Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Faktisk litt kule drakter på de der dif'erne. Det var vel det som gjorde at valget falt på Stabæk. Men gutten var jo nå 3de valg på venstrekanten til DIF. Hvor god kan han være? Noen som har noe info om hva supporterne til dif mener om gutten, vil de savne ham mon tro?

B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når han kom på prøvespill spurte jeg på en av fan sidene deres i en eller annen gjestebok om hva de synes om at han var på vei til stabæk. de skrev bare ta han, haha og noe sånt. skal se om jeg finner det igjen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, skal jo ikke dømme en spiller etter hva en full svensk supporter sier om han..

enga supportere sa jo det samme om ohr.. men så er jo de vant til at klubben deres bryter ned godt talent

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En sentral utfordring er å få Sammy etablert i spillergruppa så han finner seg til rette og trives i miljøet. Nå er han eneste svenske i stallen og det kan være en utfordring i seg selv. Heldig for Sammy at han skal sloss med joviale Tom om venstrekanten.

Ut fra Gautes beskrivelse fra årsmøtet må dette virkelig være mannen vi trenger i troppen. Blir spennende å se om han klarer å samarbeide med Holter, som er den viktigste faktoren for om venstrekanten skal lykkes. Så får vi se om de to siste de jobber med går i boks. Det hadde vært sinnsykt deilig i den triste og mørke vintertida.

Har prøvd å lese litt om hvilke posisjoner han har spilt på uten å bli helt klok. er det noen som kan mer enn meg om formasjonene klubbene han har spitl i bruker og nivået på de andre på lagene så vi kan få en indikasjon på hva Sammy er god for?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det viktigste er vel hva Gaute mener....

Her er statistikken til Wowoah

29 matcher - 2 mål for Halmstad BK i allsvanskan

05 matcher - 0 mål för Örebro SK i allsvenskan.

53 matcher - 10 mål för Djurgårdens IF i allsvenskan.

22 matcher - 11 mål för Djurgårdens IF i superettan.

25 matcher - 4 mål för Hertzöga BK i div I.

24 matcher - 13 mål för Motala AIF i div I.

Hvis man leser rundt på diverse nettsteder så ser det ut som om han har stagnert litt. Et skifte av miljø er kanskje akkurat det som skal til for å få ham til å blomstre igjen. Han har fart, er venstrebent og en offensiv spiller. Det mangler vi! Han har tidligere vist at han har nivået inne! Kan nok både brukes på kant og sentralt, jeg har lest et sted at han er en skikkelig derby spiller. Teknisk god og skaper uro i motstanderens forsvar, men at han ikke er særlig skapr i avsluttningene!

Nå har vi en teknisk god, rask flankespiller på hver side!!! Ohr er god på innlegg, samme sier Gaute at Sammy er.... Da mener jeg at vi må få inn en angriper som er sterk i lufta!!!! En skikkelig tanksenter!!!

@ringo

På vei tilbake etter to "kiipe" kamper!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo Peter som er sterk i lufta.. Gaute er visst mer på jakt etter en spiss som kan vende opp med ball - en rask utgave av JÅF? Enn en tanksenter som jeg også savner. (Helstad/Rushfeldt/Carew)

Tilbake til Sammy - kanonsesongen hans var vel 11 mål på 22 kamper for DIF - det er vanvittig bra for en kantspiller. Omtrent som Tryggvi da han spilte for Tromsø i 4-3-3. Jeg ser du har klippa litt fra spillerpresentasjonen hans - som jeg tror er gammel.

Men hva slags formasjoner har disse lagene spilt? Det er stor forskjelle i rollene på 4-3-3/4-5-1 og 4-4-2. Så vidt jeg forsto vurderer Gaute 4-2-3-1 avhengig av hvilke spillere han får inn i stallen. Hvis Sammy er veldig offensiv (og kanskje ikke så god defensivt) må jo

JK

IAO-MK-AM-CH

TS-TS

SO-PS-SW

TF

være et bra alternativ - Tom er vel best defensivt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Djurgården spiller vel 4-3-3...

Kanonsesongen til Sammy var i 1. div!!!

Nok om det....

Jeg synes ikke 4-2-3-1 formasjonen har fungert godt nok tidligere! Foretrekker at vi spiller i 4-4-2. Det behersker vi bedre! Skjønt, det avhenger jo av hvilke spillere vi får inn i laget før sesongstart da!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der kan du se hvor interessert og kunnskapsrik jeg er i svensk foppall. Nok om det. Hvis Sammy er en typisk 4-3-3-kantspiller, tror jeg han lettere finner seg til rette i 4-2-3-1-formasjonen enn 4-4-2. Den har for øvrig fungert godt - spesielt defensivt. Grunnen til at Gaute gikk tilbake til 442 var at vi scorte for lite. Med stian og Sammy som kantspillere kan jo det fort endre seg.

En helt annen ting er at jeg er litt skeptisk til om Tom+Tommy (begge ganske defensive) sentralt i 442 er godt nok offensivt. Derfor ville jeg om jeg var Gaute prøvd 4231 nå. Det blir noe helt annet om vi fikk inn en ny sentral midtbanespiller med svært gode offensive kvaliteter. Da er 442 et naturlig valg med Tommy i den defensive midtbanerollen.

Uansett gleder jeg meg til å se Sammy i aksjon. Er han klar mot LSK 7.2 tro?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp...

Enig i at Tom + Tommy er for like og mangler en dimensjon offensivt, både hva gjelder timing og presisjon i passningene og avslutteregenskaper i et tradisjonelt 442 system. Da er det nesten bedre å bruke en av dem sammen med enten Mads eller Henning i den offensive rollen. Faren er at Mads og (særlig)Henning blir for lette.

Når det gjelder målscoring i 4231 så gjelder det at vingene og hengespissen kommer til avslutninger... Hverken Ohr, eller sannsynligvis Sammy er målmaskiner... Tror derfor det vil fortsette med måltørek dersom vi velger den formajonen. Den kan derimot brukes i kamper hvor vi møter tøff motstand, f.eks. bortebane i UEFA cupen.

Nei vi trenger en skikkelig styrmann til mitdbanen som kan "stå han av" når det blåser, holde ballen i laget, skape ro og legge gode passninger....

Gaute sier han har navn på blokka!

Vi venter i spenning!

@ringo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri vært spesielt imponert over Fevang.

Navnet på blokka jobbes det, med men blir nok for dyrt - mer sier vi ikke om den saken.

Hvis det skjærer seg - noe jeg tror det gjør synes jeg vi skulle gitt Antonius en sjanse. Han får garantert ikke mer spilletid i enga og vanker fremdeles visstnok sammen med stabækspillere. Han er en kriger og kan systemet vårt. Ikke i nærheten av kreativiteten til Martin, riktignok, men den er det ikke mange som har. Kanskje Tommy Svin

dal Larsen, men han spiller jo bare med ryggen mot motstanders mål.

Når det gjelder Målteften til Ohr og Sammy tror jeg ikke vi skal være så bastante. Thomas er heller ingen målmaskin, akkurat. Men disse 4 sammen (inkl Peter den store) med en god oppspiller bak seg skal bli vanskelig nok for alle tippeligalags forsvar. Stian vil sikkert være mye bedre i år - også til å putte - når han har spilt seg skikkelig sammen med resten av laget.

Største svakheten i angrepet vårt er nok hodespillet foran kassa - det er vel bare Peter som vinner en duell i lufta.

Er Sammy så kvikk og god som det virka på Gaute vil det dessuten skape mye mer rom og oppspillsmuligheter for de andre. Jeg tror dette skal bli veldig bra. Stian kan jo like gjerne slå lange innlegg som Sammy kan knalle inn fra motsatt side. Den dimensjonen har vi vel aldri hatt i spillet vårt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippa fra gjesteboka vår:

Name: joakim, sthlm

Homepage: http://www.dif.se

Sent: 16.59 - 3/2

ni som undrar över Wowoah så är han en riktigt bra spelare, om än ganska så ojämn. hos oss i Djurgården har han haft en härlig vana att avgöra derbymatcherna mot AIK och Hammarby. Han har en mycket bra vänster, är snabb och bra på huvudet. Han har dock vissa brister i spelsinnet och kan ibland borra ner huvudet för mycket i marken.

iHan var ordinarie på vänsterkanten i Djurgården när vi vann gudl 2002, då kom han till oss under säsongen från Halmstad där han aldrig trivdes. Förra säsongen var han ordinarie ända till Jesper Blomqvist kom på höste. Nu har Djurgården värvat Tobias Hysén (som var på väg till Lyn ett tag) från Häcken och då blir det svårt för Wowoah att platsa även om Blomqvist ser ut att lägga av.

Får Wowoah samma roll som i DIF, vänsterforward, tror jag han kan göra succé.

Jeg synes jo dette virker svært lovende! 175 og bra på hodet skal vel godt gjøres, men Peter er jo konge i lufta så hvorfor ikke. Bilde nr 2 i første innlegg her indikerer i hvertfall at han er en kriger i lufta..

Jeg griner ikke hvis han som i DIF avgjør derbyene i vår favør heller (VIF, LSK og Lyn)

... eller jo forresten - det kan nok komme en liten gledeståre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp...

Fevang er en god spiller... ingen tvil om at han bør høre til den kretsen man vurderer. Han er dog en tradisjonell (Norsk) indreløper litt samme type som Strand og Leonhardsen... Kondisjonssterk, god på å true bakrommet og bra i lufta...

Spørsmålet er vel om det er en sånn spiller vi trenger? Vi spiller jo ikke 433! Vi bør vel gå for en spiller som kler en sentral rolle i et 442 system/mønster???

Ellers er det positivt å lese kommentarene om Sammy. Håper han spiller på lørdagen!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippa fra Agurknytt:

Samuel Wowoah håper han dunker inn så mange mål i Stabæk at klubben vil ha ham med videre også etter utlånsperioden.

- Det å komme hit til Stabæk er en skikkelig utfordring for meg. Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgaven, sier Samuel Wowoah til Budstikka.

Torsdag var på plass på sin første Stabæk-trening etter at utlånsavtalen med Stabæk gikk i orden. Dermed kan den 27 år gamle svensken rette søkelys mot seriestarten mot Odd Grenland 12. april.

- Jeg har de samme ambisjonene som det klubben har. Og det er at vi skal kjempe i toppen av den norske eliteserien, sier Wowoah.

Han legger ikke listen så mye lavere med tanke på sin egen innsats:

- Først skal jeg kjempe meg til en plass på laget. Klarer jeg det, skal jeg selvfølgelig gjøre en så god jobb som mulig her, sier 27-åringen som opprinnelig er fra Liberia, men har bodd i Sverige i den største delen av sitt liv.

Vil bli

Samuel Wowoah er ikke skuffet over at han på en måte ble vraket i Stockholms-klubben Djurgården. Og han håper at han kan spille seg til en permanent kontrakt med Stabæk.

- Hvis jeg trives i klubben, så håper jeg selvfølgelig at vi kan bli enige om en ny avtale når utleieperioden er over, sier Wowoah.

Svensken har da også lagt merke til at Tobias Linderoth (Everton) og Christian Wilhelmsson (Anderlecht) har utviklet seg stort i de periodene de har vært i klubben.

- Hva slags spillertype er du?

- Jeg er vel en spiller som liker å spille med ballen langs bakken. Jeg har hørt at det slås en del lange baller i norsk fotball. Men jeg vet også at Stabæk er en klubb som er tilhenger av teknisk fotball, sier han fornøyd.

Og plages ikke over at Stabæk ikek trekker de samme tilskuertallene som sin gamle klubb.

- Fotball er fotball uansett. Men det er klart det er litt morsommere å spille for 30.000 tilskuere enn for 3.000. Det sier seg selv, mener Samuel Wowoah.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Sammy
  • Opprett ny...