kimito 0 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Hei! Det nærmer seg seriestart og tabelltipsene dundrer ut i diverse fora. Som Lillestrøm-supporter har jeg prøvd å sette opp styrker og svakheter ved Lillestrøm-stallen før sesongen systematisk. Det har jeg prøvd å gjøre relativt ukomplisert, men likevel sånn at det forhåpentligvis er meningsfylt. Siden jeg er nysgjerrig på forskjellige supporteres inntrykk av lagets egne spillere, og fordi det kan være interessant for dere selv, lurer jeg på om dere ville prøve dere på å vurdere eget lag. Det fungerer sånn: Sett opp et 1. og et 2. lag (ikke mer enn 22 spillere og alle må plasseres i henhold til formasjonen dere spiller mest). Sett et tegn for styrke i posisjon. Det første for spilleren i førsteelleveren, det andre for grad av konkurranse på plassen. Tegn 1. lag: - (svak spiller) + (sterk spiller) * (ubestridt stjernespiller) Tegn konkurranse (2. lag): - (svak konkurranse) + (sterk konkuranse) * (konkurranse mellom to stjernespillere) PS! Usannsynlig. 0 (ingen dekning) Eksempel: Brann (snill (?) vurdering jeg selv har gjort): Håkon Opdal – El Fakiri, Austin, Bjarnason, Sævarsson – Solli, Einarsson, Jaiteh, Vaagan Moen – Guastavino, Huseklepp. Kenneth Udjus – Guntveit, Amankwah, ?, Holmvik – Haugsdal, Bakke, Mjelde, Møvik (?!) - Hansen, Nielsen. Keeper +- Høyreback ++ Høyre midtstopper ++ Venstre midtstopper +0 Venstreback +- Høyre kant *- Høyre midtbane ++ Venstre midtbane ++ Venstre kant +- Spiss ++ Spiss *+ PS! Austin har jeg satt som midtstopper fordi Nilsen faktisk vurderer å omskolere han siden Brann bare har to midtstoppere i laget fra før. Dersom jeg får goodwill fra nok supportere (drittslenging preller av som på fornuft på NFF, så jeg anbefaler å spare kreftene) kommer jeg til å systematisere resultatene og lage et tabelltips ut fra vurderingene. Jeg vil naturligvis ta meg friheten til å justere åpenbare tåpeligheter. Lenke til tråden hvor jeg begynte med dette: http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=16547 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Stabæks beste kort er treneren... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 2. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 2. Mars 2010 (endret) Her er mitt forslag: 1. lag: Knudsen - Hedenstad, Høiland, Onstad, Eiriksson - Andersson, Farnerud, Hauger, Hoff - Gunnarsson, Nannskog 2. lag: Austbø - MMS, ?, Gromstad, Stenvoll - Diogo, Palmi, Mix, Skjelvik - Aase, Tømmernes Vurdering:Keeper +- Høyreback ++ Høyre midtstopper *0 Venstre midtstopper +- Venstreback +- (- på Stenvoll pga usikker på helse/form) Høyre kant ++ Høyre midtbane *+ Venstre midtbane *- Venstre kant +- Spiss *- Spiss *- Det er flere spillere som kan være aktuell for flere posisjoner, og flere spillere som er på grensen mellom + og -. Så det blir sikkert diskusjon rundt dette oppsettet Edit: Satt opp Gromstad som utfordrer til Onstad Endret 2. Mars 2010 av smurfeblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Her er mitt forslag: 1. lag: Knudsen - Hedenstad, Høiland, Onstad, Eiriksson - Andersson, Farnerud, Hauger, Hoff - Gunnarsson, Nannskog 2. lag: Austbø - MMS, Gromstad, ?, Stenvoll - Diogo, Palmi, Mix, Skjelvik - Aase, Tømmernes Vurdering:Keeper +- Høyreback ++ Høyre midtstopper *- Venstre midtstopper +0 Venstreback +- (- på Stenvoll pga usikker på helse/form) Høyre kant ++ Høyre midtbane *+ Venstre midtbane *- Venstre kant +- Spiss *- Spiss *- Det er flere spillere som kan være aktuell for flere posisjoner, og flere spillere som er på grensen mellom + og -. Så det blir sikkert diskusjon rundt dette oppsettet Kan være enig med det meste her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
axe 145 Del Skrevet 2. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 2. Mars 2010 (endret) edit: sorry, dreit meg ut... Endret 2. Mars 2010 av axe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 2. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 2. Mars 2010 (endret) Her er mitt forslag: 1. lag: Knudsen - Hedenstad, Høiland, Onstad, Eiriksson - Andersson, Farnerud, Hauger, Hoff - Gunnarsson, Nannskog 2. lag: Austbø - MMS, Gromstad, ?, Stenvoll - Diogo, Palmi, Mix, Skjelvik - Aase, Tømmernes Vurdering:Keeper +- Høyreback ++ Høyre midtstopper *- Venstre midtstopper +0 Venstreback +- (- på Stenvoll pga usikker på helse/form) Høyre kant ++ Høyre midtbane *+ Venstre midtbane *- Venstre kant +- Spiss *- Spiss *- Det er flere spillere som kan være aktuell for flere posisjoner, og flere spillere som er på grensen mellom + og -. Så det blir sikkert diskusjon rundt dette oppsettet Kan være enig med det meste her. Enig unntatt minus på Mix. Edit: Synes forøvrig idéen din er morsom, og hvis den ikke gir et inntrykk av hvordan tabellen blir, så gir den hvertfall et inntrykk over hvor selvgode rbk er! hehe Endret 2. Mars 2010 av s-simen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Enig unntatt minus på Mix. Edit: Synes forøvrig idéen din er morsom, og hvis den ikke gir et inntrykk av hvordan tabellen blir, så gir den hvertfall et inntrykk over hvor selvgode rbk er! hehe Tror hverken Palmi eller Mix gir Farnerud og Hauger mye konkurranse om å være førstevalg på midten, men de er brukbare erstattere. Derfor satte jeg minus på en og pluss på den andre, slik at de utligner hverandre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Enig unntatt minus på Mix. Edit: Synes forøvrig idéen din er morsom, og hvis den ikke gir et inntrykk av hvordan tabellen blir, så gir den hvertfall et inntrykk over hvor selvgode rbk er! hehe Tror hverken Palmi eller Mix gir Farnerud og Hauger mye konkurranse om å være førstevalg på midten, men de er brukbare erstattere. Derfor satte jeg minus på en og pluss på den andre, slik at de utligner hverandre. Oja, i farten glemte jeg at 2.laget skulle rangeres etter konkurransen og ikke etter ferdigheter. Da ser jeg valget ditt og er egentlig helt enig med deg:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Uenig hva gjelder Gromstad. Sett ham opp som konkurrent til Onstad istedet (man konkurrerer med den svakeste midtstopperen, ikke den sterkeste). Da er han en sterk utfordrer. Ellers viser vel bare dette nok en gang at vi trenger en forsvarer til. En Bjarni eller Jon Inge til takk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 2. Mars 2010 Del Skrevet 2. Mars 2010 Uenig hva gjelder Gromstad. Sett ham opp som konkurrent til Onstad istedet (man konkurrerer med den svakeste midtstopperen, ikke den sterkeste). Da er han en sterk utfordrer. Ellers viser vel bare dette nok en gang at vi trenger en forsvarer til. En Bjarni eller Jon Inge til takk. Du har nok rett i at Gromstad bør settes opp mot Onstad, men er usikker på hvor sterk utfordrer han vil bli til Onstad (som riktignok ikke har overbevist veldig foreløpig). Har tro på Gromstad som har vist bra takter, men han mangler rutine, så jeg er usikker på om han vil bli vurdert som en sterk utfordrer i starteleveren når serien er i gang. Det får tiden vise. Husk at Rogne først fikk prøve seg når vi ikke hadde andre alternativer. Er ellers helt enig i at vi trenger en klassestopper (vi har tross alt mistet tre). Høiland er skadeutsatt, og jeg vil helst se Bjarni på v. back pga innleggsfot og heving av snitthøyden og duellstyrken i laget . En ny Segerstrøm takk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kimito 0 Del Skrevet 12. Mars 2010 Del Skrevet 12. Mars 2010 Da har jeg laget tall ut av resultatene og skrevet en sak til det. Kommer kanskje til å legge ut en appendiks i tråden, med hvilke lag som har scoret mer på dybde enn førsteellever o.l., men det viktigste er klart. Takk til alle som har bidratt! http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?p=399975#post399975 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Da er vi kommet godt over halvveis i sesongen og i går fikk Stabæk juling av selveste Godset! Etter kampen tenkte jeg litt på hvordan det er mulig at Godset har utviklet seg til et bedre spillende fotballag med flere unge og lovende spillere enn Stabæk. Vi har i flere år spilt den beste offensive fotballen i Norden og laget har bestått av en god blanding rutine og talent med meget gode ferdigheter. Pr. dags dato består Stabæk sin stall av 19 spillere. Og i følge mine kilder er det 3 spillere som har kontrakt ut året. Jon Inge, Tom Stenvoll og Johan Andersson. Jon Inge har signalisert at han kunne tenke seg en siste tur ut av landet hvis det rette tilbudet dukker opp. Tom er stort sett skadet selv om han er en viktig "Squad-player". Johan er en av våre beste spillere NÅR han er skadefri. Andre spillere som kan forlate Stabæk dette året er: Mix er i en kontraktstvist med Stabæk som fort kan ende med at han flagger ut av Telenor Arena. Palmi har aldri klart å spille seg til fast plass og vil nok bli fristet om noe annet dukker opp. I tillegg så har vi Diogo på lån ut året og en Iven Austbø som er desperat etter ett klubbskifte. Kan vel også legge til at Torstein A Aase ikke har vært noe annet enn skadet de årene han har vært hos oss og det spørs om han noen gang vil kunne sparke ball på et høyt nivå. Så når kalenderen viser 1.1.2011 kan Stabæk fort sitte igjen med 12 spillere og dette er da inkludert en gammel og grå Nannskog og en Jan Banan som ikke viser mange tegn til å bli en ny toppscorer. Så når jeg sammenligner denne stallen med hva jeg finner i Drammen blir jeg mer enn urolig og lurer på hvor langsiktig man tenker i det sportlige apparatet til Stabæk. Heldigvis så finner jeg 2 lyspunker i disse mørke tider: 1. Jørgen Lennartsson får en fin mulighet til å bygge opp sitt eget lag fra sesongen 2011. 2. Det er overflod av Bosmanspillere i alle land så Tom og Inge må belage seg på en aktiv "silly-season" for å kartlegge alt og alle som kan og vil kunne passe inn i NYE Stabæk. Alt i alt så ser ting litt stygt ut nå, MEN det finnes håp hvis man klarer å fokusere på det positive. Først må plassen i Tippeligaen sikres!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Pr. dags dato består Stabæk sin stall av 19 spillere. Og i følge mine kilder er det 3 spillere som har kontrakt ut året. Jon Inge, Tom Stenvoll og Johan Andersson. Det er vel JIH, Tom, Torstein og Banan har kontrakter som går ut etter sesongen i år. Johan har kontrakt ut 2011-sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Banan er vel også kontraktsløs etter sesongen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Tom har, i følge Richard på feltet i går, fått beskjed om at han ikke får ny kontrakt til neste år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Banan er vel også kontraktsløs etter sesongen? Trodde det selv, men i følge min kilde har han kontrakt ut 2012! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Kan vel også legge til at Torstein A Aase ikke har vært noe annet enn skadet de årene han har vært hos oss og det spørs om han noen gang vil kunne sparke ball på et høyt nivå. ! Torstein var ute med en lett skade tre uker i 2008. I hele fjor var han skadefri før han var maks uheldig i år. Med den fysikken skal han i utgangspunktet være en spiller som ikke er spesielt skadeutsatt, og det tror jeg egentlig ikke at han er. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Banan er vel også kontraktsløs etter sesongen? Trodde det selv, men i følge min kilde har han kontrakt ut 2012! Banan har kun kontrakt ut året. Det er fakta! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 9. August 2010 Del Skrevet 9. August 2010 Banan er vel også kontraktsløs etter sesongen? Trodde det selv, men i følge min kilde har han kontrakt ut 2012! Banan har kun kontrakt ut året. Det er fakta! Da stemmer nok det. Kanskje denne tidligere JL spilleren kan være noe: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ken_Fagerberg Søker ihvertfall spilletid... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 24. Oktober 2010 Del Skrevet 24. Oktober 2010 Apropos ingenting. Jeg tror et fremtidig stopperpar Gromstad/Hammer har potensial til å bli fullstendig konge. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå