Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan vi ikke bare kjøpe en russebuss for en billig penge, male den blaa og suse avgårde på en roadtrip hvorhen trekningen enn fører oss?

haha.. :lol: ser det for meg. men nå ville det ikke ha trukket alt for mange folk kan jeg tenke meg :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, er redd for det desverre, men morsom tanke.

Uansett hadde det vel bydd på utfordringer om vi trekker et britisk lag mtp venstrekjøringen. :P

PS: pga kvalikkrunden til Europa-League blir det ikke noe VIF - Liverpool i år.

ble den avlyst? det hadde jeg ikke fått med meg, syns de sa at den var utsat eller noe festlig..:P

Endret av Stairs
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste som er sagt er at kampen er utsatt, men vil bli spilt innen 12mnd. Jeg tror de forhandler om ny dato, men kvalkken gjør det tøft å få til i år.

Ønsker meg bare en trekning som gjør at vi kommer til gruppespillet og kan få flere kamper i Europa og ikke bare disse kvalikkrundene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke bare kjøpe en russebuss for en billig penge, male den blaa og suse avgårde på en roadtrip hvorhen trekningen enn fører oss?

Vår står til disposisjon så lenge vi ikke får solgt den.

En av de mange årsakene at jeg ikke var på buss i år cool.giflaugh.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...) 2. kvalrunde trekkes forøvrig 21. juni kl 13.30 mens tredje runde trekkes 16 juli kl 1330 noe som er før andre runde er ferdigspilt.

takk!

og om vi kommer videre, når spilles 1. runde? midten av august? slutten av august?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...) 2. kvalrunde trekkes forøvrig 21. juni kl 13.30 mens tredje runde trekkes 16 juli kl 1330 noe som er før andre runde er ferdigspilt.

takk!

og om vi kommer videre, når spilles 1. runde? midten av august? slutten av august?

Tysk eller engelsk wikipedia

Stabæk må gjennom 3 runder i kvallik før gruppespillet.

2. runde (Stabæks første) er vi seedet.

3. runde (Stabæks andre) er vi ikke seedet (Kan møte lag som Liverpool, Stuttgart, AZ, Novosibirsk, Juventus)

Play off (Stabæks tredje) er vi ikke seedet

Gruppespillet begynner i midten av september.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk!

3. runde (Stabæks andre) er vi ikke seedet (Kan møte lag som Liverpool, Stuttgart, AZ, Novosibirsk, Juventus)

Bortetur til Novosibirsk - da snakker vi! En blaa vogn på den transsibirske jernbane?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ey, kom over følgende side som jeg også så litt på i fjor. Alle kvalifiserte lag er lagt inn og rangert etter seeding, konge side! smile.gif

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedel2010.html

Hvis infoen stemmer, så kan vi som seedet lag i 2. runde møte lag fra følgende land:

kroatia, hviterussland, bosnia, litauen, georgia, latvia, island, moldova, irland, liechtenstein, finland, slovenia, albania, montenegro, ungarn, andorra, makedonia, wales, kasakhstan, estland, armenia, malta, luxemburg, færøyene, nord irland, san marino (og evt. aserbajdsjan hvis et useedet lag går videre fra 1. runde)

Trekning 21. juni som sagt!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk!

Bortetur til Novosibirsk - da snakker vi! En blaa vogn på den transsibirske jernbane?

Jeg har vært i Novosibirsk i bandysammenheng. Dog midt på vinteren, og da er vel de færreste byer veldig hyggelige. Men det er en typisk studentby, med alt det fører med seg.

Ny og fin flyplass har de også. Hadde vært en helt konge bortetur! Eneste som er stress med Russland er visumsøknader osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett med omtrent hele balkan og hele baltikum. Vil da helst unngå Kasakhstan, Georgia og Armenia. Muligens også hviterussland avhangig av by. Moldova er vel heller ikke det lugneste. Håper på ett nytt hav!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ey, kom over følgende side som jeg også så litt på i fjor. Alle kvalifiserte lag er lagt inn og rangert etter seeding, konge side! smile.gif

http://www.xs4all.nl...seedel2010.html

Da kan vi faktisk se for oss følgende motstandere fram mot et gruppespill:

2. runde: mange svake motstandere, med cupvinneren fra San Marino som den antatt svakeste

3. runde: svenske, polske og danske motstandere virker som de enkleste

4. runde: 37 til dels veldig tøffe motstandere, men Odense er kanskje den greieste?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.xs4all.nl...seedel2010.html

Da kan vi faktisk se for oss følgende motstandere fram mot et gruppespill:

2. runde: mange svake motstandere, med cupvinneren fra San Marino som den antatt svakeste

3. runde: svenske, polske og danske motstandere virker som de enkleste

4. runde: 37 til dels veldig tøffe motstandere, men Odense er kanskje den greieste?

Med vår sedvanlige flaks i slike trekninger så møter vi jo selvsagt den vanskeligste motstanderen, jamfør 2009.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedel2010.html

Hvis infoen stemmer, så kan vi som seedet lag i 2. runde møte lag fra følgende land:

kroatia, hviterussland, bosnia, litauen, georgia, latvia, island, moldova, irland, liechtenstein, finland, slovenia, albania, montenegro, ungarn, andorra, makedonia, wales, kasakhstan, estland, armenia, malta, luxemburg, færøyene, nord irland, san marino (og evt. aserbajdsjan hvis et useedet lag går videre fra 1. runde)

Trekning 21. juni som sagt!!

bra side, takk!

hva er med vaduz (liechtenstein), er ikke det et ganske daarlig lag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
12 842

Jaja, den norske cupen er for bønder.

Nå er det kun Europacupen som gjelder. Skikkelige fans følger Stabæk hvor enn vi spiller. Det er Europaturene som blir legendariske, det er de turene vi prater om i mange mange år. Belfast, Valkeakoski, Rennes, Tirana, København, Valencia.

Hvor går turen(e) i år? Håper på Irland eller Baltikum, frykter Kasakhstan.

Ss.no har lagt ut en oppdagerting på hvilke lag vi kan møte.

15. og 22. juli er våre første matcher.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent turmessig er det 4 land vi helst bør unngå. Kazakhstan, Armenia, Georgia og Azerbajan da alle disse landene er langt unna og man i de fleste trenger visum. Håper selv på balkan eller baltikum

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, den norske cupen er for bønder.

Nå er det kun Europacupen som gjelder. Skikkelige fans følger Stabæk hvor enn vi spiller. Det er Europaturene som blir legendariske, det er de turene vi prater om i mange mange år. Belfast, Valkeakoski, Rennes, Tirana, København, Valencia.

Hvor går turen(e) i år? Håper på Irland eller Baltikum, frykter Kasakhstan.

Ss.no har lagt ut en oppdagerting på hvilke lag vi kan møte.

15. og 22. juli er våre første matcher.

ikke glem anderlecht :-)

15.. og 22. - er det bekreftet?

liechtenstein og luxembourg er landene som ville gjort en bortetur "akseptabel" ang. ökonomi/reisemuligheter

eller breidablik :lol:

hm hm...en tur til island höres ganske fristende ut...

baltikum + irland er ok.

nei takk til landene langt öst/söröst.

haaper vi kommer videre enn kun 2. runde.

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at det ligger sinnsykt langt øst og mest sannsynlig er veldig dyrt og vanskelig å komme seg dit. Kazakhstan grenser tross alt til Kina og Astanaa ligger jo midt inni landet uten at jeg vet hvilken by laget vi evnt møter kommer fra. De andre landene i nevnte kategori ligger også rimelig langt øst. Grenser til Iran bl.a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare jeg som har lyst på å reise til Kazakhstan, Armenia, Georgia og Azerbajan? Det kan da ikke være såååå vanskelig å få visum?

Neida, jeg blir også gjerne med dit, og mangler ikke Tsjetsjenia i EL? det hadde jo vert et morsomt sted. Eller Tsjernobyl, det hadde jo vært strålende. Jo værre, rarere og mer eksotisk, jo mere morsomt og innteresant. Det eneste som kan bli problemer, er land som liker å lage visum-helvete. altså bruker lang tid på å utstede dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK her er en liten oppdatering:

All info fra: Aftenposten

Armenia og Aserbadjan kan man ordne visum ved ankomst ved innreise til hovedflyplassen:

Armenia. Et 21 dagers visum kan kjøpes for USD 30,- ved ankomst i hovedstaden Jerevan.

Aserbajdsjan. Visum for en uke eller for 30 dager utstedes ved ankomst på flyplassen. Prisen er USD 40,-.

Hviterussland må man søke den hviterussiske ambasaden i Stockholm på forhånd:

Hviterussland (Belarus). Visum kan søkes på forhånd ved den hviterussiske ambassade i Stockholm. Senest tre dager etter ankomst må visumet registreres hos det lokale politiet. Du kan også skaffe deg visum når du flyr inn til hovedstaden Minsk, men dette forutsetter en original invitasjon fra en part i Hviterussland. Kontakt ambassaden om nærmere informasjon.

Russland må man søke på forhånd på ambasaden i Oslo

Russland. Visum må skaffes før innreise, og for å få dette trenger man en invitasjon fra en motpart i Russland. Dette kan for eksempel være et hotell eller et turistbyrå. Kontakt deretter den russiske ambassade i Norge. UD fraråder reise til konfliktområdene i Nord-Kaukasus.

Kasakstan må man søke ved ambasaden i Oslo med åpningstider man. tirs. tors og fredager kl 0900-1200

Kasakhstan. Visum kan søkes ved Kasakhstans ambassade i Oslo

Husk å ha gyldig pass i minst 6 mnd (den var til deg Kenneth)

Ha alle papirer i orden ekstra passbilder og allt det der.

Jeg skal passe på å komme med all informasjon som trengs så snart trekningen har vært smile.gif

Problemet er hvis vi trekker ett visum land i vår andre runde første kamp borte og vi reiser til utlandet andre kamp i vår første runde og ikke kan sende pass til den en ambasade i Stockholm.

I Kaskstan kan vi møte lag fra vestsiden av Kasakstan, men for å komme til disse byene fra Europa må man mest sannsynlig fly via Alma Ata som ligger ved den Kinesiske grensen Det ene laget vi kan møte ligger ved det Kaspiske hav det andre rett nord mot den russiske grensen og en lenger mot øst.

280px-Kazakhstan_location_map.svg.png

Almaty

Byer med lag fra Kasakstan i Europa Leaguen:

Atyrau

Kostanay

Karagandy

Endret av andersmann
Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK her er en liten oppdatering:

All info fra: Aftenposten

Armenia og Aserbadjan kan man ordne visum ved ankomst ved innreise til hovedflyplassen:

Armenia. Et 21 dagers visum kan kjøpes for USD 30,- ved ankomst i hovedstaden Jerevan.

Aserbajdsjan. Visum for en uke eller for 30 dager utstedes ved ankomst på flyplassen. Prisen er USD 40,-.

Hviterussland må man søke den hviterussiske ambasaden i Stockholm på forhånd:

Hviterussland (Belarus). Visum kan søkes på forhånd ved den hviterussiske ambassade i Stockholm. Senest tre dager etter ankomst må visumet registreres hos det lokale politiet. Du kan også skaffe deg visum når du flyr inn til hovedstaden Minsk, men dette forutsetter en original invitasjon fra en part i Hviterussland. Kontakt ambassaden om nærmere informasjon.

Russland må man søke på forhånd på ambasaden i Oslo

Russland. Visum må skaffes før innreise, og for å få dette trenger man en invitasjon fra en motpart i Russland. Dette kan for eksempel være et hotell eller et turistbyrå. Kontakt deretter den russiske ambassade i Norge. UD fraråder reise til konfliktområdene i Nord-Kaukasus.

Kasakstan må man søke ved ambasaden i Oslo med åpningstider man. tirs. tors og fredager kl 0900-1200

Kasakhstan. Visum kan søkes ved Kasakhstans ambassade i Oslo

Husk å ha gyldig pass i minst 6 mnd (den var til deg Kenneth)

Ha alle papirer i orden ekstra passbilder og allt det der.

Jeg skal passe på å komme med all informasjon som trengs så snart trekningen har vært smile.gif

Problemet er hvis vi trekker ett visum land i vår andre runde første kamp borte og vi reiser til utlandet andre kamp i vår første runde og ikke kan sende pass til den en ambasade i Stockholm.

I Kaskstan kan vi møte lag fra vestsiden av Kasakstan, men for å komme til disse byene fra Europa må man mest sannsynlig fly via Alma Ata som ligger ved den Kinesiske grensen Det ene laget vi kan møte ligger ved det Kaspiske hav det andre rett nord mot den russiske grensen og en lenger mot øst.

280px-Kazakhstan_location_map.svg.png

Almaty

Byer med lag fra Kasakstan i Europa Leaguen:

Atyrau

Kostanay

Karagandy

Muy bien, Anders. Det er SÅ deilig å ha noen som ordner ting. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hæ? huh.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får Stabæk Support gjøre en innsats i form av å skrive anbefalingsbrev for hvorfor dere skal ha et ekstra pass. Jeg har stort sett alltid to pass, årsaken varierer mellom det problemet dere nevner med pass på rundreise mellom ambassader, det andre er at man ikke får visum i et land om man har vært i et annet. Årsaken til at jeg nå har to pass er at jeg har vært i både Etiopia og Eritrea.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Europa League 2010-2011
  • Opprett ny...