Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stabkhalmstad.jpg

Dette er ikke noe logokonkurranse, men treningskamp mellom 3. plassen i Tippeligaen og 13. plassen i Alsvenskan 2009. Halmstad hadde et tilskuersnitt på 5016 i fjor på hjemmebanen deres Örjans Vall. Supporterklubben heter BollKlubben Support. De har så langt 5 påmeldte på bussturen til kampen.

Halmstad er klubben Jönsson spilte for fra 1978-1992.

Det er vel bare å kjøre på med kamptråd. Noen som har noe kjennskap til motstanderen vår? Eller noe info om skadesituasjonen til Høiland, Onstad og Andersson?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stabkhalmstad.jpg

Dette er ikke noe logokonkurranse, men treningskamp mellom 3. plassen i Tippeligaen og 13. plassen i Alsvenskan 2009. Halmstad hadde et tilskuersnitt på 5016 i fjor på hjemmebanen deres Örjans Vall. Supporterklubben heter BollKlubben Support. De har så langt 5 påmeldte på bussturen til kampen.

Det er vel bare å kjøre på med kamptråd. Noen som har noe kjennskap til motstanderen vår? Eller noe info om skadesituasjonen til Høiland, Onstad og Andersson?

Snakket med fysio-Tor dagen før united og han kunne melde Høiland er tidligst klar på La Manga, Onstad var ikke så alvorlig og trente med ball synes jeg å huske, mens Andersson var i 11'rn mot United på papiret, men må ha fått noe kjenning på oppvarmingen.

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

stabkhalmstad.jpg

Snakket med fysio-Tor dagen før united og han kunne melde Høiland er tidligst klar på La Manga, Onstad var ikke så alvorlig og trente med ball synes jeg å huske, mens Andersson var i 11'rn mot United på papiret, men må ha fått noe kjenning på oppvarmingen.

Ryktes om at Stenvoll også fremdeles er ute, og at Mix har pådratt seg en mindre strekkskade, men at Austbøs skulder igjen er klar for kamp.

Håper bare ikke det er Andersons kne som begynner trøble.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

'01 February 2010 -

Synes ikke friendly match resultatene til Halmstad er så verst i 2010! Se opp for en bra motstander, ManU-kampen vår var ingen høydare....

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Graa er ikke oppe på kampdagen

what? buuuuuu

vi hadde opprinnelig en litt annen logo enn den vi har nå, litt rundere i kantene - denne var derimot ennå likere Halmstad sin, så vi kan trygt konkludere med at de har plagiert vår. Jævla pakk - vi tar'em i Fornebuparken på lørdag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så til antatt startoppstilling:

Knudsen

----------Hedenstad - Onstad - Skjønsberg - Eiriksson

-------------Mix - Hauger - Farnerud - Diogo

--------------------------Gunnarson

-----------------------------------------Aase

Begrunnelser:

*Eirikson og Diogo trenger Janne og teamet å få sett mest mulig av før prøvespillperioden er over. Diogo er kantspiller og fikk prøve seg på høyre sist, -derfor venstre nå. Eiriksson er en potensiell midtstopper, men det er først og fremst kvalitetene hans på venstrebacken vi vil se.

*Mye som taler for at en frisk Austbø burde fått seg en hel kamp, viktigere kanskje å se hvordan Eriksson samspiller med de forsvarsspillere og keeper som han antagelig skal spille mest med dersom han får kontrakt. Derfor Knudsen i mål.

*Hedenstad. -har ingen konkurranse på høyrebacken, selv om han ikke har mye spilletid der. INGEN. (I det minste når Høiland er skadet.)

*Onstad. -trenger spilletid for å komme inn i Stabæk-rytmen før det drar seg til. Skviser ut Gromstad som spilte bra sist.

*Skjønsberg. -har har ennå ikke spilt i stopperposisjon med Onstad, og KAPTEINEN bør være der når Eiriksson testes, selv om han virket ute av form og toppnivå mot Man Utd 2.

* Farnerud leverte noe svakt sist, og viktig nå at mønsteret med Gunnarson dyrkes.

* Hauger. -Palmasson eller Mix burde kanskje startet i Haugers rolle for å forberede på de dagene Hauger er ute, men igjen -viktig å spille med mest mulig "vanlig" Stabæklag rundt Eiriksson når han testes.

* Mix. Fint utført vikariat på uvant plass sist. Trenger å få tid på "sin plass" og "sin side".

* Gunnarson. (Bankers) Trenger spilletid på "sin plass" mer enn noen.

* Aase. Vi bør få se ham i kamper fra start også. Han er i dag vår klare "førstereserve" på spissplassen. Vi kan og må ikke drive rovdrift på den aldrende Nannskog hele sesongen gjennom, og derfor må Aase få prøve seg nå på slike oppgaver som fort vekk kan bli hans i løpet av sesongen. Det er en helt annen erfaring for en spiss å spille fra start på dette nivået enn å spille de siste tyve. Gunnarson må også få utvikle relasjonen mot Aase i kamp. Kanskje den mest kontroversielle biten i mitt forslag, men jeg mener vi faktisk burde vente til siste halvtimen med å slippe Nannskog innpå, og da kanskje i dobbeltbytte med Andersson som kan erstatte Gunnarson som ikke bør presses til fulltidskamper ennå.

Det som kanskje "ødelegger" for mitt kloke forslag - er at vi spiller mot et sør-svensk lag, og hvor kanskje vår sør-svenske trener gjerne vil gjøre en gest til Halmstads tilreisende ved å stille med flest mulig sør-svenske spillere fra start. Forståelig kanskje, men det tenkte jeg ikke på før innlegget nesten var ferdig skrevet:(

(jeg våknet forresten i går av at det hadde vært noen fra Brann inne på forumet vårt. Det er nå bare Satyren de har respekt for)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra innlegg. Du vil se ny konstellasjoner, men det er mulig at det blir litt vel mye på en gang. Diogo virker å være moden for en kamp fra start, men skal vi få utbytte av å se han i aksjon fra start bør han matches med våre faste spisser. Vi ønsker først og fremst å se hvordan Diogo fungerer med Daniel og Veigar, ikke med Aase. Benkes Diogo og vi kjører på med de gamle gutta i midtbaneleddet kan vi gjerne kaste inn Aase på topp fra start. Mix har vært såpass frisk så langt i oppkjøringen at han bør starte. For meg så ser det ut som om han har tatt store steg de siste månedene. Jeg tror han kan blomste for fullt i år. Bakover er mye usikkert. Hedenstad bør alltid få prøve seg på høyrebacken. Bjarni er bankers på venstrebacken og bør han noe mer rutinert ved sin side enn Gromstad. Hvem som starter på hvilken vinger er ikke så relevant, for vi han for vane at vingene bytter side ofte. Personlig hadde jeg helst sette at Diogo fikk mest mulig tid på høyrevingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Skjønsberg. -har har ennå ikke spilt i stopperposisjon med Onstad, og KAPTEINEN bør være der når Eiriksson testes, selv om han virket ute av form og toppnivå mot Man Utd 2.

Farnerud er vel vår kaptein i øyeblikket. Mot United var han hvertfall det og kan ikke huske å ha sett det med både han og Skjønsberg fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi ønsker først og fremst å se hvordan Diogo fungerer med Daniel og Veigar, ikke med Aase.

Aase er vel et bedre luftalternativ?

Nå vet jeg ikke hvordan HBK spiller (små/store/5-4-1/3-4-3/måk-og-mæl osv), men upåvirket av det, kan det være greit å teste kombinasjonen "Diogo-innlegg / Aase-skallebrask".....

Endret av Kane
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi ønsker først og fremst å se hvordan Diogo fungerer med Daniel og Veigar, ikke med Aase.

Aase er vel et bedre luftalternativ?

Nå vet jeg ikke hvordan HBK spiller (små/store/5-4-1/3-4-3/måk-og-mæl osv), men upåvirket av det, kan det være greit å teste kombinasjonen "Diogo-innlegg / Aase-skallebrask".....

Jeg mener iallefall det er viktigere å teste en prøvespiller sammen med første-11eren, enn å sjekke om Torstein kan dukke opp på innleggene. Det er viktig å se hvordan Diogo takler det høye tempoet som gjerne kun er i første halvdel av en treningskamp før alle skiftene. Det er viktig å se hvordan samarbeidet med to opplagte førstevalgspisser fungerer. Det viktigere er å se om Diogo greier å komme til innleggsposisjoner og slå innlegg, enn om innleggene faktisk resulterer i mål. Vi kan heller teste ut Diogo- Aase kombinasjonen dersom vi faktisk bestemmer oss for å kjøpe Diogo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det må være et poeng å se Diogo på venstrekanten. Nettopp fordi Jannes bruk av spillermateriell nærmest nødvendiggjør at man er brukbar på begge kanter. Ser ikke poenget med å måtte benytte Nannskog fra start som større enn å få Aase vant til førsteomganger. I forholdet til Daigo så tror jeg faktisk det kan bli mer involveringer og fler pasninger til ham dersom ikke Gunnarson- Nannskog-relasjonen skal legge beslag på så mange avslutningsforsøk som i de siste kampene. Ikke at det er noe galt i at de "forbruker" mye av vårt ballinnehav for å trene sitt kombinasjonsspill, men jeg mener nå at Gunnarson-Nannskog-fokuset godt kan modereres noe, når det viktigste i denne siste prøve-kampen for Doigo må være å fore HAM med baller. Jeg synes allikevel at de to hensynene vi diskuterer ikke veier så veldig ulikt. Hva med å "lure" Aase da? Fortelle ham å belage seg på 90min, og så bytte ham ut etter 22,5min? (spøk,spøk,spøk, kanskje jeg ikke unngår en ny advarsel:(,spøk,spøk)

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider

skadet da vel...

HAN SKULLE BLITT I BRANN KANSKJE. Fikk nettopp vite at han gikk til Brann FRIVILLIG. Ikke bare leiesoldat uten egen påvirkning.

Dette gjør meg meget svett og langt på vei beschymret.

Må ta noe nå, og da kan jeg ikke skrive mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skadet da vel...

HAN SKULLE BLITT I BRANN KANSKJE. Fikk nettopp vite at han gikk til Brann FRIVILLIG. Ikke bare leiesoldat uten egen påvirkning.

Kan ikke du ta "noe" litt oftere? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skadet da vel...

Jeg merker jeg dypt og inderlig, langt inn i sjelen, håper at dette var et selvironisk innlegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Halmstad
  • Opprett ny...