BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 29. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 29. Mars 2010 (endret) Jeg er såpass frekk at jeg starter kamptråden jeg, bare en uke igjen! Tilsvarende oppgjør i fjor endte 6-1 og ble overværet av 263 stykker. At den ble spilt på TA og den lettere lobotomerte kampstarten klokken 19 på St. Hansaften gjorde vel sitt her. Motsatt oppgjør endte 1-1. Toppscorere mot Arna-Bjørnar: Kristy 2 Trine 1 Lise 1 (Melissa 2 (1 i bortekampen)) (Solveig 1) Etter det (for A-Bs del) oppløftende SS-tipset bør vi kanskje ikke forvente tilsvarende brakseier, men jeg takker ikke nei Tror jentene vil vise hvor skapet skal stå fra første kamp av. Et høyere tilskuerantall enn forrige gang er vel ikke for mye å forvente, selv med påskeferie. Noen som vil forsøke seg med en lagoppstilling? Endret 29. Mars 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 616 Del Skrevet 29. Mars 2010 Del Skrevet 29. Mars 2010 Med tanke på de ytterligere graviditetene til Røa ser jeg faktisk ikke bort i fra at dette kan være det beste av de andre lagene, og således kan dette som i fjor være toppoppgjøret i første kamp. Det morsomme i år er at lagoppstillingen ikke er like forutsigbar, i og med at det faktsik er mer enn 11 spillere som er naturlige startspillere. Ingrid er bankers i mål, Toril, Anette og Siri bankers i forsvar. Katrine og Lise sikre på midten hvor vel også Lisa vil spille (hun spiller i hvertfall). Fremme vil det nok bli Kristy og Ingrid Camilla. Maiken er muligens klar, men tviler på at hun spiller fra start. Saba vil nok være supersub. Trine er selvsagt også et klart startvalg, men det kan jo bli både forsvar og midtbane. Dermed blir det vel Ina og Janne som kanskje kjemper om den siste plassen på laget, men om det vil være back eller flanke avhenger vel i såfall av hvor man bruker Trine.. Dvs. at vi vil ha spillere som Maiken, Saba, Ina/Janne på benken. Noes slikt kunne vi ikke skilte med i fjor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 29. Mars 2010 Del Skrevet 29. Mars 2010 Med tanke på de ytterligere graviditetene til Røa ser jeg faktisk ikke bort i fra at dette kan være det beste av de andre lagene, og således kan dette som i fjor være toppoppgjøret i første kamp. Det morsomme i år er at lagoppstillingen ikke er like forutsigbar, i og med at det faktsik er mer enn 11 spillere som er naturlige startspillere. Ingrid er bankers i mål, Toril, Anette og Siri bankers i forsvar. Katrine og Lise sikre på midten hvor vel også Lisa vil spille (hun spiller i hvertfall). Fremme vil det nok bli Kristy og Ingrid Camilla. Maiken er muligens klar, men tviler på at hun spiller fra start. Saba vil nok være supersub. Trine er selvsagt også et klart startvalg, men det kan jo bli både forsvar og midtbane. Dermed blir det vel Ina og Janne som kanskje kjemper om den siste plassen på laget, men om det vil være back eller flanke avhenger vel i såfall av hvor man bruker Trine.. Dvs. at vi vil ha spillere som Maiken, Saba, Ina/Janne på benken. Noes slikt kunne vi ikke skilte med i fjor. Hva med Ina og Siri på backene og Lisa/Lise og Janne på vingene? Føler sistnevnte kanskje er den mest typiske vingen vi har, og det er dumt om vi skulle starte med fire midtbanespillere (Lise, Lisa, Katrine og Trine) som jeg alle anser for å være best sentralt... Uansett kan vel Trine slåss om en plass sentralt på midten? Føler ikke hun står noe tilbake for de andre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 616 Del Skrevet 30. Mars 2010 Del Skrevet 30. Mars 2010 http://www.fotball.no/System-pages/Kampfakta/?matchId=3350846 I skrivende stund er dette eneste kamp denne runden hvor hoveddommer ennå ikke er oppført (selv den utsatte kampen i Kristiansand har det). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 30. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 30. Mars 2010 (endret) Den avgjørende er nok hvilken formasjon vi benytter. Det kan se ut som at vi ender på 4-2-3-1 Denne formasjonen er ikke min favoritt (blir ofte litt trang/for lite bredde), men det er kanskje den formasjonen som passer best til den troppen vi har med mange gode angripere. Jeg frykter Janne starter på benken som i de 2 siste treningskampene selv om hun har hatt en kjepesterk forsesong og det faktum at kampene har endret seg i vår favør etter at hun har kommet inn. Hun passer perfekt på kant i 4-2-3-1 da hun er best som offensiv midtbanespiller. Jeg tror de "tyngste" navnene starter slev om Saba og Janne har vist seg vel så gode. Dette bli kanskje vår vanskeligste hjemmekamp. Her skal vi f..n meg støtte opp med fult felt. Endret 30. Mars 2010 av Bendix Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 30. Mars 2010 (endret) Del Skrevet 30. Mars 2010 (endret) 4-2-3-1 er kjempespennende, særlig når vi har bedre spillere i alle posisjoner og kommer til å spille mot stort sett 4-5-1 med lavt press, der de i verste fall gjør som Røa og tar ut vår sentrale midtbane og hindrer framspill. Med 4-2-3-1 er "sentral midtbane" 3 spillere i stedet for 2 som i 4-4-2 og mye vanskeligere å ta ut. Formasjonen gir bedre defensiv balanse enn 4-3-3 (med mindre det reelt sett er en 4-5-1 uten ball) og en sterkere sentrallinje. Ulempen er strekk i laget og dårlig bredde som må kompenseres med sideforsyvning. Nå har vel aldri kantspillet vært Stabæks sterkeste side så lenge jeg kan huske - uansett formasjon, og av chixa er det vel kun Siri og Janne som virkelig fungerer på kantene. I en offensiv variant med de to på sidebacker og 4-2-3-1 kan vi få se mye underholdende angrepsfotball. Så spørs det om AB er laget å teste ut dette på ut fra forhåndstipsene til TCPTG (Andreas Scheie). Men jeg vinner mye heller 5-4 enn å safe inn 1-0 med solid defensiv kontroll. I hvert fall før sesongstart... Endret 30. Mars 2010 av Alzheimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 616 Del Skrevet 30. Mars 2010 Del Skrevet 30. Mars 2010 Tror ikke man skal forvente 5-4 i en kamp med de to i særklasse beste keeperne i Norge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 30. Mars 2010 Del Skrevet 30. Mars 2010 Tror ikke man skal forvente 5-4 i en kamp med de to i særklasse beste keeperne i Norge. Nei, vi går for 5-3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 616 Del Skrevet 30. Mars 2010 Del Skrevet 30. Mars 2010 Tror ikke man skal forvente 5-4 i en kamp med de to i særklasse beste keeperne i Norge. Nei, vi går for 5-3 4-2 høres mer sannsynlig ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 1. April 2010 Del Skrevet 1. April 2010 Jeg en blanding av tipper/tror/håper Hvis 4-2-3-1¨¨ --------------Pape----------- ---Janne------Lise------Kristy--- ---------Woods----Katrine---------- Anette---Trine----Toril------Siri ------------Ingrid------------------ Jeg tror vel at ICFS tar plassen til Lise som igjen skyver Janne ut av laget, men håper det ikke. Hvis 4-4-2 ---------ICFS-----Pape-------------- Lise----Woods-----Katrine-----Kristy Anette---Trine----Toril------Siri ------------Ingrid------------------ Jeg tror mao ikke at Kristy Moore blir benyttet så mye som ren spiss i 2010. Litt synd, men med alle de gode offensive spillerne vi har kan ikke alle spille på sin vanlige posisjon. Jeg håper på 4-2-3-1, men tror det blir 4-4-2 (som sist treningskamp) Det blir spennende å følge treningene i påsken.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Jeg vet morgendagens: *Formasjon *Lagoppstilling *Spillemøsntre som ble terpet i dag. og jeg er jævlig fornøyd, alt som jeg ønsker, hipp hurra Men sier jeg det, nix. Da kan vår Røa spion sladre til morgendagens motstandere Gresset er ganske bra og tribunen vår står bare og venter Ses i morgen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Spion? Jeg? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Jeg vet morgendagens: *Musikk. Ble prøvespilt kl. 14.30 på Nadderud i dag. Grunn god nok til å komme i morgen bare det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 4. April 2010 (endret) Del Skrevet 4. April 2010 (endret) Merker det kribler ordentlig i magen nå, gleder meg minst like mye som starten for gutta Min lille drøm for sesongen: 22 seire, 0 uavgjort og 0 tap. 100+ scorede mål (og cupen såklart). Endret 4. April 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Spion? Jeg? Neida bare tuller litt med deg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Husk Blaa åpner kl 13:00 Kampen starter kl 15:00 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Merker det kribler ordentlig i magen nå, gleder meg minst like mye som starten for gutta Min lille drøm for sesongen: 22 seire, 0 uavgjort og 0 tap. 100+ scorede mål (og cupen såklart). Det er i hvert fall bra du ikke er kravstor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Merker det kribler ordentlig i magen nå, gleder meg minst like mye som starten for gutta Min lille drøm for sesongen: 22 seire, 0 uavgjort og 0 tap. 100+ scorede mål (og cupen såklart). Det er i hvert fall bra du ikke er kravstor. Er en liten forskjell på krav og en drøm, men men... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Merker det kribler ordentlig i magen nå, gleder meg minst like mye som starten for gutta Min lille drøm for sesongen: 22 seire, 0 uavgjort og 0 tap. 100+ scorede mål (og cupen såklart). Det er i hvert fall bra du ikke er kravstor. Er en liten forskjell på krav og en drøm, men men... Muligens derfor jeg skrev at du ikke var kravstor? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Merker det kribler ordentlig i magen nå, gleder meg minst like mye som starten for gutta Min lille drøm for sesongen: 22 seire, 0 uavgjort og 0 tap. 100+ scorede mål (og cupen såklart). Det er i hvert fall bra du ikke er kravstor. Er en liten forskjell på krav og en drøm, men men... Muligens derfor jeg skrev at du ikke var kravstor? Det er i hvert fall bra du kan ro Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 4. April 2010 Del Skrevet 4. April 2010 Merker det kribler ordentlig i magen nå, gleder meg minst like mye som starten for gutta Min lille drøm for sesongen: 22 seire, 0 uavgjort og 0 tap. 100+ scorede mål (og cupen såklart). Det er i hvert fall bra du ikke er kravstor. Er en liten forskjell på krav og en drøm, men men... Muligens derfor jeg skrev at du ikke var kravstor? Det er i hvert fall bra du kan ro Ok, sarkasme til side. Idet du poster drømmen din på forumet, kan den plutselig tolkes som en forventning. Ja, jeg har store forventninger til chicksa i år, men å legge press på dem ved å presentere skyhøye forventninger gjør ikke oppgaven lettere for dem. Så kan du godt fortsette diskusjonen om semantikk, men den har liten offentlig interesse. Ta det eventuelt på PM. Men la oss i hvert fall støtte opp om chicksa i morgen, og ved alle mulige anledninger ellers, og vise at vi støtter dem, alltid uansett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 4. April 2010 (endret) Del Skrevet 4. April 2010 (endret) Ok, sarkasme til side. Idet du poster drømmen din på forumet, kan den plutselig tolkes som en forventning. Ja, jeg har store forventninger til chicksa i år, men å legge press på dem ved å presentere skyhøye forventninger gjør ikke oppgaven lettere for dem. Så kan du godt fortsette diskusjonen om semantikk, men den har liten offentlig interesse. Ta det eventuelt på PM. Men la oss i hvert fall støtte opp om chicksa i morgen, og ved alle mulige anledninger ellers, og vise at vi støtter dem, alltid uansett. Regnet med at dette kom, og forstår poenget. Det var også derfor jeg brukte den formuleringen og ikke "regner med 22x10-0 og en spasertur til Telenor Arena for å hente bøtta i november". Jeg kunne sikkert understreket det enda mer. Selvfølgelig forventer jeg ikke 22 seire. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg forventer, men det er vel bare TCPTG her på forumet som ikke hadde synes det vært fantastisk moro om chicksa gjør det så bra som mulig Man kan velge å se på det som en sten til forhåndsfavoritt-byrden, eller man kan se på det som tiltro til jentene. Ellers enig i at dette blir en tullete "krangel". Vi vil jo uansett det samme Så ja, vi får synges på ståfeltet i morgen. Endret 5. April 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Den delen av meg som følger litt med på statistikken over Toppserien ville vel syntes det var litt artig om dere dro en 22-0-0, fordi det ville ha blitt første gang siden "dere" (les Asker) gjorde det samme i 1998. Da ble det 18-0-0 (bare ti lag). Asker vant også de tre neste kampene i påfølgende sesong, så det ble 21-0-0. Dermed hadde dere slått rekorden, om jeg ikke tok feil. I tillegg ville 22-0-0 betydd at dere ikke hadde tapt en seriekamp på 34 kamper, som også er ny rekord (Asker har den gjeldende med 30). Problemet med at dere vinner 22-0-0 er vel heller at vi egentlig ikke trenger et Rosenborg i kvinnefotballen (eller herrefotballen, for den saks skyld). 2008-sesongen var gøy, men jeg er glad det ble så tett som det ble i fjor. Jeg har mer eller mindre slått meg til ro med at det blir en blaa sesong (men drit i blussen i år), og for variasjonen er det kanskje det beste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Jeg regner med 22x10-0 og en spasertur til Telenor Arena for å hente bøtta i november. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Jeg regner med 22x10-0 og en spasertur til Telenor Arena for å hente bøtta i november. Da skal ingen beskylde deg for å være spesielt god i regning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Jeg regner med 22x10-0 og en spasertur til Telenor Arena for å hente bøtta i november. Da skal ingen beskylde deg for å være spesielt god i regning. Da skal ingen beskylde deg for å være spesielt god til å lese heller. Han skriver ikke 22-10-0, men 22x10-0, altså 22 seiere med sifrene 10-0. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersDT 8 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 under en time til kampstart... fytti helvete jeg gleder meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 under en time til kampstart... fytti helvete jeg gleder meg! Vet noen lagoppstillingen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Perfekt. Først en stor sjanse til A/B, så går vi rett opp og scorer. At det lukter offside lang vei gjør det vel bare enda surere for bergenserne... Det skal lagmoral til for å stå imot slikt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 5. April 2010 Del Skrevet 5. April 2010 Nå pisser vi faktisk på A/B, både i angrep og forsvar... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå