Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt synsing om medaljekampen. Vi kan nok belage oss på å sikre oss medalje i siste kamp i TA, men kampen om sølv og bronse vil først avgjøres etter siste kamp

Stabæks gjenstående kamper: (og forslag til resultat)

Stabæk-FFK H 3p

Molde-Stabæk U 1p

Stabæk-B/G H 3p

Sandefjord-Stabæk B 3p

=54p (max 56p)

Moldes gjenstående kamper: (og forslag til resultat)

Molde-Stabæk U 1p

FFK-Molde U 1p

Molde-LSK H 3p

=52p (max 56p)

Odds gjenstående kamper (og forslag til resultat)

FFK-Odd, B 3p

Odd-Lyn, H 3p

B/G-Odd, B 3p

=51p (max 51p)

Branns gjenstående kamper (og forslag til resultat)

TIL-Brann, H 0p

Brann-Enga, H 3p

LSK-Brann, U 1p

Brann-RBK B 0p

=44p (max 52p)

Brann går på minst et poengtap. I forhold til medalje, må vi nok legge listen på 51 (52) poeng, da Odd har rimelig god sjanse til å vinne sine resterende. For vår del, vil det si at vi trenger 4p i kampene Molde, B/G og SF, forutsatt at FFK slås i morgen. Gitt resultatene over, får vi følgende tabell resterende av sesongen

Runde 27:

1. RBK 67

2. Molde 47 (max 56)

3. Stabæk 47 (max 56)

4. Odd 42 (max 51)

5. Brann 40 (max 49)

Runde 28:

1. RBK 70

2. Molde 48 (max 54) (Med seier i Molde: Molde 47, max 53)

3. Stabæk 48 (max 54) (Med seier i Molde: Stabæk 50, max 56)

4. Odd 45 (max 51)

5. Brann 43 (max 49)

Runde 29:

1. RBK 73

2. Stabæk 51 (max 54) (Med seier i Molde: 53, max 56)

3. Molde 49 (max 52)(Med seier i Molde: 48, max 50)

4. Odd 48 (max 51)

5. Brann 44 (max 49)

-> Her ryker Brann sine medaljesjanser (grunnet målforskjell)

-> Med seier mot FFK og Molde kan sølvet sikres med seier mot B/G i TA, forutsatt at FFK tar poeng mot Molde hjemme. Dersom det ordna sæ i Fredrikstad for Molde, må vi fremdeles vinne mot B/G og ta poeng borte mot FFK for å sikre sølvet) Bronsen vil imidlertid sikres her

Runde 30:

1. RBK 76

2. Stabæk 54 (Med seier i Molde: 56p)

3. Molde 52 (Med seier i Molde: 50p -> Odd kniper bronsen)

4. Odd 51

5. Brann 44

Gitt at alle resultater går vår vei (Stabæk vinner resten av kampene, mens Odd, Molde og Brann taper sine):

Runde 27:

1. RBK 67

2. Molde 47 (max 56)

3. Stabæk 47 (max 56)

4. Odd 42 (max 51)

5. Brann 40 (max 49)

Runde 28:

1. RBK 67

2. Stabæk 50

3. Molde 47 (max 53)

4. Odd 42 (max 48)

5. Brann 40 (max 46)

-> her sikres medaljen

Runde 29:

1. RBK 67

2. Stabæk 53

3. Molde 47 (max 50)

4. Odd 42 (max 44)

5. Brann 40 (max 49)

-> her sikres sølvet

Runde 30:

1. RBK 67

2. Stabæk 56

3. Molde 47

4. Brann 43

5. Odd 42

-> Med seier mot RBK hadde RBK hatt 61p, Stabæk 62p. Gitt at RBK taper resterende kamper

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt synsing om medaljekampen. Vi kan nok belage oss på å sikre oss medalje i siste kamp i TA, men kampen om sølv og bronse vil først avgjøres etter siste kamp

Stabæks gjenstående kamper: (og forslag til resultat)

Stabæk-FFK H 3p

Molde-Stabæk U 1p

Stabæk-B/G H 3p

Sandefjord-Stabæk B 3p

=54p (max 56p)

Moldes gjenstående kamper: (og forslag til resultat)

Molde-Stabæk U 1p

FFK-Molde U 1p

Molde-LSK H 3p

=52p (max 56p)

FFK-Odd, B 3p

Odd-Lyn, H 3p

B/G-Odd, B 3p

=51p (max 51p)

TIL-Brann, H 0p

Brann-Enga, H 3p

LSK-Brann, U 1p

Brann-RBK B 0p

=44p (max 52p)

Jeg synes du er i overkant optimistisk på Odds vegne her. 3 strake seire framover er lite sannsynlig. Tipper de vinner hjemme og tar et poeng til på bortebane => 46 poeng.

Jeg er også redd for at vi kan ryke på et tap på røkkeløkka i neste runde, slik at Molde leder på oss med 3 poeng når det er to runder igjen. Vi vil nok da være avhengige av å vinne de to siste for å en fair mulighet på sølvet. Men bronse er definitivt bra nok denne sesongen. Så får vi bare håpe at noen har lært før neste sesong. Da skal laget være klart i januar. Senest. Og økonomien på plass. Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[...] Så får vi bare håpe at noen har lært før neste sesong. Da skal laget være klart i januar. Senest. Og økonomien på plass. Alltid. Uansett.

Hva er det du mener de bør ha lært, at det lønner seg, eller hvordan man gjør det?

At det ødelegger for sesongen og verken ta økonomien på alvor eller ha laget på plass i god tid før sesongstart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Status etter 27. runde

Lag - poeng i dag - max oppnåelig poeng ved sesongslutt (poeng i snitt pr kamp - Ant poeng dersom poengsnitt pr kamp holder seg ut sesongen)

RBK 67 - 78 (2,5 - 74)

Molde 47 - 56 (1,7 - 52)

Stabæk 47 - 56 (1,7 - 52)

Brann 43 - 52 (1,6 - 48)

Odd 42 - 51 (1,6 - 47)

Nå er det ingen flere lag som har teoretiske sjanser på medaljer.

Neste runde:

Molde-Stabæk, FFK-Odd, Brann-Enga

Alternative måter å regne ut slutttabell:

Dersom man legger resultatet fra vårmøtene til grunn, får vi følgende slutttabell:

Det begynner å spøke for en evt medalje til Austbø, han må i såfall inn i de resterende kampene

1. Rosenborg

2. Molde 56p

3. Stabæk 50p

4. Odd 49p

5. Brann 48p

Dersom man legger formtabellen til grunn (poeng i snitt):

Stabæk 5-0-1 (2.5p)

Molde 2-0-4 (1p)

Brann 3-1-2 (1.7p)

Odd 2-0-4 (1p)

Gitt snitt pr kamp i resultat siste 3 kamper, blir tabellen

1. RBK

2. Stabæk 55

3. Molde 50

4. Brann 48

5. Odd 45

Stabæk sine resterende kamper

Molde - Stabæk, U 1p -> Molde spiller for sølvet

Stabæk - Bodø/Glimt, H 3p -> B/G har TIL og Odd igjen foruten denne kampen. Det er ikke her de skal redde plassen, men på hjemmebane. MEN, de kommer til å kjempe som løver

Sandefjord - Stabæk, B 3p -> Sandefjord trenger 2 p mot LSK hjemme og Enga borte for å garantere videre TL-spill

54p

Moldes gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Molde-Stabæk U 1p -> Stabæk spiller for sølvet

FFK-Molde H 0p -> FFK spiller for overlevelse i TL

Molde-LSK H 3p -> LSK har igjen Sandefjord borte og Brann hjemme før sesongavslutningen, kan fortsatt være i nedrykksstiden

51p

FFK-Odd, B 3p -> FFK spiller for overlevelse i TL

Odd-Lyn, H 3p -> Lyn har kun æren å spille for

B/G-Odd, B 3p -> B/G har igjen TIL hjemme og Stabæk borte før sesongavslutningen, spiller sannsynligvis for overlevelse i TL

51p

Brann-Enga, H 3p -> Enga er på rimelig trygg grunn (om de slår Viking, må de ha 1p til for å være garantert videre TL-spill)

LSK-Brann, U 1p -> Med tap i Sandefjord, ser det stygt ut for LSK, som da må/bør vinne denne kampen

Brann-RBK B 3p -> RBK har æren å spille for

50p

Av de 12 gjenstående kampene som avgjøre medaljekampen, er B/G, FFK og LSK med i 2 kamper. Vi må med andre ord holde med FFK (det går helt greit) og LSK (det blir værre, men målet helliger middelet) ut sesongen.

Seier i Molde er et langt steg i retning sølv, men vi klarer oss nok med 7p (minst U i Molde, men da må B/G og Sandefjord slås). Stabæk så mer ut som et sølvlag denne runden enn Molde. Jeg tror det går veien

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

[...] Så får vi bare håpe at noen har lært før neste sesong. Da skal laget være klart i januar. Senest. Og økonomien på plass. Alltid. Uansett.

Hva er det du mener de bør ha lært, at det lønner seg, eller hvordan man gjør det?

At det ødelegger for sesongen og verken ta økonomien på alvor eller ha laget på plass i god tid før sesongstart.

ref. Johan anderson i fjor ? Vært i klubben i 2 uker og scorer to mål i første kamp... tidenes mestscorende midbanespiller i Norge... ?

Jeg ønsker heller de riktige spillerne, fremfor at alt skal være klart før 13. dag jul... Hvis man måtte velge da.. en kombinasjon er nok som alltid lurt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde-stjernene borte før sølvkampen

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tip...icle2722952.ece

Mulig en liten liten fordel...

Muligens? Dette er da fantastiske nyheter! (EDIT: Trodde de ikke kunne spille kampen :()

Jeg gleder meg til en artig tur og (jeg tror i hvertfall at det også blir) en fantastisk kamp :D

Optimisten sier: 1-5

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde-stjernene borte før sølvkampen

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tip...icle2722952.ece

Mulig en liten liten fordel...

Muligens? Dette er da fantastiske nyheter!

Jeg gleder meg til en artig tur og (jeg tror i hvertfall at det også blir) en fantastisk kamp :D

Optimisten sier: 1-5

Det er jo selvsagt en god nyhet for oss, men jeg vil ikke ta seieren forgitt! :) Kommer nok til å bli en nervepirrende kamp! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at Vegard Forren har fått rødt kort for Molde 2 nå. Kan han spille mot oss i helga da?

Himmel for et frafall det blir for Molde nå (selv om Forren sist var så dårlig mot oss at han ble revet av banen halvveis).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at Vegard Forren har fått rødt kort for Molde 2 nå. Kan han spille mot oss i helga da?

Himmel for et frafall det blir for Molde nå (selv om Forren sist var så dårlig mot oss at han ble revet av banen halvveis).

Ser at både Forren og Thomas Holm fikk rødt kort ikveld for Molde 2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart spørs det vel om Molde kan stille lag :lol:
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart spørs det vel om Molde kan stille lag :lol:

Naa var ikke kampen referert, saa det er ikke sikkert noen av dem fikk direkte rødt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naa var ikke kampen referert, saa det er ikke sikkert noen av dem fikk direkte rødt.

Ingen av dem var direkte: Aftenposten Live

Jeg vil anta de blir sonet i neste 2-div kamp om en uke (vårt 2-lag spiller i hvert fall om en uke) og ikke får noe å si for vår kamp mot dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av dem var direkte: Aftenposten Live

Jeg vil anta de blir sonet i neste 2-div kamp om en uke (vårt 2-lag spiller i hvert fall om en uke) og ikke får noe å si for vår kamp mot dem.

Molde 2 spiller neste kamp 12/10

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke ro på dette med medaljer, men om ikke Brann og Odd vinner sine tre siste, kan vi tape for Molde, spille U mot Sandefjord, men vi må slå Glimt. Brann har de såpass tøft program igjen at de må tape poeng? Vif er i form, RBK er RBK, og LSK på Åråsen er ingen lek. Odd har tilsynelatende greiere program.

Følelsen er at vi kommer til å få det tøft i Molde. Jeg synes ikke det spillet vi har prestert borte i det siste har vært altfor bra, og på en tung gressmatte i Molde kan det fort blir røft.

Klarer vi derimot en U, så er det sølv i sikte. Jeg tviler på at Molde slår både LSK og FFK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det gjør litt vondt å for en gangs skyld håpe at Vålerengen vinner en kamp.

Edit: Det gjør litt vondt å se på selvlysende draktene deres også.

For å ikke snakke om hvor mye dueller de taper.

Edit: Der vant de en duell og leder 0-1.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør litt vondt å for en gangs skyld håpe at Vålerengen vinner en kamp.

Edit: Det gjør litt vondt å se på selvlysende draktene deres også.

For å ikke snakke om hvor mye dueller de taper.

Jubla nesten når shelton putta :/

Så lo jeg når jeg så MA sin feiring!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å bli glad når VIF scorer uansett jeg... Håper på uavgjort i denne kampen.

Uansett, som den optimisten jeg er følger jeg meg sikker på at vi ikke trenger hjelp fra andre for å sikre bronsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å bli glad når VIF scorer uansett jeg... Håper på uavgjort i denne kampen.

Uansett, som den optimisten jeg er følger jeg meg sikker på at vi ikke trenger hjelp fra andre for å sikre bronsen.

Det viktigste er at Brann avgir poeng. Da distanserer vi dem med 3 poeng mot Glimt pga målforskjellen vår. Avgir så også Odd poeng imorgen har vi sikret minst bronse med seier mot Glimt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Den lille store bronsetråden
  • Opprett ny...