Alzheimer 2 525 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Pr. 20.12.09 4-4-2: Keepere: Ingrid Hjelmseth + Silje Lofthus Forsvar: Siri N. Grønli (HB), Toril H. Akerhaugen (S), Anette Nybø(S), Janne Stange (VB/MB) Midtbane: Trine Rønning, Katrine Pedersen, Lise Klaveness, Line Holter, + Line Hauge, (Ina Skaug) (+Solveig Gulbrandsen høst 2010) Angrep: Kristy Moore, Maiken Pape + (Marie Olsen) Spillere i parentes har ikke signert. Melissa Wiik er fristilt til Wolfsburg. Dette er en utrolig tynn stall, og noe svekket i forhold til i fjor (Sola ut) Får vi 2 skader på samme plass, slik det gjerne blir, (her får vi faktisk et like stort problem i samme lagdel!) er vi skikkelig ute å kjøre. Stange er vel strengt tatt heller ikke forsvarsspiller? Vi trenger primært 2 forsvarsspillere til hvorav 1 har startellever-nivå (Camilla Huse?) Midtbanen ser ikke så ille ut, om vi henter ut litt bedre coaching fra sidelinja enn i fjor, da vi sleit med å skape noe mot lag som la seg bakpå med 10 spillere, og gjerne tok ut sentral midtbane (Klepp, Røa, Kolbotn). Dette betyr at vi må ha fungerende kantspillere (a la Moore?) i 4-4-2. På topp må vi ha inn minst 1 spiller, helst 2 om Marie ikke signerer. Ønske: Thorsnes Mer erfaringen fra i fjor bør vi ha en habil juniorkeeper som 3. valg. Dette hadde vært mitt ønske om vi kunne henta inn 2 spillere: Hjelmseth Grønli-Akerhaugen-Nybø-HUSE Moore-Klaveness-Pedersen-Rønning Pape-THORSNES (Både Huse og Thorsnes er uten kontrakt, men koster penger vi pt. ikke har) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Både Huse og Thorsnes er uten kontrakt, men koster penger vi pt. ikke har Snakker du her om lønn, signeringsgodtgjørelse eller noe annet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Tror ikke det er signonfee i kvinnefotball? Altså lønnskostnad. Landslagsspillere er ikke gratis, selv om ingen kvinnefotballspillere har lønninger i nærheten av tilbudet som Thomas Rogne har fått.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Maia Daasvand har også signert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Både Huse og Thorsnes er uten kontrakt, men koster penger vi pt. ikke har Derfor er det så flaks at vi har en ledelse som passer på å få inn penger når noen av de beste spillerne våre får tilbud fra store klubber i utlandet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Thorsnes er profesjonell, så her snakker vi altså full lønn. Huse, vel, det kan forsåvidt gå, men jeg hadde tenkt meg om før jeg valgte henne (ja, jeg regner henne som tapt, og har ikke felt noen tårer helt ennå). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Maia Daasvand har også signert. Er ikke hun J16? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Thorsnes er profesjonell, så her snakker vi altså full lønn. Huse, vel, det kan forsåvidt gå, men jeg hadde tenkt meg om før jeg valgte henne (ja, jeg regner henne som tapt, og har ikke felt noen tårer helt ennå). Er ikke du litt for gammel for henne i utgangspunktet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Thorsnes er profesjonell, så her snakker vi altså full lønn. Huse, vel, det kan forsåvidt gå, men jeg hadde tenkt meg om før jeg valgte henne (ja, jeg regner henne som tapt, og har ikke felt noen tårer helt ennå). Er ikke du litt for gammel for henne i utgangspunktet? Hva er vel alder, men uansett er vel ikke aldersforskjellen på Two can play that game og Huse spesielt stor? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 20. Desember 2009 Del Skrevet 20. Desember 2009 Thorsnes er profesjonell, så her snakker vi altså full lønn. Huse, vel, det kan forsåvidt gå, men jeg hadde tenkt meg om før jeg valgte henne (ja, jeg regner henne som tapt, og har ikke felt noen tårer helt ennå). Er ikke du litt for gammel for henne i utgangspunktet? Hva er vel alder, men uansett er vel ikke aldersforskjellen på Two can play that game og Huse spesielt stor? Han surrer litt. Han har nok Alzheimer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 21. Desember 2009 Del Skrevet 21. Desember 2009 Aldersforskjellen mellom oss er tre små søte år (ja, jeg har så godt som skrevet wikipedia-artikkelen om henne). Jeg blir vel neppe kalt gammel gris av den grunn. Det er vel heller to barn og en kjæreste som gjør at jeg trår varsomt. Og det faktum at hun uttalte til en lokalavis at hun kom til å slutte i Røa fordi hun ikke fikk starte i finalen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 21. Desember 2009 Del Skrevet 21. Desember 2009 Med fare for å disse tidligere trener/lagleder. Vi har mye å gå på vedr. LAGLEDELSE fra sist sesong. Vi har få forsvarsspillere, men både Trine og Katrine kan brukes i forsvar. En ren angriper trenger vi, spes. hvis ikke SuperMario signerer ny kontrakt. Jeg har ikke helt oversikt over Jr. elite, men regner med at vi kan få bra "stallfyll" fra dem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 21. Desember 2009 Del Skrevet 21. Desember 2009 Forsiktig, Bendix, det er ikke lov å kritisere forsvaret. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 21. Desember 2009 Del Skrevet 21. Desember 2009 Vi har få forsvarsspillere, men både Trine og Katrine kan brukes i forsvar. Men blir ikke Trine mer eller mindre Solveigs erstatter på midten? hvis vi ikke henter inn erstatter? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 21. Desember 2009 Del Skrevet 21. Desember 2009 Jeg er ikke enig i at det uten videre er særlig gunstig å bruke midtbanespillere i forsvar. Forsvarsspill er undervurdert som ferdighet, og krever spillere med spesielle egenskaper som sjelden gjør seg like godt andre steder på banen (plasseringsevne, spill uten ball, klareringer, taklinger, koordinasjon, taklinger, taktiske ferdigheter). Å bruke Pedersen som stopper vil svekke oss så mye på midtbanen at det er en elendig løsning, dvs man løser et problem ved å skape et nytt som er like stort. Det blir som når Gaute Larsen forsøkte å bøte på manglene i 2004 ved å stokke rundt på spillerne fra kamp til kamp. På denne bakgrunn er det jeg ønsker FORSTERKNING av laget i form av en rendyrket forsvarsspiller i landslagsklasse. Ikke for å stenge døra for yngre spillere, men for å gi midtbanen mer defensiv trygghet, slik at vi kan bruke raske/tekniske spillere på midtbanen uten at deres manglende taktiske vurderinger/erfaring blir kritisk. For eksempel Stange tror jeg er bedre på kant enn som back. I kampen mot Røa så vi hvordan Huse stoppet Moore, og det har ikke mange klart i år. Alternativt kan man satse på et spill med offensive sidebacker (slik Backe ønsket i sin tid, og tidvis fikk til) og da kommer klart backer som Stange og Grønli best til sin rett. Det krever imidlertid kantspillere som overlapper, noe JAO sjeldent fikk til i sin 433. 442 som i offensivt spill blir nærmere 244 hadde vært spennende mot lag som legger seg bakpå, men det krever mye fart på stopperne og skikkelig defensiv jobbing av hele laget ved brudd i mot. Det blir spennende å se hva Finjord klarer å få ut av troppen i 2010. Ellers må jeg beklage overfor TCPTG at jeg var overbevist om at han har rundet pensjonsalder og lever på trygd i en 2-roms blokkleilighet på Røa uten annen tidtrøyte enn bingo og sikling på dynamite girls fra favorittposisjonen mellom bjørka og grantreet ved Røabanen. Jeg tar selvkritikk for å ha tatt feil av alderen hans og legger det bak meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 21. Desember 2009 Del Skrevet 21. Desember 2009 Det er vrient å se Røabanen fra en 2-roms blokkleilighet, og bingo er det dårlig med på Røa. Flott med selvkritikk og artig at det er du som legger det bak deg. Jeg kan ikke like en mann som ikke liker Alzheimer. Og fra nå av legger jeg det også bak deg. Back on track: Toppserien har i en stund vært i mangel på gode forsvarsspillere. For Stabæks del begynte problemet egentlig allerede da Mia Bak dro tilbake til Danmark, og dermed hadde dere ingen reserve å snakke om i tilfelle skade. Trine Rønning er en god spiller, bevares, men for offensiv mentalt til å fungere helt som midtstopper. Særlig slet hun mot Nederland og Slovakia. En midtstopper bør det nok investeres i (det hjelper ikke akkurat at Anette Nybø teller på knappene). Ikke sikker på om det trenger å være en rutinert en, så lenge Akerhaugen fortsetter (hun er bra rutinert selv). Skal det være rutine, er vel Runa Vikestad og Maritha Kaufmann gode tips, men jeg tror begge er under kontrakt nå (ikke at det betyr all verden nå). Det tror jeg gjelder for de finske forsvarsspillerene som har gjort en kjempejobb i Amazon Grimstad også. Om dere kan gå for yngre, er vel Ane Stenstvedt verd en tanke? Hun fikk en ilddåp i fjor, men greide seg da bra, mener jeg å huske. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 22. Desember 2009 Del Skrevet 22. Desember 2009 Forsiktig, Bendix, det er ikke lov å kritisere forsvaret. Hæ Jeg kritiserer kun hvordan laget ble ledet på. Det står jeg for. Der har vi mye å hente. Jeg har ikke kritisert forsvaret, men ser på "startmld" fra Alz at vi har for få forsvarsspillere. Da er det vel greit å minne om at Trine spilte midtstopper forrige sesong, både i Stabæk og på landslaget. Så hun holder vel greit nok nivå...? Men jeg er helt enig med Alz om at det beste er å la midtbanespillere spille på midten osv. Jeg regner med som tidligere nevnt at Trine tar plassen til Solveig og at Nybø kommer inn i forsvaret. Da vil tapet av Solveig bli minst merkbart (tror jeg). Ved 4-4-2 tror jeg Janne kan være et godt alternativ på kanten, da trenger vi en back Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 22. Desember 2009 Del Skrevet 22. Desember 2009 Det er kun folk som ikke heier på Stabæk som ikke får kritisere forsvaret. Dersom TCPTG ønsker å kritisere forsvaret vårt, kan han godt gjøre det, etter å ha bekjent at han heier på Stabæk. (Vi skal helt sikkert ikke si det til noen). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 22. Desember 2009 Del Skrevet 22. Desember 2009 Jeg kan vurdere å heie på herrene, om enn det sitter laaaaaaaaaaaaaaaaangt inne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 22. Desember 2009 Del Skrevet 22. Desember 2009 Det sitter kanskje ikke fullt så langt inne nå som Lyn er konk og skal spille 6. divisjon? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 22. Desember 2009 Del Skrevet 22. Desember 2009 Forskjellen mellom patriotisme og lagtilhørighet er at du trenger ikke like et fotballag bare fordi du bor ved det. Lyn må gjerne kose seg med Frognerparken Fotballklubb for alt jeg bryr meg. Ironisk nok er altså Røas herrelag (ja, de har et) bedre enn Lyn. Moro. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 22. Desember 2009 Del Skrevet 22. Desember 2009 Forskjellen mellom patriotisme og lagtilhørighet er at du trenger ikke like et fotballag bare fordi du bor ved det. Lyn må gjerne kose seg med Frognerparken Fotballklubb for alt jeg bryr meg. Ironisk nok er altså Røas herrelag (ja, de har et) bedre enn Lyn. Moro. Det er i såfall 2. laget til Frognerparken, men nå synes jeg det bli litt for mye avsporing her (om det ikke har vært det fra før). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 22. Desember 2009 Del Skrevet 22. Desember 2009 Du er inne på noe der. Fordelen med å ha et lag ikke langt fra UiO er at spillere kommer uansett i denne retning. Forsvaret er blitt kommentert, kanskje det er en tanke å snuse på angrepet også? Hvis vi holder Thorsnes utenfor, er det muligens lurt å tenke en angrepsspiller til. Moore og Pape scorer i bøtter og spann, men med Sola og Wiik forsvinner 25 av målene til Stabæk, og dessuten var vel JAOs problem at han ikke brukte spillerne utenom førsteelleveren (hørt det før? Øverste video). Det viktigste tror jeg er å få inn en midtstopper som kan fungere bra med Akerhaugen (her har jeg kommet med flere forslag). Nybø er selvfølgelig bra, men i julekalenderen gikk hun langt i å si at hun vurderte å gi seg snart. Å bruke Katrine Pedersen i forsvar tror jeg betyr at vi får en midtbane som er så offensiv at det knapt er kontakt mellom dem og forsvaret. Noe som inviterer til kontringsfotball. Ellers tror jeg at endix er inne på noe med ren angriper. Muligens kan Stange prøve ut den rollen, men da blir nok en gang forsvaret belastet. Spørsmålet er kanskje om det er verd å se utenfor landegrensene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 23. Desember 2009 Del Skrevet 23. Desember 2009 Bra innlegg. Hvis vi hopper utenfor Norge, hvor kan vi hente gode spillere som ikke koster? Vi har to utrolig sterke dansker, men hvordan er det med lønnskrav i våre naboland? (Ishockeyen svømmes jo over av unge svensker.) Og hvordan er objektivt sett nivået når Norge har gjort det såpass sterkt internasjonalt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 23. Desember 2009 Del Skrevet 23. Desember 2009 Forskjellen mellom patriotisme og lagtilhørighet er at du trenger ikke like et fotballag bare fordi du bor ved det. Lyn må gjerne kose seg med Frognerparken Fotballklubb for alt jeg bryr meg. Ironisk nok er altså Røas herrelag (ja, de har et) bedre enn Lyn. Moro. Nå tapte vel Röa for Lyn innevärende sesong, ganske klart også? Og selv Lyn har vel tilskuertall som er ca. 50 ganger större enn Röas? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 23. Desember 2009 Del Skrevet 23. Desember 2009 men nå synes jeg det bli litt for mye avsporing her (om det ikke har vært det fra før). Jeg tar sexxes ord til følge og lar deg få siste ord, geirti. Observasjonen er forresten korrekt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 8. November 2010 (endret) Del Skrevet 8. November 2010 (endret) Så er vi her igjen. Pr i dag er det kun fire spillere (i følge alltid like troverdige Budstikka)som har kontrakt for neste år. Det er Super Mario og Ina Skaug, samt de to som kom i sommer, Caroline Graham Hansen og Amelie Rybäck. Betyr det at Jahr som jo var den siste som ble tatt opp kun har en korttidskontrakt ut sesongen? Lise sier at hun vil signere, og Kristy venter også bare på å få papirene hun skal signere. Lønn virker ikke akkurat som det avgjørende. Det gjør CL. Spillerne som spilte i år og ikke har kontrakt for neste år (ennå): Toril Hetland Akerhaugen Ingrid Bakke Maia Daasvand Siri Nordeide Grønli Solveig Gulbrandsen (legger opp, gravid) Line Hauge Ingrid Hjelmseth Line Holter Mia Berdal Jahr Lise Klaveness Kristy Moore Anette Nybø (lagt opp, gravid) Maiken Pape (langtidsskadet) Katrine Pedersen Trine Rønning Saba Soofi Marte Stenersen Ingrid Camilla Fosse Sæthre Lisa-Marie Woods I tillegg ble Sara Zai Munkvold brukt i en cupkamp, og hadde muligens blitt tatt opp i troppen, men hun er i samme situasjon som Anette og Solveig. Dvs. at det er 20 spillere + Maiken, men hun er uansett ute første halvdel av sesongen. Så spørs det om alle vil være med videre, og litt mer kynisk om alle får være med videre. Har inntrykk av at alle de eldre vil fortsette, men for noen av de yngre vil vel det å få spilletid være noe man må sette opp med opplevelsen CL. Endret 8. November 2010 av sexxes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 8. November 2010 Del Skrevet 8. November 2010 Så er vi her igjen. Pr i dag er det kun fire spillere (i følge alltid like troverdige Budstikka)som har kontrakt for neste år. Det er Super Mario og Ina Skaug, samt de to som kom i sommer, Caroline Graham Hansen og Amelie Rybäck. Betyr det at Jahr som jo var den siste som ble tatt opp kun har en korttidskontrakt ut sesongen? Lise sier at hun vil signere, og Kristy venter også bare på å få papirene hun skal signere. Lønn virker ikke akkurat som det avgjørende. Det gjør CL. Spillerne som spilte i år og ikke har kontrakt for neste år (ennå): Toril Hetland Akerhaugen Ingrid Bakke Maia Daasvand Siri Nordeide Grønli Solveig Gulbrandsen (legger opp, gravid) Line Hauge Ingrid Hjelmseth Line Holter Mia Berdal Jahr Lise Klaveness Kristy Moore Anette Nybø (lagt opp, gravid) Maiken Pape (langtidsskadet) Katrine Pedersen Trine Rønning Saba Soofi Marte Stenersen Ingrid Camilla Fosse Sæthre Lisa-Marie Woods I tillegg ble Sara Zai Munkvold brukt i en cupkamp, og hadde muligens blitt tatt opp i troppen, men hun er i samme situasjon som Anette og Solveig. Dog informasjon om at hun satser på å være tilbake så kjapt som mulig neste sesong. Dvs. at det er 20 spillere + Maiken, men hun er uansett ute første halvdel av sesongen. Så spørs det om alle vil være med videre, og litt mer kynisk om alle får være med videre. Har inntrykk av at alle de eldre vil fortsette, men for noen av de yngre vil vel det å få spilletid være noe man må sette opp med opplevelsen CL. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå