Gå til innhold

Europa League 2010-2011

andersmann
 Del

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare disse rangeringsreglene for meg? Vi er ett av tre lag som ikke har fått rødt kort, og kun RBK har fått færre gule kort enn oss. Vi og trønderne skiller oss faktisk ut på gule kort-statistikken. Så hva er det da som gjør at Enga (2 røde + 28 gule), Odd (1 rødt og 27 gule) og Tromsø (1 rødt og 18 gule) er foran oss (0 røde og 14 gule)?

Står en link nederst i artikkelen: http://www.fotball.n...-toppfotballen/

Som du esr, mange andre faktorer som spiller inn

Interessant. :lol:

Dette er jo faktisk bare piss. NFFs delegat/observatør skal altså poengsette spillernes, ledernes/trenernes og publikums oppførsel. Og det er det som teller klart mest. Det er som jeg som lærer skal sette fag-karakterer på elevene etter hvor mye jeg liker deres personlighet, utseende osv, med faktiske faglige prestasjoner som en bisak.

At det er lagene øverst på tabellen som ligger øverst på fairplaytabellen virker langt mindre tilfeldig når man ser disse idiotiske kriteriene. Klart publikum, spillere og trenere er i bedre humør når man vinner de fleste kamper, man har vel også en tendens til å telle sjanser (som nevnes som et mål på positiv fotball) i favør av det vinnende laget. Alt i alt kan man drite i fair play-kvota - toppledere i norsk og internasjonal fotball vet uansett ikke hva fair play er (korrupte pampejævler) - og utvide landskvote med en (for enkelte land - loddtreking anyone?).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stabaek er for snill synes jeg.

alle andre lag som har flere kort, oppförer seg mye daarligere paa banen og tribunen, har flere tilskuere med höy aggresjonspotensiale vinner jo hver gang fair play-plass.

hvorfor altsaa bli snillere? heller bli drittsekker, vinne kamper og faa el-cup plass via tabellplassen/poengsummen.

har aldri skjönt vitsen med fair play plassen og hvordan det beregenes hvor "snill" et lag er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Veldig nære

Om ikke Palmi hadde fått det utrolig billige røde kortet hadde vi antakelig fått en plass. Surt at noen dårlige dommerprestasjoner ødelegger dette, Stabæk har jo alltid ligget i toppen på Fair Play listen.

jaja, det er vel jj sin skyld dette også, jmf utvisningen etter høgmos finger

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig nære

Om ikke Palmi hadde fått det utrolig billige røde kortet hadde vi antakelig fått en plass. Surt at noen dårlige dommerprestasjoner ødelegger dette, Stabæk har jo alltid ligget i toppen på Fair Play listen.

Ikke glem at publikums oppførsel også teller inn. Vi har vel hatt et par episoder i år som har trukket litt ned....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig nære

Ikke glem at publikums oppførsel også teller inn. Vi har vel hatt et par episoder i år som har trukket litt ned....

Enig. Albert må gå! Vi trenger orden på supporterklubben. Peder Ravneberg for president!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å komme til Europa League pga Fair Play er bare trist.

Det burde være likt for alle aldersgrupper, de som vinner Fair Play tabellen burde få Lego pokalen, akkurat som det laget som var snillest gjorde på Jutul Cup når man var liten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å komme til Europa League pga Fair Play er bare trist.

Det burde være likt for alle aldersgrupper, de som vinner Fair Play tabellen burde få Lego pokalen, akkurat som det laget som var snillest gjorde på Jutul Cup når man var liten.

Helt enig. Så, etter en tale fra faren til han ene, om hvordan det var den viktigste pokalen, og hvor stolt han var av oss da ingen var sure etter 12-1-tapet, kan den settes i et skap inne på et klubbhus som ingen noensinne bruker. Jeg merker at jeg er akkurat like opptatt av fair-play i dag som jeg var den gangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2010-2011
  • Opprett ny...