Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Poster et par nye her. Lettere modifiserte i forhold til i går, men ingen radikale endringer.

Mel. In the Navy:

Siri Grønli

Hun er alltid en av oss

Siri Grønli

Og hun skravler som en foss

Siri Grønli

Vil du danse litt for oss?

Siri Grønli, Siri Grønli

(fikk inntrykk av at hun likte denne)

Trine Rønning: (mel. Postgirobygget)

Søte lille Trine

Hun får allid bli med

Når hun entrer banen

blir vi helt i svime

For hun er noe av det tøffeste, noe av det tøffeste vi har sett

Rett og slett

(Hvis det viser seg at allsangfaktoren på verset ikke funker, går det alternativt an å begynne med "Trine Rønning (klapp, klapp, klapp)" et par ganger for så å gå rett på refrenget. Vi får se.)

Vi skrev et par til i går, men de har ikke chicksa fått høre ennå. I og med at en del av de leser flittig her på forumet, kommer jeg ikke til å poste de nyeste sangene her før de har fått høre dem (Don't ruin the surprise...). Still opp på treningen førstkommende tirsdag klokken 18, så prøver vi dem ut.

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vi kan jo prøve denne.

Melodien bør være kjent for de fleste (Oppå fjellet)

Vi har Toril, og hun er vår

Akerhaugen, Akerhaugen

Hun ofrer alt helt til fløyta går

Akerhaugen, Akerhaugen

Og de som ingen Toril har

De har problemer i sitt midtforsvar

Akerhaugen, Akerhaugen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan jo prøve denne.

Akerhaugen, Akerhaugen

Akerhaugen, Akerhaugen

Akerhaugen, Akerhaugen

Synes denne var bra, men det blir vel bedre med "problem" i nest siste linje, rent melodisk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan jo prøve denne.

Akerhaugen, Akerhaugen

Akerhaugen, Akerhaugen

Akerhaugen, Akerhaugen

Synes denne var bra, men det blir vel bedre med "problem" i nest siste linje, rent melodisk?

Sammenlikner du med "så kan du låne av vår rike far", så finner du ut at begge har 10 stavelser. Funker best slik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Haze

Tar du en om Ingrid Camilla Fosse Sæthre også, konf Klavenes sin siste blogg.

(Vi kan evt kjøre Alan-Carlos sangen på henne)

Skal vi bruke Alan-Carlos, kan vi vel i så fall si "Vi har dilla - på Ingrid Camilla" Det kan funke.

Nå må vi finne på noe som funker på Lisa-Marie Woods. Her kan det også hende vi må droppe et navn eller to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Hvorfor finner vi ikke på sånne sanger til gutta tro?

Hva er galt med *spillers navn* - klapp klapp klapp?

Less is more.

Sånn rent bortsett fra at noen av spillerne synes det er litt kjipt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Hvorfor finner vi ikke på sånne sanger til gutta tro?

Hva er galt med *spillers navn* - klapp klapp klapp?

Less is more.

hmm, less er vel ikke alltid more.

Synes ikke vi skal kutte ut sangene til f.eks Palmi, Farnrud og super Jon til fordel for bare navn og klapping.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke bare slutte å synge i det hele tatt?

Fra nå av: bare klapp. Og ikke så mye. Less is more.

Jeg har talt!

Når du først er inne på det, hva skal vi med denne klappingen? Kan vi ikke bare se på kampen? Sittende? Evt. hjemme eller på pub?

Less is not more...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedfokus må være å få flere på kamp. Sanger har vi mer enn nok av. Dagens oppmøte var grisepinlig.

Godt poeng. Feil tråd.

Det ene utelukker neppe det andre. Ja takk, begge deler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde håpet å slippe å måtte male dette ut.

Jeg forstår at tekstene er velment. Men la meg si det slik at hvis vi virkelig ønsker mange stående syngende må vi sørge for at kjernen fra tribunen på TA (tifogutta/ultras1912) blir med oss. En del av sangforslagene her skremmer vekk disse, og minner tidvis om den pinlige gule sangen fra tante Olga i et harrybryllup:

ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm

Mel: Her kommer Ole Brumm

Vi er de mørkeblå

vi trives her på Nadd'ru

for her har vi fått stå

på hele feltet Q

ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm - ironialarm slutt

Men hvis vi virkelig ønsker at tribunen skal fylles med tante Olga og Jenter8-J12 så stiller saken seg annerledes.

Dette verdivalget er altså viktigere enn enkelte sangtekster. Det handler om å velge image og skape kultur. Da bør tribunelivet være likest mulig hva vi har i TA. Det veit vi funker. Det tok oss over 10 år med prøving og feiling og hardt arbeid å komme dit. La oss unngå å gjøre de samme feilene på nytt.

Slik har vi rop på samtlige aktuelle spillere (-2):

Ingrid Hjelmseth klapp klapp klapp

Trine Rønning klapp klapp klapp

Janne Stange klapp klapp klapp

Maiken Pape klapp klapp klapp

Ina Skaug klapp klapp klapp

Ingrid Sætre klapp klapp klapp

Saba Sofi klapp klapp klapp

Siri Grønli klapp klapp klapp

Anette Nybø - klapp klapp - klapp klapp klapp (som vi elsker stabæk-ropet)

Katrine Katrine Katrine Pedersen x2

Lise Klaveness x5 + Hey

Super Mario (som klaveness-ropet)

We want Moore..

Foreslår følgende nye enkle rop på

Vi har Lisa Woods (som Espen Hoff-ropet)

Akerhaugen Akerhaugen - hey hey (som blø for drakta-ropet)

Dette er enkelt og greit og resten av tribunen kan enkelt følge ropene. Hvorfor gjøre det vanskeligere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du innser tydeligvis ikke at det er forskjell på kvinne- og herrefotball?

Og tekstene i denne tråden er tydeligvis grunnen til at forsangere/Ultras 1912/tifo reiste til Stavanger for å følge gutta?

Bare for å presisere: Disse sangene blir skrevet fordi chicksa ønsker seg mer "personlige" sanger. Og noen av oss ønsker å gjøre litt ekstra stas på dem. Så kan det selvsagt diskuteres om de er bra eller ikke. Tidligere har du sagt at de bør inneholde de ulike jentenes særpreg, og du har snakket om muligheten til å gjenoppta kreative samlinger for å skrive nye sanger. Stikk i strid med det du her poster.

Om denne typen sanger ikke funker på Telenor Arena får så være, men per i dag er vi ikke flere på felt Q enn at vi klarer å lære oss noen ekstra sanger. Og når flere mennesker kommer, vil nok også de kunne lære seg tekstene. Og nei, det blir neppe J8-12 eller tante Olga, men jeg håper heller ikke det utelukkende er hobbysatanister og raddiser.

Når det gjelder sammenlikningen din med TA med tanke på tribunekultur, tror jeg vi må innse at en god del av den omtalte kjernen aldri kommer til å komme til Nadderud for å se på chicksa. Og kun de mest demente personer vil seriøst mene at dette først og fremst er på grunn av sangene.

Hvis hvert bidige sangforslag blir møtt av en besserwisser-holdning om at dette ikke er kult nok, og dette vil ikke funke, vil vi aldri kunne utvikle oss. Og vi er i den unike situasjonen at vi her har muligheten til å definere tribunekultur for kvinnefotball i Norge. Det er på ingen måte en selvfølge at den kulturen skal være en blåkopi av kulturen på TA, selv om mye selvsagt bør være tuftet på det samme.

Hvis du misliker sangene så sterkt, eller hvis du er redd for å bli oppfattet som en blautfisk fordi tekstene ikke er mørke nok for deg, så må du gjerne forbeholde deg retten til å ikke synge alle sanger, men vær så snill å la andre få lov til å gi sine bidrag til chicksa uten å måtte kritisere dem fordi det ikke passer inn i din definisjon av fotballkultur.

Men for all del; funker ikke sangene, så funker de ikke. Verre er det ikke.

Da har vi begge uttalt oss, og vi må nok innse at her blir vi neppe enige. Det viktigste er uansett at vi begge fortsatt støtter chicksa.

Edit: Om det skulle være tvil: Dette er ikke et svar til Alberts siste innlegg, men til Alzheimers...

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haze & Alz

Hmmmm, dette var vanskelig å kommentere.

Det som er sikkert er:

*Alle bidrar for å støtte SFK

*Det er lov å være uenige

*Spillerne ønsker personlige sanger

*Enkle sanger fungerer ofte best og gir mest trøkk "Vi har Espen Hoff " & "Beste laget er"

*Hovedutfordringen nå er å fylle tribunene

*SS/SFK må bruke alle ressurser på ovennevnt utfordring, ikke på å dyrke uenigheter.

Jeg setter pris på Haze sine forslag og generelle innsats for SFK. Vi trenger flere som deg!

Det samme gjelder Alz som har helt rett i at familiekonseptet ikke har vært noen suksessfaktor for kvinnefotballen (sier ikke det direkte, men det står vel mellom linjene).

Med det som utgangspunkt er det greit å være skeptisk til "softe" sanger.

Jeg synes dette er vanskelig da dere begge to er viktige, ønsker å heve kvinnefotballen, men har forskjellig vinkling på saken.

Fremover:

Vi burde gjøre følgende, og det er mitt ansvar å få det i gang:

1. Vi burde ha noen samlinger med sanger og tribunekultur på agendaen

2. Vi må finne ut hva vi må gjøre for å fylle feltet og vel så det til neste hjemmekamp, samt sikre at de kommer også ved senere anledninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haze & Alz

Hmmmm, dette var vanskelig å kommentere.

Det som er sikkert er:

*Alle bidrar for å støtte SFK

*Det er lov å være uenige

*Spillerne ønsker personlige sanger

*Enkle sanger fungerer ofte best og gir mest trøkk "Vi har Espen Hoff " & "Beste laget er"

*Hovedutfordringen nå er å fylle tribunene

*SS/SFK må bruke alle ressurser på ovennevnt utfordring, ikke på å dyrke uenigheter.

Jeg setter pris på Haze sine forslag og generelle innsats for SFK. Vi trenger flere som deg!

Det samme gjelder Alz som har helt rett i at familiekonseptet ikke har vært noen suksessfaktor for kvinnefotballen (sier ikke det direkte, men det står vel mellom linjene).

Med det som utgangspunkt er det greit å være skeptisk til "softe" sanger.

Jeg synes dette er vanskelig da dere begge to er viktige, ønsker å heve kvinnefotballen, men har forskjellig vinkling på saken.

Fremover:

Vi burde gjøre følgende, og det er mitt ansvar å få det i gang:

1. Vi burde ha noen samlinger med sanger og tribunekultur på agendaen

2. Vi må finne ut hva vi må gjøre for å fylle feltet og vel så det til neste hjemmekamp, samt sikre at de kommer også ved senere anledninger.

Svarer på mitt eget innlegg.

Beklager om det virket feigt, det var ikke intensjonen, men etter sist hjemmekamp må vi nå gjøre alt vi kan for å få SS medlemmer på SFK kamper.

Starter en egen tråd, så kan vi ta de diskusjonene der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å presisere: Disse sangene blir skrevet fordi chicksa ønsker seg mer "personlige" sanger. Og noen av oss ønsker å gjøre litt ekstra stas på dem. Så kan det selvsagt diskuteres om de er bra eller ikke. Tidligere har du sagt at de bør inneholde de ulike jentenes særpreg, og du har snakket om muligheten til å gjenoppta kreative samlinger for å skrive nye sanger. Stikk i strid med det du her poster.

Jeg sa at dersom dere skal skrive sanger med tekster om hver enkelt spiller må de ta tak i noe helt spesielt ved spilleren og inneholde en solid dose humor/ironi. Jeg ga ikke uttrykk for at jeg synes vi bør lage sanger til hver eneste spiller. Du må skille mellom alminnelig sosial høflighet og hva folk faktisk ber om. Det er klart at jeg ville si hvis jeg fikk blomster av noen at "Du verden så fine blomster - tusen takk", selv om jeg synes blomster hører hjemme i parker og enger og jeg har like stor nytte av og interesse for blomster som kameler har for badmintonracketer. Det er liksom "tanken som teller". Nå er det heldigvis ekstremt sjeldent noen prakker på meg blomster. Dette var en metafor.

Jeg har vondt for å se for meg at chixa eller gutta har henvendt seg til dere eller andre supportere fordi de ønsker seg mer "personlige" sanger.

Kun Jon av gutta har "egensnekra" sang, og den er så ironisk på "egensnekra sanger" at det holder. Resten er "gjenbruk". Kanskje unntatt den forferdelige "Mikkel er Gud" som på grunn av teksten kun kan brukes i helt ekstremt spektakulære situasjoner.

Dere tar veldig feil hvis dere tror kun jeg har denne oppfatningen.

Ja vi setter pris på engasjementet for chixa, og nei jeg mener ikke å såre eller tråkke på, selv om det åpenbart oppfattes slik, snarere å veilede.

La oss støtte chixa slik vi støtter gutta. Ønsker man et mer "familievennlig konsept" finner man det i Nadderudhallen på Stabæks håndballkamper. Eller slik de andre 11 klubbene i Toppserien har forsøkt i 15 år, uten å få mer en 115 tilskuere på kamp inkludert pårørende og støtteapparat.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Alz her. La oss støtte jentene som vi støtter gutta og ikke "gjøre litt ekstra stas" på dem. De er toppidrettsutøvere på lik linje med herrene. Noen ganger tar jeg meg selv i å vurdere hva som er en selvfølge som supporter (reise på kamp og støtte laget) og hva som blir litt for mye Maite Farnerud (Janne Stange Ultras).

Så skal det sies at jeg en gang laget en Espen Isaksen-tråd på forumet fordi han var misunnelig på Jon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger tar jeg meg selv i å vurdere hva som er en selvfølge som supporter (reise på kamp og støtte laget) og hva som blir litt for mye Maite Farnerud (Janne Stange Ultras).

Da får jeg presisere da. Samtlige hovedmenn i JSU har fulgt Stabækgutta fra tidenes morgen. At vi ønsker å profilere og "gjøre litt ekstra stas" på en av chicksa kommer selvfølgelig alltid på andreplass etter det å støtte laget.

Vi sitter ikke hjemme når JS ikke spiller, vi reiser ikke fra kamp når hun blir byttet ut.

Jeg ser ingen feil med å gi jentene litt ekstra. De er tross alt et "nytt" lag for oss. Så er vi jo suckers for positive tilbakemeldinger også da. Når vi blir nevnt i blogger, chicksa har Stabæk Support logo på shortsen, og samtlige takker oss for kampen uansett resultat.

Den slags engasjement fra gutta så vi jo sist fra Bella.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo selvfølgelig enig at det er morsommere å støtte jentene enn guttene, både sportslig og fordi jeg savner dagene det var ekssklusivt å være Stabæksupporter på bortetur. Det er jo grunner til at jeg prioriterer dem over herrelaget denne sesongen.

Ang. JSU har jeg ingenting imot medlemmene os synes engasjementet er konge, men jeg tar meg i å synes at å lage en ultrasgruppe for en spesiell spiller (selv om hun er aldri så søt) blir litt teit. OBS! Kun min mening, og så lenge dere er på kamp og støtter hele laget kan dere lage så mange ultras, supras og centrasgrupper dere bare vil.

Og ja, jeg digger logo på shortsen og de synes det er helt komplett uberkonge at man kjører til Kristiansand for å se kamp, noe som er en selvfølge for meg som supporter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Supportersanger
  • Opprett ny...