Gå til innhold

Hvem bør inn i Hall of Fame, i tillegg til Grimstad, Fodstad og Flem?  

181 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tatt noen vurdering av disse spillerne, dette er alle spillerne som er nevnt som kandidater i hall of fame-tråden de siste 2-3 dagene, med unntak av de som fortsatt er aktive. Tommy Stenersen kommer med under tvil, da man muligens kan hevde at 2. divisjon i hans alder er det første steget etter en fullt aktiv karriere.

Dersom noen krysser av for "andre" så legg inn en melding om hvem du tenker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holter og Belsvik har begge vært kapteiner og meget viktige brikker i laget, så vel som at begge har bidratt i klubben etter endt karriere. Kjølø og Stenersen er klubblegender. Resten her sier jeg "tja" til, men det er for meg en gåte at ingen av disse er i hall of fame.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel ikke si at karrieren til Belsvik er over.... var ass trener i stabæk og nå i lillestrøm. Etter det jeg har forstått så kan også andre viktige personer rundt klubben også bli valgt inn? slik som janne?

Det folk har sutra over hele tiden med alan omigjen med tanke på at hans karriere fortsatte i tyrkia, mens belsvik fortsetter i lillestrøm. godt mulig han blir hovedtrener for den saks skyld.

ELLER tar jeg helt feil med tanke på karriere??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Vil vel ikke si at karrieren til Belsvik er over.... var ass trener i stabæk og nå i lillestrøm. Etter det jeg har forstått så kan også andre viktige personer rundt klubben også bli valgt inn? slik som janne?

Det folk har sutra over hele tiden med alan omigjen med tanke på at hans karriere fortsatte i tyrkia, mens belsvik fortsetter i lillestrøm. godt mulig han blir hovedtrener for den saks skyld.

ELLER tar jeg helt feil med tanke på karriere??

Er du i lillestrøm er karrieren din over uansett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Alan spiller i Tyrkia er en rent formell innvending. Sjekk hovedargumentene mot innlemmelsen av Alan på forsiden av Stabaek.no.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Alan spiller i Tyrkia er en rent formell innvending. Sjekk hovedargumentene mot innlemmelsen av Alan på forsiden av Stabaek.no.

Da har vi forkjellig tolkning av teksten: Men når Hall of Fame bryter en av de viktigste forutsetningene - nemlig at spilleren skal være ferdig med sin aktive karriere - er man alvorlig ute å kjøre.

At han ikke fyller krav som supportere mener er viktig for å få en slik utnevnelse virker for meg som en forsterkning på missnøyen over brudd på en viktig forutsettning som står skrevet, men også de uskrevne forutsettningene vi supportere har.

Uansett skulle jeg illustrere at Belsvik er aktiv. Nå er riktignok ikke lillestrøm en karriere, mer en hobby. Kanskje ikke på samme måte, men skal man bøye regler fordi han fortjener det mer?

Endret av VicViper
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt noen vurdering av disse spillerne, dette er alle spillerne som er nevnt som kandidater i hall of fame-tråden de siste 2-3 dagene, med unntak av de som fortsatt er aktive. Tommy Stenersen kommer med under tvil, da man muligens kan hevde at 2. divisjon i hans alder er det første steget etter en fullt aktiv karriere.

Dersom noen krysser av for "andre" så legg inn en melding om hvem du tenker på.

Reagerer kraftig på at Stenersen er med her. Han scoret jo i tillegg ganske nylig mål mot 2. laget. Synes det blir hån mot våre spillere på 2. laget at man regner spillere i 2. divisjon som ferdig med karrieren. det er jo slett ikke umulig at Stenersen neste år spiller i 1. divisjon. Fjern han fra spørreundersøkelsen, og jeg kan vurdere å ta den seriøst (jeg hopper ikke i taket av at spillere som Petter Belsvik og ikke minst Frode Olsen er med der).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk, og dessverre, litt enig her. Stenersen er en legende i klubben, men det at han var i VIF (mytisk omtalt som motvillig), og at han fortsatt er aktiv, diskvalifiserer ham. Belsvik var også mer som en leiesoldat å regne. Han ble hentet som etablert storhet, og gikk videre "for å vinne noe med RBK". Var vel også innom VIF før han la opp og kom tilbake til oss som trener, sågar etter at han egentlig hadde godtatt en forespørsel fra Bærum. Etter sitt korte come-back i Stabæk, som trener, dro han igjen videre, til LSK av alle ting. Dette er pr. def. intet materiale for en ærverdig Hall Of Fame. Likefult, Petter Belsvik er en viktig mann i Stabæk-historien, ingen tvil om det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med Andre Flem?

Flem er allerede valgt inn - Jokke Grimstad, Tom Fodstad og Andre Flem ble alle valgt inn i SFs egen Hall of Fame på korrekt grunnlag og overføres såvidt jeg har skjønt uten videre diskusjon til $$ HoF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går ut fra at $$'s HoF får en klart definert jury? Det burde jo Stabæk hatt også, så hadde kanskje en del trøbbel vært unngått.

Hvis vi skal trekke frem noen administrative ressurser, så bør noen av disse være aktuelle:

Colin Borgen: Oppmann under hele oppturen, men "forsvant" vel etter opprykket til tippeligaen?

Peder Madsen: "We need a spiss".

Ingebrigt: Selvskreven den dagen han gir seg.

Tom Schelvan: Ditto

Litt mer bakgrunnsinfo her: http://fotball.adressa.no/eliteserien/article120550.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går ut fra at $$'s HoF får en klart definert jury? Det burde jo Stabæk hatt også, så hadde kanskje en del trøbbel vært unngått.

Hvis vi skal trekke frem noen administrative ressurser, så bør noen av disse være aktuelle:

Colin Borgen: Oppmann under hele oppturen, men "forsvant" vel etter opprykket til tippeligaen?

Peder Madsen: "We need a spiss".

Ingebrigt: Selvskreven den dagen han gir seg.

Tom Schelvan: Ditto

Litt mer bakgrunnsinfo her: http://fotball.adressa.no/eliteserien/article120550.ece

Var en av disse jeg tenkte på også, men tør ikke nevne han for da vil jeg sikkert få høre det. Tror han kommer til å bli innvalgt PM (forhåpentligvis mange år til. Det gjelder kanskje noen av de andre du nevner her også).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reagerer kraftig på at Stenersen er med her. Han scoret jo i tillegg ganske nylig mål mot 2. laget. Synes det blir hån mot våre spillere på 2. laget at man regner spillere i 2. divisjon som ferdig med karrieren. det er jo slett ikke umulig at Stenersen neste år spiller i 1. divisjon. Fjern han fra spørreundersøkelsen, og jeg kan vurdere å ta den seriøst (jeg hopper ikke i taket av at spillere som Petter Belsvik og ikke minst Frode Olsen er med der).

Nja, ser poenget, og er enig og uenig. Det er en stor forskjell på de som spiller i 2. divisjon som et steg av nedtrappingen på slutten av karrieren, og de som spiller der for kamptrening/er unggutter. Samtidig er jeg enig i at 2. divisjon er for høyt i nivåsystemet til å anse som ferdig med aktiv karriere. Tommy bør ikke nomineres ennå, men den dagen skoene er på hylla er det få som er like selvskreven i mine øyne.

Frode Olsen var (og er) en herlig figur, og jeg digget å ha han i klubben. Deler dog tvilen din om han bør være med her. Stabæk var klubben Belsvik var lengst i, og sannsynligvis den han var viktigst i. For meg VAR han Stabæk for min del da jeg var liten og begynte å interessere meg. Syns det mer enn kan forsvares at han er med.

Pr dags dato står det mellom Holter og Kjølø, må tenke litt der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk, og dessverre, litt enig her. Stenersen er en legende i klubben, men det at han var i VIF (mytisk omtalt som motvillig), og at han fortsatt er aktiv, diskvalifiserer ham.

Tommy fikk aldri seriegull med Enga, han fikk kun 2 kamper. Det har vel blitt sagt at han takket nei til å komme innpå i den 3. kampen, for om han skulle vinne seriegull, skulle han gjøre det med Stabæk. Dette mener nå jeg veier opp for det motvillige utlånet, så for meg er det kun at han fortsatt spiller som diskvalifiserer han i denne omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel blitt sagt at han takket nei til å komme innpå i den 3. kampen, for om han skulle vinne seriegull, skulle han gjøre det med Stabæk. Dette mener nå jeg veier opp for det motvillige utlånet, så for meg er det kun at han fortsatt spiller som diskvalifiserer han i denne omgang.

Dette var det Ingo som har sagt, og det viste seg å ike stemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk syns jeg det er rart at ikke John Arvid Skistad er nevnt mer enn han er i denne HoF diskusjonen!

I likhet med sin makker Flem var han med på hele oppturen opp i tippeligaen, spilte 238 kamper for A-laget og er etter min mening en av de største heltene som har vært i Stabæk. Han forsvant i 2003 til Moss, men kom året etter tilbake til Stabæk for å spille på 2.laget med amatørkontrakt for å hjelpe de unge spillerne der til å komme seg opp og videre. Han jobber nå i støtteapparatet som massør.

Syns absolutt at han fortjener en plass i Hall of Fame!

Vet ikke om han oppfyller kriteriene, siden han fortsatt har en rolle i klubben? Kan noen fill me in på akkurat dette?

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gav min stemme til Skistad på tross av at jeg lanserte Holter og Kjølø. Jeg klarer ikke helt å velge da jeg synes dette er et knippe spillere som fortjener alle heder for årene i klubben!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemmer på to spillere:

Christian Holter (2006) og Mike Kjølø (2009).

Helt enig! Holter (2006) og Kjølø (2009)! Og det er kun Skistad som utfordrer dem!

Endret av MagnusB
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig! Holter (2006) og Kjølø (2009)! Og det er kun Skistad som utfordrer dem!

Støtter denne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter denne!

Skistad var/er en litt "unsong hero". Kan med stolthet si at jeg og fatter i sin tid fikk i oppdrag å kåre man of the match for en matchsponsor, og tror det var en av veldig få kamper han fikk den. (De fleste aviser hadde Kolle som BB, - men de tok altså feil)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk Supports Hall of Fame
  • Opprett ny...