Gå til innhold

Molde-Stabæk

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nannskog. HERREGUD. Er jo med venstre også.

Dæven hva har Morten spist til frokost? han e jo helt konge

Har du samma åsikt nu med?

Morten hadde en bra kamp i dag, han blir lurt på 3-0 målet, men hvem har ikke blit lurt av Diouff i år?

2-0 då?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nannskog. HERREGUD. Er jo med venstre også.

Dæven hva har Morten spist til frokost? han e jo helt konge

Har du samma åsikt nu med?

Morten hadde en bra kamp i dag, han blir lurt på 3-0 målet, men hvem har ikke blit lurt av Diouff i år?

2-0 då?

Er enig med deg i at han ikke holder tl nivået i år , regner med han kommer sterkere neste år:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette vårt større tap i serien siden Juli i 1999?
Tapte vel større mot LSK i august samme år (1-6), men det skal vel mye til for å toppe 8-1-nederlaget mot Brann i 2001. Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på Johan Andersson? I såfall synes jeg ikke det var så veldig kontroversielt.

Uansett merker en hvor viktig det er å Johan Anderson på banen...

Et gult og kraftig tilsnakk på den andre hadde nå vært en bedre løsning sett med "objektive" dommerøyne....

Dette er bare å glemme med en gang. Uansett: Skal en være med i medgang må en også føle på driten i motgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøk på pragmatisk tankegang etter en forferdelig dag i eliteserien:

Nå har vi tapt begge kampene mot RBK og Molde og fortjener vel ikke annet enn å havne bak dem på tabellen. Brann og Odd har vi derimot 4 poeng mot hver, så dem skal vi være foran. Skal se at det blir en ganske så rettferdig tabell.

Skal også huske at bronse er like mye europacup som sølv. Tipper det holder med seier mot Glimt for å ta bronsen, men taper vi også mot Sandefjord blir det spennende hele veien inn om den siste medaljen. Vi kan nok også slå oss til ro med at vi nå, etter at laget har spilt seg inn, har eliteseriens beste lag. Dersom vi unngår å svekke det nevneverdig (Berglund, javel, men ikke Koba, Hoff, Jönsson osv), og kanskje til og med får inn erstatning (Veigaaaaar) kan dette bli veldig bra også neste år. Og nå har vi vel et sett med lønnsutgifter vi tåler?

Her forutsetter jeg at de idiotene* som teller penger ikke har forutsatt at vi skal slippe alle som er under leiekontrakt, da må vi jo hente inn nye folk for å erstatte dem. Ettersom disse vil være billigere, og dermed mindre "ferdigutviklede", vil det sannsynligvis også ta lenger tid å spille dem inn (f.eks Farnerud gikk vel bare rett inn og funka, men de fleste andre tar gjerne en sesong før de er på plass i systemet).

* Ja, de heier også på Stabæk, så man må derfor anta at det er manglende intelligens, ikke ondsinnethet, som har fått dem til å kjøre klubben økonomisk helt til kanten av sammenbrudd. Og muligens over, hadde NFF hatt et snev av baller.

PS Det er selvfølgelig grenser for hvor objektiv man kan være en slik dag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var rett og slett sørgerlig innsats. Det feilet i samtlige ledd, utenom helt helt bakerst hos Jon, som viste klasse ved flere anledninger. Vi taper ufattelig mange andreballer, roter bort ballbesittelse med meningsløst vanskelige pasninger, utøver tilnærmet null press mot ballfører så lenge ballen er over 5 meter fra målet vårt, og "markering" ser ut til å være et begrep gutta hadde lagt igjen hjemme. Fikk flashbacks til vårsesongen...  Vi var forøvrig også j*vlig bleike også de trettige fattige minuttene Håndball-Hauge lot Johan få spille - det luktet tap allerede da. Når vi i tillegg ikke klarer å være effektive og presise på de mulighetene vi får, som man må være borte - får vi som fortjent. Som andre har nevnt tidligere, har vi tapt begge kampene mot Molde og RBK, og bronsen er rett og rimelig (dersom vi klarer å beholde den). E-cup neste år er alfa-omega, så nå må gutta mobilisere alt mot et B/G i bunnstrid neste søndag. Det blir herlig! :-) Gleder meg allerede til kasseutdeling, og sesongens siste tippeligafest i TA :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke sett kampen grunnet jobb i dag. Men, å tape i Molde er ingen skam. Molde spilte opp mot sitt toppnivå, og Molde er det laget som har det høyeste offensive max-nivået i årets TL. Det som er irriterende, er hjelpen Hauge gir Molde, uten at det skal være noen bortforklaring, til det var Molde for gode. Det som er bittert, er at man ved dagens slakt nærmest spilte seg ut av sølvkampen. Ja, klart vi skal vinne både mot B/G og Sandefjord, men Molde så litt for sterke ut til å tro at de avgir poeng i begge de resterende kampene mot FFK og LSK. Dersom Molde vinner 1 kamp, og taper den andre, må gutta få hele 10 plussmål i siste 2 kamper, gitt at Molde slipper inn like mange mål som de scorer. Det ser ikke helt sannsynlig ut pr idag, selv om vi har avsluttet med kalassifre tidligere sesonger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kampen i dag var over etter 13 minutter, tror ikke vi behøver analysere mer en det. Hauge er i sin rett til å gi gule, men langt i overkant strengt, og spesielt i forhold til det han ikke gir gult for og den linjen han legger seg på. Opp å stå til neste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ALDRI SETT NOE SÅ DÅRLIG EVER, OG DET VAR FLAUT. HVA FAEN TENKTE DERE PÅ?

Over 10 år med Stabæk sier du, men allikevel så ufattelig historieløs... Trenger jo ikke gå lengre tilbake enn til AaFK borte denne sesongen for å finne en kamp som var mye dårligere.

Full? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ALDRI SETT NOE SÅ DÅRLIG EVER, OG DET VAR FLAUT. HVA FAEN TENKTE DERE PÅ?

Over 10 år med Stabæk sier du, men allikevel så ufattelig historieløs... Trenger jo ikke gå lengre tilbake enn til AaFK borte denne sesongen for å finne en kamp som var mye dårligere.

Full? :)

Jeg er full og trist ja.. cup er cup, og ny tv er kjøp. ergo er den kampen glemt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knudsen er den som reddet oss fra flaue siffer fra første, men folk som skylder på at Johan fikk rødt etter 15min KAN BARE HOLDE HJEFT! Det var han egens og fylle skyld, han brøt reglene etter boken, og å skylde på at hauge ikke dørmte andre etter så kan være. Det får være på hans bok, så kan være.

Aldri smart å skrive i fylla :) egen erfaring.

Men når man skal spille en sølvfinale på bortebane er det naturlig at hjemmelaget kjører på fra start og bortelaget forsvarer seg. At man ikke har en kompetent dommer som reduserer oss til 10 mann etter 13 minutter gjør kampen håpløs.

Hauge avgjør kammpen.

Hvis du ser taklingen til Molde backen mot Høyland i reprise så er den taklingen værre en begge taklingene til Andersson,han får ikke gult. Holdinga til Hoset er tilsnakk noe som skal gi direkte gult.

Da kan man jo prøve å konkludere: Er hauge partisk? Eier ikke Hauge spillerforståelse?

Er han rett og slett partisk.

Det er vannsklig, ser man på situasjonen der Palmi blir dyttet av Moldespilleren rett i keeperen hvor Hauge dommer frispark Molde er jeg vel på vei til å si Hauge hadde en rævva dag på jobben.

Molde taper de 2 neste, vi vinner de to siste det gir sølv! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine tanker om kampen:

1. Begge de gule kortene til Andersson kan forsvares, så sånnsett var ikke det røde feil. Nå er det ikke vanlig at dommere legger seg på en sånn linje, men uansett, dette var ikke feil idømt. Det er bare det at normalen er å la være å følge reglene akkurat i denne situasjonen.

2. Stabæk åpnet katastrofalt dårlig, og var heldige som ikke lå under mer til pause.

3. Midtbanen fungerte ikke i det heletatt.

4. Nannskog fikk ganske mye ut av det lille han hadde å jobbe med, alene mot fire forsvarere.

5. Knudsen var veldig bra...

6. Det røde kortet kom omtrent som det røde mot Viking i fjor; da tapte vi 4-1. Vi sliter med å forsvare oss når vi er i undertall, og det skal ikke være et argument når vi flytter en fra topp ned på midt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine tanker om kampen:

1. Begge de gule kortene til Andersson kan forsvares, så sånnsett var ikke det røde feil. Nå er det ikke vanlig at dommere legger seg på en sånn linje, men uansett, dette var ikke feil idømt. Det er bare det at normalen er å la være å følge reglene akkurat i denne situasjonen.

2. Stabæk åpnet katastrofalt dårlig, og var heldige som ikke lå under mer til pause.

3. Midtbanen fungerte ikke i det heletatt.

1.Er ikke ening i nummer 1, skulle dommerne gi gult for alle forseelser som den mot Anderson i går hadde det vært rundt 10 gule i hver kamp som spilles i tl. Problemet til Hauge i går er at han ikke legger seg på en linje som er lik for begge lag.

2.Molde på hjemmebane kjører på fra start og da er det naturlig at bortelaget legger seg i forsvar og venter ut stormen.

3. Hvis vi snakker om de 13 første minuttene er jeg enig, men etter at dommeren ødlegger kampen har vi ikke en sjanse. Med 10 mann er det flere rom å tette og flere meter å løpe.

Satt i går og tenkte, det er ikke mange som har fått rødt etter 13 minutter, men som man leser i dag: Viking Stabæk 4-1

Morten får rødt etter at en Viking spiller spiller skyter ballen opp i henda hans. Straffe og utvisning hvem dømte?

Terje Hauge!

Det røde der kom i det 18 min.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også i fjor fikk vi kampen ødelagt av Terje Hauge (den gang var det dog på en langt mer horribel avgjørelse enn den i går). Etter denne kampen vant Stabæk fem strake kamper (semifinale pluss fire seriekamper). Totalt med sifrene 18-3. Da fikk vi gullet og tok ferie for resten av sesongen.

Poenget er at jeg tror vi kan forventes å komme fryktelig tilbake, og Glimt og Sandefjord er ikke all verdens motstand. Jeg forventer hvertfall utklassing på hjemmebane i neste kamp, og en god avslutning borte i siste kamp. Det skal holde til bronse, og hvis Molde vil* kan det kanskje også holde til sølv.

* Taper Molde begge, holder det med seier og uavgjort til oss. Dersom Molde bar tar et eller to poeng, holder det med to seire til oss, dersom Molde får seier og tap, er vi avhengige av litt gode sifre i alle fire kampene (3+ seire til oss, 3+ tap til Molde, ettmålsseier til Molde)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hauge ødela ikke kampen for oss, uansett hva skribentene på stabak.no mener. Det klarte vi helt på egenhånd, selv om vi er i undertall nesten hele kampen finnes det ingen unnskyldning for å spille så ræva som vi gjorde i går.

Det som gjorde gårsdagen horribel for Hauge sin del var at han var så jævlig inkonsekvent, han kunne enkelt ha gitt både 2 og 3 gule kort til MFK-spillere. Så taler ikke akkurat historien for at dette var tilfeldig fra Hauge sin side heller, men det blir en annen diskusjon.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig kokos av Johan å spille sånn rett etter å ha fått et gult kort.

Hvorfor Johan og ikke Espen eller Palmi i en kamp der vi vet det kommer til å kreves mye defensivt av midtbanen vår?

Jeg fårstår ikke uttaket og jeg forstår ikke taktikken som lå bak Jannes valg i denne kampen. Som andre har skrevet: Heldigvis avmeldte JJ seg fra landslagstrenerdebatten med denne kampen.

Leve Drillo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig kokos av Johan å spille sånn rett etter å ha fått et gult kort.

Hvorfor Johan og ikke Espen eller Palmi i en kamp der vi vet det kommer til å kreves mye defensivt av midtbanen vår?

Jeg fårstår ikke uttaket og jeg forstår ikke taktikken som lå bak Jannes valg i denne kampen. Som andre har skrevet: Heldigvis avmeldte JJ seg fra landslagstrenerdebatten med denne kampen.

Leve Drillo!

Hmmm, hadde vi lagt oss defensivt tror jeg vi hadde tapt kampen uansett med to Diouf'er i form som i går.

Janne tenkte vel at å angripe ville være den beste formen for forsvar, noe som jeg skjønner at han valgte å gjøre.

+ det endte jo med 3 poeng mot Odd!

Endret av ØyvindW
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Molde-Stabæk
  • Opprett ny...