Gå til innhold

KAMPTRÅD: Stabæk - VIF (23. august, 20:00)

d*u*b
 Del

Anbefalte innlegg

haha, var ikke mye herlig... Er litt bekymret over midtbanen vår, syntes de ga fra seg i overkant mye rom både idag og mot valencia... Fører til en del undertallssituasjoner som jeg gjerne skulle ha vært foruten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må si jeg klør meg litt i hodet over Klansskaller som klager på dommeren og sier de ville vunnet med en som hadde dømt begge veier. Jeg syns vel egentlig det tok en omgang før han i det hele tatt blåste vår vei?

Det både de og nøytrale reagerte på, så vidt jeg har oppfattet, var at Daniel falt veldig lett på frisparket som Daigo scorte på, og at Høiland burde blitt avblåst for holding da han scorte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grenseløst over at de fleste av spillerne i dag som mister ballen offensivt blir stående igjen i en "åneii-jeg-mistet-ballen-og-er-veldig-skuffet-over-meg-selv"-positur istedet for å beine hjemover og prøve å vinne igjen ballen! Skjedde altfor mange ganger i dag, og har også lagt merke til det tidligere.. Og i dag som Enga hadde mange raske og løpevillige ben, kunne det blitt skjebnesvangert. Skjerpings!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva stod det på dagens tifo? Ikke lett å se når man står midt i det. Antar at det hadde noe med sprøytene vi kasta...?

Det stod: Her er det vi som setter skuddene

OH med en sprøyte som går i krysse på ett fotballmål med blod som renner nedover

flere hundre sprøyter ble kastet på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva stod det på dagens tifo? Ikke lett å se når man står midt i det. Antar at det hadde noe med sprøytene vi kasta...?

Det stod: Her er det vi som setter skuddene

OH med en sprøyte som går i krysse på ett fotballmål med blod som renner nedover

flere hundre sprøyter ble kastet på banen.

Beste tifo på lenge!!!
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det både de og nøytrale reagerte på, så vidt jeg har oppfattet, var at Daniel falt veldig lett på frisparket som Daigo scorte på, og at Høiland burde blitt avblåst for holding da han scorte.

Så kampen på TV og kommentatorene mente det var solklart gult kort også på situasjonen før Daigos kasse. JIH bruker omtrent like mye armer som Vif-spillern, og noen ville sikkert ha blåst. Gjør det ikke noe mer riktig å blåse av den grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kampen på TV og kommentatorene mente det var solklart gult kort også på situasjonen før Daigos kasse. JIH bruker omtrent like mye armer som Vif-spillern, og noen ville sikkert ha blåst. Gjør det ikke noe mer riktig å blåse av den grunn.

Om du ser hvordan Panzer holder i samme situasjon og en like etterpå hvor han tar et realt "head-lock" på Rogne så kunne man jo sagt vi skulle hatt straffe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt herlig med seier mot Enga. Når det er sagt er jeg ikke særlig beroliget for kampene fremover. Heller ikke i dag spiller vi noen god kamp, men heldigvis møter vi et enda dårligere lag. Valencia kan bli pinlig dersom Valencia kjører maks.

Jeg vet ikke hvem jeg setter som vår beste. Jon står feil på det andre målet. Luton Shelton og Bengt Sæternes (!) løp gjennom forsvaret alt for ofte. Pontus blir for ubeslutsom når han er på skuddhold. Daigo og Hoff gjør enkelte bra ting men blir for usynlige. Velger meg Henning, som igjen gjør en god jobb i å gå inn som førsteforsvarer nesten uansett hvor Enga angriper.

Enig med Semb i at vi savner Alan (selv om poenget er oppbrukt), og kan også være enig i at vi ikke akkurat skal klage på dommern etter denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La meg merke til at en av de få spillerne og innbytterne som ikke var med på å ta bølgen etter kampen i dag var Vålerenga sympatisøren Diskerud.. Bli kvitt han.

Hehe. Artig innlegg. Tipper jonni er enig :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Semb i at vi savner Alan

Hvis Hoff fortsetter å leke Alan som han gjorde i denne kampen (bare synd han satt den i stolpen), så trenger vi ikke savne lillemann mer. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye sutring om luften på telenor arena på vpn sine forum, mener at det var grunnen til tapet. Blir for dumt, og jeg begynner å bli lei, hindret ikke Molde eller Valencia å trille ball i hatt med oss... (desverre)

Men så er kanskje nevnte lag bedre trent og adskillig mer proffesjonelle i innstillingen sin... 

Uansett herlig med 3 poeng og grattis med målet Nannskog!

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider

474309.jpeg

Synes det er greit når dommeren holder seg på en linje.. Skulle vårt mål blitt annulert skulle vi hatt mye frispark og evt. et par straffer med tanke på tjuvtriks Hagen

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

mye sutring om luften på telenor arena på vpn sine forum, mener at det var grunnen til tapet. Blir for dumt, og jeg begynner å bli lei, hindret ikke Molde eller Valencia å trille ball i hatt med oss... (desverre)

Men så er kanskje nevnte lag bedre trent og adskillig mer proffesjonelle i innstillingen sin... 

Uansett herlig med 3 poeng og grattis med målet Nannskog!

Stakkarene er ikke vant til å tenke så mye selv på østkanten, så når de ser at denne unnskyldningen blir brukt av Sutrebakken prøver de seg selvsagt også

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg irriterer meg grenseløst over at de fleste av spillerne i dag som mister ballen offensivt blir stående igjen i en "åneii-jeg-mistet-ballen-og-er-veldig-skuffet-over-meg-selv"-positur istedet for å beine hjemover og prøve å vinne igjen ballen! Skjedde altfor mange ganger i dag, og har også lagt merke til det tidligere.. Og i dag som Enga hadde mange raske og løpevillige ben, kunne det blitt skjebnesvangert. Skjerpings!

Enig, dette blir gjentatte ganger gjennom kampen kommentert av meg og de rundt meg på $$. Er vel noe Janne må ta litt tak i!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger merke til at kommentatoren på vglive GLATT overser vår tifo, men med en gang enga drar frem "vi vil ha utegym" ler han seg skakk og da er det ikke måte på hvor oppfinnsomme og hvilken flott gjeng Klanen er.

Jeg opplevde et par ganger at Vglive hadde kommentatorer som var veldig partiske i kommenteringen sin. Jeg sendte klage, og fikk tilbake pengene. Tilbake til TV2 sumo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdinga til Hagen, i situasjonen hvor Høiland putta, var jo faen meg helt ekstrem.

Enig. I tillegg til at Rogne ble fikk Hagen på seg de tre foregående dødballene. Helt utrolig at dommeren ikke får med seg det når jeg ser at han har blikket rett mot Hagen. Fire av dødballene burde vært straffe for holding, og da mener jeg ikke litt trekking i trøya, Rogne lå i bakken etter hver eneste corner/frispark.

Hagen er et jævla svin som ikke har en dritt på en fotballbane å gjøre.

Endret av BlueDream
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett kampen live og i reprise nå, så skjønner jeg overhode ikke hvordan VIF kan være misfornøyde med dommeren. Han hadde få vanskelige situasjoner å forholde seg til. Ellers var dømmingen mer i favør VIF enn Stabæk, uten tvil. I første omgang fikk vi knapt et frispark. Kobayashi sitt frispark i duell med Høiland og Mafsen i boksen etter 92 (!) min er vel eneste avgjørelsen VIF får i mot seg. To av de tre gule er soleklare. Madsen sitt er litt billig (gule altså, ikke frisparket som er klart). Høiland-situasjonen finnes det dårlige bilder på. Fikk den heller ikke med meg live, for jeg var mer opptatt av at vi skulle ha straffe (Hagen!?). Men så dukket plutselig Høiland opp og sklei ballen i mål, og alt var fryd og gammen (mest gammen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdinga til Hagen, i situasjonen hvor Høiland putta, var jo faen meg helt ekstrem.

Enig. I tillegg til at Rogne ble fikk Hagen på seg de tre foregående dødballene. Helt utrolig at dommeren ikke får med seg det når jeg ser at han har blikket rett mot Hagen. Fire av dødballene burde vært straffe for holding, og da mener jeg ikke litt trekking i trøya, Rogne lå i bakken etter hver eneste corner/frispark.

Helt enig. For meg sa innbyttet hans at 'nå er vi skikkelig desperate og noen må ofres'. Møkkaspiller. Til de som fortvilte i pausen gav jeg dem beskjed om ikke å bekymre seg. Veldig bra å ha rett der! Og veldig bra TIFO! Klanen nærmest sutret av å bli ignorert av oss som satt ved siden av på kortsiden, og 'vi taper aldri' dabbet av ganske fort (seriously?! aldri? hmm...). Uansett var det fortjent seier og det de syns var hjemmedømming går glatt opp i opp med første omgang hvor alt gikk til vif. Stabæk har nærmest ALDRI dommer i sin favør hverken hjemme eller borte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så så, vi er ikke Rosenborg heller. Det er bare de som kan få så mange straffer i samme kamp.

2 av målene våre kom på dødballer vi fikk pga holding. Kan ikke klage på uttellingen fra dømmingen på holding i denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, dette blir gjentatte ganger gjennom kampen kommentert av meg og de rundt meg på $$. Er vel noe Janne må ta litt tak i!

Hepp,

Dette er ikke et nytt problem. Defensiv omstilling når vi taper ballen høyt i banen har vært treg i hele JJ's regjeringstid og er ett av områdene hvor vi har størst forbedringspotensiale. Men de har nok sammenheng med at vi normalt forsvarer oss ganske lavt i banen.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så så, vi er ikke Rosenborg heller. Det er bare de som kan få så mange straffer i samme kamp.

2 av målene våre kom på dødballer vi fikk pga holding. Kan ikke klage på uttellingen fra dømmingen på holding i denne kampen.

Selvfølgelig kan vi klage så lenge ting kunne vært bedre og mer rettferdig! Det Hagen driver med er ikke holdning, med å holde rundt motspilleren, med begge armene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Dette er ikke et nytt problem. Defensiv omstilling når vi taper ballen høyt i banen har vært treg i hele JJ's regjeringstid og er ett av områdene hvor vi har størst forbedringspotensiale. Men de har nok sammenheng med at vi normalt forsvarer oss ganske lavt i banen.

@ringo

Skyldes vel delvis at alle regner med at Henning skal redde dem hver gang (og det gjør han jo nesten også).

Med tanke på kampprogrammet og den mentale smellen med å ryke for FCK, AaFK og Valencia, mener jeg det er meget sterkt å komme tilbake og vinne etter å ligge under til pause. Får vi litt hvile og klarer å vinne et par bortekamper også, er medalje innen rekkevidde (særlig hvis Daniel begynner å score igjen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Semb i at vi savner Alan

Hvis Hoff fortsetter å leke Alan som han gjorde i denne kampen (bare synd han satt den i stolpen), så trenger vi ikke savne lillemann mer. :P

Er møkka lei at Semb snakker om Allan og "Veigar som telepatisk fant nannskog i blindet". Vi har Koba og Hoff som på sitt toppnivå lett kan ta over arven. Det beviste de i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

KAMPTRÅD: Stabæk - VIF (23. august, 20:00)
  • Opprett ny...