Posse 21 070 Del Skrevet 14. April 2010 Del Skrevet 14. April 2010 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Når det gjelder bussprosjektet, vil det bli presentert noe tall på dette i forkant av dette møtet? Jeg er spent på hvordan det regnestykket skal gå opp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 15. April 2010 (endret) Del Skrevet 15. April 2010 (endret) Hvis man ønsker en mer behagelig buss er det vel strengt tatt bare å leie dette? Bussprosjektet er kanskje det mest uryddige og lite gjennomtenkte prosjektet som ble fremlagt på årsmøtet. Jeg kan heller ikke se at et vanlig medlemsmøte har noe som helst kompetanse til, på lik linje med årsmøtet, å kunne gi styret en fullmakt til å låne ut penger til busskjøp. Det dreier seg om et betydelig beløp. Avtalen er skikkelig frynsete, spesielt med tanke på at banken (ja, det er nemlig flere långivere/panthavere) skal ha første prioritet i pantet (bussen). Når det gjelder slike rullende reklameplakater for SS så kan jeg garantere at bussen blir utsatt for mer enn gjennomsnittlig mye hærverk. Endret 15. April 2010 av Potter 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Har ikke supporter klubben prøvd seg på å ha en buss tidligere, noe som endte i en gedigen katastrofe med utgifter ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Når det gjelder buss, så tror jeg muligheten for utleie (til andre) blir noe begrenset hvis man har SS logo på hele siden. Skal SS betale leie for bussen, hvis ja så kan man vel leie andre steder og ikke risikere 200'. Hvis ikke SS skal betale leie så hvordan skal man tjene inn penger til å betjene gjelden. Vil anta at hvis man har lånefinanisert en buss, så må man kjøre betalene kunder i helgenen for å finansiere gjeld og vedlikehold. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Når det gjelder buss, så tror jeg muligheten for utleie (til andre) blir noe begrenset hvis man har SS logo på hele siden. Skal SS betale leie for bussen, hvis ja så kan man vel leie andre steder og ikke risikere 200'. Hvis ikke SS skal betale leie så hvordan skal man tjene inn penger til å betjene gjelden. Vil anta at hvis man har lånefinanisert en buss, så må man kjøre betalene kunder i helgenen for å finansiere gjeld og vedlikehold. På årsmøtet kom vel frem at vi ikke skulle få noen utgifter knyttet til dette utover de 200k i lån. Vi får en buss som føles som vår (takket være bl.a. dekor på utside) og som er ledig når vi trenger den til kampen. De får en buss som vil tjene inn lånet (etter deres regnestykker), og som kan brukes alle dager unntatt når vi har våre inntil 20 borteturer pr år (15-16 SFH og 4-5 SFK). Regnestykker og en litt tydeligere fremlegging må helt klart til før vi skal kunne ta stilling til dette. Går dette bra, har vi betalt 200k for gratis buss (sjåfør, parkering, vedlikehold osv. inkludert) i årevis fremover, penger som vi i tillegg får tilbake. Så får vi vurdere hvor sikkert dette virker, eller om det like gjerne kan gå dårlig (hvor vi i aller verste fall kan tape alle pengene). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Det er nok ikke helt sikkert at vi ikke skal betale leie. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 15. April 2010 (endret) Del Skrevet 15. April 2010 (endret) Det er nok ikke helt sikkert at vi ikke skal betale leie. Så det er mulig at planen var at vi skulle gi et rentefritt lån på 200.000 og i tillegg betale for leie av buss + sjåfør på borteturene...? Oisann! Endret 15. April 2010 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Jeg vet ikke noe mer enn det som ble sagt på årsmøtet. Det var jo tross alt bare det daværende styret som fortalte om løse planer. Slik jeg forstod styret var dette en av de tingene som ikke var 100% avklart. Pdd. foreligger det ingen konkrete planer om noe som helst. Det er ingen grunn til å bekymre seg for at en slik avtale blir inngått uten at det har vært til behandling i årsmøtet. Forøvrig tror jeg de aller fleste er meget fornøyde med dagens ordning med innleide busser. Det er ihvertfall jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Dennis Iliohans leggskinn 33 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 På årsmøtet kom vel frem at vi ikke skulle få noen utgifter knyttet til dette utover de 200k i lån. Vi får en buss som føles som vår (takket være bl.a. dekor på utside) og som er ledig når vi trenger den til kampen. De får en buss som vil tjene inn lånet (etter deres regnestykker), og som kan brukes alle dager unntatt når vi har våre inntil 20 borteturer pr år (15-16 SFH og 4-5 SFK). Regnestykker og en litt tydeligere fremlegging må helt klart til før vi skal kunne ta stilling til dette. Går dette bra, har vi betalt 200k for gratis buss (sjåfør, parkering, vedlikehold osv. inkludert) i årevis fremover, penger som vi i tillegg får tilbake. Så får vi vurdere hvor sikkert dette virker, eller om det like gjerne kan gå dårlig (hvor vi i aller verste fall kan tape alle pengene). Denne forretningsmodellen virker i beste fall naiv. Lån penger - kjøp buss - tjen deg rik.. Med 20 gratisturer i helgene i løpet av et år faller mye av inntektsgrunnlaget som turbuss i helgene bort, samt at kostnadene for disse turene må dekkes inn av løpende drift på den tiden $$ ikke bruker bussen. Her høres det ut som vi er fullstendig prisgitt at busseieren klarer å opprettholde driften og attpåtil dekke våre gratisturer for at pengene ikke skal være tapt. Synes dette høres ut som risky business (uten at jeg har sett noe businesscase..) Og som Potter sier, det er vel ikke nødvendigvis slik at medlemsmøtet har kompetanse til å vurdere dette? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Uavhengig av om vi skulle lånt bort 200,- eller 200 000,- hadde jeg aldri følt meg trygg på vei hjem fra f.eks Kristiansand dersom bussen var en eneste stor SS-logo, som hvem som helst kunne ødelagt bremser og annet essensielt utstyr på. Det MÅ finnes bedre ting å bruke penger på. Vi skal ha Karanba-innsamling nå.. Da stemmer jeg heller for å donere en bunke gryn til dem.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Må pengene brukes nå? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 15. April 2010 (endret) Del Skrevet 15. April 2010 (endret) Pengene brenner vel ikke akkurat i lomma. Men når vi først har penger er det jo greit å diskutere forskjellige måter å bruke de på. Gratis bortetur ( langttur ) kan jo være ett annet tema som er minst like interessant som en egen SS buss. Endret 15. April 2010 av Mortimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Nei, det må de naturligvis ikke. Men om man først skal bruke penger så mener jeg det er andre ting som er bedre egnede formål.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Egen buss med SS-logo virker helt "høl i hue" som vi sier her nede. Stabæk Support er og blir ja nettopp; en supporterklubb. Målet er å støtte Stabæk Fotball etter beste evne. Således burde pengene vært brukt (om man må bruke penger) på gratis langtur. Og da spesiellt på en lørdagsmatch. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Pyrobøter! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Synes det er rart at det er så mange som er negative når man ikke kjenner innholdet, og ikke klarer å tenke positivt rundt dette. Kanskje er et forum feil sted å forsøke å drive frem kreative nye ting for klubben vår, kanskje er det at vi for ofte er negative her inne. Ja, vi må tenke sikkerhet hvis en buss er prydet med $$ logoer. Ja, vi må ha en økonomi rundt det som vi stoler på og er fornøyd med. Ja, vi må være trygge på at økonomien vil gå rundt slik at ikke banken stikker av med bussen. Ja, vi må sørge for at det ikke krever masse merarbeid av turgruppen og styret. Hvis vi klarer å svare på disse spørsmålene, er det etter min oppfatning bare ett spørsmål til: Ønsker vi en egen supporterbuss tilpasset Stabæk Support? Jeg tror det kunne vært fantastisk med egen buss som har sittegrupper, stort kjøleskap og seter som gjør det lettere å sove på vei hjem fra langtur. Dette kunne gjøre at vi får en mer etablert gjeng som reiser på langturer. Hvis vi i tillegg kan få eksponert $$ når vi er på tur er jo dette kjempeflott. Så har pessimisten Potter helt rett, denne saken har ligget død i styret siden årsmøtet, først og fremst fordi vi ikke har fått økonomien i det til å henge sammen. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Klanen/VIF har flere busser, eid og finansiert på ulike måter. Selvsagt kan det tenkes løsninger som er gode for SS også. Vi har heldigvis en fantastisk bra samarbeidspartner. Men det er mange utfordringer. Til info: Den forrige bussen vår strandet på grunn av mangel på tilgang til verksted som ville påta seg å sveise rust=ikke EU-godkjenning. Den var for øvrig delfinansiert med heldekkende reklame, så her har vi et veldig motsatt prosjekt. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaMandag 80 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Er egentlig for å skaffe buss. Nekter å tro at noen kutter bremser fordi vi er fra Bærum. Klanen har jo flere busser, og de må da være mer mislikt enn oss? Merker jeg får litt oppgulp i munnen når jeg ser dem kjøre rundt, men å gjøre hærverk på den har aldri fallt meg inn! En annen ting er prisen. Hvor mye buss får man for 200 000? bussen som vist på bilde tidligere her koster jo godt oppmot 2mill. Bare folie til stabæklogo osv koster 50 000. Ellers har jeg full tillitt til Albert og de avgjørelsene styret gjør. Ikke var jeg på årsmøtet heller, så jeg kan greit holde fred. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 En annen ting er prisen. Hvor mye buss får man for 200 000? bussen som vist på bilde tidligere her koster jo godt oppmot 2mill. Bare folie til stabæklogo osv koster 50 000. Jeg går ut ifra at tanken ikke er å kjøpe en buss som koster 200 000. Siden dette er snakk om et lån, er nok vi bare én av mange finansieringskanaler. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Forza Stabæk 918 Del Skrevet 15. April 2010 Del Skrevet 15. April 2010 Litt off-topic, men bare lurte på om referat fra årsmøter blir lagt ut på nett? Etter å ha lest gjennom denne diskusjonen, tolker jeg det dithen at svaret er nei, men ville bare dobbelt sjekke.. Hadde det vært en ide for fremtidige referat? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 16. April 2010 Del Skrevet 16. April 2010 Tingen må vel være å kjøpe russebusser. Blårussens selvfølgelig. Bruke dem i 9mnd, og selge dem tilbake til neste kull og så videre....... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 16. April 2010 Del Skrevet 16. April 2010 Er egentlig for å skaffe buss. Nekter å tro at noen kutter bremser fordi vi er fra Bærum. Klanen har jo flere busser, og de må da være mer mislikt enn oss? Merker jeg får litt oppgulp i munnen når jeg ser dem kjøre rundt, men å gjøre hærverk på den har aldri fallt meg inn! En annen ting er prisen. Hvor mye buss får man for 200 000? bussen som vist på bilde tidligere her koster jo godt oppmot 2mill. Bare folie til stabæklogo osv koster 50 000. Ellers har jeg full tillitt til Albert og de avgjørelsene styret gjør. Ikke var jeg på årsmøtet heller, så jeg kan greit holde fred. Klanen har busser og bussene har blitt utsatt for hærverk flere ganger. Blandt annet kutting av bremsekabler, - to ganger. Stabæk-bussen som klubben benytter ble utsatt for hærverk i fjor. Lånet på 200' ville kommet i tillegg til et banklån. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. April 2010 Del Skrevet 16. April 2010 Litt off-topic, men bare lurte på om referat fra årsmøter blir lagt ut på nett? Etter å ha lest gjennom denne diskusjonen, tolker jeg det dithen at svaret er nei, men ville bare dobbelt sjekke.. Hadde det vært en ide for fremtidige referat? Svaret er ja: http://www.stabaek.no/forum/index.php?showtopic=5650 - på Forumet. Men det er så vidt jeg første gang vi har gjort det. Mulig noen referater tidligere er lagt ut på Forsiden. Forumet Blaa er åpent forum for alle som er registrerte brukere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 17. April 2010 Del Skrevet 17. April 2010 Konklusjonen på denne tråden må vel være at MEDLEMMENE IKKE BLE LURT PÅ ÅRSMØTET. De ble forsøkt lurt etterpå. En del uker etterpå. Situasjonen er da nå, at enten så bærer styret et ansvar, eller så er noen (men kun de som hevder å føle seg lurt) lurt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 18. April 2010 Del Skrevet 18. April 2010 Konklusjonen på denne tråden må vel være at MEDLEMMENE IKKE BLE LURT PÅ ÅRSMØTET. De ble forsøkt lurt etterpå. En del uker etterpå. Situasjonen er da nå, at enten så bærer styret et ansvar, eller så er noen (men kun de som hevder å føle seg lurt) lurt. Hæ, det skjønte jeg ikke. Hvem forsøkte å lure hvem etter årsmøtet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå