Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jo tidligere planlegging jo billigere blir det jo, så jeg kjører på med en tråd for turen i månedsskiftet juli/august. Stabæk Fotball Kvinner møter Fløya på Alfheim 31. juli klokken 15:00, mens Stabæk Fotball Herrer stiller opp på samme stadion dagen etter, 1. august klokken 18:00, for å slå Tromsø.

Det at det er to kamper kan vel forhåpentligvis gjøre at flere velger å ta turen. Jeg håper i hvert fall på å få det til. En helg i Tromsø er vel uansett ikke så altfor dumt. :)

Billigste alternativ er vel noe sånt som dette, med Norwegian:

Utreise

Oslo-Gardermoen - Tromsø

Lørdag 31. jul 2010 kl. 08:00

Rute DY244 - Lavpris

1 Voksen 399 kr

Retur

Tromsø - Oslo-Gardermoen

Mandag 2. aug 2010 kl. 06:45

Rute DY241 - Lavpris

1 Voksen 399 kr

Totalpris inklskatter og avgifter 798 kr

I tillegg kommer da to netter på hotell. Hvis man ikke gidder så tidlig avgang på mandagen går det også et fly 19:40 til samme prisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ble denne flyttet hit? Den har jo like mye med herrelaget som damelaget å gjøre? Jeg la den under herrelagets forum for at flere forhåpentligvis skulle lese den...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal f.... ikke til Tromsø på mange år.

Etter at jeg tilbrakte en hel, veldig lang uke, i tromsø for 2 år siden, har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal tilbake til denne landsbyen på flere år. Pass på å bestille hotellrom før flybilett, da Tromsø har overnattingskapasitet som blir sprengt av å arrangere kretsmesterskap i rytmisk sportsgymnastikk. Da jeg var der fikk jeg ikke hotellrom de 2 første nettene, jeg var innom turistinformasjonen, og da overhørte jeg at de hjalp et dansk ektepar å skaffe overnatting, det var bare 78km utenfor byen. de 3 neste nettene fikk jeg rom, prøvde 3 forskjellige billig-hoteller, det utrolige er at hovedstaden i midnattsolens land har hoteller med gardiner som ikke holder en solstråle ute. da det også var problemer å få hotellrom de siste 2 nettene, valgte jeg heller å klare meg uten.

Ellers er nok Thon hotellet greiest, midt i byen, de er ferdige med ombygningen fra 2008, slik at man slipper at de står å hamrer og banker i veggen utenfor vinduet kl 07.00 om morgenen, noe som er veldig deilig når man kom inn kl 02 på natten. Men i god Thon ånd, elendige gardiner.

Selv velger jeg å prioritere EL kampen, men god tur til dere som reiser

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at jeg tilbrakte en hel, veldig lang uke, i tromsø for 2 år siden, har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal tilbake til denne landsbyen på flere år. Pass på å bestille hotellrom før flybilett, da Tromsø har overnattingskapasitet som blir sprengt av å arrangere kretsmesterskap i rytmisk sportsgymnastikk. Da jeg var der fikk jeg ikke hotellrom de 2 første nettene, jeg var innom turistinformasjonen, og da overhørte jeg at de hjalp et dansk ektepar å skaffe overnatting, det var bare 78km utenfor byen. de 3 neste nettene fikk jeg rom, prøvde 3 forskjellige billig-hoteller, det utrolige er at hovedstaden i midnattsolens land har hoteller med gardiner som ikke holder en solstråle ute. da det også var problemer å få hotellrom de siste 2 nettene, valgte jeg heller å klare meg uten.

Ellers er nok Thon hotellet greiest, midt i byen, de er ferdige med ombygningen fra 2008, slik at man slipper at de står å hamrer og banker i veggen utenfor vinduet kl 07.00 om morgenen, noe som er veldig deilig når man kom inn kl 02 på natten. Men i god Thon ånd, elendige gardiner.

Selv velger jeg å prioritere EL kampen, men god tur til dere som reiser

Fint at du prøver å få med flest mulig til denne kampen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det blir bortekamp i EL kvaliken torsdagen før/etter

Nuvel. Det krever faktisk at man avanserer fra 2. runde. Mest sannsynlig skjer det, men ikke sikkert. Å rekke EL-kamp torsdagen etter er vel neppe et problem, men det er klart med kamp torsdagen før langt borte i øst kan det være vanskelig å ta seg frem i tide. Vil imidlertid tro at det lar seg gjøre å fly via Moskva og Murmansk. Flyet fra Murmansk lander 13.40 lørdagen. Man skulle kunne rekke kampen om flyet er i rute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Risikerer vi at kampen kan bli flyttet pga tv-kamp?

TV-kampene blir nok satt opp før det er klart om Stabæk går til 3.runde, så da er det utelukket å få kamp på lørdagen.

Blir kampen hovedkamp på søndag klokka 20.00 så er vel det et problem for de som satser på å fly ned søndag kveld - SAS flyr 20.45 og Norwegian 21.35, begge burde være mulig å nå ved kampstart 18.00.

Størst problem får vi hvis TV2 velger den som mandagskamp, noe som ikke er utenkelig. Kamp torsdag-mandag-torsdag er vel ikke noe verre enn torsdag-søndag-torsdag. Da ryker nok de flestes reiseplaner...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Risikerer vi at kampen kan bli flyttet pga tv-kamp?

TV-kampene blir nok satt opp før det er klart om Stabæk går til 3.runde, så da er det utelukket å få kamp på lørdagen.

Blir kampen hovedkamp på søndag klokka 20.00 så er vel det et problem for de som satser på å fly ned søndag kveld - SAS flyr 20.45 og Norwegian 21.35, begge burde være mulig å nå ved kampstart 18.00.

Størst problem får vi hvis TV2 velger den som mandagskamp, noe som ikke er utenkelig. Kamp torsdag-mandag-torsdag er vel ikke noe verre enn torsdag-søndag-torsdag. Da ryker nok de flestes reiseplaner...

Det blir ikke lørdagskamp. Fløya og Tromsø bruker samme bane. De hadde trengt noen timer mellom kampene, og det rekker de ikke.

Søndag kveld er vel ok. Blir en hel helg av det uansett?

Ryktene sier at det er altfor dyrt for tv2 å slepe alt utstyret som skal til for å sende en direktekamp fra Tromsø. Mandag går kampen på Zebra, og der er nok reklameinntektene langt mindre. Med andre ord er det svært lite sannsynlig at det blir mandagskamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fattern og jeg bestilte så tidlig som 3. april etter en konsultasjon med Slum Travels.

Norwgian begge veier og en natt på Hotell.

DY244 - 31 jul 2010

08:00 Oslo-Gardermoen

10:00 Tromsø

DY255 - 01 aug 2010

21:35 Tromsø

23:35 Oslo-Gardermoen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, ifjor så søkte Stabæk om å flytte kampen mot LSK borte til mandag etter at vi hadde vært torsdagen før og spilt i Valencia. Dette fikk vi innvilget av NFF. Den var ikke satt opp som TV-kamp og ble heller ikke TV-kamp. Det var en RBK-Lyn som var TV2Zebra-kamp den dagen.

Vi fikk også flyttet Viking hjemme, Start borte og Tromsø borte til lørdagkamper uten at de var satt opp som TVkamper. Start kampen ble senere satt opp på NRK som TV-kamp selvom de egentlig hadde satt opp Brann-B/G.

Terminliste 2009

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...)

na na na...

det er ikke problematisk å bestille hotell i tromsø.

det finnes flere alternativer, til og med bed & breakfast og private tilbud.

sjekk tromsøs turistside: http://www.destinasjontromso.no/english/accommodation.html

og for å unngå at sola forstyrrer nattesovnen din kan du drikke deg full.

vet ikke om det fortsatt finnes "blå mandag" på blå rock? ølen var kjempebillig og stemningen bra.

ellers hjelper det med en liten fjelltur eller en båttur - luften og bevegelsen gjør deg trøtt, helt sikkert.

jeg for min del synes tromsø er en av de fineste byene i hele norge og jeg har veldig lyst å dra dit en gang til :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thon Hotel Polar koster 600 pr natt enkeltrom, og 786 pr natt dobbeltrom. Husk å booke via stabak.no.

Hvorfor booke via stabak.no?

For da får Stabæk penger fra Thon. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyttet tilbake. Hvilke billige overnattingsmuligheter finnes i Tromsø?

Uten at jeg skal nevne eksempler vil jeg bare si at tannbørste, ekstra boxer og et fint smil gjerne gir helt gratis overnatting. Er du heldig vanker det frokost også.

"Vi er Bærums pøbler på turne"

Uff, dette var veldig politisk ukorrekt, men dog et tips for gratis overnatting.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thon Hotel Polar koster 600 pr natt enkeltrom, og 786 pr natt dobbeltrom. Husk å booke via stabak.no.

Faen. Synd, trist, leit - jeg booket direkte.

Mange her som har planer om overnatting? Kan bli en morsom pubcrawl i så fall.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flyttet tilbake. Hvilke billige overnattingsmuligheter finnes i Tromsø?

Uten at jeg skal nevne eksempler vil jeg bare si at tannbørste, ekstra boxer og et fint smil gjerne gir helt gratis overnatting. Er du heldig vanker det frokost også.

"Vi er Bærums pøbler på turne"

Uff, dette var veldig politisk ukorrekt, men dog et tips for gratis overnatting.

Var det derfor du var på overnattingstur da vi møtte Røa i fjor?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert til å dra. Må bare finne ut hvem jeg eventuelt reiser med, og så må jeg få inn litt penger før jeg kan bestille...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pubcrawl er bare slitsomt. Foretrekker å holde meg på et sted.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pubcrawl i tromsö - lykke til ;)

blir vel ingen tur for oss, vi mangler feriedager (allerede naa *öh*), og saa skal vi til norge i midten/slutten av juli og slutten av august...blir litt for mye med tromsö da :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 stk flybilletter og overnattinger på Thon Hotell Polar booket for to mnd siden. Flere som gleder seg til en weekend i Tromsø.

Gjett om, vi bor også på Hotell Polar forresten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer sikkert til å dra. Må bare finne ut hvem jeg eventuelt reiser med, og så må jeg få inn litt penger før jeg kan bestille...

gi meg beskjed da, jeg er med!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Turtråd - Tromsø/Fløya
  • Opprett ny...