BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 Med bare ni dager igjen er det vel på tide med den første kamptråden for årets Tippeliga. Arason ble skadet under Islands landskamp mot Kypros, og det er vel kanskje ikke det verste i verden om den skaden holder ham ute såpass lenge som ut neste uke. Han blir i så fall erstattet av Andreas Lie. Ellers ser det ut som troppen deres er stort sett er skadefri, i det minste foran treningskampen mot LSK de skal ha nå. Jeg gleder meg i alle fall som en liten unge til å komme i gang igjen (til alt annet enn MGP-Didrik). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knyst 542 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 Jeg gleder meg i alle fall som en liten unge til å komme i gang igjen (til alt annet enn MGP-Didrik). jeg og! Er spent på hvordan formen til gutta er og om vi kan klare å dra hjem årets første seier. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 . Spesielt målet til Johan skader det vel neppe å se et par-tre hundre ganger. Det er nesten så jeg teller timer nå. Gleder meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
III 106 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 Nærmer seg sesongstart nå. Fordel at denne kampen går på kunstgress. 4-3-3-formasjonen til Odd bør passe Stabæk bra: Raskt ta grepet om midtbanen og sørge for å være i overtall, noe det bør være gode muligheter for mot en treermidtbane. Ta ut Kovasc av kampen også så er det vel ikke store kreativiten igjen. Dog kan Brenne, Myklebust og Samulesen overraske - fotrappe alle tre. Ellers bygger det opp til å bli et keeperproblem i Odd. Lie må inn, og han er dårlig i feltet. Men det er for så vidt Arason også, så hvorvidt det blir en voldsom svekkelse er vel usikkert. Uansett, det ser ut som gutten vil starte om en drøy uke: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 Ta ut Kovasc av kampen også så er det vel ikke store kreativiten igjen. Viktig å få tatt ut hodestyrken til Svindal Larsen også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 50 påmeldt bussene. Meld dere på folkens! Det blir knall stemning! (nei, jeg mener ikke kinaputt-knall...) Påmeldingsskjemaet finner dere her! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daigo nr 10 1 654 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 (nei, jeg mener ikke kinaputt-knall...) Påmeldingsskjemaet finner dere her! Har litt traumer etter ifjor, med tanke på at den smalt av ved siden av meg Så i år drar jeg med 2 kompiser for og passe på meg Gleder meg til denne kampen, men et spørsmål ang konfetti. Er det tillatt og ta med seg konfetti rør ( Slike vi hadde under viking kampen 2009 ?) Samt en rimi pose fylt med blå og mørke blå konfetti? Eller vil dette bli tatt ifra meg ved ingangen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 Har litt traumer etter ifjor, med tanke på at den smalt av ved siden av meg Så i år drar jeg med 2 kompiser for og passe på meg Disse to? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 (nei, jeg mener ikke kinaputt-knall...) Påmeldingsskjemaet finner dere her! Har litt traumer etter ifjor, med tanke på at den smalt av ved siden av meg Så i år drar jeg med 2 kompiser for og passe på meg Gleder meg til denne kampen, men et spørsmål ang konfetti. Er det tillatt og ta med seg konfetti rør ( Slike vi hadde under viking kampen 2009 ?) Samt en rimi pose fylt med blå og mørke blå konfetti? Eller vil dette bli tatt ifra meg ved ingangen? Det skal ikke være ulovlig å ta med inn, men jeg anbefaler uansett at du avklarer dette med potter eller meg, eller noen av de andre i styret, hvis han ikke er tilgjengelig, da det kan hende at det finnes tifo planer etc. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 50 påmeldt bussene. Meld dere på folkens! Det blir knall stemning! (nei, jeg mener ikke kinaputt-knall...) Påmeldingsskjemaet finner dere her! Er det mulig å få hoppet på supporterbussen i Hvittingfoss? Det er liksom bare 20 min "ned-i-gata" her..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 5. Mars 2010 Del Skrevet 5. Mars 2010 Er det mulig å få hoppet på supporterbussen i Hvittingfoss? Det er liksom bare 20 min "ned-i-gata" her..... Stakkars deg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 6. Mars 2010 Del Skrevet 6. Mars 2010 Gleder meg så sinnsykt til seriestart! Endelig skal trommen prøves ut også. Dette blir bra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daigo nr 10 1 654 Del Skrevet 6. Mars 2010 Del Skrevet 6. Mars 2010 Endelig skal trommen prøves ut også. Dette blir bra! Blir dem testa mot Molde på søndag eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 6. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 6. Mars 2010 (endret) Endelig skal trommen prøves ut også. Dette blir bra! Blir dem testa mot Molde på søndag eller? Det har vel blitt sagt av trommerunkerne at trommen bare skal brukes når vi er veldig mange. Det vi si de fleste hjemmekampene og kanskje èn bortekamp. Endret 6. Mars 2010 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 6. Mars 2010 Del Skrevet 6. Mars 2010 Som Slum sier, så bør trommen i hovedsak testes når vi er mange. Kampen mot Enga er således en glimrende anledning. Men som et substitutt frem til den tid har Ultras 1912 kjøpt inn en helvetes stor triangel som vi skal teste ut mot Molde og Odd. Det meldes om potensiell magisk stemning på tribunen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 6. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 6. Mars 2010 (endret) Men som et substitutt frem til den tid har Ultras 1912 kjøpt inn en helvetes stor triangel som vi skal teste ut mot Molde og Odd. Det meldes om potensiell magisk stemning på tribunen.. Foreslår vi alle kler oss ut i Santa Lucia-kostymer også, det vil passe perfekt til triangelet. Seriøst: Når trommen skal tas i bruk, så er vel det for å samstemme oss når vi er så mange/høylydte at det ikke ville gått bra uten. Da bør det vel være en vurdering fra kamp til kamp om trommen i det hele tatt behøves? Med det mener jeg at man (du?) tar den med, men bare plukker den fram ved behov. Håper ikke det er om å gjøre å bruke den mest mulig de første hjemmekampene, for å prøve å overbevise skeptikerene fortest mulig... Edit: Skal dog nevnes at jeg ikke er så mye imot tromma som det kan virke. Husker kampen i Køben i fjor sommer. Da stod jeg et stykke unna deg, og hadde et svare strev med å henge med på sangene. En tromme hadde sikkert hjulpet ved den anledningen. Endret 6. Mars 2010 av geirti 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 6. Mars 2010 Del Skrevet 6. Mars 2010 Seriøst: Når trommen skal tas i bruk, så er vel det for å samstemme oss når vi er så mange/høylydte at det ikke ville gått bra uten. Da bør det vel være en vurdering fra kamp til kamp om trommen i det hele tatt behøves? Med det mener jeg at man (du?) tar den med, men bare plukker den fram ved behov. Håper ikke det er om å gjøre å bruke den mest mulig de første hjemmekampene, for å prøve å overbevise skeptikerene fortest mulig... Edit: Skal dog nevnes at jeg ikke er så mye imot tromma som det kan virke. Husker kampen i Køben i fjor sommer. Da stod jeg et stykke unna deg, og hadde et svare strev med å henge med på sangene. En tromme hadde sikkert hjulpet ved den anledningen. Gratulerer med å ha forstått 100% av essensen i det vi trommerunkere har prøvd å få frem. Trommen plukkes frem ved behov. Takk geirti! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 7. Mars 2010 Del Skrevet 7. Mars 2010 Statistikk før seriepremiere, Odd-Stabæk Vi møter det fairplayspillende laget fra Skien i årets seriepremiere i Tippeligaen. Gutta kan møte til kampen med lave forventinger om poeng, og enda mindre forventninger til seier dersom vi skal basere oss tidligere seriepremierer. Eller vi kan klamre oss til håpet som to kamper på Skagerak Arena har gitt oss. Stabæks seriepremierer i Tippeligaen 95 Stabæk Vålerenga 0 - 2 96 Stabæk Viking 1 - 1 97 Stabæk Lillestrøm 4 - 1 98 Stabæk Bodø/Glimt 3 - 2 99 Stabæk Skeid 5 - 0 00 Stabæk Rosenborg 0 - 2 01 Stabæk Tromsø 0 - 3 02 Start Stabæk 1 - 1 03 Sogndal Stabæk 2 - 1 04 Odd Stabæk 2 - 0 (05 Stabæk Bryne 2 - 2 i Adeccoligaen) 06 Stabæk Sandefjord 0 - 0 07 Stabæk Brann 0 - 1 08 Molde Stabæk 0 - 0 09 Stabæk Lillestrøm 1 - 1 10 Odd Stabæk ? Vi har vært heldige og fått hjemmekamp i seriepremieren hele 10 av våre 14 år i Tippeligaen, men seriepremierer har aldri vært vår greie. Total har vi 3 seire, 5 uavgjorte og 6 tap (målforskjell 16-17) i seriepremieren. Ser vi på kampene på bortebane har vi stygge 0-2-2 (målforskjell 2-5), deriblant et 2-0 tap mot Odd i 04. Tidligere oppgjør mot Odd Borte 3-2-4, 12-14 Totalt 7-5-6, 26-26 Siste serietap mot Odd kom i seriepremieren i 04, etter dette har vi vunnet 4 kamper og spilt uavgjort i 3 kamper. Verd å merke seg er at vi har en meget god statistikk på nye Skagerak Arena, med 5-1 i -07 og 2-1 i fjorårsssesongen Største seier: 5-1 Skagerak Arena mai -07 Største tap: 2-5 Nadderud juli -99 Vi har spillere som åpenbart liker å spille mot Odd, måtte de lykkes på nytt: Gunnarson 6, Nannskog 4, Anderson 1 og Stenvoll 1. Både Gunnarson og Nannskog har puttet hattrick mot Skienslaget. Espen Hoff har tidligere scoret et mål for Odd mot Stabæk, på tide å utligne denne statistikken Tabeller Tippeligaen 2009 Hovedtabell 3. Stabæk 15-8-7, 52-34, 53p 4. Odd 12-10-8, 53-44, 46p Hjemmetabell 4. Odd Grenland 9-3-3, 33-18, 30p Bortetabell 4. Stabæk 5-5-5, 17-19, 20p Formtabell (siste 6 runder 2009) 1. Stabæk 5-0-1, 12-8, 15p 13. Odd 2-1-3, 10-12, 7p Treningskamper Odds treningskamper Odd Grenland - Lech Poznan (La Manga) 0-0 (4-5 e. str.) 29.01: Odd Grenland - Tromsø (La Manga) 0-0 02.02: Odd Grenland - Vålerenga (La Manga) 3-1 (O: Muri (selvmål), Rambekk, Fevang, V: Fellah) 12.02: Odd Grenland - Sarpsborg 2-1 (O: Kovacs, Brenne) 19.02: Odd Grenland - Sogndal 1-0 (O: Lekven) 25.02: Viking - Odd Grenland 0-1 (O: Lekven) 05.03: Odd Grenland - Lillestrøm 2-1 (O: Brenne, Myklebust, L: Igiebor) Stabæks treningskamper 22.01: Stabæk - Moss 5-1 (S: Nannskog, Diskerud, Skjelvik, Hauger, Hoff, M: Kvalheim) 30.01: Stabæk - Manchester Uniteds reservelag 0-3 06.02: Stabæk - Halmstad 3-2 12.02: Stabæk - Tromsø 3-1 (S: Selvmål, Costa, Andersson, T: Jama) 18.02: Stabæk - Nordsjælland 0-1 21.02: Stabæk - Seattle 0-2 25.02: Stabæk - Sønderjyske 2-0 (Farnerud, Tømmernes) 07.03: Stabæk - Molde 2-1 (S: Gunnarson x2) Treningskampene lagt til grunn, så blir "formtabellen" som følger Odd: 5-1-0 Stabæk: 4-0-2 Det må legges til at Odd har møtt 2 Adeccolag i løpet av disse kampene, og har nok hatt et litt lettere program enn Stabæk Utskiftninger i stallen Odd Spillere inn: Magnus Myklebust (Lillestrøm), Jone Samuelsen (Viking) og Andreas Lie (Aalesund) Spillere ut: Jacob Sørensen (FK Haugesund), Kenneth Dokken (Ranheim) og Søren Jensen (Randers, lån) Stabæk Spillere inn: Veigar Pall Gunnarsson (Nancy), Kristian Flittie Onstad (Esbjerg), Bjarni Olafur Eiriksson (Valur) og Diogo da Costa Oliveira (Sport Club Internacional) Spillere ut: Fredrik Berglund (Elfsborg, lån utgått), Daigo Kobayashi (Omiya Ardija, lån utgått), Pontus Segerström (IF Brommapojkarna), Thomas Rogne (Celtic) og Inge Andre Olsen (legger opp) Konklusjon Dette blir nok en tøff og jevn batalje. Lagene var tabellnaboer på fjorårets tabell, og har begge levert en god preseason. Odd har en fordel av Stabæks dårlige seriepremierer, men Stabæk er tross alt ubeseiret på Skagerak Arena, måtte vi forbedre den statistikken. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 Huff og huff, minnes med gru straffen som Occean fikk i 04 da han ble dyttet på midtstreken og snublet seg innenfor feltet... Dårlige minner som må hevnes i år! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mgm_stbk 1 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 Tipper vi vinner denne. Ser at vi ikke har vunnet en serieåpning siden 5-0 over Skeid i 99, det er det påtide å endre. Vi har, som det gode statistikkinnlegget til Håvard viser, hatt bra erfaringer fra nye Skagerak Arena. Dette blir spennende, en serieåpning er alltid nervepirrende og uforutsigbar, men våger meg til å tippe 1-2 (Kovac - Pall, Farnerud) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 Jeg vil se: Jon MMS-Hulk-KFO-VEH Hoff-HH-PF-JA Pallskog Blir Høiland klar går han inn for MMS eller KFO. Vi vinner jo aldri serieåpninger, så går for en fin U, som i og for seg ikke er dårlig borte mot Odd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 farnerud, jon og nannskog står i fare for å miste seriestarten: http://www.budstikka.no/sport/stab-k/stabek-stjerner-kan-miste-seriestarten-1.4713088 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 farnerud, jon og nannskog står i fare for å miste seriestarten: http://www.budstikka...arten-1.4713088 Bra vi har gode alternativer i Palmason, Diskerud, Diogo og Austbø. Det gikk helt fint mot Molde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 8. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 8. Mars 2010 (endret) Bra vi har gode alternativer i Palmason, Diskerud, Diogo og Austbø. Det gikk helt fint mot Molde. Bra du er optimist Endret 8. Mars 2010 av sahest Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabæk_lange 786 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 Aiaiai! http://www.budstikka.no/sport/stab-k/stabek-stjerner-kan-miste-seriestarten-1.4713088 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 I alle dager, det er jo i så fall katastrofalt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 farnerud, jon og nannskog står i fare for å miste seriestarten: http://www.budstikka...arten-1.4713088 Det var no' dritt! Men selv med JK, JIH, PF og DN ute, kan vi fortsatt stille et brukbart lag. F.eks slik: Iven MMS - Onstad - Bjarni - VEH Mix - Palmi - HH - Hoff VPG - JA Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 Velger å være optimist på den ene eller andre måten; "Kjenning" i ulike muskler trenger vel ikke å bety at en eller alle av de tre spiller på Søndag. Og dersom en eller flere glimrer med sitt fravær, får de på benken sjansen til å vise seg frem, la oss håpe de griper den. Vi får idet minste en test tidlig på hvor god bredden i stallen er. Dessuten som flere har påpekt; start-ellveren ser ikke så værst ut og da fremdeles med spillere som Aase, Skjelvik, Diogo og Stenvoll på benken. Spørsmålet blir vel først og fremst om vi må skynde oss å registrere en 3. keeper som kan sitte på benken for Iven... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 Er det billetter på plass i Stabæk-butikken? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 8. Mars 2010 Del Skrevet 8. Mars 2010 Er det billetter på plass i Stabæk-butikken? Ja, jeg kjøpte idag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå