Blaapaatur 297 Del Skrevet 17. April 2010 (endret) Del Skrevet 17. April 2010 (endret) OUR GAME - OUR TIME For de som husker Eurostand kampanjen var det en aksjon for retten til å stå på kamp. Nå er det en ny kampanje ute. Mener bestemt jeg har lagt den i riktig kategori da den i høyeste grad berører Stabæk Support og alle som følger fotballen fra stå eller sitteplass. Derfor blir det for dumt å ta dette opp i ett lukket forum, og på matchdagen er det kun ett fåtall som vet hva man protesterer mot. (Hentet fra eksternt forum): Mandagskamper, tirsdagskamper, onsdagskamper, torsdagskamper, fredagskamper… Flytting av kamper er et stadig tilbakevendende hett tema. At kampene spres til alle ukas dager, til alle mulige tider, gjør det heller ikke lettere å få med seg kampene. Kanskje begynner det allerede å bli lite feriedager igjen til å kjøre land og strand rundt allerede i slutten av mai, fordi kampoppsettet var litt uheldig… ( i alle fall nå som alle flyplassene er stengt) Football Supporters Europe har lagt grunnlaget for å heve stemmen for alle supportere. Kampanjen ”OUR GAME – OUR TIME”, finner sted på tribuner i hele Europa i perioden 30. april til 16. mai. Her kan man lese mer om aksjonen: http://www.footballsupporterseurope.org/en/activities.php Elfsborg markerte sitt syn i bortekamp (lørdag/søndag kl 12.30(!!)) med 15 min stillhet og budskapsbannere. Det samme gjorde hjemmelagets supportere: Helsingborg. I morgen søndag må Elfsborg ut i en ny kamp, til helt vanvittig tid. Gøteborg borte kl 12.30. Det er ikke allverdens av tur å reise, men det er ett håpløst tidspunkt. Diktert av Canal+. Endret 17. April 2010 av Blaapaatur 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 18. April 2010 Del Skrevet 18. April 2010 Hva gjelder situasjonen i Sverige, kan jeg jo supplere med at de har opplevd et voldsomt fall i antall tilskuere de siste årene. I 2007 hadde de et snitt på over 10.000 tilskuere pr kamp (da riktignok med bare 14 lag i allsvenskan). De to seneste sesongene har gjennomsnittet ligget på knapt 8.000 pr kamp, mens i år har det stupt til 5.700. En nedgang på 28 % bare fra i fjor. Halvparten av lagene har faktisk færre tilskuere enn vi hadde før nedrykket, og vi var jo ikke akkurat noen publikumsmagnet før Janne kom... Og kampprogrammet for denne helgen er vel ganske typisk: To kamper søndag - 12.30 og 15.00 Fire kamper mandag To kamper tirsdag Håper og ber om at NFF ikke ser til Sverige når det gjelder dette... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 20. April 2010 Del Skrevet 20. April 2010 Blogg fra Albert Bra, Albert! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 20. April 2010 Del Skrevet 20. April 2010 Blogg fra Albert Bra, Albert! Veldig bra, men to små korrigeringer skal du få: De tre nyopprykkede tilsammen trekker fler tilskuere i år enn Fredrikstad gjorde i fjor (11 230 vs 10 291), uten at dette ødelegger poenget ditt, lagene som kom opp trekker langt færre enn de som gikk ned (11 230 vs 18 777). Det kan virke som du mener at nedgangen i tilskuertall kun skyldes de tre nye lagenes lave tiltrekningskraft. Dette er dog ikke hele forklaringen på tilskuernedgangen. Hvis man kun ser på de tretten lagene som endte øverst på tabellen i fjor, og dermed også spiller der i år, ser vi en nedgang i tilskuertallene også der: 9 580 => 9 193 tilskuere i gjennomsnitt. Denne forskjellen er såpass stor at jeg forventer den vil være betydelig også ved sesongslutt. Det eneste som kan redde årets tilskuertall måtte være at Brann, VIF og RBK skulle enda i en tett gullkamp. Det er mange medgangssupportere av disse tre lagene... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 20. April 2010 Del Skrevet 20. April 2010 Blogg fra Albert Bra, Albert! Veldig bra, men to små korrigeringer skal du få: De tre nyopprykkede tilsammen trekker fler tilskuere i år enn Fredrikstad gjorde i fjor (11 230 vs 10 291), uten at dette ødelegger poenget ditt, lagene som kom opp trekker langt færre enn de som gikk ned (11 230 vs 18 777). Det kan virke som du mener at nedgangen i tilskuertall kun skyldes de tre nye lagenes lave tiltrekningskraft. Dette er dog ikke hele forklaringen på tilskuernedgangen. Hvis man kun ser på de tretten lagene som endte øverst på tabellen i fjor, og dermed også spiller der i år, ser vi en nedgang i tilskuertallene også der: 9 580 => 9 193 tilskuere i gjennomsnitt. Denne forskjellen er såpass stor at jeg forventer den vil være betydelig også ved sesongslutt. Det eneste som kan redde årets tilskuertall måtte være at Brann, VIF og RBK skulle enda i en tett gullkamp. Det er mange medgangssupportere av disse tre lagene... Siden du tar det her, kan jeg svare. Jeg poster av prinsipp ikke innlegg på kommentarer under selve bloggen. 1. Du har selvsagt rett, men jeg tillater meg en journalistisk unøyaktighet for å illustrere et poeng. Fasiten gis dessuten ikke før etter siste serierunde. 2. Skjønner at det kan oppfattes sånn, men mitt poeng er at i historisk sammenheng er nedgangen vi nå ser bare å se på som en en liten krusning på havet, nærmest en justering. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 040 Del Skrevet 20. April 2010 (endret) Del Skrevet 20. April 2010 (endret) 2. Skjønner at det kan oppfattes sånn, men mitt poeng er at i historisk sammenheng er nedgangen vi nå ser bare å se på som en en liten krusning på havet, nærmest en justering. De plagede av oss som ser på statistikk som en fornøyelse kaller dette "litt støy". Kun egnet til å forvirre kunnskapsløse journalister mao. Endret 20. April 2010 av Øyvind 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 20. April 2010 Del Skrevet 20. April 2010 Sverige er nevnt over. "Artig" facts fra i dag. 11500 tilskuere på Söder i kveld i Superettan. Ca samme antall som det var på fire kamper i Allsvenskan i går. Tilsammen!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå