JonasM 1 691 Del Skrevet 31. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 31. Juli 2009 (endret) når kommer reprisen? BLir dessverre bare høydepunkter fra livesendingen. Lastet opp hele sendingen til Sumo bare 5 min etter kampslutt, så oppdager jeg at Sumo ikke godtar wmv-fil som sendingen ble konvertert til. Dermed skulle jeg prøve å konvertere til ønsket Sumo-format (mpeg2) - da ble filen plutselig 20GB (wmv-filen er 800mb stor). Det vil ta noen døgn om jeg laster den opp. Lager en redigert utgave som kommer senere i dag. Edit: Skal laste opp wmv-filen til stabak.no' server slik at de som vil kan laste den ned i sin originale helhet. Endret 31. Juli 2009 av JonasM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 894 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Dere kan jo ta en tur innom pirathavna.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MLandmark 59 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 når kommer reprisen? BLir dessverre bare høydepunkter fra livesendingen. Lastet opp hele sendingen til Sumo bare 5 min etter kampslutt, så oppdager jeg at Sumo ikke godtar wmv-fil som sendingen ble konvertert til. Dermed skulle jeg prøve å konvertere til ønsket Sumo-format (mpeg2) - da ble filen plutselig 20GB (wmv-filen er 800mb stor). Det vil ta noen døgn om jeg laster den opp. Lager en redigert utgave som kommer senere i dag. Edit: Skal laste opp wmv-filen til stabak.no' server slik at de som vil kan laste den ned i sin originale helhet. Tillat meg å spørre; hva slags innstillinger var det du brukte for å få den til 20 GB? MPEG-2 er jo kodeken som brukes på DVD, og en DVD er maks 9 GB stor (dual-layer). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Dere kan jo ta en tur innom pirathavna.. Vi vil ha flere treff på stabak.no! Endret 1. August 2009 av Rettep Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Celebi2 894 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Tenkte på den plug-in'en Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Åja, da misforsto jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Den eneste muligheten vi har funnet for å få til det er et drittprogram som koster 1200 kroner. Vi gidder ikke å betale så mye for noe så simpelt. Hvis faren din vil betale så kjører vi på med det fra og med neste kamp. Spørmål:Det burde være mulig å kunne donere noen kroner dedikert direkte til StabækTV? jeg vet ikke hvor mange som bruker tjenesten så langt? Kronerulling er ingen sak for et så bra produkt som det StabækTV er blitt nå! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Den eneste muligheten vi har funnet for å få til det er et drittprogram som koster 1200 kroner. Vi gidder ikke å betale så mye for noe så simpelt. Hvis faren din vil betale så kjører vi på med det fra og med neste kamp. Spørmål:Det burde være mulig å kunne donere noen kroner dedikert direkte til StabækTV? jeg vet ikke hvor mange som bruker tjenesten så langt? Kronerulling er ingen sak for et så bra produkt som det StabækTV er blitt nå! Sant det. Men kanskje greit å finne ut hvor mye et program som fungerer bra koster. Det til 1200 er jo, sitat Rettep: "et drittprogram". Og det er vel egentlig ingen vits spør du meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Mlandmark: Sumo krever et det er mpeg-2. Dermed har jeg lagt wmv-filen inn i utallige konverteringsprogram (HELE klippet er 2,14 timer) og kjører jeg med "anbefalte" innstillinger så er sluttfilen 20gb stor. Jeg senket Bitraten ned til kun 2, da var det fremdeles ca 2gb. Når jeg testet å eksportere det så ble lyden helt grusom og bildet useelig. Hvis noen har bedre redskap så gi meg beskjed så gir jeg link til wmvfilen. Senere idag kommer riktignok høydepunktene fra kampen på Sumo (hentet fra den eksporterte filen som ble streamet på Sumo og dermed noe lavere kvalitet). Mitt håp er at vi skal kunne ha kampgrafikk (klokke, stilling, supringer osv) og minst to kameraer i samme sending. MEn da syns jeg det ene kameraet burde være bak ett av målene. Alternativet til det er en helvetes lang firewirekabel, eller et system som skulle kunne sende signalene trådløst til pcen (men det ser ut til å være umulig?). Siste må være å kunne hente høydepunkter live. Da skal vi utkonkurrere alskens landsdekkende tv-produksjoner. hehe. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Synes dette var fantastik til å være første gangen. Er det en begrensing å måtte sende fra TA? Kunne godt tenkt meg Toppseriekamper fra Nadderud også Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Synes dette var fantastik til å være første gangen. Er det en begrensing å måtte sende fra TA? Kunne godt tenkt meg Toppseriekamper fra Nadderud også Takk for tilbake melding! Det er mulig vi sender neste kamp også live hvis det er ønskelig. Dessverre har Tv2 alle rettigheter i toppserien så desverre kan vi ikke sende kampene dems live, jeg nevnte så vidt for Jonas at vi kanskje kunne legge ut høydepunktene fra kampene. For det er ikke så mange klipp fra damene på Stabæk TV. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Synes dette var fantastik til å være første gangen. Er det en begrensing å måtte sende fra TA? Kunne godt tenkt meg Toppseriekamper fra Nadderud også Takk for tilbake melding! Det er mulig vi sender neste kamp også live hvis det er ønskelig. Dessverre har Tv2 alle rettigheter i toppserien så desverre kan vi ikke sende kampene dems live, jeg nevnte så vidt for Jonas at vi kanskje kunne legge ut høydepunktene fra kampene. For det er ikke så mange klipp fra damene på Stabæk TV. Er det ikke mulig å høre med TV2 om mulighetene? StabækTV bruker jo Sumo i produksjonen, og hvis de ikke har planer om å vise enkeltkamper på verken TV eller nett, burde det da være mulig for klubben og vise kampen selv, gjennom TV2 Sumo? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Det står på internettlinjen, og rettighetene til kampene. Telenor Arena har linje på 10mb ned og 10mb opp (linjen opp er viktigst i slik produksjon). Tv2 Sumo anbefaler at linjen er konstant over 1mb og dermed må være kablet siden trådløst nettverk er utsatt for alle andre trådløse signaler som svirrer rundt i lufta (mobiler, andre pcer, internt samband osv). Selv når vi testa trådløst nett på TA ble kvaliteten ut tydelig påvirket og trøblete å se på. Edit: Så ikke de siste to kommentarene. Godt innspill, Erik_ - tror dog det begynner å bli litt mye for denne karen med 2. div-kampene, Junior G19-kampene og a-lagskampene (herrer). Tror både kameraet mitt og meg selv vil raskt nærme seg en øvre grense på overskudd ved siden av fulltidsjobb på skole. Endret 1. August 2009 av JonasM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 TV2 har alle rettighetene til Toppserien, men de bruker det jo ikke!!! Hvor mange kamper har de sendt hittil i år? 3 eller 4? Det burde jo ikke være lov å kjøpe rettighetene til noe og dermed sperre for alle andre, også ikke bruke det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 TV2 har alle rettighetene til Toppserien, men de bruker det jo ikke!!! Hvor mange kamper har de sendt hittil i år? 3 eller 4? Det burde jo ikke være lov å kjøpe rettighetene til noe og dermed sperre for alle andre, også ikke bruke det. Det var et øyeblikk hvor det virket som at TV2 ikke skulle vise cupkampen hjemme mot Lillestrøm. Likevel ville vi tydeligvis ikke overhode fått lov til å sende den live selv. Tror de kun hadde akseptert det mot at de skulle selge det som Sumoabo. (tror neppe gratissending av kamper er pop for dem), og for det andre ville de nok sagt nei for å sikre seg at det ikke var noe dårlig som ble vist (klager fra seere osv). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Det står på internettlinjen, og rettighetene til kampene. Telenor Arena har linje på 10mb ned og 10mb opp (linjen opp er viktigst i slik produksjon). Tv2 Sumo anbefaler at linjen er konstant over 1mb og dermed må være kablet siden trådløst nettverk er utsatt for alle andre trådløse signaler som svirrer rundt i lufta (mobiler, andre pcer, internt samband osv). Selv når vi testa trådløst nett på TA ble kvaliteten ut tydelig påvirket og trøblete å se på. Edit: Så ikke de siste to kommentarene. Godt innspill, Erik_ - tror dog det begynner å bli litt mye for denne karen med 2. div-kampene, Junior G19-kampene og a-lagskampene (herrer). Tror både kameraet mitt og meg selv vil raskt nærme seg en øvre grense på overskudd ved siden av fulltidsjobb på skole. Men har vi lov til å filme kampene å legge ut høydepunkter etterpå? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Tror både kameraet mitt og meg selv vil raskt nærme seg en øvre grense på overskudd ved siden av fulltidsjobb på skole. Det har jeg ingen problemer med å forstå! Jeg synes du gjør en kjempejobb, og det er du selv som må begrense mengden, så får vi andre være fornøyd med det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Maan95Men har vi lov til å filme kampene å legge ut høydepunkter etterpå? Det tror jeg. Vi har jo lov til å legge ut høydepunktene fra kampene som Stabæk deltar i, uansett selskap som filmer dem (om jeg har forstått det rett). Da tror jeg også at vi har lov til å filme, og legge ut høydepunktene senere. Det er faktisk tidsbegrensning på hvor tidlig klubben får publisere høydepunktene etter kampslutt. Tippeligaen o.l. tror jeg er ca to timer etter kampslutt. Edit: Rakk ikke lese siste kommentar. Erik: Jeg vil dekke alt om jeg kan. Elsker dette. Men dessverre så er det skolejobben som gir den private inntekten i form av valuta. Ellers skulle jeg holdt på døgnet rundt slik at ingenting kommer utenom kameralinsa (tror kanskje spillerne i klubben er takknemlig for at jeg har jobben på skolen...hehe) Endret 1. August 2009 av JonasM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Maan95Men har vi lov til å filme kampene å legge ut høydepunkter etterpå? Det tror jeg. Vi har jo lov til å legge ut høydepunktene fra kampene som Stabæk deltar i, uansett selskap som filmer dem (om jeg har forstått det rett). Da tror jeg også at vi har lov til å filme, og legge ut høydepunktene senere. Det er faktisk tidsbegrensning på hvor tidlig klubben får publisere høydepunktene etter kampslutt. Tippeligaen o.l. tror jeg er ca to timer etter kampslutt. Edit: Rakk ikke lese siste kommentar. Erik: Jeg vil dekke alt om jeg kan. Elsker dette. Men dessverre så er det skolejobben som gir den private inntekten i form av valuta. Ellers skulle jeg holdt på døgnet rundt slik at ingenting kommer utenom kameralinsa (tror kanskje spillerne i klubben er takknemlig for at jeg har jobben på skolen...hehe) Hvis jeg får skaffet meg ett kamera så skal ta ansvar for kvinnene. Hvis det er nødvendig. noen forslag til semi-proffe kameraer? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Vi har sikkert nok av utstyr på arenaen. Kan du ikke kontakte meg nå Toppserien starter opp igjen. Dette må vi få til. Kanskje vi til og med kan produsere FOR TV2? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Vi har sikkert nok av utstyr på arenaen. Kan du ikke kontakte meg nå Toppserien starter opp igjen. Dette må vi få til. Kanskje vi til og med kan produsere FOR TV2? Jepp! 3. okt er neste hjemmekamp! Føler at kvinnene har blitt litt lite fulgt med levende bilder! Det eneste vi trenger er jo ett kamera ett stativ og en mic! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Hvem er denne Maan95 og Rettep som stadig svarer for Jonas? Hvilken rolle har dere i StabækTV? Synes dere svarer litt om hverandre her, blir litt forvirret. Jeg for min egen del synes det er best hvis Jonas svarer på spørsmål/innspill. Virker som han har klart best oversikt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Vi var med på å lage livesendingen fra kampen i går, og skal fortsette å hjelpe til videre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Høydepunkter fra kampen mellom Stabæk 2 og Asker i går! Opptaket er konvertert to ganger, derav elendig bildekvalitet og lydkvalitet. http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=201...p;progId=330285 Rettep (Petter) lagde grafikk til kampen og filmet 2. omgang. Maan95 (Mads) fungerte som lydansvarlig og hadde ansvar for å følge med på det tekniske under sendingen. Christian og Mathias kommenterte kampen. Jeg filmet 1. omgang (40 min - Mads siste 5) og gjorde intervju før, i pausen og etter kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 ETTERLYSNING: Noen som skal kjøpe billetter på "drive in"-metoden mandag? Send meg en PM!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 Herlig Daigo video Jonas! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 Møtet med spillerene på Onkel Graa. Er dette noe som kan komme på StabækTV?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 JonasM: Jeg vil se skandaleintervjuet med Nannskog du tok etter kampen ikveld! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 JonasM: Jeg vil se skandaleintervjuet med Nannskog du tok etter kampen ikveld! Skandaleintervju? Hva skjedde? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 JonasM: Jeg vil se skandaleintervjuet med Nannskog du tok etter kampen ikveld! Skandaleintervju? Hva skjedde? Stakkars Jonas! Det legger du ut Jonas! Han svarte på spørsmålene og han visste det komm til å bli vist! Han må stå for det han gjør! Han fortjener det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå