Alzheimer 2 525 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Da er vi enige om at vi ikke hater noe spesielt lag, men at vi forakter og vanærer alle våre motstandere, og kanskje RBK spesielt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Kommer alltid til å hate enga. Makan til gjeng og klubb skal man lete lenge etter. De minner meg om engelskmenn. De er verdens beste fordi de har vunnet noe en gang eller to. Alt hat trenger ikke være gjensidig. Og når jeg tenker meg om hater jeg de fleste. Men som gsk sier, sliter med å finne noe å hate Kongsvinger for. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest daglish7 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Gleder meg til neste sprøyte treffer kroppen til San Paolo! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 10. Mai 2010 Del Skrevet 10. Mai 2010 Hater RBK og Klanen. En klubb og en gjeng substance abusers. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fullemann 611 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 FCK er kanskje den klubben jeg hater mest. Falsk og jævlig klubb. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Personlig så kan jeg virkelig ikke fordra Lillestrøm. Gampefotball og ett møkkalag av dimensjoner. Tenker på Sundgot sin hands, Sundgot sin hands, Sundgot sin hands og handsen til Sundgot. Tenker på Tom Nordlie sine bortforklaringer og Edwin sitt epileptiske anfall da Høiland knipset han på drakten ifjor. De har riktignok vært i eliteserien siden '74 eller noe, men jeg hadde ikke savnet dem et sekund om de skulle ryke på hodet og ræva ned noen divisjoner ... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gugur 27 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 LSK har alltid vært et soleklart hatlag for meg. Fra klubbemblemet til tromma de slår på. Gjennomført harry og enkelt. RBK er forøvrig på god vei til å bli hatet av undertegnede de også. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Personlig så kan jeg virkelig ikke fordra Lillestrøm. Gampefotball og ett møkkalag av dimensjoner. Tenker på Sundgot sin hands, Sundgot sin hands, Sundgot sin hands og handsen til Sundgot. Tenker på Tom Nordlie sine bortforklaringer og Edwin sitt epileptiske anfall da Høiland knipset han på drakten ifjor. De har riktignok vært i eliteserien siden '74 eller noe, men jeg hadde ikke savnet dem et sekund om de skulle ryke på hodet og ræva ned noen divisjoner ... For ikke å glemme da Arild Sundgot tok ballen med hånda inne i 16-meteren... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
san Paolo 28 Del Skrevet 11. Mai 2010 (endret) Del Skrevet 11. Mai 2010 (endret) -) Jeg synes dette er et usedvanlig godt (om ikke spesielt velskrevet) innlegg av san Paulo som fortjener en skikkelig gjennomgang. Skal vi ha "hatlag" må det være en gjensidighet. Lyn og VIF er hatlag, så der stiller vi bak i køen. LSK er lett å hate for spillet på banen, men supporterne har vi strengt tatt ikke noe imot. Noen har forsøkt å få oss til å ha Godset som hatlag, men det er historieløst og helt kunstig. I min verden er RBK et naturlig valg av fi. En forferdelig dialekt, en brautende og selvhøytidelig harry gjeng som vi stort sett sloss med om gjeve plasseringer. Nå slikker de føttene til JJ. Men et hatlag bør ha overkommelig reiseavstand så tribuneoppgjørene er interessante. Bærum SK er det historiske hatlaget, men kommer aldri til å være noen sportslig utfordring lenger. Men må vi ha et hatlag i det hele tatt? Den diskusjonen må avklares først. Og bare det at vi evt. er usikre på om vi skal ha det eller hvem det evt. er viser med all tydelighet at vi mangler en samlende ekstern fiende. Interessant svar. Skal forsøke å skrive noe saklig, for jeg syns temaet er interessant.Fenomenet "hatlag" og "hatkamper" har interessert meg lenge. Og det er et eget trøkk på kamper som VIF-LSK, VIF-Brann og VIF-Lyn som bare mangler i de fleste andre oppgjør - som ikke er avgjørende for serie- eller cupmesterskap. 'Football Against The Enemy' av Simon Kuper er også en meget god bok om samme tema - med eksempler fra mange steder i verden. (Bård Tufte Johansens serie i NRK, 'Fotballkrigen' var ok nok om det samme, men med en mye mer "light" tilnærming til de enkelte oppgjørene) Selvfølgelig er det blærete av meg å belære andre om hatlag, men jeg veit faktisk noe om temaet OG: Det oppleves virkelig som sterkt krydder i en supporter-tilværelse. At jeg skriver her, er nok en reaksjon (med laang latens) på div. utspill og sleivspark fra Ingbrigt Steen Jensen mot Vålerenga. Siste forsøk var vel i fjor da han mente at Stabæk var Østlandets publikumslag nr. 1 - etter EN serierunde. Var jo en bra dæsj sjølironi i den da, men han er virkelig flink til å skaffe Stabæk plass i media. Det skal han ha. Aller flinkest har han vel vært til å irritere RBK - og det må han gjerne fortsette med. (Pluss: Jeg har respekt for linja om å ikke avgi hverken spillere eller trener til RBK når de kommer og skriker 'Skal ha!, skal ha!' like sjukt og klysete som Måkene Odd Børretzen hater så intenst...) Men altså hatlag. I bånn har jeg faktisk en viss respekt for hatlagene "mine" - LSK og Brann. Rett og slett fordi de oppleves som jevnbyrdige og besværlige motstandere. Men de er klubber med en viss "pondus" og det er alltid stas å slå dem og ekstra ille når vi taper for dem. (Lyn er en mindre klubb, så da vi endelig slo dem var det dog en mindre "skalp") Hva som evt. blir Stabæk sitt hatlag, veit jeg ingen ting om, men slik Steen Jensen og styret deres jobber, så kan det bli RBK. (I så fall en bragd etter min mening) Uansett vil et evt. hatlag gi enda mer intensitet i supporter-livet. Og så lenge det ikke sklir ut i vold og annet grums, så er er fotball-hat noe som 'adds life'. Lev vel! san Paolo Endret 11. Mai 2010 av san Paolo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Personlig så kan jeg virkelig ikke fordra Lillestrøm. Gampefotball og ett møkkalag av dimensjoner. Tenker på Sundgot sin hands, Sundgot sin hands, Sundgot sin hands og handsen til Sundgot. Tenker på Tom Nordlie sine bortforklaringer og Edwin sitt epileptiske anfall da Høiland knipset han på drakten ifjor. De har riktignok vært i eliteserien siden '74 eller noe, men jeg hadde ikke savnet dem et sekund om de skulle ryke på hodet og ræva ned noen divisjoner ... For ikke å glemme da Arild Sundgot tok ballen med hånda inne i 16-meteren... Da? Du mener vel når? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Personlig så kan jeg virkelig ikke fordra Lillestrøm. Gampefotball og ett møkkalag av dimensjoner. Tenker på Sundgot sin hands, Sundgot sin hands, Sundgot sin hands og handsen til Sundgot. Tenker på Tom Nordlie sine bortforklaringer og Edwin sitt epileptiske anfall da Høiland knipset han på drakten ifjor. De har riktignok vært i eliteserien siden '74 eller noe, men jeg hadde ikke savnet dem et sekund om de skulle ryke på hodet og ræva ned noen divisjoner ... For ikke å glemme da Arild Sundgot tok ballen med hånda inne i 16-meteren... Da? Du mener vel når? Innskild. My bad. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 11. Mai 2010 Del Skrevet 11. Mai 2010 Interessant svar. Skal forsøke å skrive noe saklig, for jeg syns temaet er interessant.Fenomenet "hatlag" og "hatkamper" har interessert meg lenge. Og det er et eget trøkk på kamper som VIF-LSK, VIF-Brann og VIF-Lyn som bare mangler i de fleste andre oppgjør - som ikke er avgjørende for serie- eller cupmesterskap. 'Football Against The Enemy' av Simon Kuper er også en meget god bok om samme tema - med eksempler fra mange steder i verden. (Bård Tufte Johansens serie i NRK, 'Fotballkrigen' var ok nok om det samme, men med en mye mer "light" tilnærming til de enkelte oppgjørene) Selvfølgelig er det blærete av meg å belære andre om hatlag, men jeg veit faktisk noe om temaet OG: Det oppleves virkelig som sterkt krydder i en supporter-tilværelse. At jeg skriver her, er nok en reaksjon (med laang latens) på div. utspill og sleivspark fra Ingbrigt Steen Jensen mot Vålerenga. Siste forsøk var vel i fjor da han mente at Stabæk var Østlandets publikumslag nr. 1 - etter EN serierunde. Var jo en bra dæsj sjølironi i den da, men han er virkelig flink til å skaffe Stabæk plass i media. Det skal han ha. Aller flinkest har han vel vært til å irritere RBK - og det må han gjerne fortsette med. (Pluss: Jeg har respekt for linja om å ikke avgi hverken spillere eller trener til RBK når de kommer og skriker 'Skal ha!, skal ha!' like sjukt og klysete som Måkene Odd Børretzen hater så intenst...) Men altså hatlag. I bånn har jeg faktisk en viss respekt for hatlagene "mine" - LSK og Brann. Rett og slett fordi de oppleves som jevnbyrdige og besværlige motstandere. Men de er klubber med en viss "pondus" og det er alltid stas å slå dem og ekstra ille når vi taper for dem. (Lyn er en mindre klubb, så da vi endelig slo dem var det dog en mindre "skalp") Hva som evt. blir Stabæk sitt hatlag, veit jeg ingen ting om, men slik Steen Jensen og styret deres jobber, så kan det bli RBK. (I så fall en bragd etter min mening) Uansett vil et evt. hatlag gi enda mer intensitet i supporter-livet. Og så lenge det ikke sklir ut i vold og annet grums, så er er fotball-hat noe som 'adds life'. Lev vel! san Paolo Klart det også er mye mer spennende for oss også å møte VIF (som vi sloss med om supporterrekruttering i eget nærområde), LSK (griselaget), Brann (breiale bergensere) og RBK (brautende og selvgode konger av harryland) enn andre lag. Men dette mener jeg er uavhengig av noe hat-forhold til disse lagene. Disse lagene trekker mye publikum uansett. Sånn sett er det for VIF genialt å ha Lyn som hatlag fordi en ellers uinteressant match mot et lag uten publikum ellers hadde trukket like lite tilskuere som en cupkamp i 2. runde. For vår del burde vi strategisk sett hatt Viking, Start, Haugesund, Tromsø, Odd, Sandefjord eller Molde som hatlag for å få blest om en eller flere av disse kampene. Men disse klubbene er det jo ingen som egentlig bryr seg om. Kom ikke å påstå at noen klarer å "hate Sandefjord" for eksempel. Men klanen klarer å "hate Lyn" enda det er omtrent som å hate skygger når det er overskyet. Nei, dette er vanskelig, selv om jeg klart ser poenget med både derbys og hatkamper ift. mobilisering av publikum. Når RBK nå forsyner seg med Janne, og evt. drar med seg en eller to av våre spillere i samme slengen vil nok RBK seile opp som en soleklar favoritt til å bli vårt primære hatlag. Kanskje det er akkurat hva vi trenger? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Jeg foreslår at vi nå offisielt utpeker rbk som vårt hatlag. De stjal Basma De stjal Belsvik De "overtok" Andreas Mayer De "overtok" Annan De stjal Jønsson ..og vi vet de har forsøkt seg på flere. I alle tilfellene har de henvendt seg til våre beste spillere under kontrakt og overgangene har vært kontroversielle. Nå gjør RBK dette ift andre klubber også, men INGEN andre norske klubber holder på på samme måte. I tillegg kommer den avskyelige dialekten og at rbk som klubb og supporterne må være Norges mest uspiselige og breiale harry gjeng. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasesong 2 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Jeg foreslår at vi nå offisielt utpeker rbk som vårt hatlag. De stjal Basma De stjal Belsvik De "overtok" Andreas Mayer De "overtok" Annan De stjal Jønsson ..og vi vet de har forsøkt seg på flere. I alle tilfellene har de henvendt seg til våre beste spillere under kontrakt og overgangene har vært kontroversielle. Nå gjør RBK dette ift andre klubber også, men INGEN andre norske klubber holder på på samme måte. I tillegg kommer den avskyelige dialekten og at rbk som klubb og supporterne må være Norges mest uspiselige og breiale harry gjeng. støttes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MLandmark 59 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Hm, ja. Begynner å hate RBK mer og mer i forhold til MA Rusmisbruk og AS Håndball. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Jeg foreslår at vi nå offisielt utpeker rbk som vårt hatlag. De stjal Basma De stjal Belsvik De "overtok" Andreas Mayer De "overtok" Annan De stjal Jønsson ..og vi vet de har forsøkt seg på flere. I alle tilfellene har de henvendt seg til våre beste spillere under kontrakt og overgangene har vært kontroversielle. Nå gjør RBK dette ift andre klubber også, men INGEN andre norske klubber holder på på samme måte. I tillegg kommer den avskyelige dialekten og at rbk som klubb og supporterne må være Norges mest uspiselige og breiale harry gjeng. Støttes 200%! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Jeg foreslår at vi nå offisielt utpeker rbk som vårt hatlag. Nja, det å offisielt utpeke et lag som hatlag mener jeg at bare blir teit. Men ellers er jeg enig. Vi hater RBK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Jeg foreslår at vi nå offisielt utpeker rbk som vårt hatlag. De stjal Basma De stjal Belsvik De "overtok" Andreas Mayer De "overtok" Annan De stjal Jønsson ..og vi vet de har forsøkt seg på flere. I alle tilfellene har de henvendt seg til våre beste spillere under kontrakt og overgangene har vært kontroversielle. Nå gjør RBK dette ift andre klubber også, men INGEN andre norske klubber holder på på samme måte. I tillegg kommer den avskyelige dialekten og at rbk som klubb og supporterne må være Norges mest uspiselige og breiale harry gjeng. Absolutt! Hater RBK som får alt det de peker på og de skikkelig vemmelige supporterne! Møkkaklubb! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Velkommen etter Rbk har vært hatlag nummer 1 fra 2002, godt å se at andre har fått opp øya og ser hva de lusne Trøndera driver med. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tanblå 2 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Rbk er en og vill alltid være en hatklubb for stabæk. Det som er ugunstig er at det er lang avstand som sier mye på kampene. hvis vi skal ha ett lag og hate mener jeg LSK er det perfekte laget. 1. Hele laget er bare stykt. 2. Hadde ikke hatt noe imot hvis et fly traff åråsen.( Under LSK- RBK hadde nesten vert perfekt) 3. Mange fæle ting har skjed under kampene imellom STB-LSK/LSK-STB. 4. liker ikke suporterne i det hele tatt. 5. Samme fylke. 6. Allti mye trykk på kampene mellom lagene. Ulemper med dette er at LSK kan mene at de hater VIF mer enn STB og da mister man mye av Hatet. så jeg mener vi burdet gjøre noe for å få hatet opp på ett nivå som er i nærheten av Millwall-West Ham. Men dette er jo veldig utenkelig at skjer. Men LSK vill alltid uansett være det største hatlaget mener nå jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Hva med en tråd for "Stabæk og lag-vi-ikke-har-så-mye-i-mot-litt-fordi-treneren-virker-som-en-sympatisk-type-og-den-gangen-du-var-der-på-besøk-hos-en-kompis-som-studerer-internasjonale-studier-så-møtte-du-en-veldig-søt-jente-som-du-ble-med-hjem-og-det-var-dritbra-helt-til-hun-kastet-deg-ut-klokken-halv-syv-om-morgenen-fordi-hun-bodde-sammen-med-moren-og-broren-og-ville-at-du-skulle-være-ute-før-de-våknet? Bare sånn så vi er helt sikre på at vi er enige om det. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 251 Del Skrevet 1. August 2010 Del Skrevet 1. August 2010 Tanblå, går det bra med deg? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå