Gå til innhold

Hvem skal ta over for Jørgen Lennartsson?

Slum
 Del

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10032757

Tolker denne VG artikkelen at han velges for sin gode oversikt over nivå 2 og 3 spillere. Dette er også de nivåene som STB må lete etter nye spiller i, så dette er nok taktisk fra klubbens side. Det at han har god greie på bygging av lag er også en god evne. Blir spennende å se om han havner hos oss :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas Berntsen kan være spennende, men kanskje i overkant dristig?

Øverby sier de snakker med flere. Da håper jeg fortsatt på en som kan skape mer optimisme i og rundt laget enn det jeg i utgangspunktet tror TB er i stand til.

Min favoritt er fortsatt Tor Ole skullerud. Trent Bærum, G19 og Enga (assistent for en spillende Martin). Ung, spennende og sympatisk (tross Bærum og Enga!) med bred erfaring. En dårlig kollega er Engasupporter og vil ikke ha TOS til oss da han tror det kan bli veldig bra... TOS mangler erfaring som sjef på norsk toppnivå som vi kan gi. Trolig ikke dyr. Noen som vet noe om han kan være aktuell?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne Erlandsen takket nylig nei til å overta Stabæk pga frykt for økonomi samt jobben på sikt.

Ble derfor heller i Ull Kisa med bedre betalt(er det mulig?)...

Berntsen fikk sparken i Kongsvinger men har etter det gjort en god jobb i Strømmen(selvom de unngikk nedrykk med skrekk og gru).

Mitt stalltips er: Nannskog(Why not)...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne Erlandsen takket nylig nei til å overta Stabæk pga frykt for økonomi samt jobben på sikt.

Berntsen fikk sparken i Kongsvinger men har etter det gjort en god jobb i Strømmen(selvom de unngikk nedrykk med skrekk og gru).

Nannskog kan få assistentrollen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Erle Arlandsen kømmi til klubben vår tror jeg at jeg hadde gått inn i en sterk depresjonsperiode, så like bra at han ikke kom til oss..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så han takket nei til herrelaget! Forsåvidt takk og lov for det. Han prøvde jo å fiske angående jobben som trener for kvinnelaget. Der var han imidlertid aldri et alternativ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi har spurt Erlandsen lurer jeg på hva styret driver med, han står vel for det stikk motsatte av Stabæk. Tror jeg ville hatt store problemer med å elske et lag med Erlandsen på benken, da kunne vi like gjerne hentet tilbake Stig Mathisen...

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dette stemmer, tror jeg Ull/Kisa skal ta en lang og god titt etter ny økonomiansvarlig. For den nåværende gjør nemlig ikke jobben sin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi Nannskog ikke har den trenerutdannelsen som kreves for å være hovedtrener i TL. I år ble det innført krav om at alle hovedtrenere i Tippeligaen må ha UEFA PRO-lisens. Han kan nok tilbys stillingen assistent, men tviler på at han gidder å pendle for den jobben med en årslønn som han tidligere hadde pr. mnd i STB?!

Følgene trenere deltar på UEFA PRO-lisenskurs i 2011:

Kaz Sokolowski, Martin Andresen, Jostein Grindhaug, Erland Johnsen, Petter Belsvik, Petter Myhre, Thomas Berntsen, Stig Inge Bjørnebye, Otto Ulseth, Trond Henriksen, Agnar Christensen

Tom Freddy Aune, Trond Amundsen, Gunnar Halle

Kurset startet i januar 2011 og avsluttet i november/desember

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

En av mine personlige favoritter - Patrick Walker, har akkurat avsluttet sitt engasjement i Assyriska.

@ringo

Walker hadde veldig lav stjerne i Sandefjord da han ble oppsagt ifjor. Han ble mislikt for sine lite moderne treningsformer, spillerne mente de trente alt for lite med ball og fordi han spredte dårlig stemning i spillergruppen. Resultatene i 2011 viser også tydelig hvor stor positiv endring det ble etter at Sanstø overtok.

Det ble også hevdet at han ikke prioriterte jobben, men heller valgte å ta langhelger med familien som fortsatt bodde i Sverige, mens han bare pendlet til Sandefjord.

Konklusjon: Jeg håper virkelig ikke vi ender med Walker.

Endret av Bebe
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Walker reddet Sandefjord i sin tid, selv om prosjektet over tid mislyktes. Men Berntsen har tross alt blitt vraket av Strømmen - det vil si: kontrakten er ikke fornyet. Hvor tillitvekkende er det for en fyr som altså er iferd med å fullføre høyeste trenerutdanning i Norge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Walker hadde veldig lav stjerne i Sandefjord da han ble oppsagt ifjor. Han ble mislikt for sine lite moderne treningsformer, spillerne mente de trente alt for lite med ball og fordi han spredte dårlig stemning i spillergruppen. Resultatene i 2011 viser også tydelig hvor stor positiv endring det ble etter at Sanstø overtok.

Det ble også hevdet at han ikke prioriterte jobben, men heller valgte å ta langhelger med familien som fortsatt bodde i Sverige, mens han bare pendlet til Sandefjord.

Konklusjon: Jeg håper virkelig ikke vi ender med Walker.

Hepp,

Under normale omstendigheter hadde vi neppe diskutert hverken Thomas Berntsen eller Patrick Walker som aktuelle trenerkandidater. Ingen trener er uten feil og lyte, og jo lenger ned i hyllesystemet man kommer, desto færre sterke sider og flere svake trekk vil man finne ved kandidatene.

Den kritikken du nevner over kan sannsynligvis brukes til å beskrive samtlige aktuelle kandidater til jobben som ny hovedtrener i Stabæk. Samtidig er det viktig å huske på at mye av den kritikken som blir rettet mot trenere er situasjonsbestemt. Ta f.eks. Henning Berg. Han fikk ros for interessante treninger i Lyn, men kritikk for kjedelige treninger i LSK. Mye avhenger av øyet som ser og etter en lengre periode med motgang er det ganske normalt at man går litt lei av trynet på treneren og at ettermælet blir deretter.

Samtidig er det riktig at et trenerskifte kan forløse oppdemt energi og man får en effekt lik den vi så i SF etter at Sandstø tok over. Det er ganske normal og behøver ikke ha noe med de individuelle trenerene å gjøre. Det er bare et "naturfenomen" i fotballen. Walker opplevde noe lignende da han tok over SF i sin tid, med den forslkjellen at han lykkes med å rykke opp.

Patrick Walker lykkes med å holde lille GIF Sundsvall oppe i Allsvenskan fra 2002 til 2004, (De rykket ned i 2005) tok over Ørebro (degradert p.g.a. økonomisk rot) i Superettan, rykket opp og holdt plassen gikk til Sandefjord, rykket opp og holdt plassen første sesong. Har i år reddet Assyriske fra nedrykk. Det gir for meg en relativt god CV med tanke på de utfordringene vi står ovenfor i 2012. Utover det har jeg et generelt godt inntrykk av fyren og han står også for en god fotball ut fra det jeg har sett av SF under hans ledelse. Jeg så ganske mange av Sandefjords kamper i 2010 og selv om de rykket ned så det sang, så spilte de ikke så halvgal fotball. Men de fikk utrolig dårlig betalt for tidvis gode prestasjoner i enkelt kamper (F.eks.VIF hjemme).

Men jeg kan berolige deg med at Walker ikke er på Stabæks shortlist over aktuelle trenere - enn så lenge ihvertfall...

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om mange tror at det ideelle er å få tak i en "suksesstrener"? Dvs en trener som aldri har møtt motgang. Vi bør nettopp ha en trener som allerede har slik(e) erfaring(er). De aller fleste av oss lærer av feil. Jeg ønsker oss en trener med integritet, som er tydelig, vil satse på unge/uerfarne spillere, la flest mulig få prøve seg og som evner å takle den motgangen vi alle frykter vi vil møte i 2012. Stb har sikkert en checklist der det står 4-4-2, underhodende spillestil, posession, spill langs bakken. "Min terner" vil mao neppe dukke opp. Jeg deler imidlertid @ringo's vurderinger ift at en trener ikke nødvendigvis er noe dårligere på grunn av negative erfaringer. Vi så hvordan både Gaute Larsen, Anders Linderoth og jjj ikke taklet motgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvem skal ta over for Jørgen Lennartsson?
  • Opprett ny...