Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt kjedelig at Farnerud og Daigo blir litt borte.

Du kan da ikke mene det? Etter mitt skjønn banens soleklart beste spiller.

Jeg synes ikke Farnerud var spesielt toneangivende mot FCK. Han må bli flinkere til å gjøre seg spillbar og være desto mer i bevegelse. Kan ikke helt skjønne hvordan du begrunner at Farnerud var banens beste. Føler han var vesentlig mindre borti ballen mot FCK enn han normalt er i TL. Hauger vant vesentlig flere dueller og la ned mange flere meter enn Farnerud. For all del, Farnerud gjorde ingen elendig kamp. Men FCK var flinke til å ta ham ut av kampen.

Jeez. Nå mener du enten du ser kampen eller ikke at Farnerud er svak. Farnerud var svak (ute av form?) i sesongstarten men er tilbake på gamle høyder og vel så det. Vår beste spiller mot FCK, både hjemme og borte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 402
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan ikke helt skjønne hvordan du begrunner at Farnerud var banens beste. Føler han var vesentlig mindre borti ballen mot FCK enn han normalt er i TL. Hauger vant vesentlig flere dueller og la ned mange flere meter enn Farnerud. For all del, Farnerud gjorde ingen elendig kamp. Men FCK var flinke til å ta ham ut av kampen.

Jeg mener Stabæks største problem i kampen var at vi var alt for unøyaktige i den siste gjennombruddspasningen. Vi hadde utrolig mange muligheter til å skape store sjanser, men den siste pasningen satt ikke. I all hovedsak mener jeg at Pontus er mannen som gir oss disse mulighetene. Den geniale pasningen som gir 2 mot 1 situasjonen, det smarte presset høyt i banen som gjør at vi vinner ballen der oppe i god posisjon. Pontus er en spiller med ekstremt godt utviklet spilleforståelse og setter gang på gang inn det riktige presset (ofte helt på egen hånd), vinner ballen og setter hurtig opp en bedre plassert spiller. Så også på onsdag. Hadde vi hatt presisjon i fremspillene (spesielt fra Daigo, Daniel og Espen/Palmi) så hadde vi skapt bøtter med sjanser. Og Pontus er etter min mening mannen som gir oss de aller fleste av disse mulighetene.

Absolutt all ære til Henning, han spilte en strålende kamp, tapte knapt en duell og aldri ballen hvis han hadde den. Men Henning ble for defensivt orientert og tør litt for lite med ball, samtidig som han tross alt opererte i et område som det nesten bare fantes en Fck-spiller av gangen. Pontus opererte i et område som var overbefolket.

Så; ut i fra arbeidsbetingelser og viktige egenskaper for å skape mål (det var jo mål vi trengte!), så mener jeg fortsatt at Pontus var banens i særklasse beste spiller.

Pontus er en god spiller og har vokst veldig utover i sesongen. Vi vinner noen baller høyt i banen, men etter min mening ved alt for få anledninger. Dette er så klart ikke bare Pontus sin feil. Og Daigo ble nok enda mer usynlig enn Pontus. Jeg synes Pontus har blitt mye flinkere til å spille mer i lengderetningen og gi ballen oftere fra seg tidlig. Men jeg synes fremdeles at han har ting å jobbe med når det kommer til bevegelighet. Spesielt når Keller er borte, blir det viktig at midtbanen vår løper desto mer. Jeg tror jeg aldri så Henning stå stille en eneste gang sålenge han hadde muligheter til å gjøre seg spillbar mot FCK. Så ved flere anledninger Pontus stå bom stille og vente.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt kjedelig at Farnerud og Daigo blir litt borte.

Du kan da ikke mene det? Etter mitt skjønn banens soleklart beste spiller.

Jeg synes ikke Farnerud var spesielt toneangivende mot FCK. Han må bli flinkere til å gjøre seg spillbar og være desto mer i bevegelse. Kan ikke helt skjønne hvordan du begrunner at Farnerud var banens beste. Føler han var vesentlig mindre borti ballen mot FCK enn han normalt er i TL. Hauger vant vesentlig flere dueller og la ned mange flere meter enn Farnerud. For all del, Farnerud gjorde ingen elendig kamp. Men FCK var flinke til å ta ham ut av kampen.

Jeez. Nå mener du enten du ser kampen eller ikke at Farnerud er svak. Farnerud var svak (ute av form?) i sesongstarten men er tilbake på gamle høyder og vel så det. Vår beste spiller mot FCK, både hjemme og borte.

Jeg har vel aldri ment at Farnerud er en dårlig fotballspiller. Tvert imot er han en spiller med et veldig høyt bestenivå. Og mye av innsigelsene mine tidligere i sesongen angående Farnerud dreide seg mer om hvordan vi benyttet ferdighetene hans i laget, og hvorvidt han passet eller ei. Har aldri betvilt Farneruds ferdigheter. Men jeg har sett han vesentlig bedre enn han var mot FCK på Telenor Arena, og jeg mener andre sto frem i større grad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Farnerud har vært vår beste i år syntes jeg. Ser noen er misfornøyde med bevegelsene hans. Legg merke til at han alltid er med inn i feltet når vi angriper. I mine øyne er han en av dem som løper mest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Farnerud har vært vår beste i år syntes jeg. Ser noen er misfornøyde med bevegelsene hans. Legg merke til at han alltid er med inn i feltet når vi angriper. I mine øyne er han en av dem som løper mest.

Kan langt på vei si meg enig i at Farnerud har vært blant våre beste i år. Han har hatt noen virkelig STORE kamper. Men han er etter min mening klart mest toneangivende i de kampene der resten av Stabæk-laget får spillet til å flyte. I kamper hvor vi sliter føler jeg han kan bli veldig borte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

I mangel av aktivitet på forumet så poster jeg denne filmen jeg kom over her om dagen:

Jaja, husker ikke hva jeg sa om disse supporterne da jeg så dette live, men det var uansett ikke mye pent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mangel av aktivitet på forumet så poster jeg denne filmen jeg kom over her om dagen:

Jaja, husker ikke hva jeg sa om disse supporterne da jeg så dette live, men det var uansett ikke mye pent.

trykka meg inn på en annen video; stabæk support ser rett og slett imponerende ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er fett som faen jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjæææl:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spot on.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - FC København, onsdag 05.08 kl. 20.45
  • Opprett ny...