Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er Valenciasupporter og styremedlem i Penya Chescandinavia, den skandinaviske supporterklubben for Valencia. Tenkte jeg skulle hilse på og gi noen tips til dere som skal nedover til bortekampen :)

Se denne tråden på vårt forum for reisetips til Valencia:

http://che.phpbb2.se/board/reseguide-valencia-t187.html

Fra Gardermoen flyr Norwegian til Valencia og Alicante relativt rimlig. Flyplassen i Valencia ligger rett utenfor byen, det går t-bane inn til sentrum (tar man taxi kjører man forbi nye stadion som er under bygging). Fra Alicante går det tog og buss til Valencia. Det går også an å fly til/fra Barcelona og ta tog/buss til/fra Valencia, kan jo bli en bra miniferie.. Flybilligst.com har de billigste billettene.

Vil også anbefale å bli i Valencia noen dager når man først er der – byen har mye å by på. Vi som liker laget liker gjerne også kulturen og folket i Valencia. Sjekk

..

For å bo billig og greit kan jeg anbefale Purple Nest Hostell på det varmeste. Billig og bra, sentralt beliggende rett ved gamlebyen og La Turia (uttørket elveleie som har blit gjort om til en frodig park).

Mestalla ligger ganske sentralt, det tar kanskje 15 minutter å gå fra sentrum. Den er ikke noe for de med høydeskrekk. Dere kommer til å sitte til venstre for der dette bildet er tatt ;)

Estadio-Mestalla-Jpeg.JPG

Man bør også få med seg stranden Malvarrosa nå om sommern! Det går buss og trikk ned dit fra sentrum..

716480915_442187e810.jpg

Ønsker dere en flott tur til Valencia og til fortet Mestalla! Blir garantert en god opplevelse, til tross for tap i bagasjen med hjem ;)

Endret av ximo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Jeg er Valenciasupporter og styremedlem i Penya Chescandinavia, den skandinaviske supporterklubben for Valencia. Tenkte jeg skulle hilse på og gi noen tips til dere som skal nedover til bortekampen :)

Se denne tråden på vårt forum for reisetips til Valencia:

http://che.phpbb2.se/board/reseguide-valencia-t187.html

Fra Gardermoen flyr Norwegian til Valencia og Alicante relativt rimlig. Flyplassen i Valencia ligger rett utenfor byen, det går t-bane inn til sentrum (tar man taxi kjører man forbi nye stadion som er under bygging). Fra Alicante går det tog og buss til Valencia. Det går også an å fly til/fra Barcelona og ta tog/buss til/fra Valencia, kan jo bli en bra miniferie.. Flybilligst.com har de billigste billettene.

Vil også anbefale å bli i Valencia noen dager når man først er der – byen har mye å by på. Vi som liker laget liker gjerne også kulturen og folket i Valencia. Sjekk

..

For å bo billig og greit kan jeg anbefale Purple Nest Hostell på det varmeste. Billig og bra, sentralt beliggende rett ved gamlebyen og La Turia (uttørket elveleie som har blit gjort om til en frodig park).

Mestalla ligger ganske sentralt, det tar kanskje 15 minutter å gå fra sentrum. Den er ikke noe for de med høydeskrekk. Dere kommer til å sitte til venstre for der dette bildet er tatt ;)

Estadio-Mestalla-Jpeg.JPG

Man bør også få med seg stranden Malvarrosa nå om sommern! Det går buss og trikk ned dit fra sentrum..

716480915_442187e810.jpg

Ønsker dere en flott tur til Valencia og til fortet Mestalla! Blir garantert en god opplevelse, til tross for tap i bagasjen med hjem ;)

Takk for veldig hyggelig og informativt innlegg! Jeg gleder meg fantastisk mye til å reise nedover.

Vi er tre stykker som reiser til og fra Alicante. Flyet hjem går 06.45 morgenen etter kampen, og vi bør sikkert være på flyplassen ca. 05.00. Har du noen gode tips for hvordan vi kommer fra sentrum av Valencia til flyplassen i Alicante på denne tiden av døgnet?

Jeg tar gjerne tips om noen gode tapsabarer også!

Har du noen tanker om hvor mange som kommer på denne kampen? Regner med at dette ikke er årets høydepunkt på Mestalla...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at man sparer 1000 kroner på flyreisen med torsdag til mandag kontra torsdag til søndag... (flybilligst.com)

Da spørs det bare med fri osv... Det blir ganske mange dager i Valencia hvis man blir fra torsdag til mandag, mtp at flyet på torsdagen går ganske tidlig på morgenen og flyet hjem, går utpå ettermiddagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er tre stykker som reiser til og fra Alicante. Flyet hjem går 06.45 morgenen etter kampen, og vi bør sikkert være på flyplassen ca. 05.00. Har du noen gode tips for hvordan vi kommer fra sentrum av Valencia til flyplassen i Alicante på denne tiden av døgnet?

Jeg tar gjerne tips om noen gode tapsabarer også!

Har du noen tanker om hvor mange som kommer på denne kampen? Regner med at dette ikke er årets høydepunkt på Mestalla...

Kampen spilles nok ganske sent så jeg tror ikke det går noen tog eller busser til Alicante etter det, iallefall ikke i tide til flyet. Men sjekk ALSA (buss) og RENFE (tog). Leiebil er nok det beste, går veldig fort å autopistaen A7 mellom Valencia og Alicante.

Blir ikke så mye folk på denne kampen nei, men hvis været er bra, billettprisene lave og folk lystne på å se Valencia kan det alltids bli litt folk. Det er jo også siste kampen før ligaen starter, og folk er optimistiske nå etter 2-0 seieren mot Arsenal. Men Stabæk lokker ikke like mye som Arsenal ;)

Vet ikke om noen gode tapasbarer, men trasker man rundt i gamlebyen går man forbi mange. Det du bør prøve mens du er der er den lokale paellaen, drinken Agua de Valencia, Horchata og alt annet du kommer over. Er egentlig ikke så mange turistfeller i Valencia, mye mer autentisk enn de mer populære turistdestinasjonene i Spania.

Glemte også å tipse om Ciutat de les Arts i les Ciències!

CAC1-1.jpg

Endret av ximo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært en idé for Stabæk Support å chartre et fly eller 9 å fly nedover sammen? Det blir GARANTERT populært :) (kolonneflyving)

Det hadde vært konge!

Har funnet ut at vi kan chartre et fly (Boeing 737-300) hos Norwegian hvis vi er opp mot 148 stk.

Kanskje vi kan chartre et sammen med Stabæk Fotball. Spillere++ på Business, mens vi andre sitter på Økonomi :)

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært en idé for Stabæk Support å chartre et fly eller 9 å fly nedover sammen? Det blir GARANTERT populært :) (kolonneflyving)

Det hadde vært konge!

Har funnet ut at vi kan chartre et fly (Boeing 737-300) hos Norwegian hvis vi er opp mot 148 stk.

Kanskje vi kan chartre et sammen med Stabæk Fotball. Spillere++ på Business, mens vi andre sitter på Økonomi :)

Vet i hvertfall at da kommer det en guttegjeng på tur som er med. Vi blir opp mot 10 stykker så da er det bare 138 plasser igjen. Men dette må skje fort før folk har bestilt andre flybilletter:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å chartre fly til Tromsø ville vel kostet 150 000 kr såvidt jeg kan huske, så å fly SS-fly til Valencia ville nok koste alt vi har av penger. Og det ville neppe vært noe særlig billigere enn rutefly.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å chartre fly til Tromsø ville vel kostet 150 000 kr såvidt jeg kan huske, så å fly SS-fly til Valencia ville nok koste alt vi har av penger. Og det ville neppe vært noe særlig billigere enn rutefly.

1.000 kr per pers er jo billig! Ser at det ville blitt litt dyrere, men rundt 3.000 per pers tur-retur er jo ikke så galt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilt ned tirsdag og opp lørdag til Alicante. sammen med sexxes bor vel hos dem til torsdag morgen kjører opp til Valencia blir der over natten og ned til alicante på fredag og flyr hjem lørdag kamp igjen på søndag.

Har desverre ikke hverken råd eller annledning.

Men noen som ven om Valencia har tatt ibruk sin nye stadion eller om kampen skal gå på gamle erverdige Mestalla?

den nye er ikke på loangt nær ferdig, blir på gamle

Takk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får foreløpig ikke lov av mamma og pappa til å dra... "Kan jo ikke ta deg fri fra skolen for å dra på fotballkamp!" <_<

Snu på det.

Du skal tilfeldigvis på ferie samtidig som et norsk lag spiller i europaligaen samme sted ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tar flyet Onsdag 26.aug 10.55 med retur fredag 28 kl.06.45! og vi kjører minibuss til torp og tilbake med plass til ca 10 pers. til, vi kjører også en rund tur i Bærum og omegn og plukker opp de som evt vil være med. Pris kommer jeg tilbake til men det blir billigere en Torp ekspressen med Good stemning, stabæk sanger og ralling!

Hvis du er interessert kontakt sesilie på tlf nr: 45487696

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0645 dagen etter kamp blir hard, hvordan blir transporten til flyplassen så tidlig på morningen?

Vi er såpass mange nå som tar dette flyet at det enten blir leiebiler eller taxier fra Valencia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0645 dagen etter kamp blir hard, hvordan blir transporten til flyplassen så tidlig på morningen?

Vi er 3 som leier bil på flyplassen. Vi har også valg å ikke ha hotellrom natt til fredag så vi kjører direkte fra Valencia til Alicante på natta. Så får vi heller sove når vi kommer hjem.

Noen som har bestilt hotell i Valencia, eller vet om et bra og billig sted man kan bo?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi er såpass mange nå som tar dette flyet at det enten blir leiebiler eller taxier fra Valencia.

Taxier kan vel bli litt dyrt, er 178 Km fra allicante til Valencia, men aner jo ikke hva prisene er der nede !! Bare Glad jeg ikke har lappen så jeg slipper kjøre Valencia-Allicante og heller kan drikke øl :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Turtråd Valencia
  • Opprett ny...