eller Palmi istedet, men jeg synes absolutt vi skal gi Daigo en sjanse her akkurat som vi gjorde med Somen i sin tid. Spillertypene er jo helt forskjellige, men det betyr ikke at de ikke kan fungere i samme posisjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nothingtown 0 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 I og med at Henning Hauger er ute mot Tromsø pga. gule kort, får vi nå se hvilke trekk JJ blir tvunget til å gjøre på mittbanen. Håper at Koba får lov til å prøve seg på mitten. Tror han kan dyrkes som en kreativ spiller med presise passninger fremover, men som Semb nevnte han mangler litt fart... Tror egentlig det er positivt at vi nå blir tvunget til å gjøre endringer sentralt på midten. Håper bare Janne ser at med en gang Daigo kommer innover i banen blir det farlig og setter Daigo inn sentralt. Hvis han velger Palmi og Farnerud sentralt og holder Daigo på kant begynner jeg å bli seriøst bekymret... Hoff - Farnerud - Daigo - Skjelvik Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Mener forøvrig at Friling har et godt poeng i bloggen sin: Dette laget trenger mer løpskraft. Vi har en midtbane der Henning er den eneste som virker kapabel til å løpe nok over 90 minutter, og når han i tillegg ikke er i sin beste form, ser det syltynt ut. Legg også til fysikk som et emne for overgangsvinduet i sommer, etter min mening. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Uenige om veien ut av uføret Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Mai 2009 Del Skrevet 26. Mai 2009 Jeg tror både grålars og daniel har rett i sine ressonementer. Og det er et stort problem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 27. Mai 2009 Del Skrevet 27. Mai 2009 men vi kan da faen ikke slå lange baller mot lag som AAFK som spiller 7-2-1 formasjon,hvertfall når vi har spillere som må ha ball i beina for å klare å putte mål. fortsett å jobbe med ball langs bakke fotball Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 27. Mai 2009 (endret) Del Skrevet 27. Mai 2009 (endret) Hepp, Nå tror ikke jeg at LB nødvendigvis mener at vi skal spille ensidig langt og krige for andreballene heller. Jeg oppfatter det snarere som om han mener vi må blø mer for drakta, samtidig som vi må kutte ut jåleri som overhopp og hælklakker. Det er jeg forsåvidt enig med LB i. Vi kan selvsagt også bruke den lange pasningen, men det må gjøres riktig. For Stabæk sin del så handler det da om å slå pasningen over motstanderens forsvarsledd og inn i bakrommet. Men det fordrer at det finnes et bakrom å spille i. Altså et middel vi kan bruke i kontrafasen. For Daniel har også helt rett i at langballer ikke vil virke mot et etablert forsvar - til det mangler vi noen spillertyper. Men dette er en mediakonstruert greie. De har kryssklippet og stilt spørsmål for å få det til å se ut som om man trekker i hver sin retning. Samtidig har man glemt å snakke med han som bestemmer disse greiene - JJ. @ringo Endret 27. Mai 2009 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå