Petter 5 884 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 7450 ca. Husker ikke helt nøyaktig hva som ble sagt. Det var vel ikke så fantastisk bra, eller? Vel, nå vet jeg ikke hva som var forventet på en dag som denne.. Håper det kommer seg! Håper mye kommer seg... Syntes det ble nevnt 7800? Hørte egentlig aldri speakeren i løpet av denne kampen jeg... Det eneste må ha vært at Rosenborg gikk opp i 2-0. Det må ha vært på grunn av at vi sang konstant! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 7881 eller noe. Men uansett, jeg liker stemningen slik den er nå. SS-feltet er tettpakka, JRsupport er like store som de var mot enga, og på langsidene sitter folk tettere og de som har kjøpt sesongkort kommer faktisk på kamp. Og når de sitter tettere blir det mer liv. Det var en fryd å se 3000 mennesker på Sparebank1 sprette i været og gå bananas da Diogo ble tatt i det 87. minutt. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 5. April 2010 (endret) Del Skrevet 5. April 2010 (endret) Ja hvor skal man begynne? Kara på TIL minner meg en del om Annan, uspiselig spillestil med albuen og obstruksjonene, men samtidig det kompromisløse rivjernet som nektet oss mellomrom i store deler av kampen. TIL spilte kynisk og disiplinert og fikk full pott. Litt som VIF borte ifjor for vår egen del. Jeg blir mektig provosert over Høgmo som snakker JJ opp på tribunen, 4. dommer hadde ingen planer om å gjøre noe (ihertfall såvidt jeg kan bedømme på opptak) før Høgmo er ute og snakker med ham og dommeren. Hvorvidt Høgmo enda har autoritet / inflytelse etter å ha vært (en miserabel) toppfotball sjef i NFF får andre vurdere, men oppførselen hans ift. til dommeren i dag var rett og slett uverdig. MEN: jeg kunne skrevet en hel del om hvor miserabel dommeren var idag, så jeg prøver heller å rette fokus mot det Stabæk kan gjøre noe med: Hvorfor skytes det ikke mer? Når motstanderen ligger med 10 mann bak ballen, og vi spiller five-a-side mot 10 (som Håvard så korrekt kalte det) hvorfor skyter vi ikke mer? Vi har to gode backer i Bjarni og Vegar som begge har beinharde markkrypere, en slik inn i feltet er ofte farlig. Enten blir den rikosjert av en motspiller og setter ut keeperen, ellers så kan det bli dødball eller farlig retur. Mix, Pontus, Hoff og Johan er også habile skyttere (selv om Hoff må justere siktet) så hvorfor ikke skyte mer?? Det verste som kan skje er at ballen går ut, og da unngår vi idet minste overgang imot. Ellers synes jeg forsvaret ser bedre ut, det er idet minste noe... Endret 5. April 2010 av MSL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
brutus 1 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Kara på TIL minner meg en del om Annan, uspisselig spillestil med albuen og obstruksjonene, men samtidig det kompromisløse rivjernet som nektet oss mellomrom i store deler av kampen. TIL spilte kynisk og disiplinert og fikk full pott. Litt som VIF borte for ifjor for vår egen del. Du verden, litt selvinnsikt. Takk for kampen, og velkommen til Tromsø til bortekamp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 "Vi er et enormt mye bedre fotballag enn Tromsø." - Daniel Nannskog. http://www.dagbladet.no/2010/04/05/sport/tippeligaen/fotball/stabek/tromso/11146052/ Og ja, det er vi. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gugur 27 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Måtte Kjetil Sælen dø og brenne i helvete. Og fra Arnar-Bjørnar og Bergen er det faen ikke lange veien... Jeg har aldri opplevd en så amper tribune på Telenor Arena før, og det er kun Sælen som er skyld i det. Et par tidlige gule kort for uthaling av tid og for å ødelegge kontringer så hadde Sælen fått respekten en dommer skal ha av både spillere og publikum. Håper NFF vurderer han ned til en av avdelingene på vestlandet. Jeg er meget fornøyd med banespillet og det nye forsvaret. Høyrekanten vår blir knallgod med en fantastisk Hedenstad som offensiv høyreback. For et talent! Angrepet manglet guts i dag. Hvor er viljen til å KLINE til? Hvorfor må vi på død og liv flikke oss igjennom når vi ligger under? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 5. April 2010 (endret) Del Skrevet 5. April 2010 (endret) Jeg mener det snart må innføres noen krav til dommerstanden siden flere lag er frustrerte over dømmingen i tippeligaen. Det de norske dommerne presterer internasjonalt har heller ikke vært noe å rope hurra for. Det må innføres et divisjonssystem for dommerne! Jeg vet da pokker hvordan det er i dag, men virker som at det er litt "tilfeldig" om en dommer er i adecco og dømmer, eller i tippeligaen, eller tilogmed 2. divisjon. Derfor mener jeg det må bli en "serie" for dommerne hvor de får poeng fra kamp til kamp. De som ligger lavest blant tippeligadommerne, rykker ned til adecco. Nye dommere som kommer inn i dommersystemet til toppfotballen (2. divisjon til Tippeligaen), må som fotballklubbene rykke opp på prestasjon/poeng. Problemet er jo tydelig i kvinnefotballen også. Jeg er sikker på at med et strengere system for dommerne, vil bidra med å øke prestasjonsnivået gjennom konkurranseinstinktet som dette garantert vil trigge. Det er på tide at noen grep blir gjennomført. Jeg syns Stabæk viser en flott utvikling i norsk fotball med å velge å holde ballen mest mulig langs bakken, og spille på teknikk. Skulle bare ønske dommerne fulgte med i utviklingen som skjer i Norge. Endret 5. April 2010 av JonasM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaAlltid 531 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Jeg mener det snart må innføres noen krav til dommerstanden siden flere lag er frustrerte over dømmingen i tippeligaen. Det de norske dommerne presterer internasjonalt har heller ikke vært noe å rope hurra for. Det må innføres et divisjonssystem for dommerne! Jeg vet da pokker hvordan det er i dag, men virker som at det er litt "tilfeldig" om en dommer er i adecco og dømmer, eller i tippeligaen, eller tilogmed 2. divisjon. Derfor mener jeg det må bli en "serie" for dommerne hvor de får poeng fra kamp til kamp. De som ligger lavest blant tippeligadommerne, rykker ned til adecco. Nye dommere som kommer inn i dommersystemet til toppfotballen (2. divisjon til Tippeligaen), må som fotballklubbene rykke opp på prestasjon/poeng. Problemet er jo tydelig i kvinnefotballen også. Jeg er sikker på at med et strengere system for dommerne, vil bidra med å øke prestasjonsnivået gjennom konkurranseinstinktet som dette garantert vil trigge. Det er på tide at noen grep blir gjennomført. Jeg syns Stabæk viser en flott utvikling i norsk fotball med å velge å holde ballen mest mulig langs bakken, og spille på teknikk. Skulle bare ønske dommerne fulgte med i utviklingen som skjer i Norge. Det som er synd er jo at tilveksten av dommere er så dårlig i Norge at vi skal være glad for at det er dommere i det hele tatt. Se på snittalderen til dommerne? Hva er grunnen til at toppspillerne er 20-30 år, mens de aller fleste dommerne er 40+? Noen unntak er 30-åringer som Tom Harald Hagen, eller Svein-Erik Edvartsen (selv om sistnevnte kanskje ikke er å foretrekke). Synes forøvrig kampen i dag har blitt oppsummert ganske godt tidligere. Godt forsvarsspill, og for lite avslutninger i angrep. Synes det er skuffende at selv om vi har banespillet omtrent hele kampen, så sliter vi med å skape noen ordentlig store målsjanser. Hadde ikke på følelsen at vi skulle klare å utligne på slutten, en følelse jeg ofte sitter med når vi presser i de siste minuttene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Dette var forbannet frustrende, men jeg trøster meg med å tenke tilbake på serieåpningen i fjor og at vi faktisk endte opp med medalje. Følelsen du snakker om, BlaaAlltid, kjente jeg hele serieåpningen i fjor, da det mest ubrukelige stabæklaget jeg noensinne har sett famlet rundt på Marienlyst og lurte på hvilket mål de skulle score på og hvem som egentlig var på lag. I år har vi åpnet mye, mye bedre, og nå begynner selv forsvaret å sitte. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 OK, dommeren er elendig, og Tromsø spiller ultradefensivt og kynisk når de i 70(!) minutter rir på en ettmålsledelse. Men så mye bedre enn Tromsø skal vi være på hjemmebane at det uansett bare blir unnskyldninger. Dette laget skulle vi slått. Vi så vel idag det som blir vårt foretrukne forsvar fremover, og det kommer nok til å bli bedre de kommende kampene, etterhvert som fireren "setter seg". Vi kjører nok en gang over et lag uten å vinne kampen - slikt fortsetter ikke i lengden. Da vi ifjor hadde vår elendige seriestart, var det flere kamper (f.eks. borte mot Godset og AaFK) hvor vi var dritdårlige, det har vi enda ikke vært i år. Plutselig så snur det, og vi tar 3-4 strake seire. Det ligger mange lag foran oss på tabellen som ikke blir der lenge (AaFK, TIL, Start, LSK osv.) så vi klatrer fort opp i medaljestriden når ting begynner å rulle vår vei igjen. Og det begynner det senest å gjøre de to neste hjemmekampene, for da får vi tippeligaens to dårligste lag (KIL og HBK) på besøk på i løpet av fire dager. Men før det venter en tøff bortekamp mot LSK. På naturgress. Jeg gruer meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 288 Del Skrevet 5. April 2010 (endret) Del Skrevet 5. April 2010 (endret) Var det kun jeg som la merke til at Tromsø faktisk brukte 10 minutter av 1. omgang på å komme seg på vår banehalvdel, med ballen vel å merke Ellers synes jeg faktisk vi gjør en god kamp! Vi har ballen hele tiden og spiller tidvis Tromsø ut av hallen, men dessverre synes jeg vi blir litt veike og ubesluttsomme innenfor 16-meteren, itillegg til at vi (som alltid) er dårlige på defansive dødballer. I mitt hode er VEH BB, ikke langt foran Hening, Pontus og Jon, som gjør en prikkfri kamp! Litt uenig i at Jon gjør en prikkfri kamp. På målet til Tromsø står han først ute på 5-meteren, for så å rykke ut enda en meter. I det Koppinen treffer ballen, er Jon på bærtur og rekker ikke tilbake. Hadde han stått på streken eller 1-2 meter fra streken, hadde han reddet enkelt. Er ikke helt trygg på Super-Jon i år. Virker ikke som en klar matchvinner bak der. Målet til Enga slapp også veldig lett igjennom... Endret 5. April 2010 av Kaizer Alphonse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Litt uenig i at Jon gjør en prikkfri kamp. På målet til Tromsø står han først ute på 5-meteren, for så å rykke ut enda en meter. I det Koppinen treffer ballen, er Jon på bærtur og rekker ikke tilbake. Hadde han stått på streken eller 1-2 meter fra streken, hadde han reddet enkelt. Er ikke helt trygg på Super-Jon i år. Virker ikke som en klar matchvinner bak der. Målet til Enga slapp også veldig lett igjennom... For å se det på en annen måte: Helt på slutten av kampen redder Jon når Tromsø er alene mot keeper. Hadde vi deretter kontret imot og scoret ville avisene kunne slått opp overskrifter som "Matchvinnerredning reddet poeng for Stabæk" osv... Poenget mitt er at de to situasjonene du nevner på langt nær kan regnes som noen tabber eller elendig involveringer i noen som helst grad. Jeg vil vel heller si at Jon er et av de sikreste kortene våre for tiden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Dette var forbannet frustrende, men jeg trøster meg med å tenke tilbake på serieåpningen i fjor og at vi faktisk endte opp med medalje. Følelsen du snakker om, BlaaAlltid, kjente jeg hele serieåpningen i fjor, da det mest ubrukelige stabæklaget jeg noensinne har sett famlet rundt på Marienlyst og lurte på hvilket mål de skulle score på og hvem som egentlig var på lag. I år har vi åpnet mye, mye bedre, og nå begynner selv forsvaret å sitte. At forsvaret har satt seg er jeg uenig. Det er alt for mye småfeil som fort kan bli livsfarlige. Mot et bedre lag i dag, med giftigere og hurtigere spisser kunne dette sett mye styggere ut. Kampen styrer vi jo overlegent fra start til mål, men de unødvendige balltapene vi har skaper flere 4 mot 4 eller overtall som Tromsø burde greid å omsette i mål, hvertfall halvsjanser. I dag er det igjen også midtbanen som kanskje svikter mest med manglende defensive løp. Ting har kanskje sin årsak med at Henning måtte ut og var relativt groggy fram til pause, men da må de andre ta mer ansvar. Videre ser jo alle at dommeren har godt av en pause. Jeg satt med hjerteflimmer flere ganger da Espen gang etter gang hoppet unna hinsides taklingsforsøk fra blodtørstige samer. At ikke Tromsø fikk med seg et kort er en gåte i seg selv. Kara var vel den verste med sine Tollefsen taklinger, med Knarvik som en god nr.2.. Håper Tromsø smeller ned i Adeccodassen fort som faen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Fortsatt skuffa. Over Tromsø, dommerfaen, og ikke minst Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Dette var en møkkakamp, mot et møkkalag, med en møkkatrener, ledet av en møkkadommer.... Og får å gjøre opplevelsen på TA komplett, så satt det et par skikkelige møkkasupportere bak meg og klarte kunsstykket med å prate DRITT om eget lag i 90 minutter - en konstant strøm av negativitet, pessimisme og syting. Den eneste setningen som var positiv var: "Espen har gjort en bra kamp i dag." Hvis det blir tumulter på Hovis i neste hjemmekamp, så vet folket hva som skjer. Orker ikke høre sånne tirader av klaging og syting på eget lag i 90 minutter til. Endret 6. April 2010 av Kane Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Det verste som kan skje er at ballen går ut, og da unngår vi idet minste overgang imot. Dette er noe jeg håper JJ tar opp på kommende treninger. Alle angrep skal avsluttes!! Det er den beste medisinen mot å få kontringer i mot. Alle andre lag fyrer av skudd når de er rundt 16 meter, fatter ikke hvorfor vi ikke skal gjøre det samme. En annen ting som må bedres er presisjonen i de siste pasningene/innleggene i de siste fasene av spillet. Hjelper ikke å slå inn fra kant når ballen kommer en halv meter bak medspilleren. Det er en grunn til at Diogos innlegg fra kanten ofte blir farlig, da han har etter min mening best presisjon på slike innlegg blant de blaa. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) (...) Og får å gjøre opplevelsen på TA komplett, så satt det et par skikkelige møkkasupportere bak meg og klarte kunsstykket med å prate DRITT om eget lag i 90 minutter - en konstant strøm av negativitet, pessimisme og syting (...) Hva er egentlig greia med akkurat det? Det samme var tilfelle på ståfeltet. Vi var plaget av en tosk (som i tillegg var drita full og antakelig burde ha vært stoppet i døra) som ikke klarte å la være å disse egne spillere, trenere og supportere. Han ropte "nå må dere jobbe", "kom igjen, overbetalte tullinger" og andre tåpelige ting til og med når det var stopp i spillet. I tillegg meldinger om at "nå må vi synge" med en gang vi var ferdige med en sang. Dette pågikk fra første spark på ballen. Til de det gjelder: En ting er troll på forumet, noe helt annet er troll på feltet vårt. Hvis man er på kamp for å rakke ned på eget lag framfor å støtte dem, bør man heller holde seg hjemme. Hold i hvert fall meldingene for deg sjøl, framfor å ødelegge opplevelsen for alle som er i nærheten. Endret 6. April 2010 av Haze Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Nannskog: Tromsø er jo som et håndballag http://www.vg.no/spo...hp?artid=595415 Nannskog har hvertfall skjønt det: "Vi må skyte mer. Det virker som at vi skal spille oss helt inn i mål hele tiden." Endret 6. April 2010 av Harry Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Jeg merker at jeg tenker "usportslige jævler" om motstanderlaget etter omtrent hver eneste kamp vi spiller. SS.no-artikkelen er helt på sin plass, det er på tide å ta av silkehanskene. Lasse Bo er ute av klubben, på tide å brette opp ermene og krige. Velkommen Bernt Hulsker! Endret 6. April 2010 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Jeg merker at jeg tenker "usportslige jævler" om motstanderlaget etter omtrent hver eneste kamp vi spiller. SS.no-artikkelen er helt på sin plass, det er på tide å ta av silkehanskene. Lasse Bo er ute av klubben, på tide å brette opp ermene og krige. Velkommen Bernt Hulsker! Sarkasmen i nevnte artikkel, overfor gårsdagens småspill foran motstanders sekstenmeter er i hvert fall treffende. Uavhengig av dette håper jeg Jönsson tester Hulsker og Nannskog fra start mot LSK. Så får også Andersson spille der han er best. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Artikler på ss.no neves over. Er det poenget om å kritisere Arna-Bjørnar for å være et kynisk lag som bare slår langt, eller er det at Arna-Bjørnar er et kynisk lag som ikke ville spille fotball og som vi derfor forstår ingen gidder å se på? Jeg vil heller se et fotballag spille med varierende resultater enn å se et hockeylag som vinner alt. Jeg vil heller se Stabæk med lekent spill enn at vi tar en AIK og vinner serien med 14-7 i målforskjell. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 (...) Og får å gjøre opplevelsen på TA komplett, så satt det et par skikkelige møkkasupportere bak meg og klarte kunsstykket med å prate DRITT om eget lag i 90 minutter - en konstant strøm av negativitet, pessimisme og syting (...) Hva er egentlig greia med akkurat det? Det samme var tilfelle på ståfeltet. Vi var plaget av en tosk (som i tillegg var drita full og antakelig burde ha vært stoppet i døra) som ikke klarte å la være å disse egne spillere, trenere og supportere. Han ropte "nå må dere jobbe", "kom igjen, overbetalte tullinger" og andre tåpelige ting til og med når det var stopp i spillet. I tillegg meldinger om at "nå må vi synge" med en gang vi var ferdige med en sang. Dette pågikk fra første spark på ballen. Til de det gjelder: En ting er troll på forumet, noe helt annet er troll på feltet vårt. Hvis man er på kamp for å rakke ned på eget lag framfor å støtte dem, bør man heller holde seg hjemme. Hold i hvert fall meldingene for deg sjøl, framfor å ødelegge opplevelsen for alle som er i nærheten. Ja, han var skikkelig irriterende. Virket som han hadde null forståelse for både spillet og supporterkultur. Ellers helt enig i det du skriver. Er man på stadion, så støtter man laget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gøistein 1 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Unødvendig av Jon Inge å gi bort frisparket som fører målet. Fantastisk å se Vegar. Stolt av å heie på met lag med talenter som han og Mix. Måtte de bli i Stabæk! PS. Lørdag skal LSK få smake hevnen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Leit at Tromsø vant. Dette var en seier for alle som liker drittfotball. Dessverre er realiteten at dette er oppskriften stort sett alle TL lag vil bruke mot oss på TA. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Hepp, Jeg synes det blir for stort fokus på motstander og dommer etter et slikt tap. Ja, TIL spiller møkka fotball – prisen de betaler er antallet tilskuere på hjemmebane. I fjor var det bare Lyn og Glimt som hadde færre, så langt i år er det kun KIL og Hønefoss som er dårligere besøkt enn Tromsø. Når man har et så dårlig produkt som det TIL åpenbart har, så vil markedskreftene før eller senere jekke dem på plass der de hører hjemme. Høgmo er også kjent som en god provokatør og jeg kan godt se for meg at han har tatt en litt kaksete ovenfra og ned holdning som har fått det til å koke over for vår ellers så sindige JJ. Det var også garantert en kalkulert aksjon fra TILs trener – målet helliger middelet. Men disse tingene får vi ikke gjort noe med! Derfor er det dumt å bruke masse energi i avisene etter kampen på å fortelle hvor umoralske TIL var og hvor mye bedre enn dem vi er. Alle med fungerende øyne i hodet og et snev av fotballforståelse (Altså ikke dommer Sælen) er i stand til å se og forstå dette på egenhånd. Selv de fotballkyndige bland mengden polkagrisfarvet fotballhjerte vet at de var svineheldige i går. Det vi må fokusere energien vår på er hvordan vi med 75% (!!!) ballinnehav ikke lykkes med å vinne en fotballkamp. Hvorfor vi alltid må ta det der innihelvetes irriterende overhoppet, hvorfor vi ikke lykkes med å skape overganger lenger, hvorfor vi må presse motstanderens alle utespillere inn i 16 meteren for så å forsøke å tråkle oss gjennom og føre ballen inn i mål. Vi spiller drit naivt og når vi ikke en gang klarer å bli enige om oppgavene på dødball og løper i veien for hverandre så blir vi straffet – tilsynelatende enkelt. Det er mer enn nok å ta tak i og fokusere på i eget spill. Grunnen til at vi ikke vinner i går skyldes verken Sælens inkompetanse, eller Høgmo og Gutans taktiske innertier (Selv om de nok liker å tro det selv), men en taktisk og teknisk dårlig gjennomført kamp fra vår side. Stilig på grensen til frustrerende og fryktelig inneffektivt. @ringo Endret 6. April 2010 av @ringo 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Jeg synes at vi må skyte mer! En beinhard markkryper inn i motstanderens boks er nesten alltid farlig. Med Vegar og Bjarni på hver sin back har vi to gode skuddben til nettopp dette. Mix, Johan, Diogo og Hoff har heller ikke dårlige skuddben... Endret 6. April 2010 av MSL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Er vel veldig enig med Ringo - og er vel ganske overbevist om at anlyseringen av "hvorfor gikk det i stå - og hva gjør vi med det?" er igang internt i laget. Sett utifra starten i fjor, så ... er det vel sånn någenlunde samme start poengmessig, men betydelig bedre spillemessig, så det kan fortsatt bli en VELDIG blaa sesong. Pluss til forsvarsrekka i går, selvom det ikke ble altfor mange ptøver i mot. VEH var god og Rushfeld, som faktisk er en av de sterkeste hodeduellantene i TL, tapte flere dueller enn han vant - og det var mot BÅDE JIH og KFO. Forsvaret setter seg, og klikk-klakket fremover kan starte.... MIN frustrasjon kom mer som at i tillegg til en møkkakamp - som alle lag har i løpet av sesongen - så satt disse to skapningene som tatt ut i fra "Muppet Show", og SPYDDE ut eder og galle om hvor talentløst alt var... det ødela faktisk hele kampen. Et surt tap, takler man. Disse to? Nei. Man skal ikke behøve høre sånne tirader fra mennesker med blatt sesongkort. Må få endret sete på sesongkortet mitt, ellers så blir jeg hentet ut av "sjonkel Polti" på neste kamp..... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 6. April 2010 Del Skrevet 6. April 2010 Det vi må fokusere energien vår på er hvordan vi med 75% (!!!) ballinnehav ikke lykkes med å vinne en fotballkamp. Hvorfor vi alltid må ta det der innihelvetes irriterende overhoppet, hvorfor vi ikke lykkes med å skape overganger lenger, hvorfor vi må presse motstanderens alle utespillere inn i 16 meteren for så å forsøke å tråkle oss gjennom og føre ballen inn i mål. Vi spiller drit naivt og når vi ikke en gang klarer å bli enige om oppgavene på dødball og løper i veien for hverandre så blir vi straffet – tilsynelatende enkelt. Det er mer enn nok å ta tak i og fokusere på i eget spill. Grunnen til at vi ikke vinner i går skyldes verken Sælens inkompetanse, eller Høgmo og Gutans taktiske innertier (Selv om de nok liker å tro det selv), men en taktisk og teknisk dårlig gjennomført kamp fra vår side. Stilig på grensen til frustrerende og fryktelig inneffektivt. Dette oppsummerer i stor grad hvordan vi har fremstått i siden vi flyttet til Telenor Arena, og jeg er forbauset over at det gikk så bra som det gjorde i fjor. Jeg tror det er lite vi kan gjøre med dette med dagens spillerstall og dagens trenerteam. Slik vil det være ut hele året og manglende kynisme vil gjøre at vi ender på 7-4 plass selvom vi har spillere som er gode nok for medalje. Vi har en spillestil som er enormt krevende å gjennomføre og til tider unødvendig inviklet for å vinne fotballkamperpå dette nivået. Når i tillegg den spilleren som i utgangspunktet skal være mest kynisk av dem alle, Nannskog, prøver å leke playmaker istede for fokusere utelukkende på å få ballen i mål uansett hvor vakkert målet måtte se ut, blir denne spillestilen fryktelig lite effektiv. Vi er avhengig av spillertyper som bryter med five-a-side mentaliteten. Folk som istede for å sentre utfordrer og passerer en spiller. Spillere som istede for å se et en bedre plassert medspiller ser etter en mulighet til å sparke ballen i mål osv. Det virker nesten som at pasningspillet må gjennomføres på en berøring, mens det ikke er lov å avslutte uten å ha tatt en eller to berøringer først. Kynismen, agressiviteten og vinnerviljen/killerinstinktet virker nesten fraværende, og de som hadde det før de kom til klubben mister det gradvis desto mer kjent de blir med "hvordan Stabæk skal spille". Mix som åpenbart er en glimrende avslutter virker å vegre seg mer og mer for å avslutte. Andersson det samme. Han er en glimrende avslutter, men er mer opptatt av fikst spill på midtbanen. Nannskog har blitt mer opptatt av å få assist (til hvem?) enn å gå strake veien til kassa. Hoff prøver seg på fikst pasningsspill han ikke har tekniske forutsetninger for å mestre, mens hans styrke med å utfordre mann mot mann og skape rom ikke blir utnyttet. De sentrale midtbanespillerne er sjelden i skuddposisjon, og når de først er det fyrer de ikke av. Kast inn på Diogo med en gang. Da får vi en spiller på banen motspillerne (og kanskje medspillerne) ikke til en hver tid vet hva kommer til å gjøre. Det er nesten så man ikke kunne bry seg mindre om at Jönsson tar turen nordover så trønderne endelig kan få overhoppene, flikkene og en thouchspillet de heller vil ha enn alle tre poengerne. Jeg derimot vil heller ha trepoengere og kynisme ved behov ala Hamren. Misforstå meg rett. Jönsson, spillerne, ledelse osv som har ført klubben fremover de siste 5 årene har gjort en strålende jobb, men det er en del av meg som er nysgjerrig på hva en mer kynisk trener/spillestil kunne fått til med spillerstallen vår. Mulig klubben vil ha godt av at Jönsson søker nye utfordringer i 2011 og vi får inn nye ideer. Skulle også likt å se hva vi kunne fått til med en toppspiss som var 10 år yngre enn Nannskog. En spiss som faktisk har nærteknikk til å henge med Mix, Andersson, Farnerud, Hedenstad, Høiland, Hauger mm når de setter opp tempoet. En spiss som kan spille seg til målsjanser alene og som kan utfordre en motspiller med ballen i beina. Det får holde av frustrasjon for idag. Uansett er budskapet mer kynisme, flere avslutninger og for all del flere møkkamål (deflections, selvmål for, keepertabber, kriging av ballen over målstreken og returer). Vi har 11 gode spillere. 12. mann på tribunen. La tilfeldighetene bli mann nr 13. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Når i tillegg den spilleren som i utgangspunktet skal være mest kynisk av dem alle, Nannskog, prøver å leke playmaker istede for fokusere utelukkende på å få ballen i mål uansett hvor vakkert målet måtte se ut, blir denne spillestilen fryktelig lite effektiv. Enig i veldig mye som blir skrevet her. Jeg mener at Nannskog sliter med effektiviteten fordi han er en typisk bakromsspiss.Flere og flere lag motstandere legger en dyp forsvarslinje når de møter oss, spesielt på TA. Da blir det rett og slett ikke noe bakrom å løpe i. Endret 6. April 2010 av Solobrus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Del Skrevet 6. April 2010 (endret) Glem dommeren, TIL, destruktivt spill, skuddvegring osv. Det store spørsmålet etter gårsdagens kamp er: Hvorfor synger vi med så utrolig bra trøkk de få gangene det skjer noe på banen som vekker harme, mens resten av kampen står folk og mumler? Det er noe som heter å søke å utnytte sitt potensiale så ofte og mye som mulig.. Endret 6. April 2010 av Anders C 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå