Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om vi er på vei opp mot toppen, eller på vei ned mot bunn. Eller kanskje vi ikke skal noe sted: "8.-plass, her kommer vi!"?

Hvis vi legger opp tre skjema: til kvalikk (ca. 30 poeng), ingemannsland (ca. 40 poeng) og tredjeplass - (som også vil innebære sikker e-cup-plass) (ca. 50 poeng), kan vi se det hele an underveis:

Kvalikk (30 poeng)

Etter 3 runder: 3 poeng (+0)

Etter 6 runder: 6 poeng (+0)

Etter 9 runder: 10 poeng (+1)

Midt på (40 poeng)

Etter 3 runder: 3 poeng (- 1)

Etter 6 runder: 6 poeng (- 2)

Etter 9 runder: 10 poeng (- 2)

Bronse og EL (50 poeng)

Etter 3 runder: 3 poeng (- 2)

Etter 6 runder: 6 poeng (- 4)

Etter 9 runder: 10 poeng (- 5)

Uavgjort-resultatet mot Viking er enda ikke med (gidder ikke regne desimaltall), men det forandrer heller ikke stort.

Jeg håper at vi etterhvert kan se bort fra det første skjemaet, men inntil videre er det det som stemmer best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om vi er på vei opp mot toppen, eller på vei ned mot bunn. Eller kanskje vi ikke skal noe sted: "8.-plass, her kommer vi!"?

Hvis vi legger opp tre skjema: til kvalikk (ca. 30 poeng), ingemannsland (ca. 40 poeng) og tredjeplass - (som også vil innebære sikker e-cup-plass) (ca. 50 poeng), kan vi se det hele an underveis:

Kvalikk (30 poeng)

Midt på (40 poeng)

Bronse og EL (50 poeng)

Uavgjort-resultatet mot Viking er enda ikke med (gidder ikke regne desimaltall), men det forandrer heller ikke stort.

Jeg håper at vi etterhvert kan se bort fra det første skjemaet, men inntil videre er det det som stemmer best.

Håper også det første skjemaet blir uaktuellet. Det betyr nemlig nedrykk. I år (med 16 lag) må man ha minst 35 poeng for å nå kvalikk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvalikk (30 poeng)

Midt på (40 poeng)

Bronse og EL (50 poeng)

Håper også det første skjemaet blir uaktuellet. Det betyr nemlig nedrykk. I år (med 16 lag) må man ha minst 35 poeng for å nå kvalikk

Tenk å bruke tiden på dette.Jeg kan dø imorgen, det kommer sikkert til å regne hele sommern.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi skal faa se. det kan jo godt hende at guttene plutselig vaakner og saa blir det seier etter seier i de siste 5-6 kampene ;) jeg synes det er ok med litt matematikk av og til men avgjörelsen blir tatt paa banen og dermed er jeg taalmodig og venter til siste kamp er slutt. dessuten blir jeg ganske pessimistisk naar jeg fölger nöye med hvem som har hvor mange poeng :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ikke helt riktig ut, Rich. Hvis vi tar snittet f.o.m. 1998 og ganger opp med 30/26 (flere kamper i år enn før) får vi følgende: Nest siste plass gir snitt på 28.4 poeng, det vil si at det er det man gjennomsnittlig må slå for å komme over direkte nedrykk. I snitt vil det altså holde med 29 poeng for å havne på kvalik. Kvalikplassen (har brukt 3dje sist også i 2008) har et gjennomsnitt på 30.6 poeng.

Viktig her er også hvor mange kamper som ender uavgjort all den tid 33% av poengene blir borte i en kamp som ender uavgjort. Gjennomsnittlig antall uavgjorte er 22.6%, i år er det foreløpig 41.2%. Rimelig stor forskjell her. Årets tabell viser jo også at hvis man etter 10 kamper multipliserer antall poeng med 3 (spilt 10 av 30 kamper) så vil seks lag få færre enn 35 poeng.

Så etter denne lite vitenskapelige undersøkelsen viser det seg at ca 30 poeng holder til kvalik i år. Får du 31 eller mer så er sjansene gode for å komme blant topp 13.

Denner undersøkelsen har vi strengt tatt ikke bruk for her, men diverse andre forumer må føle seg velkomne til å kopiere resultatet:-)

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 poeng holder om alle lagene samler like mange poeng de resterende 2/3 av TL

Kvallik = 3X9=27....

At denne tendensen holder helt ut tviler jeg på. Tipper Rich har rett og 35 blir sikker plass i år, 33 blir kvallik :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg savner Alberts sammenlignende tabeller. Da ville nemlig kampen i Stavanger vært pluss i boka.

Det må vel uansett regnes som (resultatmessig) pluss i boka med uavgjort i Stavanger. Det er definitivt blant de fem vanskeligste kampene våre i år. I den gruppa har jeg for så vidt også kampen i Fredrikstad, så det er vel ikke i de antatt vanskelige kampene vi har gjort oss bort hittil i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det blir nedrykk. Ville høre litt tips også spurte jeg ekspert Frode Olsen på live blogg, og han sa at det ikke var sansynnlig,. Ellers tror jeg ikke det blir Europa. Hvis vi er heldig så kommer vi på den øvre halvdelen av tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Oppdatert etter 12 runder:

Kvalikk (30 poeng)

Etter 12 runder: 14 poeng (+2)

Midt på (40 poeng)

Etter 12 runder: 14 poeng (- 2)

Bronse og EL (50 poeng)

Etter 12 runder: 14 poeng (- 6)

Den andre muligheten til e-cupspill er gjennom fair play-trekningen, hvor det ifølge VG ligger slik til:

1.B/G 1 + 9 => 11

2.Stt 0 + 13 => 13

3.LSK 1 + 13 => 15

3.Stb 0 + 15 => 15

3.FFK 0 + 15 => 15

3.Odd 1 + 13 => 15

3.VIF 1 + 13 => 15

8.San 1 + 14 => 16

8.RBK 1 + 14 => 16

10.MFK 0 + 17 => 17

10.Vik 0 + 17 => 17

10.Lyn 0 + 17 => 17

13.TIL 2 + 15 => 19

13.Aal 0 + 19 => 19

15.Bra 1 + 19 => 21

16.SIF 0 + 22 => 22

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pt så er det bare 6 poeng opp til pallen, og vi skal spille CL kvallik.

Så enn så lenge velger jeg å se lyst på det!!!!

En ikke ukjent figur har vel nevnt noe om kvartfinale mot Barca i CL. Kanskje det er i år :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

mye som går imot om dagen ass... men nå har jeg faen meg bestemt for at dette skal ikke få ødelegge gleden jeg har av å se stabæk spille! jeg skal kose meg minst like mye som før, kanskje mer! vi kommer gjennom det her. alltid. uansett.

kom igjen stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

neste års 11er:

jon

hedenstad

iao

rogne

morten

tom

skjelvik

mix

hening

palmi

nannskog

Bortsett fra spissene så ser det jo bra ut. Eneste bra som kommer ut av pengekrisen er jo junior satsningen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neste års 11er:

jon

hedenstad iao rogne morten

tom skjelvik mix hening

palmi nannskog

Kontrakten med IAO går vel ut i år så vidt jeg husker, men bytt ham ut med Pontus S så har vi et bedre lag som er både yngre og billigere å drifte. Kommer det i tillegg en sulten unggutt (evt en Tømmernes i form) i stedet for Nannskog så kan dette se bra ut for neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neste års 11er:

jon

hedenstad iao rogne morten

tom skjelvik mix hening

palmi nannskog

Kontrakten med IAO går vel ut i år så vidt jeg husker, men bytt ham ut med Pontus S så har vi et bedre lag som er både yngre og billigere å drifte. Kommer det i tillegg en sulten unggutt (evt en Tømmernes i form) i stedet for Nannskog så kan dette se bra ut for neste år.

Hepp,

Ironi gjør seg dårlig på forum, man kan bli tatt for å være seriøs...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha troen Ringo, og for utgiftsbudsjettene våre ser en slik lagoppstilling veldig bra ut. Det er ikke alltid lett å se hvem som slår gjennom, tenk bare på Alan, Veigar, Somen, Annan og Bjørnar (sistnevnte slukket riktignok igjen etter en sesong). Dette er alle spillere som har vært gitt opp av de fleste...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha troen Ringo, og for utgiftsbudsjettene våre ser en slik lagoppstilling veldig bra ut. Det er ikke alltid lett å se hvem som slår gjennom, tenk bare på Alan, Veigar, Somen, Annan og Bjørnar (sistnevnte slukket riktignok igjen etter en sesong). Dette er alle spillere som har vært gitt opp av de fleste...

Lønnsvennlig førsteellever for neste år:

Jensen

Remman-Ager-Rogne-Hedenstad

Hæhre-Mix-Stenvoll(kaptein)-Skjelvik

Aase-Sitter

Godt under 5 mill totalt = en lønnsreduksjon på mellom 80 og 90 prosent.

NB! Ironivarsel NB!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jensen

Aase-Sitter

NB! Ironivarsel NB!

Bortsett fra at Ager og Mix er uaktuelle.

De skal til USA.

icon8.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jensen

Aase-Sitter

NB! Ironivarsel NB!

De skal til USA.

icon8.gif

Sitter har ikke fått kontraktstilbud av Stabæk, og har allerede tatt beslutning om å avslutte fotballkarrieren. Tror neste kamp kan være hans siste.

Henning og Pontus S bør vel kunne beholdes, og Henning bør vel også være kapteinen.

Jeg ser i motsetning til deg ingen grunn til ironi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal til USA.

icon8.gif

Jeg ser ikke hvordan Mix kan forlate Stabæk etter denne sesongen eller for den saks skyld neste...Han skrev jo under på en 3 års kontrakt som tredde i kraft 9. mars i år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert etter 15 runder:

Kvalikk (30 poeng)

Etter 15 runder: 20 poeng (+5)

Midt på (40 poeng)

Etter 15 runder: 20 poeng (+0)

Bronse og EL (50 poeng)

Etter 15 runder: 20 poeng (- 5)

To tøffe bortekamper blant disse tre siste kampene, likevel kommer vi ut av det med seks poeng (og en veldig god målforskjell). Fortsetter vi slik kan dette ende med medalje, men da er vi nødt til å klare å erstatte Keller bedre enn vi gjorde i dag. Medalje krever nok 2 poeng i snitt pr kamp i resten av kampene.

PS Legger for øvrig merke til at etter halvspilt serie er kvalikken på akkurat 15, åttendeplassen forblir på akkurat 20 poeng og bronsen på akkurat 25 poeng. Det skulle tyde på av overslagene kan stemme ganske bra. :)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Tar meg friheten til å oppdatere denne.

Oppdatert etter 18 runder:

Kvalikk (30 poeng)

Etter 18 runder: 27 poeng (+9)

Midt på (40 poeng)

Etter 18 runder: 27 poeng (+3)

Bronse og EL (50 poeng)

Etter 18 runder: 27 poeng (- 3)

Med tanke på hvor overlegne Rosenborg (og til dels Molde) er for øyeblilkket, tror jeg neppe det er realistisk med noe mer enn bronse i år. Klarer vi 2 poeng per kamp i snitt ender vi på 51 poeng..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar meg friheten til å oppdatere denne.

Oppdatert etter 18 runder:

Kvalikk (30 poeng)

Etter 18 runder: 27 poeng (+9)

Midt på (40 poeng)

Etter 18 runder: 27 poeng (+3)

Bronse og EL (50 poeng)

Etter 18 runder: 27 poeng (- 3)

Med tanke på hvor overlegne Rosenborg (og til dels Molde) er for øyeblilkket, tror jeg neppe det er realistisk med noe mer enn bronse i år. Klarer vi 2 poeng per kamp i snitt ender vi på 51 poeng..

Så i siste halvdel av årets 18 seriekamper ligger vi foran skjemaet på 50 poeng? Er oversikten slik å forstå? 9 runder: -5 .... 18 runder: -3

Synes det per dags dato ser ganske lyst ut: Vi har fem seiere, en uavgjort og ett tap de siste syv, og tapet var tross alt mot RBK på Lerkendal. Nedturen er selvfølgelig at vi ikke slår Lyn når vi leder! Bortekampen mot Aalesund er nesten glemt og nå får gutta i tillegg muligheten til å revansjere den kampen i cupen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så i siste halvdel av årets 18 seriekamper ligger vi foran skjemaet på 50 poeng? Er oversikten slik å forstå? 9 runder: -5 .... 18 runder: -3

Ja. Vi har over de siste ni rundene gjort det litt bedre enn et bronselag skal prestere i snitt gjennom sesongen.

Synes det per dags dato ser ganske lyst ut: Vi har fem seiere, en uavgjort og ett tap de siste syv, og tapet var tross alt mot RBK på Lerkendal. Nedturen er selvfølgelig at vi ikke slår Lyn når vi leder! Bortekampen mot Aalesund er nesten glemt og nå får gutta i tillegg muligheten til å revansjere den kampen i cupen!

Deler vi opp i hjemme og borte, får vi fire strake hjemmeseire (egentlig har vi seks strake, hvis vi tar med LSK og Sandefjord 16. mai). Men borte har vi et soleklart tap (selv om det bare ble 0-1, ble vi til tider rundspilt), uavgjort mot Norges svakeste lag og en heldig seier mot Vålerenga. Denne schizofrenien (konge/middels i annenhver kamp) må snart ta slutt, og da forhåpentligvis til det bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk 2010 - Adecco eller Europa?
  • Opprett ny...