pauligirl 236 Del Skrevet 8. Februar 2004 Del Skrevet 8. Februar 2004 Ny spelare klar för ÖIS Ulf Svensson meddelar i skrivande stund att Örgryte IS gjort klart med den isländske landslagsspelaren Tryggvi Gudmundsson (29 år). Tryggvi kommer närmast från Stabaek i Norge och har spelat 49 A-landskamper för Island. Vi är mycket stolta äver att ha knutit Tryggvi till klubben. Tryggvi kan spela båda anfallare och vänster mittfält. fra http://www.ois.o.se/fotboll/ lykke til tryggvi! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 8. Februar 2004 Del Skrevet 8. Februar 2004 Tryggvi da.... huff. Det er jo egentlig en ganske trist affære...Tryggvi går og annonnserer med brask og bram at han skal ut i Europa og prøve seg for en større klubb i en bedre liga enn tippeligaen mens han enda har sjansen... Øregryte og Allsvenskan ligger ikke akkurat lysår foran Stabæk og tippeligaen sist jeg sjekket... Grekerne kalte overmot for Hybris...Lurer på hva de kaller det på Island? Han kom seg ihvertfall til et EU land, så det er vel noe? Hmm. Dette innlegget ble litt mer hoverende enn nødvendig merker jeg... Så jeg får vel heller takke for det du gav for Stabæk Tryggvi! Ditt humør og din innsatsvilje på banen vil bli savnet! Lykke til i nabolandet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 17. Februar 2004 Del Skrevet 17. Februar 2004 Intervju med Tryggvi Gudmundsson Örgytes senaste nyförvärv Tryggvi Gudmundsson anlände som sagt i måndags till Öisgården. Han har nu hunnit bekanta sig lite med alla killarna i laget och ser verkligen fram emot en ny säsong. - Ja helt klart, det är inspirerande att ha bytt liga och lag, efter sex år i Norge så kändes det som om det var dags att byta och att få komma till Sverige och spela fotboll är inte så dumt med tanke på att det känns som om det är mer drag runt fotbollen här, säger Tryggvi. Att sen dessutom få börja med ett träningsläger i Brasilien blir väl inte så dumt? - Nej inte alls, det ska bli roligt och ett bra sätt att få lära känna alla killarna i laget, det blir på ett helt annat sätt när man åker iväg på en sån resa som vi kommer att göra. Jag kommer nog också att vänta med att träna någon fotboll förrän vi kommer dit eftersom jag har haft problem med ett ben i en fot och inte kunnat träna så mycket. - Halva förra säsongen blev lite förstörd på grund av skadan och jag har inte tänkt jäkta med att komma igång, det är bättre att jag är frisk till serien börjar. Örgryte har sedan tidigare två islänningar i laget och det kommer förstås att underlätta. - Ja jag kommer att ha mycket stöd av framför allt Atli som varit här flera säsonger. Du kan spela både mittfältare och forward, vad spelar du helst? - Jag spelar helst forward, det är göra mål jag är bra på. Men eftersom jag är en vänsterfotad hamnar jag oftast på mittfältet, men det är som sagt forward jag helst spelar om jag får bestämma själv. Än så länge har han inte hunnit lära sig speciellt mycket om Öis, men det kommer säkert med tiden. - Det jag visste var att man slutade fyra i tabellen ifjol och att man har för vana att ha både islänningar och brassar i laget, men annars var det inte så mycket mer. Gick det fort att bestämma sig när Öis hörde av sig? - Nej det tog ett tag, jag hade bestämt mig att flytta och det lutade åt att det skulle bli utlandet och kanske framför allt någon klubb i Holland eller Belgien, men eftersom jag åkte på skadan så blev det inget med det, men jag ser verkligen fram emot att få komma igång med Öis och längtar till serien drar igång. Du har en hel del landskamper, Sverige möter Island senare i år, är du med då? - Det får vi se, men visst skulle det vara roligt. Men jag får sikta på att göra bra ifrån mig i Örgryte och hoppas att jag kommer med i laget, avslutar Tryggvi Gudmundsson. fra http://www.ois.o.se/fotboll/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg