Gå til innhold

Europa League 2010-2011

andersmann
 Del

Anbefalte innlegg

En liten fordel hviterusserne, og utifra hva jeg kan se var det ikke urettferdig at de utliknet. Hadde 6-2 i målsjanser, og 4-0 i cornere. Tror allikelvel det er greit å vente en uke med å booke turen, men man kan jo innstille seg på at det blir tur til Hviterussland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det vanskelig for stabaek aa slaa dnepr?

hviterussene vant jo suverent...

(stabaek klarte "kun" 5:1 mot albaniske tirana i fjor)

Det er vel som å slå et hvilket som helst norsk 2div. lag Tønsberg f.eks, hur lett som helst altså. Ellers er jo dette EL og ikke CL så det bør jo egentlig være lettere motstand, men så er kanskje Stabæk et lite hakk dårligere en i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt for tidlig å ta begivenhetene på forskudd, etter gårsdagens pinlige affære.

Men Stabæk kan møte Liverpool i neste runde. De har havnet i samme gruppe i dagens trekning.

Mulige motstandere:

1 Liverpool FC (ENG)

2 Odense BK (DEN)

3 FK Sūduva (LTU) – SK Rapid Wien (AUT)

4 CS Marítimo (POR) – Sporting Fingal FC (IRL)

5 FC WIT Georgia (GEO) – FC Baník Ostrava (CZE)

Edit: Ser at Banik og Rapid Wien så og si er klare for neste runde. Mens Marítimo sliter litt mer etter en 3-2 seier hjemme. (Men vi sliter jo enda mer, så langt fra sikkert vi kommer til neste runde)

Endret av Freak Magnet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulige motstandere:

1 Liverpool FC (ENG)

2 Odense BK (DEN)

Laget fra Portugal er fra Madeira, eksotisk reisemål hehe! smile.gif Och Ostrava ligger nesten i Polen ser jeg etter et kartsøk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 Liverpool FC (ENG)

2 Odense BK (DEN)

Med det manglende forsvarsspillet som vises nå om dagen, kan vi nok se langt etter avansement, men hvis-om-atte-dersom vi får et lite mirakel (les:tettet igjen bakover) i hviterussland, må jeg si dette kommer til å bli en god trekning, nærmest uansett.

Liverpool -> ryker nok 98% sikkert ut, men med hjemmekamp først får vi oppleve fullsatt TA, desverre kommer halve TA til være rød, men det gir likevel penger i kassa

Blant de andre lagene er Odense sportslig overkommelig, supportervennlig og vil kunne gi brukbar økonomisk gevinst

Rapied Wien og Maritimo er vel hakket tøffere enn Odense, men burde være mulig rent sportslig, men gir nok noe dårligere økonomisk gevinst. WIT og Banik aner jeg ingenting om, men det burde vel være mulig med avansement.

Akkurat nå føles det veldig tungt at både Segers og Rogne forlot oss i vinter, hadde vi bare hatt en av de skadefrie nå, så tror jeg at vi hadde hatt en halv fot i 3. kvallik-runde og også vært et par hakk høyere på tabellen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt for tidlig å ta begivenhetene på forskudd, etter gårsdagens pinlige affære.

Men Stabæk kan møte Liverpool i neste runde. De har havnet i samme gruppe i dagens trekning.

Mulige motstandere:

1 Liverpool FC (ENG)

I og med at vi sikkert kommer til å ryke ut uansett motstander så hadde jo dette vært det beste for økonomien. Men det spørs om ikke Ultras 1912 må gjenta ett visst stunt fra en treningskamp i vinter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som den optimist jeg er har jeg vært inne og sjekket reiseruter til de forskjellige stedene (droppet de to som tapt klart hjemme), og med unntak av Madeira var det hverken spesielt dyrt eller kronglete å reise til stedene. Odense kan man ta med bil/buss, og skal man til Ostrava er det kanskje enklest å fly til Krakow. Har bare sjekket onsdag til fredag den første uken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal de for ordens skyld spille returkampen neste uke de også, men siden de vant 6-0 på bortebane er vel det ganske bankers, noe som ikke skal sies om våre sjanser.

Klubben kom på tredje plass i fjor i den tsjekkiske ligaen, og har hatt flere topplasseringer de siste årene. De vant serien i 2003-2004 sesongen.

Historisk har de også gjort det bra i Europa, med seier i Intertoto syv ganger, og tre ganger minst til kvartfinale i europa-cup.

http://en.wikipedia.org/wiki/FC_Ban%C3%ADk_Ostrava

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅHhhh et land uten krav til visum, eller at man må ha invitasjon til å bøsøke eledigheten, ikke at det hadde vært noe problem i Tsjekkia, men det er det byråkratiske helvete som må til for å ordne det. Og som jo er grunnen til at jeg nå har gitt opp Mogilev. Da får vi bare håpe at gutta presterer mot normalt og vinner i Belarus, slik at jeg kan få praktisert mine tsjekkisk kunskaper igjenn. Jeg kan jo ta med kassetten med språk kurs til Bergen:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor fikk molde og aalesund "bedre"/spennendere motstandere (stuttgart/motherwell eller breidablik)?

turen fra tyskland tar ca. 10 timer via berlin, cottbus (*argh*) og gjennom polen.

blir vel en del bompenger i baade polen og tsjekkia.

bensin er billig (1 l super = 1,19 euro) men langs de store turistveiene/motorveiene er det ofte dyrere, gjerne 10 eurocent pr. liter.

bortekampen spilles paa 5.8.?

betyr vel aa dra onsdag og reise hjem fredag.

naa maa bare guttene klare det ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sykt bra! Har vært i Tsjekkia i et halvt år nå å makan til en bra by Ostrava er, Fine gater, ekstremt bra uteliv.. Dette blir bra. Kan også anbefalle å fly til Praha å ta tog videre til Ostrava. Kjapt, billig og enkelt. Å til folk som enda har litt ferie igjen, kan jeg anbefalle en rundttur med tog: Praha til Ostrava, Ostrava til Brno, Brno - Bratislava, Bratislava - Wien, Wien - Praha. Dette er en utrolig fin tur, Anbefalles! Uansett, i Sentraleuropa er det tog som gjelder

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor fikk molde og aalesund "bedre"/spennendere motstandere (stuttgart/motherwell eller breidablik)?

Fordi det er litt av sjarmen med en trekning?

knallbra forklaring! takk skal du ha!

(og etter 8 aar med internasjonal fotball venter jeg fortsatt paa den ene trekningen hvor ogsaa stabaek faar noe ut av denne "sjarmen" du snakker om)

mikkel: hva kan du anbefale aa spise/drikke?

og er ölprisene fortsatt saa bra? serverer utestedene fortsatt "sterk-öl" (husker ikke om det var 8,10 eller 12%, husker bare at alle ble fulle för maten kom ;) ) og hvilke fine steder finnes i ostrava (shopping/sightseeing/spise/drikke/kose seg)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pauligirl: Ja, det er fortsatt så bra! Ølprisene er helt latterlige, + - 10 nok for en halvliter med staropramen f.eks. Det samme med maten, du kan spise 5 - 6 ganger så mye i Tsjekkia som i Norge for samme mynten. Prosenten, sortementet og tykkelsen kommer an på sted til sted. Anbefaller de ingrodde tjsekkiske stedene der du må spise med hendene å får restaurantens egen produserte øl.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg leser her får jeg nesten inntrykk av at folk mener det blir "a walk in the park" i Hviterussland. Forøvrig Banik Ostrava ble serietreer i Tsjekkia sist sesong, men bare to poeng bak Sparta Praha.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg leser her får jeg nesten inntrykk av at folk mener det blir "a walk in the park" i Hviterussland. Forøvrig Banik Ostrava ble serietreer i Tsjekkia sist sesong, men bare to poeng bak Sparta Praha.

Det skal være mulig å slå et lag som Banik Ostrava, men en kompis som påstår å ha litt peiling mener de hadde hatt en meget fair sjans på medalje i tippeligaen. Forøvrig så er jeg langt i fra sikker på at vi får muligheten til å møte dem dessverre. Noe som hadde vært utrolig kjipt for min del, ettersom alle planene for min ekstremt lange sommerferie på syv dager går fløyten om vi ikke skulle gå videre ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2010-2011
  • Opprett ny...