fantomet 299 Del Skrevet 25. Januar 2010 Del Skrevet 25. Januar 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Utfordrerne: Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 25. Januar 2010 Del Skrevet 25. Januar 2010 Når Henning leder denne statestikken allerede nå er det vel lite tvil om hvor dette bærer?! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Utfordrerne : Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Tor Marius Gromstad (1 mål) Palmi Ravn Palmasson (1 mål) En kontraktsløs hulk (1 mål) Straffemål teller bare ved poenglikhet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
didde 0 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Utfordrerne : Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Tor Marius Gromstad (1 mål) Palmi Ravn Palmasson (1 mål) En kontraktsløs hulk (1 mål) Straffemål teller bare ved poenglikhet. nesten hele laget har jo skåret jo. Den kontrakt løse hulken din het ikke han noe med Erikson? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Utfordrerne : Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Tor Marius Gromstad (1 mål) Palmi Ravn Palmasson (1 mål) En kontraktsløs hulk (1 mål) Straffemål teller bare ved poenglikhet. Mål er mål, og da telles straffer med også. Forøvrig liker jeg beskrivelsen av islendingen. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 12. Februar 2010 Del Skrevet 12. Februar 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Utfordrerne : Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Tor Marius Gromstad (1 mål) Palmi Ravn Palmasson (1 mål) Hulkur (1 mål) Diogo (1 mål) Johan Anderson (1 mål) Straffemål teller bare ved poenglikhet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 13. Februar 2010 (endret) Straffemål teller i alle andre sammenhenger, men føres ofte opp i parantes. Så dersom f.eks Mix har 3 mål (0 på straffe) og Daniel har 3 mål (1 på straffe) så vil Mix rangeres foran Daniel. Mål er mål. (Diogo burde med fantomets logikk antakelig stå med 0 mål, siden straffe tydeligvis regnes som 'gratis mål' - han brente som kjent en straffe mot Halmstad; minus 1 mål). Ikke det at mål på straffe utgjør den store forskjellen på årets toppscorertabell... Hulkur er forøvrig like god islandsk som Fleksnes forsvenskning med å putte -a bak norske ord... Islendingene har - som med andre utenlandske ord - diskutert hva det bør hete på islandsk. Han har blitt kalt Risinn og Græni Risinn (Grønne kjempen). Forslag som Hlunknum og Berserkurinn har ikke slått an, heller ikke Græni berserkshlunkurinn. Så Hulk heter Hulk på islandsk også. I bestemt form - Hulken - blir det Hulkinn på Islandsk. Ikke noe -ur der, gitt. By the way - mitt første fornavn er Dag. På islandsk: Dagur (nominativ). Og det bøyes: akusativ: Dag, dativ: Degi, genetiv: Dags. Så vet dere det. Men det har ikke noe med toppscorer'n å gjøre... Endret 13. Februar 2010 av Albert Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 13. Februar 2010 Del Skrevet 13. Februar 2010 ...Men det har ikke noe med toppscorer'n å gjøre... Nei, men du skårer høyt på islandsk gramatikk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 13. Februar 2010 Del Skrevet 13. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 13. Februar 2010 Del Skrevet 13. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Nettopp, -og da blir det Hulkur, and case closed. Vi skal da jaggu sette litt preg på ham vi og. Og som Keller IKKE skulle ha sagt: "det sgu bare mangle, for satan!" Tipper han har "Hulkur" på drakta allerede når pokalen heves i høst. Men gikk han ut med litt småskade mot Tromsø, eller er det andre grunner til at han forlot? Det var jo Mix som ble trukket ned på venstreb. igjen, mens det var Skjelvik som kom inn? Noen som vet? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
axe 145 Del Skrevet 13. Februar 2010 Del Skrevet 13. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Nettopp, -og da blir det Hulkur, and case closed. Vi skal da jaggu sette litt preg på ham vi og. Og som Keller IKKE skulle ha sagt: "det sgu bare mangle, for satan!" Tipper han har "Hulkur" på drakta allerede når pokalen heves i høst. Men gikk han ut med litt småskade mot Tromsø, eller er det andre grunner til at han forlot? Det var jo Mix som ble trukket ned på venstreb. igjen, mens det var Skjelvik som kom inn? Noen som vet? skal vi seriøst kalle mannen for hulkur? jeg kommer til å rødme litt hver gang det ropt høyt. men man kan vel venne seg til alt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 13. Februar 2010 Del Skrevet 13. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Nettopp, -og da blir det Hulkur, and case closed. Vi skal da jaggu sette litt preg på ham vi og. Og som Keller IKKE skulle ha sagt: "det sgu bare mangle, for satan!" Tipper han har "Hulkur" på drakta allerede når pokalen heves i høst. Men gikk han ut med litt småskade mot Tromsø, eller er det andre grunner til at han forlot? Det var jo Mix som ble trukket ned på venstreb. igjen, mens det var Skjelvik som kom inn? Noen som vet? skal vi seriøst kalle mannen for hulkur? jeg kommer til å rødme litt hver gang det ropt høyt. men man kan vel venne seg til alt Selvfølgelig ikke. Det er da aldri noen her som har vært enig med fantomet i noen saker? Det er ingen grunn til å tro at noen skal være det nå heller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 14. Februar 2010 Del Skrevet 14. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Du har bodd for lenge i Norge... Det er riktig at det er enkelte som bruker Hulkurinn som bestemt form av Hulk. Ubestemt form Hulkur forekommer ikke. Jeg prøver meg med all min autoritet og islandskkunnskap: Det er uaktuelt å kalle Bjarni for Hulkur. Jeg kan akseptere både Hulkinn og Hulkurinn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 14. Februar 2010 Del Skrevet 14. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Du har bodd for lenge i Norge... Det er riktig at det er enkelte som bruker Hulkurinn som bestemt form av Hulk. Ubestemt form Hulkur forekommer ikke. Jeg prøver meg med all min autoritet og islandskkunnskap: Det er uaktuelt å kalle Bjarni for Hulkur. Jeg kan akseptere både Hulkinn og Hulkurinn. I fare for å bevege meg rett utenfor topic, vil jeg lansere muligheten for å kalle ham Bjarni?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 14. Februar 2010 Del Skrevet 14. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Du har bodd for lenge i Norge... Det er riktig at det er enkelte som bruker Hulkurinn som bestemt form av Hulk. Ubestemt form Hulkur forekommer ikke. Jeg prøver meg med all min autoritet og islandskkunnskap: Det er uaktuelt å kalle Bjarni for Hulkur. Jeg kan akseptere både Hulkinn og Hulkurinn. Ok. Jeg gir meg. Da blir det Hulkinn (rett og slett fordi det er kortere enn Hulkurinn + at det har større tydelig assosiasjonsverdi både mot "sterk mann" og "sagasprog". Vi har et ansvar for å gjøre det både sjovt og enkelt ift. media og mindre begavete supportere. (ikke myntet på dagens SS-medlemmer) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 14. Februar 2010 Del Skrevet 14. Februar 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Utfordrerne : Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Tor Marius Gromstad (1 mål) Palmi Ravn Palmasson (1 mål) Hulkinn (1 mål) Diogo (1 mål) + straffesparkeksekutør (0/1) Johan Anderson (1 mål) Straffespark og straffemål noteres, men teller bare ved poenglikhet ellers. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 140 Del Skrevet 14. Februar 2010 Del Skrevet 14. Februar 2010 Albert mente nok ikke at vi skulle telle straffebom fantomet. Det var noe som kalles en spøk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 14. Februar 2010 Del Skrevet 14. Februar 2010 Jeg er ikke helt enig med deg, Albert. Hulkurinn er like godkjent i min bok som Hulken på norsk. Du har bodd for lenge i Norge... Det er riktig at det er enkelte som bruker Hulkurinn som bestemt form av Hulk. Ubestemt form Hulkur forekommer ikke. Jeg prøver meg med all min autoritet og islandskkunnskap: Det er uaktuelt å kalle Bjarni for Hulkur. Jeg kan akseptere både Hulkinn og Hulkurinn. Hulkurinn um Hulkinn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 14. Februar 2010 Del Skrevet 14. Februar 2010 Straffemål teller i alle andre sammenhenger, men føres ofte opp i parantes. Så dersom f.eks Mix har 3 mål (0 på straffe) og Daniel har 3 mål (1 på straffe) så vil Mix rangeres foran Daniel. Mål er mål. (Diogo burde med fantomets logikk antakelig stå med 0 mål, siden straffe tydeligvis regnes som 'gratis mål' - han brente som kjent en straffe mot Halmstad; minus 1 mål). Ikke det at mål på straffe utgjør den store forskjellen på årets toppscorertabell... Hulkur er forøvrig like god islandsk som Fleksnes forsvenskning med å putte -a bak norske ord... Islendingene har - som med andre utenlandske ord - diskutert hva det bør hete på islandsk. Han har blitt kalt Risinn og Græni Risinn (Grønne kjempen). Forslag som Hlunknum og Berserkurinn har ikke slått an, heller ikke Græni berserkshlunkurinn. Så Hulk heter Hulk på islandsk også. I bestemt form - Hulken - blir det Hulkinn på Islandsk. Ikke noe -ur der, gitt. By the way - mitt første fornavn er Dag. På islandsk: Dagur (nominativ). Og det bøyes: akusativ: Dag, dativ: Degi, genetiv: Dags. Så vet dere det. Men det har ikke noe med toppscorer'n å gjøre... Rallbert??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 15. Februar 2010 Del Skrevet 15. Februar 2010 Ikke noe -ur der, gitt. Merkeligur atur ikkur duur vetur atur allur islandskur ordur sluttur medur ur. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 25. Februar 2010 Del Skrevet 25. Februar 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Utfordrerne : Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Tor Marius Gromstad (1 mål) Palmi Ravn Palmasson (1 mål) Hulkinn (1 mål) Diogo (1 mål) + straffesparkeksekutør (0/1) Johan Anderson (1 mål) Pontus Farnerud (1 mål) Jan Banan Timbernose (1 flott mål) Straffespark og straffemål noteres, men teller bare ved poenglikhet ellers. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Villpuma 31 Del Skrevet 26. Februar 2010 Del Skrevet 26. Februar 2010 synes fortsatt at det er helt bak mål at straffe teller særegent her. Er ikke dette en målstatistikk??! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 26. Februar 2010 Del Skrevet 26. Februar 2010 synes fortsatt at det er helt bak mål at straffe teller særegent her. Er ikke dette en målstatistikk??! Alt kommer jo til syne. Spillemål og straffemål like ens. Hvis du vil addere de to; gjør du nok det enkelt og uten at det nødvendiggjør bruk av kalkulator. Men for noen av oss er det også greit å få brakt å på det rene hvem som sliter seg til å putte flest i kassa uten til stadighet administrativt å bli forært 85%'s-muligheter av trener/støtteapparat. Statistikk kan jo som kjent brukes til så mangt. Her kan vi jo bruke den til litt av hvert, og både og. At Henning nå i ukesvis har vært lagets toppscorer (uten å være lagets straffesparkeksekutør) bør være gjenstand for mer debatt. I alle fall om vi ikke skal føre egen statistikk over hvem som blir avblåst for flest straffbare offside i mot. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 26. Februar 2010 Del Skrevet 26. Februar 2010 synes fortsatt at det er helt bak mål at straffe teller særegent her. Er ikke dette en målstatistikk??! Alt kommer jo til syne. Spillemål og straffemål like ens. Hvis du vil addere de to; gjør du nok det enkelt og uten at det nødvendiggjør bruk av kalkulator. Men for noen av oss er det også greit å få brakt å på det rene hvem som sliter seg til å putte flest i kassa uten til stadighet administrativt å bli forært 85%'s-muligheter av trener/støtteapparat. Statistikk kan jo som kjent brukes til så mangt. Her kan vi jo bruke den til litt av hvert, og både og. At Henning nå i ukesvis har vært lagets toppscorer (uten å være lagets straffesparkeksekutør) bør være gjenstand for mer debatt. I alle fall om vi ikke skal føre egen statistikk over hvem som blir avblåst for flest straffbare offside i mot. Egentlig burde du da ta konsekvensen av det du mener, og dele inn i spillemål og dødballmål. Et frispark fra 17 meter er kanskje ikke en 85% sjanse, men betydelig høyere enn mange spillemål. Så bør du ha en kategori for "ferdigscorede" mål - innlegg som er letter å omsette i mål enn straffer. Det enkleste er å holde fast på at mål er mål... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 140 Del Skrevet 26. Februar 2010 Del Skrevet 26. Februar 2010 En idé å oppdatere førstepost? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Villpuma 31 Del Skrevet 27. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 27. Februar 2010 (endret) synes fortsatt at det er helt bak mål at straffe teller særegent her. Er ikke dette en målstatistikk??! Alt kommer jo til syne. Spillemål og straffemål like ens. Hvis du vil addere de to; gjør du nok det enkelt og uten at det nødvendiggjør bruk av kalkulator. Men for noen av oss er det også greit å få brakt å på det rene hvem som sliter seg til å putte flest i kassa uten til stadighet administrativt å bli forært 85%'s-muligheter av trener/støtteapparat. Statistikk kan jo som kjent brukes til så mangt. Her kan vi jo bruke den til litt av hvert, og både og. At Henning nå i ukesvis har vært lagets toppscorer (uten å være lagets straffesparkeksekutør) bør være gjenstand for mer debatt. I alle fall om vi ikke skal føre egen statistikk over hvem som blir avblåst for flest straffbare offside i mot. Skjønner godt hva du og forsåvidt andre mener, men er det ikke like greit å forholde seg til den eneste statistikken alle andre aktører bruker i denne sammenhengen? Endret 27. Februar 2010 av Villpuma Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 27. Februar 2010 Del Skrevet 27. Februar 2010 synes fortsatt at det er helt bak mål at straffe teller særegent her. Er ikke dette en målstatistikk??! Alt kommer jo til syne. Spillemål og straffemål like ens. Hvis du vil addere de to; gjør du nok det enkelt og uten at det nødvendiggjør bruk av kalkulator. Men for noen av oss er det også greit å få brakt å på det rene hvem som sliter seg til å putte flest i kassa uten til stadighet administrativt å bli forært 85%'s-muligheter av trener/støtteapparat. Statistikk kan jo som kjent brukes til så mangt. Her kan vi jo bruke den til litt av hvert, og både og. At Henning nå i ukesvis har vært lagets toppscorer (uten å være lagets straffesparkeksekutør) bør være gjenstand for mer debatt. I alle fall om vi ikke skal føre egen statistikk over hvem som blir avblåst for flest straffbare offside i mot. Skjønner godt hva du og forsåvidt andre mener, men er det ikke like greit å forholde seg til den eneste statistikken alle andre aktører bruker i denne sammenhengen? Det deilige med deg er at du dukker opp med kalde skummende øl på en tid av døgnet da utestedene har stengt sine tappekraner. Av den grunn alene skal jeg sørge for at den statistikken du etterspør og ønsker tydelighet rundt blir ivareteatt. Promise. La meg allikevel også få foretatt min telling ut året, ins Allah. Spillerne fører jo den for seg som den viktigste uansett. Statistikken som går på "toppscoring" i forhold til tippeligaen kun, vil jo uansett sÆdvanlig føres etter de innarbeidede prinsipper. Capiche? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Toppscorer'n : Henning Hauger (2 mål) Jan Banan Timbernose (2 mål) Tor Marius Gromstad (2 mål) Johan Anderson (2 mål) Utfordrerne: Diogo (2 mål) + straffesparkeksekusjon (0/1) Mix (1 mål) Daniel Nannskog (1 mål) Jørgen Skjelvik (1 mål) Palmi Ravn Palmasson (1 mål) Hulkinn (1 mål) Pontus Farnerud (1 mål) Straffesparkforsøk og straffemål noteres, og teller ved poenglikhet ellers. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 4. Mars 2010 Del Skrevet 4. Mars 2010 Daniel Nannskog (1 mål) Midtforsvaret vårt er en ting, men dette VIRKELIG bekymrer meg. Er redd vi har sett tendensene lenge nå, Daniel virker ikke være like vass lengre. Han ser riktignok fit og rask ut, men det tror jeg er et lite synsbedrag. Han er blitt den 10-delen tregere som gjør at forsvarsspiller rekker å kaste seg foran skuddet. Og han trekker han seg stadig oftere i situasjoner. Der han før kastet seg inn i sjansen er han blitt forsiktig og redd for å skade seg. Og ikke nok med det, så virker dette ha innflytelse på selvtilliten hans, der han før var iskald og satte 100%-erne, brenner han sjanser som gutta på benken kunne satt, og dette blir et enda større problem når han ikke blir satt på benken fordi han er Daniel og skal spille. Som trener er man nok villig til å vente lenge på at det skal løsne for ham. Og en ting som virkelig irriterer meg er sytinga på dommer istedet for å spille videre. Er du innenfor 16-metern gutser du til du blir lagt ned eller dommern blåser! (that goes for Veigar også) Jeg er oppriktig bekymret for vår tidligere toppscorer. Å ha Veigar tilbake hjelper kanskje, men han fikk servert veeldig mange sjanser i fjor også. Vær så snill Daniel, prove me wrong! intet ville gledet meg mer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fanatiker 0 Del Skrevet 4. Mars 2010 Del Skrevet 4. Mars 2010 Slapp av. Treningskamper er en annen ting enn seriekamper. Daniel Nannskog holder i år også og våkner til når serien kommer i gang. Vanlig at veteraner sliter litt i løpet av vinteren. Tunge av trening og har lært seg etterhvert når formen skal komme. Det er ikke vinteren målene skal lages. Det er vår, sommer og høst Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå