Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett et par treningskamper er jeg bekymra.

Midbanen fungerer ikke. Tommy er en bra midtbanespiller men trenger en bra makker. Hva skjer så hvis Tommy blir skada?Da sliter vi

Tom Stenvoll er ikke en midtbanespiller, etter min mening fungere han mye bedre på backplass.

Er det en ny spiller på vei ? noen som vet ?

Ellers så imponerte Samuel meg mot lyn, ett nytt godt valg av stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Tom gjorde en god jobb mot Lyn. Vi hadde 3 minutter med kollektiv svikt og da putta lyn 2 mål. Resten av kampen var vår. Vi skapte mye - Sammy er virkelig spennende, særlig når han etterhvert blir spilt god.

Men vi sliter med selve avslutningsfasen. Det er svært magert med spillemål i treningskampene, og det bekymrer meg litt. Spillemessig har det vært en grei stigning.

Det prekære med midtbanen er ikke Tom, men Tommy. Kampen mot Raufoss viste klart at Tommy er bindeleddet på midten. Blir han skadet får jeg ikke sove... Jeg tror ellers at både Henning og Mads kan være gode alternativer på midten, foruten Mike. Både Morten, Bjørnar og Tanum har vist meget gode takter i treningskampene, så litt omrokkeringer i forsvarsrekka frykter jeg ikke. Enda en løsning kan være å bruke Stian offensivt på midten, Morten som hb og Inge som høyrekant (eller omvendt).

Jeg tror dette går bra, selv om det ser elendig ut med tanke på nye spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Synes også at Tom gjorde en bra kamp på lørdagen, han er oppofrende og arbeidsvillig, han har ser dessuten ut til å være i svært god fysisk form...

Men hvis vi mister Stenersen ut med skade så er det klart at det blir tynt på midtbanen... Dessuten så skader det ikke med konkurranse om plassene på laget!!!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Siden klubben (forståelig nok) ikke ser ut til å ville gi noen hint om hvilke spillere de kunne tenke seg, så har unge @ringo spanet inn litt internett og funnet tre kandidater som høres morsomme ut.... Det ser ut til at vi titter i svergie så da har jeg gjort det samme...

Presenteres i vilkårlig rekkefølge....

Kandidat 1.

Jari Ilola

Födelsedata: 781114

Längd: 186 cm

Vikt: 79 kg

Finskk landslagsspiller. Nordens kanske mest jagade spelare inför 2003 säsongen. Kreativ mittfältare med bra spelsinne som skjuter bra med båda fötterna. Den nye Anders Svensson?

Statistik 2003

Matcher 12

Mål 0

Pass 0

Varn/Utv 0

NB: Vært skadet, tilbake nå....

Kandidat 2

Dennis Velic

Längd: 182 cm

Vikt: 77 kg

Född: 821007

Kreativ, teknisk och målfarlig. Har egentligen allt i offensiv väg. Kan bli en jätteöverraskning och bör vara given i startuppställningen.

Statistik 2003

Matcher: 9

Mål: 0

Utvisningar: 0

Varningar: 0

Kandidat 3

Mikael Nilsson

Född: 1978-06-24

Längd: 182 cm

Vikt: 75 kg

En av allsvenskans bästa passningsspelare, en playmaker med utsökt blick för spelet. Var på väg att slå igenom i fjol, lär göra det i år. Gjorde två mål i sin landslagsdebut mot Tjeckien förra året.

Landskamper: 12 A

Statistik 2003

Matcher: 25

Mål: 3

Vel, vel....

Ihvertfall 2 av disse tror jeg ville vært glimrende kandidater for oss, men de er kanskje dyre....

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er vel mulig.

Jeg har min egen teori:

Flem har vært i England og kidnappa leo som ikke har noe annet valg en å signere for Stabæk :D

Selvfølgelig til stor skuffelse for Lyn som kjøper alt de kommer over om dagen :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke Gaute hadde blitt særlig glad om Leo plutselig var under kontrakt. Jeg tror uansett han vil være for dyr. Men jeg er overbevist om at han mer enn holder det nivået vi trenger 1-2 år til. En nødløsning burde han kunne være til det endelig avklares om Martin kommer hjem igjen. Hva med å hyre mannen vårsesongen forutsatt at han er frisk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Morten Gamst Pedersen ? Han bør jo strengt tatt ikke spille 1. divisjon ?? Jeg har liten eller ingen tro på Leo, når gjorde den mannen noe en mistet pusten av ? Nei, heller en yngre, mer sulten, og ikke minst mer teknisk, enn Leo.

God kveld

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten har vi fått Sammy.

Fått?

Vi får i hvertfall håpe at

1: Han blomstrer på Stabæk

2: Han har lyst til å fortsette for oss etter endt sesong

3: Vi får kjøpt han for en grei pris

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Den jobben hadde jeg tatt på flekken gitt :P

Når det gjelder Gamst Pedersen så er han "benådet" med samme usjarmerende selvtillit som Johnny Hansen og Runar Normann.... Noen andre som så intervjuet på Sporten i går kveld... Blæææææææh

Nei, da er det mer interessant å følge Minde som er på utlån til Raufoss...

Sammy er vel bosman etter sesongen, så det er vel kun snakk om å tilby en duganes kontrakt, dersom han viser seg å være en duganes spiller... og det tror jeg han kommer til å gjøre... Mannen har TEKNIKK!

Ellers nå er det kun et par dager igjen til gutta farter ned til La Manga... Jeg tror Klubben prøver å få med seg en midtbanespiller ned dit, så får heller angriperen komme senere... (Jeg tror jeg ville prioritert omvendt)

Vi har jo virkelig forsøkt å finne en spiss i lang tid da...

Først Furuseth-Olsen (Som rent spillermessig ville vært perfekt for oss), så denne brassen, Veigar Pall Gunnarson, Alan Borgvardt og Daniel Hoch... og tilsist Daniel Fredheim Holm.

Det gjøres en grundig jobb når vi skal ha spillere og det er BRA!

Når det gjelder Cristophe Justice, så er han skikkelig ute av form og sliter etter tøff trening i sverige (Er på prøvespill hos Trelleborg???). Treneren for klubben har uttalt at han på sikt kan bli god, men at de også er på utkikk etter en spiller som kan gå inn i laget nå!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo presenterer kanditat 4.

Mattias Thylander

Født: 22. oktober 1974

Højde: 183 cm

Vægt: 79 kilo

Rutinerad spelare som har fungerat bra i flera klubbar. En viljestark, teknisk mittfältare med ett bra passningsspel og farliga inlägg från höger.

Thylander har en fortid i Allsvenskan klubberne Malmö FF, AIK og Halmstad.

Mathias er for tiden uten kontrakt og prøvespiller for Silkeborg. Der beskrives han som:

Thylander er en meget fleksibel defensivspiller, der kan bruges både i forsvaret og på midtbanen.

I de to treningsdkampene han har spillt har han fått følgende kommentarer:

Svenskeren Mattias Thylander, som i øjeblikket er til prøvetræning i SIF, faldt udmærket ind i spillet og fik følgende kommentar med på vejen fra Viggo Jensen(Silkeborgs trener):

- Mattias skal have en del af kreditten for vores præstation. Han faldt godt ind i spillet, indtil han måtte udgå med en mindre skade i slutningen af kampen.

og

Det betød, at svenske Mattias Thylander, der er til prøvetræning i SIF i øjeblikket, spillede en måske lidt uvant højrekant. Han var nok derfor heller ikke helt så markant som i den seneste kamp mod OB, hvor han spillede på den defensive midbane

Noe å ta med til La Manga Stabæk?

@ringo...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Skal man hente en Brasilianer til laget, så er det mange aspekter å ta hensyn til. Samme gjelder forsåvidt for Afrikanere. Når man henter spillere fra utlandet kan man være skikkelig heldig (Olofinjana, Bala-Garba) eller skikkelig uheldige (M'baye, Sibaya, Boateng og Normann :D )

Først og fremst går det på kvaliteten på spilleren. De har ofte gode ferdiheter med ballen, men det kan skorte på både det fysiske og det taktiske. Det er derfor viktig å ha dem på prøvespill en god stund før man bestemmer seg.

Punkt to er det sosiale, det er ikke akkurat lett å være utlending i norge. Derfor tror jeg det er lurt å signe flere samtidig. Se hvordan de har gjort det i sverige! Der har det vært en liten "Brasse" invasjon de siste par tre sesongene. Da gjelder det å finne mer enn en med de nødvendige kvalitetene.

Til sist så er det ofte kronglete kontraktsforhold ute og går, samt at kultur og språk kan kompliserer forhandlingene...

Det var vel mest på grunn av det siste at dealen med Jesus falt sammen...

Da mener jeg det er det tryggere å satse på spillere fra vårt eget nærområde!!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Etter å ha sett Andresen på midtbanen for Norge i går, så tror jeg han kommer til å bli savnet i den blaa drakta denne sesongen...

Ikke at jeg ikke tror vi kommer til å få et slagkraftig lag uansett, men jeg tror vi skulle blitt veldig vanskelig å stoppe med Andresen på laget...

Akkurat nå sitter jeg med en frykt for at Stabæk skal ende opp som Kongsvinger....

De solgte spillere vært år, men fortsatte å levere... Plutselig ett år var det slutt.....

@ringo

Som er livredd for at Steners skal bli skadet....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Språk problemer :rolleyes: skal ikke gutta spille fotball da :D hehe

Nei det lover ikke bra hvis vi ikke klarer å få inn en midbanespiller før sesogen starter. Da tenker jeg edle medaljer.

Olfiana vil ikke forlenge med brann så hvorfor ikke skaffe noen firmar som sponser en bra lønn på han eller an annen stjerne spiller.

Det burde da være nok av rike bedrifter i Bærum?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan nok bli presentert en ny midtbanespiller før du vet ordet av det :D

Ja det er for guds skyld ikke nødvendig å anntyde at du vet noe uten å si hva du kan.

Noen som har bilder av lysene i går ??? Ver det bra ??? Sorry - vet at det er i feil tema

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Hva Skjer På Midtbanen ?
  • Opprett ny...