Alzheimer 2 525 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 Etter å ha diskutert litt med Q-Parks flittige parkeringsvakt som noterte regnr på alle MCene og mopedene(!) parkert på den 4kvadratkilometer store sletta som ligger brakk utafor arenaen da vi spilte mot RBK lurer jeg litt. Hvem eier dette wasteland'et? Hva er motivet for å bøtelegge? Hvor kan man parkere uten å få bot? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 Etter å ha diskutert litt med Q-Parks flittige parkeringsvakt som noterte regnr på alle MCene og mopedene(!) parkert på den 4kvadratkilometer store sletta som ligger brakk utafor arenaen da vi spilte mot RBK lurer jeg litt. Hvem eier dette wasteland'et? Hva er motivet for å bøtelegge? Hvor kan man parkere uten å få bot? Pleier å parkere på andre siden av veien, i en stikkvei ved Lagåsen. Da slipper man også kø når man skal ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
matsj 2 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 Hva er motivet for å bøtelegge? Hvor kan man parkere uten å få bot? Motivet for å bøtelegge er penger. Du kan parkere ved Tandberg (5min gange fra TA) http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=d...26tab%3Daddress Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 Jeg snakket med noen av stadionvekterne fra G4S. De hadde visst forsøkt å snakke Q-park til fornuft, uten hell. Ikke mye annet å forvente, siden Q-park vel er dekknavnet til CarPark, som måtte skifte navn etter å ha blitt avslørt som totale rasshøl. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 Jeg snakket med noen av stadionvekterne fra G4S. De hadde visst forsøkt å snakke Q-park til fornuft, uten hell. Ikke mye annet å forvente, siden Q-park vel er dekknavnet til CarPark, som måtte skifte navn etter å ha blitt avslørt som totale rasshøl. Kom det frem at de var parkeringsvakter? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Shottegutta 2 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 Kom det frem at de var parkeringsvakter? Med gode provisjonsbetingelser.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 det står ett skilt i første lyskryss at det kun er mulighet til av og på slipping av folk, men når du er så forbaska lat at du ikke gidder å gå 10 min, ja da kan du hade så godt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
loudness 303 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 det står ett skilt i første lyskryss at det kun er mulighet til av og på slipping av folk, men når du er så forbaska lat at du ikke gidder å gå 10 min, ja da kan du hade så godt at det er mulig å slippe av folk der er helt feil, politiet jager alle vekk, om de er gamle, dårlige eller for tiden går på krykker spiller ingen rolle Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 det står ett skilt i første lyskryss at det kun er mulighet til av og på slipping av folk, men når du er så forbaska lat at du ikke gidder å gå 10 min, ja da kan du hade så godt at det er mulig å slippe av folk der er helt feil, politiet jager alle vekk, om de er gamle, dårlige eller for tiden går på krykker spiller ingen rolle Ble sluppet av der en gang, og da fikk jeg en lang lekse av politibetjenten om hvor farlig dette kunne være. Riktig nok var det ingen biler i nærheten:P Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Det er jo helt latterlig at en stor åpen plass rett ved siden av stadion ikke skal kunne brukes til å parkere moped og lignende. Med det fokuset VG har hatt på p-selskaper den siste tiden anbefaler jeg de som er rammet til å kontakte vg så får q-park enda en negativ sak. noen som har funnet ut hvem grunneier er? jeg hørte noen rykter, men det hadde blitt for dumt.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 171 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Det er jo helt latterlig at en stor åpen plass rett ved siden av stadion ikke skal kunne brukes til å parkere moped og lignende. Med det fokuset VG har hatt på p-selskaper den siste tiden anbefaler jeg de som er rammet til å kontakte vg så får q-park enda en negativ sak. noen som har funnet ut hvem grunneier er? jeg hørte noen rykter, men det hadde blitt for dumt.... Tja, Det hadde vært interessant og vite, for det er grunneier som er den egentlige kjeltringen her... Q-park utfører vel i grunn bare et oppdrag på vegne av noen, men klart parkeringsselskap er ofte vel ivrige i tjenesten. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Budstikka er på saken:P http://www.budstikka.no/sec_nyheter/article262799.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 det står ett skilt i første lyskryss at det kun er mulighet til av og på slipping av folk, men når du er så forbaska lat at du ikke gidder å gå 10 min, ja da kan du hade så godt at det er mulig å slippe av folk der er helt feil, politiet jager alle vekk, om de er gamle, dårlige eller for tiden går på krykker spiller ingen rolle Ble sluppet av der en gang, og da fikk jeg en lang lekse av politibetjenten om hvor farlig dette kunne være. Riktig nok var det ingen biler i nærheten:P All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Nå er det viktig at alle som fikk bot klager og får refundert pengene de eventuelt har beltalt inn, slik at Q-park ikke tjener på å spekulere... I alle dager egentlig.. Det burde da være selvsagt at det ikke skal være bøtelagtes ansvar å få refundert en bot som er feil! Endret 17. September 2009 av Posse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LittleBlueAlien 121 Del Skrevet 18. September 2009 (endret) Del Skrevet 18. September 2009 (endret) Her har jeg erfaring, og ting er som alltid. Dere kommer nok ikke langt med en klage, men gjør det likevel for blir det mange nok så kanskje noen i systemet legger merke til det og til slutt forteller Q-Park hvor tomtegrensene går hen. Det var vel andre hjemmekampen (mot Molde?) halvparten av oss som stod på plassen der fikk bot. Etter kampen ble vi møtt av en representant fra Stabæk som var svært oppgitt og understreket at vi aldri skulle godta den boten. Han skulle selv ta kontakt med Q-Park å si noen sannhetens ord dagen derpå. Vi stod nemlig helt lovelig. Stabæk hadde ikke rukket å lage noen avtale med noe parkeringsselskap for regulering av den delen av eiendommen enda, og nå var Q-Park ute av den konkurransen, men poenget var at inntil noen avtale var på plass så kunne vi bare stå. Vi kunne ihvertfall ikke ha brutt noen bestemmelser om manglende parkeringsbevis som var paragrafgrunnlaget for boten da eier av tomten Stabæk jo stod på det at det ikke fantes noe slikt krav. På det tidspunktet var det heller ingen skilting, og plassen var også avgrenset/gjerdet annerledes enn i dag. Problemet er at en stor åpen plass som er et lappeteppe av ulike tomteeiere er uoversiktlig og et fristende stykke kjøtt for blodhunder. Q-Park har nok avtale med en av naboene, og er frekke nok til å glemme hvor tomtegrensen går for så å referere til den generelle skiltingen ved inngangen til området når det blir tvist. Den dagen vi fikk bot tegnet de sin egen tomtegrense i hodet og ganske påfallende bøtela bare halve plassen og med det helt klart viste at de var klar over at deres ansvarsområdet sluttet et sted der omkring. Allikevel ble min klage ble avvist begge ganger, selv med bildebevis, eget vedlegg fra vitne, og bekreftelse fra tomteeier at jeg stod helt lovlig, og det godt over deres egen behandlingsfrist som egentlig skulle betyd frafall av kravet. Q-Park holder for ørene og gir f**n i et hvert argument du kommer med. De er spesielt flinke til å argumentere rundt de punktene de virkelig ikke kan begrunne, som for eksempel at de bøtelegger på annen "manns" eiendom uten fullmakt. Hadde jeg dratt de til retten hadde jeg vunnet lett. De driver jo med rent ran og jeg vurderte faktisk å politianmelde dem, men politiet er jo overarbeidet nok som det er. Til slutt ble det mindre ork å bare betale og så heller finne seg et annet sted å parkere, men det var fristende å stå på prinsippene. Dersom situasjonen med parkeringsavtale for den plassen er uforandret og Q-Park fortsatt opererer som haier så vi påpeke for politiet som jo alltid er i nærheten, at de må sjekke papirene til haiene. Endret 18. September 2009 av LittleBlueAlien Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 259 Del Skrevet 18. September 2009 Del Skrevet 18. September 2009 Qpark har innrømmet at de har gjort en feil og sagt at klager de får skal taes til følge og ettergis, problemet er at de faktisk krever at folk må sende inn klage når de har driti seg ut! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LittleBlueAlien 121 Del Skrevet 18. September 2009 Del Skrevet 18. September 2009 Qpark har innrømmet at de har gjort en feil og sagt at klager de får skal taes til følge og ettergis, problemet er at de faktisk krever at folk må sende inn klage når de har driti seg ut! Du kan banne på at de kommer til å prøve avvise klagene allikevel. Jeg ser i Budstikka at de skal sette opp flere skilt, akkurat som det løser problemet med at plassen ikke er én plass under én eier, men flere lappetepper der noen etter hva jeg har erfart ønsker Q-Park langt vekk. Skjønt for alt jeg vet har Stabæk snudd i saken og inngått avtale med dem, men jeg tviler. Q-park driver så nært mafiavirksomhet at de kunne kalt seg Q-Gjengen og satt opp et skilt på vei inn til Snarøya og dermed lagt beslag på hele nabolaget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 18. September 2009 Del Skrevet 18. September 2009 De er jo idioter! på Brann hjemme var faren min med for å se storstua vår. Vi parkerte på oppmerket plass og betalte for og stå der. Når vi kommer ut fra en heidundrades kamp står det en bitter faen med stram branndrakt og skriver bot. Oppmerkingen på plassen vår gjaldt hvis ikke lenger. Det som forbauser meg mest er at folk i branndrakt er de som skriver bøter utenfor TA.... Faren min klaget selvfølgelig og boten er ikke noe tema lenger Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 18. September 2009 Del Skrevet 18. September 2009 Det som forbauser meg mest er at folk i branndrakt er de som skriver bøter utenfor TA.... At folk i Branndrakt er glad i penger forbauser ikke meg et sekund. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå