Buss1 Marius 854 Del Skrevet 30. Mai 2010 Del Skrevet 30. Mai 2010 Utrolig trist at Røa nå kommer til å utestenge Stabæk Support forde deselv ikke hadde gjort hjemmeleksa si, og fikk bot av NFF. vel vel, da får vi lavære å arrangere noen busstur til denne kampen, så får vi heller kjøre selv, og liste oss igjennom skogen, for så å stå å se på fra andre siden av gjerdet. Jeg vil anta at jeg har noen ledige plasser, så viss noen vil sitte på, så får de si ifra, når vi nærmer oss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 30. Mai 2010 Del Skrevet 30. Mai 2010 Dette høres godt over gjennomsnittet teit ut. Før det legges noen planer, la meg prate litt med den glupingen som tok den avgjørelsen. Dette er et klassisk tilfelle av Arne Ands første postulat. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 30. Mai 2010 Del Skrevet 30. Mai 2010 Dette høres godt over gjennomsnittet teit ut. Før det legges noen planer, la meg prate litt med den glupingen som tok den avgjørelsen. Dette er et klassisk tilfelle av Arne Ands første postulat. Og for de som ikke kjenner til dette, regner jeg med at du her snakker om "Å tenke før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter!" Forresten; er ikke den glupingen som tok den avgjørelsen på vei ut av klubben? Er ellers litt fascinert over levetiden til denne tråden. Kanskje vi skulle lage en ny som handler om årets kamp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 30. Mai 2010 Del Skrevet 30. Mai 2010 1. Det stemmer. 2. Si det. Uansett hvem og hva, bør det ikke tas seriøst. 3. Jeg har gode minner fra den kampen, men jeg er enig. Samtidig er det vel litt prematurt å lage en ny tråd til en kamp som spilles den 25. september? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 30. Mai 2010 Del Skrevet 30. Mai 2010 Time to go casual? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maan95 199 Del Skrevet 30. Mai 2010 Del Skrevet 30. Mai 2010 Genialt! Røa velger å sende en bot for dårlig arrangering til SS?! Når de i tilegg fikk tilbud om bistand foran denne kampen! IDIOTER! Hater det møkka laget! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 1. Det stemmer. 2. Si det. Uansett hvem og hva, bør det ikke tas seriøst. 3. Jeg har gode minner fra den kampen, men jeg er enig. Samtidig er det vel litt prematurt å lage en ny tråd til en kamp som spilles den 25. september? Jeg skjønner at det ikke er en person som tar avgjørelsene i Røa, selv om vedkommende er daglig leder. Vi valgte å holde saken internt i styret da truslene kom (19. mai), og ga et saklig svar tilbake. Vi antok at det kan bunne litt vanskelig økonomi eller lignende. Men når daglig leder i Røa velger å ikke svare meg, og jeg har hørt at han plager andre med det samme, føler jeg ikke vi har noe valg. Det er ikke styret som er utestengt, det er ikke de stående supporterne som er utestengt. Men Stabæk Support. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Get off your high horse, Albert. Du var ikke akkurat noen diplomat selv. La meg snakke litt med folk i Røa før vi skaper masse bråk ut av ingenting. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Get off your high horse, Albert. Du var ikke akkurat noen diplomat selv. La meg snakke litt med folk i Røa før vi skaper masse bråk ut av ingenting. High horse? Ingenting? Jeg får plutselig en melding fra daglig leder i Røa om at de sender oss en regning, fordi vi ikke har svart på deres krav om at vi betaler deres regning. Siden ingen har kontaktet meg om saken tidligere, svarer jeg at det selvsagt ikke er aktuelt. Da får jeg tilbake eposten som er en del av artikkelen på forsiden, med trusler om politianmeldelse og utestengelse. Jeg skriver svaret (gjengitt under) den 19. mai, uten å få noen reaksjon på det. Jeg venter nesten to uker før jeg offentliggjør at Røa har stengt oss ute. Fint om du spesifiserer hva som er "high horse" og "ingenting" her. Husk at du også risikerer å bidra til konfliktnivået ved sånne innspill. Hei Lars, Kjekt at vi kommer inn i en slik dialog… Stabæk Fotball kvinner ble bøtelagt for sine supporteres opptreden. Den boten ble fastsatt til kr 10.000. Siden vi er en interesseorganisasjon for supporterne i Stabæk, fant vi det naturlig å tilby oss å betale denne boten for Stabæk Fotball Kvinner. Det er første og eneste gang Stabæk (kvinner/herrer) er blitt bøtelagt pga sine supportere. Dersom du mener det er å ikke ta ansvar, må du gjerne gjøre det. For å gjøre det helt klart: Vi beklager på det sterkeste oppførselen til alt for mange av våre (antatte) medlemmer i forbindelse med Røakampen. Røa IL er bøtelagt for gjennomføringen av arrangementet. Jeg siterer: ” Grunnlaget for anmeldelsen er at klubben ved avviklingen av Toppseriekampen mellom Røa IL og Stabæk Fotball Kvinner den 31.10.2009 overtrådte en rekke bestemmelser i NFFs sikkerhets- og arrangementsbestemmelser, blant annet ved manglende avskjerming av supportere, mangelfull inngangskontroll, samt unnlatelse av å gripe inn da motstanderlagets supportere benyttet pyroteknisk materiell.”. Videre ble Røa tilbudt assistanse fra NFF foran denne kampen, og Stabæk Support gjorde gjentatte forsøk på å komme i dialog med Røa, nettopp fordi vi fryktet episoder. Men hos Røa var holdningen at man hadde full kontroll. Det mest triste i denne saken er at man fremdeles synes å ikke kunne ta selvkritikk. Stabæk Support er klar over at det er elementer innefor våre rekker som syns pyro er kult. Vi jobber hardt med å forebygge slike hendelser som på Røa. Men vi er helt avhengig av et godt samarbeid med lokalt vakthold for å kunne forhindre det. Vi har hatt enkeltepisoder i eliteseriekamper, men disse har alltid vært begrenset til en eller veldig få smell (bluss/røyk/kinaputt), og vi har fått tatt ut den skyldige. Det var tydelig at mange av våre regnet med inkompetanse i vaktholdet til Røa, og jeg er overrasket over hvor rett de fikk. Folk kom inn gjennom skogen, tilfeldige vakter lot personer passere med flasker osv. Jeg har vært på en rekke på arrangement i fotball-Norge. De siste årene har jeg sett Stabæks forskjellige lag på ca 30 forskjellige bortebaner. Jeg må innrømme at jeg fortsatt er overrasket over hvor useriøst Røa tok sin oppgave som vert for en slik kamp. Når det gjelder hærverket du snakker om, er jeg enig at det er en skam. Stabæk Support tar selvsagt på det sterkeste avstand fra slike handlinger. Vi er helt enig i at det burde vært politianmeldt. Trusselen om å nekte Stabæksupportere adgang til kampen mellom Røa og Stabæk skal jeg la være å karakterisere. Men det illustrerer for meg at dere ikke har skjønt hvorfor dere ble bøtelagt. Hadde dere gjort jobben deres, ville kun Stabæk ha blitt bøtelagt. Jeg skjønner at Røa er fortvilet over å miste rollen som den dominerende klubben i toppserien, men å melde seg ut av utviklingen er vel neppe løsningen. Stabæk Support ønsker ikke konflikt med Røa IL. Tvert imot, vi vil gjerne ha et samarbeid for å bidra til at man får gjennomført arrangementet på en skikkelig måte. Valget ligger hos dere. Med hilsen Albert leder Stabæk Support Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Det er ikke styret som er utestengt, det er ikke de stående supporterne som er utestengt. Men Stabæk Support. Hva med SFK-spillerne som er medlemmer i Stabæk Support? Hvor kult hadde det ikke vært om Røa også forsøker å nekte dem adgang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Slum, for ikke å snakke om daglig leder, trener og deler av støtteapperatet. haha. For en klovnegjeng de er på Røa. Sitte Når de i sin egen lille boble på røa utestenger en hel supporterklubb så skal man ikke se bort ifra at de livsfarlige pøblene i Ultras 1912 mobiliserer for denne matchen også. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Slum, for ikke å snakke om daglig leder, trener og deler av støtteapperatet. haha. For en klovnegjeng de er på Røa. Sitte Når de i sin egen lille boble på røa utestenger en hel supporterklubb så skal man ikke se bort ifra at de livsfarlige pøblene i Ultras 1912 mobiliserer for denne matchen også. Dette blir garantert min debut som bortesupporter for SFK, gleder meg. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 31. Mai 2010 (endret) Del Skrevet 31. Mai 2010 (endret) Du gjengir kommunikasjon mellom dere og ledelsen i Røa på et offentlig forum? Uansett, jeg sender heller en PM om dette. Når medlemmer oppfordrer til bråk og kvalm som resultat av denne tråden, bør vi nok tenke oss bedre igjennom før vi poster. Endret 31. Mai 2010 av Two can play that game Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Hvor har det blitt oppfordret til bråk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ølriksen 36 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Jeg forstår ikke helt hvordan de har tenkt å utestenge Stabæk Support? De har vel ikke medlemsregisteret vårt, og så lenge de velger å ikke samarbeide så kan de vel heller ikke vente å få hjelp med å identifisere medlemmer av SS som ikke oppførte/oppfører seg. Regner med at skogen fortsatt er der til neste kamp. Når det gjelder utpressing/trussel om politiannmeldelse så skulle man nesten tro slikt var forbudt, og jeg kan heller ikke se automatikken i at den boten kommer til Stabæk support. Virker som noen har fått for lavt oksygennivå og høy varme på kontoret, skulle tro det var vanskelig i mai måned. Det hjelper isåtilfellet å åpne et vindu, hvem vet hva de kommer til å sende av mail i juli og august hvis de ikke gjør noe med ventilasjonen. Må si meg enig med svaret sendt fra Albert, det virker ikke som de forstår hvorfor de også fikk en reaksjon fra NFF. Og helt til slutt så synes jeg det er ekstremt platt å avslutte en mail av den karakteren med "Ha en glad dag". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 "Ha en glad dag" er signaturen til Lars Buer. Han signerer alltid med den. Det spiller på en av grunnene til at Røa FORTSATT (den var til deg, Albert) er i toppen av Toppserien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 31. Mai 2010 (endret) Del Skrevet 31. Mai 2010 (endret) 1. Her er det da ikke behov for så mye dialog? Vi betaler ikke boten. Røa får avgjøre om de skal forsøke å stenge oss ute eller ikke. Mer er det ikke. 2. Dersom noen tenker på å organisere et "stabæk-supportere-på-sitt-verste-oppmøte", bør man kanskje tenke seg litt om. Hadde NFF, SFK og $ sine tilbud om hjelp blitt mottatt, ville det medført stor sannsynlighet for bortvisning av noen av de som møtte opp for å støtte chixa: Sitat: "Folk som åpenbart har drukket for mye, får valget mellom å gi fra seg spritflasker eller gjemme dem i skogen. Tilgjengelig for fortsatt drikking etter eget ønske." Det er ikke bare vaktene som ikke stopper deg som har gjort noe feil når du drikker alt for mye. Sitat: "- Jeg lå i en skråning i skogkanten og forsøkte å slukke branntilløp i kasteruller, forteller Albert. - Jeg ropte til folk at nå var det nok, mens kinaputter smalt rundt kroppen min, og bluss startet nye branner. Jeg klarte med nød og neppe å redde banneret vårt. Så langt jeg oppfattet var jeg den eneste som forsøkte å stoppe det." Dette var langt mer enn hendelsene i Skien og Sandefjord i fjor, som begge førte til utestengelse. sistnevnte endog utkastelse av styret og kanossagang her på forumet. Nok en gang: vaktene gjorde åpenbart ikke jobben sin, men det må da kunne gå an å oppføre seg bedre enn dette? Jeg har tidligere nevnt moren som sto med sine små barn (mener det var to) en meter unna der kinaputtene landa, det er for meg det tydeligste eksempelet (sammen med Alberts reaksjon) på at man har gått langt over streken. 3. Skulle vi bli utestengt, håper jeg minst like mange kommer som hvis vi ikke blir utestengt. Ikke for å gjenta alle fjorårets dumheter, men for å vise Røa at de ikke kan holde oss borte. Og for å fremstå som det vi er, Norges suverent beste supportere av damefotball. Selvfølgelig med fanget fullt av anti-Røa-sanger. Endret 31. Mai 2010 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 31. Mai 2010 (endret) Del Skrevet 31. Mai 2010 (endret) "Ha en glad dag" er signaturen til Lars Buer. Han signerer alltid med den. Det spiller på en av grunnene til at Røa FORTSATT (den var til deg, Albert) er i toppen av Toppserien. Mulig det, men her bidro den ikke til noe annet enn å gjøre mailen enda flauere enn den allerede var. Endret 31. Mai 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Hvor mange av dere har sett mailen til lars? Sender dere svar på rundgang i Stabæk også før saken anses som ferdigbehandlet? Lars Buer vurderer tomme tribuner kun som virkemiddel dersom NFF krever vakthold som det er umulig for Røa, med eller uten hjelp, kan gjennomføre. NFF ble for øvrig kontaktet av oss før kampen i fjor. Det medførte imidlertid ingenting annet enn løfter (som vanlig). Dersom Stabæk stiller med stort mannskap til kampen - be our guest (såfremt NFF samarbeider). Bare legg nyttårseffektene hjemme. Med kampen i fjor, bør det være store muligheter for begge lag å selge kvinnefotball til et større publikum. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Hvor mange av dere har sett mailen til lars? Sender dere svar på rundgang i Stabæk også før saken anses som ferdigbehandlet? Jeg har bare sett den som ligger limt inn i nyhetssaken på forsiden her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 haha. Hvis Røa bestemmer seg for tomme tribuner skal jeg ihvertfall til Røa. Synes jeg ser den overskriften, på grunn av vår udugelighet blir vi nødt til å spille Røa - SFK for tomme tribuner. Mvh Ledelsen i Røa. haha. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenrikM 302 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Tv2 er på saken Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Og det er TCPTG også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Når Røa snakker om "tomme tribuner", så regner jeg med at det betyr at alle må stå oppe i det beryktede skogholtet? Hvordan kan det bli noe bedre av det?? Suppegjeng (evt. suppefyr) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 http://kvinnefotball.wordpress.com/2010/05/31/daarlig-dag-paa-jobben/ Noe av det dårligste jeg har lest på lenge.. Du har jo null forståelse for supporterkultur. Hva prøver du på? Å være en wannabee satyren side? Dessuten tar man feil angående bluss. Det har vært blusset stort sett alle 1 runde kamper i Cupen på herresiden, pluss blussing på marienlyst i sølvsesongen og man må for all del ikke glemme den totale røykleggingen av Nadderud toppet med bluss og flere røykbomber i løpet av matchen/rett etter. Elendig artikkel, toppet med ord som kun er med for å få artikkelen til å fremstå som om den er skrevet av en som har greie på det sure oppgulpet han kommer med. Han glemmer også å nevne at Røa ble tilbudt hjelp før kampen men takket arrogant nei til dette. Tilslutt vil jeg nevne følgende: "Stabæk Support assosieres med elementer som oppfører seg som barn" Mens det største barnet her er han som griner i artikkelen nevnt over. Terningkast 1. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ølriksen 36 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 NFF ble for øvrig kontaktet av oss før kampen i fjor. Det medførte imidlertid ingenting annet enn løfter (som vanlig). Jaha, la oss se hva NFF mener om saken I utmålingen av botens størrelse legges det i skjerpende retning vekt på at klubben mottok en e-post fra NFF noen dager i forveien, der det på en særdeles tydelig måte ble gjort oppmerksom på at den aktuelle kampen var å betrakte som en såkalt risikokamp. Klubben ble her gjort særskilt oppmerksom på faren for at tilreisende supportere ville kunne benytte pyroteknikk. Klubben fikk således en særlig oppfordring til å skjerpe inngangskontroll, vakthold og sikkerhet i tilknytning til kampen. Klubben ble også tilbudt bistand/veiledning fra NFF dersom dette var ønskelig fra klubbens side. http://www.fotball.no/nff/Regler_og_retningslinjer/Beslutninger-fra-utvalg/2010/Bot-til-Stabak-og-Roa/ Tja... Stabæk Support gjorde gjentatte forsøk på å komme i dialog med Røa, nettopp fordi vi fryktet episoder. Men hos Røa var holdningen at man hadde full kontroll.. Vi er også overrasket over at Røa faktisk ikke forstår at dersom de hadde gjort jobben sin, og ikke minst samarbeidet med oss, ville det ikke vært bot til noen, sier Albert. Er det så mye mer å si? Greit at man ikke har penger, men det skulle man kanskje ha tenkt på konsekvenser før man avslo hjelp fra NFF og Stabæk Support? Lars Buer vurderer tomme tribuner kun som virkemiddel dersom NFF krever vakthold som det er umulig for Røa Slik leser jeg ikke mailen fra Lars Buer, men hvis det er alt han vil oppnå så forstår jeg ikke hvorfor han formulerer seg som han gjør ang. politiannmeldelse og stenging av tribuner. Og jeg kan ikke se at man trenger færre vakter om kampen skal spilles uten tilskuere, skogen er der fortsatt. Et sammarbeid med Stabæk Support virker ganske fornuftig istedet for å stenge tribunene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Ølriksen og Mortimer: Sett dere inn i kvinnefotball før dere sier så himla mye. Da blir det lite gjentakelse. Tar selvkritikk hva gjelder blussing fordi jeg ikke skrev at det var snakk om kvinnefotballkamper. Dette blir mitt siste ord i saken her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MLandmark 59 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Kan man sammenlikne TCPTG med en sånn derre klassisk langside-mann som hater stående tribuner og helst skulle sett at man klappet rolig og kun ved mål? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Og det er TCPTG også. Ja, ja. Dette var mannen jeg hadde personlig korrespondanse med i et forsøk på å redusere konfliktnivået (han tok kontakt først).... Jeg har lovet å ikke legge ut PM'ene hans på offentlig forum. Men om noen vil intervjue meg direkte om saken, kommer jeg til å si at Kolle fortalte meg at "NFF-delegaten som var til stede og ga oss begge bot vil bli kjeppjaget om han viser seg på Røa". Så det er nok ikke bare Stabæk Support de ligger i krig med etter den kampen. Jeg har forøvrig aldri blitt fortalt at årsaken til at Røa vil ha oss til å betale boten, er at de mangler penger. Jeg har hele veien oppfattet det som at de mener at all skylda er vår. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Isla 568 Del Skrevet 31. Mai 2010 Del Skrevet 31. Mai 2010 Ølriksen og Mortimer: Sett dere inn i kvinnefotball før dere sier så himla mye. Da blir det lite gjentakelse. Tar selvkritikk hva gjelder blussing fordi jeg ikke skrev at det var snakk om kvinnefotballkamper. Dette blir mitt siste ord i saken her. Vel, vi blusset nå faktisk på en av de siste hjemmekampene på Nadderud i Toppserien i fjor. Rett før "overraskelsen" på Røa-banen. Dog under kontrollerte former på den andre langsiden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå