Håvard 3 327 Del Skrevet 27. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2009 (endret) Ja, jeg vet at vi skal til Køben først, men det er lov å ha fokus litt lengre frem denne uken (men det gjelder kun for supportere) Dette er en kamp vi skal vinne, noe også all statistikk tilsier. I TL har vi Totalt: 5-1-1 (16-8) Hjemme: 3-0-0 (9-4) AaFK er nok mer uthvilt grunnet vår midtukekamp, men hjemme i TA skal de likevel få bank, slik at gutta får den rette følelsen og selvtilitten før returmøtet mot FCK. Verdt å merke seg er kampene til lagene foran oss på tabellen Molde - Start Odd Grenland - Rosenborg Lyn - Brann Det er fullt mulig å komme nærmere medaljeplass etter denne runden Edit: upresis formulering Endret 27. Juli 2009 av Håvard Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 27. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2009 (endret) Ja, jeg vet at vi skal til Køben først, men det er lov å ha fokus litt lengre frem også for supportere. Dette er en kamp vi skal vinne. Uenig. Skulle vi klare et godt utgangspunkt mot FCK, skal de som trenger det hvile. Selvsagt kan vi vinne likevel. Forhåpentlig tar Jønsson ut et lag som gir full innsats kampen ut. (Jfr. Startkampen.) Endret 27. Juli 2009 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Uenig. Skulle vi klare et godt utgangspunkt mot FCK, skal de som trenger det hvile. Spillerne skal klare 3 kamper i uka, men selvfølgelig kan enkeltspillere hviles på benken. Selv med 2-3 ute av den antatte førsteelveren skal AaFK slås i TA Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knyst 552 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Jeg gleder meg! - og jeg mener også at Aafk skal slås. Møkkakampen fra Ålesund må revansjeres! er det ikke denne dagen Caranba kommer på besøk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
cathrine 1 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Jo, Karamba kommer med ca 70 personer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 27. Juli 2009 (endret) Del Skrevet 27. Juli 2009 (endret) KARANBA! Endret 27. Juli 2009 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knyst 552 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 Greit, med "K". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 27. Juli 2009 Del Skrevet 27. Juli 2009 For ordens skyld, før kveldens kamp mot FFK har følgende AaFKere 2 gule: Arnefjord, Aarøy og Skiri som starter kampen. Philips og Roberts som starter på benken har også 2 gule. Rekdal soner sin ene kamps karantene etter alkis-kommentaren i dag. Det hadde ikke vært dumt om Aarøy pådro seg kort Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Regner med at JJ ønsker å bygge trygghet og selvtillitt mot AaFK, men det er en viss risiko for at spillerne har tankene til onsdagens slaget om Norden. Tviler på at JJ gjør mange bytter i startelveren, men heller gjør tidlige bytter dersom kampbildet tilsier det. Forslag til start 11er? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bekkis 10 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Regner med at JJ ønsker å bygge trygghet og selvtillitt mot AaFK, men det er en viss risiko for at spillerne har tankene til onsdagens slaget om Norden. Tviler på at JJ gjør mange bytter i startelveren, men heller gjør tidlige bytter dersom kampbildet tilsier det. Forslag til start 11er? tipper hoff og andersson spiller fra start, med en god opplevelse kan hvertfall hoff bli en ekstremt viktig spiller i mange kamper fremover Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Regner med at JJ ønsker å bygge trygghet og selvtillitt mot AaFK, men det er en viss risiko for at spillerne har tankene til onsdagens slaget om Norden. Tviler på at JJ gjør mange bytter i startelveren, men heller gjør tidlige bytter dersom kampbildet tilsier det. Forslag til start 11er? tipper hoff og andersson spiller fra start, med en god opplevelse kan hvertfall hoff bli en ekstremt viktig spiller i mange kamper fremover Tenkte akkutrat det samme, Benytte kampen til å banke litt rust av J.Andersson og kanskje få løsna pluggen i ketchuptuten hos Hoff. Ellers er dette en kamp som vi bør vinne, selv på en dårlig dag. Er mere skeptisk til Cupkampen 6 dager senere. Ellers skal jeg stå sammen Karamba denne dagen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Disse bør starte for oss på søndag: --------------Jon-------------------- MMS---PS-----TR---------TS (hvis skadefri, alt. VEH) PRP----JA------Mix-----Hoff -------Bella-----Nanne-------- Hvorfor? Vi må rett og slett spare alt som spares kan til storkampen som kan gi oss ca. 25 - 30 mill. Så enkelt er det, og ja, dette laget er et slagkraftig lag. En seier vil gi ekstra stor motivasjon og selvtillitt, og skulle det gå skeis fra starten av har vi en benk bedre enn noen andre. Ønsker for all del ikke å se skader på Hauger, Farnerud, Daigo eller JIH nå, og om vi ordner en grei ledelse allerede før pause er jeg villig til å satse ungt i Gromstad for å spare Nanne også. Dessuten er det en fordel for oss om vi stiller to relativt forskjellige lag mot AAfk med så kort tid mellom kampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 om vi ordner en grei ledelse allerede før pause er jeg villig til å satse ungt i Gromstad for å spare Nanne også. Gromstad er vel ikke spiss. Hvis vi har en grei ledelse vil jeg heller se Aase inn for Daniel. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Erik_ 7 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Disse bør starte for oss på søndag: --------------Jon-------------------- MMS---PS-----TR---------TS (hvis skadefri, alt. VEH) PRP----JA------Mix-----Hoff -------Bella-----Nanne-------- Hvorfor? Vi må rett og slett spare alt som spares kan til storkampen som kan gi oss ca. 25 - 30 mill. Så enkelt er det, og ja, dette laget er et slagkraftig lag. En seier vil gi ekstra stor motivasjon og selvtillitt, og skulle det gå skeis fra starten av har vi en benk bedre enn noen andre. Ønsker for all del ikke å se skader på Hauger, Farnerud, Daigo eller JIH nå, og om vi ordner en grei ledelse allerede før pause er jeg villig til å satse ungt i Gromstad for å spare Nanne også. Dessuten er det en fordel for oss om vi stiller to relativt forskjellige lag mot AAfk med så kort tid mellom kampene. Her bytter du egentlig ut hele midtbanen vår! Det tror jeg ikke er så lurt. Vi trenger noe kontinuitet og trygghet der fra hvertfall en av superduoen Hauger/Farnerud tror nå jeg. Er Johan klar for å spille 90 minutter, eller trenger har litt mer tid på seg? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Her bytter du egentlig ut hele midtbanen vår! Det tror jeg ikke er så lurt. Vi trenger noe kontinuitet og trygghet der fra hvertfall en av superduoen Hauger/Farnerud tror nå jeg. Er Johan klar for å spille 90 minutter, eller trenger har litt mer tid på seg? Jeg syns heller ikke vi skal sette ut både Hauger og Farnerud samtidig. Og det skjer nok heller ikke. Men spare en av de, ja. Jeg ser vel også for meg at enten Nannskog eller Bella også hviles. Andersson er vel ikke klar for 90 minutter enda. Men mulig at han også matches i 2.lagskampen på fredag. Selv om Europa er viktigst akkurat nå må vi ikke hvile oss til en plass midt på tabellen de neste ukene. Å være med i medaljekampen utover høsten er viktig for klubben. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Poenget mitt er at av alle seriekamper i hele vår tid i TL, er denne fryktelig lite viktig i forhold til kampen som kommer etter. Verdien av utvilte, friske spillere er viktigere enn noengang. Ja, jeg ofrer denne kampen mot Aafk for å stå så godt som over hodet mulig forberedt til FCK-oppgjøret. Likevel tror jeg ikke dette laget ville gjort seg bort! Og JA kan byttes ut når det trengs såklart. Det er ingen som sier at vi ikke skal gjøre bytter... Gromstad var tenkt fordi Hoff eller Palmi kunne gått opp og overtatt spissrollen til Nanne... Men Aase er også et alternativ ja! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Hva med å la Iven få stå denne kampen så vi har Jon klar mot FCK? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
bekkis 10 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Poenget mitt er at av alle seriekamper i hele vår tid i TL, er denne fryktelig lite viktig i forhold til kampen som kommer etter. Verdien av utvilte, friske spillere er viktigere enn noengang. Ja, jeg ofrer denne kampen mot Aafk for å stå så godt som over hodet mulig forberedt til FCK-oppgjøret. Likevel tror jeg ikke dette laget ville gjort seg bort! Og JA kan byttes ut når det trengs såklart. Det er ingen som sier at vi ikke skal gjøre bytter... Gromstad var tenkt fordi Hoff eller Palmi kunne gått opp og overtatt spissrollen til Nanne... Men Aase er også et alternativ ja! da er det vel heller mye viktigere å hvile nannskog/berglund (en omgang hver kanskje?) Det var jo disse som ble mest slitne mot fck, og nannskog har jo også sagt at han har følt seg sliten i en del kamper. Da det er det offensive vi må sette vår lit til mot FCK er det viktig å ha spisser med overskudd.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 30. Juli 2009 Del Skrevet 30. Juli 2009 Gode poeng, og de bør vurderes. Jeg er åpen for slike løsninger også. Tanken med Nanne og Berglund er at Nanne må få "good-feelingen" snart, og dette spissparet er en enhet som jobber sammen, derfor er det kanskje ikke så lurt å spitte dem om vi ønsker å få inn denne selvsikkerheten. Men begge kan taes av om de har fått litt gnist igjen. Iven kan godt gå inn å gjøre en god kamp, men Jon er så fordømt viktig for forsvaret med sin trygghet at det muligens blir litt unaturlig om han taes ut. Men igjen, om denne kampen skal settes opp mot FCK-kampen i viktighet, er jeg åpen for store endringer for å spare de mest sentrale. Om jeg tror vi stiller et slikt lag? Nei! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Hva med å la Iven få stå denne kampen så vi har Jon klar mot FCK?Under normale omstendigheter, burde dette være en kamp hvor Iven burde få spille, men etter som det ikke er normale omstendigheter så bør nok Jon stå, Keepere blir ikke slitne på samme måte som utespillere og har derfor ikke det samme behovet. Vi bør derfor benytte de byttene vi har til å hvile utespillere, en å ha det som backup for å bytte ut/Inn Jon eller Iven Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Hva med å la Iven få stå denne kampen så vi har Jon klar mot FCK?Under normale omstendigheter, burde dette være en kamp hvor Iven burde få spille, men etter som det ikke er normale omstendigheter så bør nok Jon stå, Keepere blir ikke slitne på samme måte som utespillere og har derfor ikke det samme behovet. Vi bør derfor benytte de byttene vi har til å hvile utespillere, en å ha det som backup for å bytte ut/Inn Jon eller Iven Hvorfor burde Iven under normale omstendigheter stått? Såvidt jeg vet er Jon rangert som Norges beste keeper og har spilte bra de siste kampene. Er vi tilbake til at Aalesund, i likehet med Lyn, er så dårlige at vi slår dem med b-laget? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Hoff bør starte denne kampen. Synes å være i god form med mange positive innhopp i det siste, og han har ikke fått så mange sjanser som en del andre til å finne formen. Likevel er han blid og står på. kred til han for det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Hoff bør starte denne kampen.Synes å være i god form med mange positive innhopp i det siste, og han har ikke fått så mange sjanser som en del andre til å finne formen. Likevel er han blid og står på. kred til han for det! Enig i dette, han fortjener å starte kamper, ihvertfall slike som disse. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaaJ 0 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Hoff bør starte denne kampen.Synes å være i god form med mange positive innhopp i det siste, og han har ikke fått så mange sjanser som en del andre til å finne formen. Likevel er han blid og står på. kred til han for det! Et mål av hoff, og 2 av Nannskog hadde ikke vært å forakte Spent på å se hvordan Aalesund spiller på TA, kjapt spill langs bakken er vel ikke det de er mest kjent for.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 31. Juli 2009 Del Skrevet 31. Juli 2009 Hoff bør starte denne kampen.Synes å være i god form med mange positive innhopp i det siste, og han har ikke fått så mange sjanser som en del andre til å finne formen. Likevel er han blid og står på. kred til han for det! Et mål av hoff, og 2 av Nannskog hadde ikke vært å forakte Spent på å se hvordan Aalesund spiller på TA, kjapt spill langs bakken er vel ikke det de er mest kjent for.. ikke si det, de gjør vel som vanlig spiller 9-0-1 formasjon. klin umulig for oss og trille ball, så pælmer de baller opp til 2.metern Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knyst 552 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Kopteff ute "Fredrik Carlsen må også stå over mot Stabæk, på grunn av kneskade. Kaptein Johan Arneng hadde føling med en strekk på trening fredag. Men trolig spiller han kampen i Fornebu Arena søndag." Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 1. August 2009 Del Skrevet 1. August 2009 Hoff bør starte denne kampen.Synes å være i god form med mange positive innhopp i det siste, og han har ikke fått så mange sjanser som en del andre til å finne formen. Likevel er han blid og står på. kred til han for det! Helt riktig. Hoff skal starte for Koba om ikke Jönsson endrer noe i siste liten. Ellers er laget det samme som mot FCK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Del Skrevet 1. August 2009 (endret) Ikke dumt å slippe Kopteff i begge kampene. Finner ikke helt ut hvor lenge Carlsen er ute, men forhåpentligvis er det begge kampene det også, kneskader er sjeldent fort gjort. Får vi håpe at Arneng har større problemer enn antatt, sånn fra et sportslig synspunkt. Jo flere de mangler, jo bedre for oss Endret 1. August 2009 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 Fra Sunnmørsposten AaFK starter i en 3-4-3/5-4-1 formasjon (sanns 5-4-1 siden jeg forventer at de blir presset bakover på banen) Silva starter sannsynligvis og henviser Aarøy til benken, fordi Stabæk har svært høye og litt trege og lite smidige midtstoppere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 2. August 2009 Del Skrevet 2. August 2009 Fra SunnmørspostenAaFK starter i en 3-4-3/5-4-1 formasjon (sanns 5-4-1 siden jeg forventer at de blir presset bakover på banen) Silva starter sannsynligvis og henviser Aarøy til benken, fordi Stabæk har svært høye og litt trege og lite smidige midtstoppere. Haha, lite smidig og svært høy er ikke måten jeg ville beskrevet Segers akkurat? Forøvrig hadde det vært typisk at Silva, som ikke har scoret siden 16. mai, får kjempeuttelling mot oss. Det ville ikke vært første gang en spiss får det til å stemme mot Stabæk.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå