Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Forøvrig hadde det vært typisk at Silva, som ikke har scoret siden 16. mai, får kjempeuttelling mot oss. Det ville ikke vært første gang en spiss får det til å stemme mot Stabæk..

Hysj! :blink:

Vi snur på det. Det hadde vært typisk om Nannskog, som har hatt måltørke en periode nå plutselig fikk ketchup-effekt og puttet 3-4 mål i en og samme kamp, for så å putte 1-2 mål i de 2-3 neste :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fra Sunnmørsposten

AaFK starter i en 3-4-3/5-4-1 formasjon (sanns 5-4-1 siden jeg forventer at de blir presset bakover på banen)

Silva starter sannsynligvis og henviser Aarøy til benken, fordi Stabæk har svært høye og litt trege og lite smidige midtstoppere.

Haha, lite smidig og svært høy er ikke måten jeg ville beskrevet Segers akkurat?

Forøvrig hadde det vært typisk at Silva, som ikke har scoret siden 16. mai, får kjempeuttelling mot oss. Det ville ikke vært første gang en spiss får det til å stemme mot Stabæk..

Du må ikke si det! :P Nå kommer det til å skje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt å slippe Kopteff i begge kampene. Finner ikke helt ut hvor lenge Carlsen er ute, men forhåpentligvis er det begge kampene det også, kneskader er sjeldent fort gjort. Får vi håpe at Arneng har større problemer enn antatt, sånn fra et sportslig synspunkt. Jo flere de mangler, jo bedre for oss :)

Mener jeg leste i avisen i går at Carlsen var tilbake.. Mulig jeg husker feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at Stenvoll og Diskerud spilte henholdsvis seksti minutter og en halv annenomgang i B-kampen mot Asker.

Noen som vet om Stenvoll er skadefri, og om Diskerud ble (alvorlig) skadet?

Ikke at jeg har enorm tro på avansement mot FCK. Likevel, og som det er påpekt noen poster over, burde andre enn kun Kobayashi (og Høiland) hviles. Pontus F. for eksempel.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om JIH er tilbake, tror jeg han trenger en gjennomkjøring. Berglund/Nannskog blir bedre, jo mer de spiller sammen, så de burde kanskje spille sammen, og heller gå ut tidlige

Med tanke på onsdagens viktige kamp, tror jeg på

JK

MMS-PS-TR-VH

PRP/Mix-HH-Mix/PRP-EH

DN-FB

Henning, Daniel og Fredrik tas ut tidlig for å spare krefter

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor sannsynlighet (90%?) at dette blir laget:

Keeper: JK

Forsvar: MMS, PS, TR og VEH

Midtbane: PRP, EH, HH og PF

Angrep: FB og DN

Rekkefølgen i leddene er tilfeldig. Ihvertfall har jeg forstått at Daigo går ut for Espen. Så skal visst resten av startoppstillingen fra FCK-kampen stille til start i dag.

Edit: Bekreftet lagoppstilling.

Endret av JonasM
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor hviles Daigo egentlig? Jeg ser det som viktigere at Daniel og Berglund får hvile nok. Og Pontus eller Henning kunne godt fått hvile slik at Johan kunne fått mer kamptrening. Men bra at Hoff får sjansen. Jeg føler Hoff er i brukbar form om dagen, og jeg tror han fort kan slå ordentlig gjennom i Stabæk-trøya.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor hviles Daigo egentlig? Jeg ser det som viktigere at Daniel og Berglund får hvile nok. Og Pontus eller Henning kunne godt fått hvile slik at Johan kunne fått mer kamptrening. Men bra at Hoff får sjansen. Jeg føler Hoff er i brukbar form om dagen, og jeg tror han fort kan slå ordentlig gjennom i Stabæk-trøya.

Fotballspillere trenger ikke automatisk å hvile for å kunne spille kamp en gang eller to i uken. Hvem som har bruk for en liten pause når er individuelt. Kan være så enkle ting som en liten lårhøne på trening.

Jeg er enig i at det er viktigere at Bella og Daniel kan spille maks mot FCK, men det har lite å gjøre med hvem som starter i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei gjennomkjøring. Resultatmessig hadde det holdt også på onsdag, men er nok redd for at FCK ikke hadde sluppet inn 3 i dag, og hadde nok også puttet 1 eller 2 òg. Gutta slet seg nok ikke ut, og viktigst er kanskje at Hoff virkelig fant tonen med to målgivende og et meget pent mål i dag. I motsetning til FCK som sparte seg til 1p i går, viste gutta at de er i form. Jeg tror vi vinner på onsdag, spørsmålet er bare om vi vinner med nok mål

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mål fra både Berglund og Hoff mangler vel bare at måltørken til Daniel blir vannet... Får håpe det beste blir spart til neste kamp.

Det er vel noe som heter "savning the best for last". Kommer på onsdag ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg savner i dag er mer skuddvilje fra Henning. Flere ganger han kommer seg fri på 35-40 og har åpen vei inn i banen. Han har jo et sinnsykt godt skudd når han treffer..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei gjennomkjøring mot et slapt ålesund. Var tydelig utover i 2. omgang at det var flere som tenkte på noe annet enn denne kampen (både blant spillerne og $$). Og stormen må være den mest tafatte gjengen vi har hatt besøk av denne sesongen, gadd jo knapt å reise seg når spillerne kom på banen i starten av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Da Espen Hoff endelig fikk sitt første tippeligamål i Stabæk-trøya en snau halvtime før slutt - med en vakker bredside i krysset - begynte fansen for alvor å glede seg til det som skjer på onsdag.

«Vi er på vei til Champions League» og «Ståle hater kunstgress» ble sunget for full hals i Telenor Arena."

Haha.

Og forresten, Jonathan Parr er et svin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God og solif kamp i dag, men jeg sitter med en føelse av at vi faktisk har enda et gir eller to til på lager.

Det er veøl åpenbart at vi har mer pålager. Hadde vi måttet vinne med 5 i dag, hade vi vunnet med fem!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei gjennomkjøring, og herlig at endelig det løsnet litt for Hoff.

En ting jeg har lagt merke til en stund, kanskje spesielt i dag. Når vi kommer i angrep sender vi opp en del folk, men alle våre angripende spillere "legger seg" ofte på offsidegrensen slik at det åpner seg et stort rom mellom vårt angrep og midtbane. Når da en Aalesundspiller får en fot på ballen er det fritt fram for Aalesund å plukke opp ballen i mellomrommet, og kontre.

Og, var det noen Aalesundsupportere på stadion, eller hadde de leid inn noen sittende og stumme statister? hehe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at det har noe med denne kampen å gjøre, men Jørgen Roll sa før kampen at SS var eksemplariske i Parken, men at det var noe i Nyhavn han ikke ville nevne.. Hva tenkte han på?

Eneste jeg kan komme på var at vi kanskje var litt kjip mot han ene asiaten som ryddet opp og stjal øllen vår

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at det har noe med denne kampen å gjøre, men Jørgen Roll sa før kampen at SS var eksemplariske i Parken, men at det var noe i Nyhavn han ikke ville nevne.. Hva tenkte han på?

Eneste jeg kan komme på var at vi kanskje var litt kjip mot han ene asiaten som ryddet opp og stjal øllen vår

Vi var da ikke kjipe med han. Han fikk jo masse halvfulle bokser, så han fikk slukket sin egen tørst også
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk-Aalesund
  • Opprett ny...