Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fra www.stabak.no

Laget mot Dallas Burn

Ny kamp kl 18 i dag

Følgende 11 starter kampen :

Isaksen

Skjønsberg, Kjølø, Olsen, Holter

Stenersen, Stenvoll

Ohr, Jørgensen, Fazlagic

Sand

I dag prøves 4-2-3-1 formasjonen ut, og kanskje lykkes vi med å få en etterlengtet seier !

Muri er småskadet og ikke aktuell i dagens kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvom det i teorien ikke er så ille at vi ikke vinner treningskamper hadde det jo vært betryggende å slå Burns. Jeg har ikke riktig klart å plassere stabæk i neste års tabell. Frustrerende...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Bør bli en plass blandt de 5 beste, skjønt man kan aldri vite!

Det snakkes om at man er relativt ubekymret over at man ikke vinner treningskamper sålenge prestasjonene er brukbare og i fremgang...

Det er ikke nå det gjelder, men sålenge vi fortsetter å tape så kan det snike seg inn en usikkerhet hos spillerene uansett... og det bekymrer meg litt....

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på cory gibbs, nummer 4!

coreygibbs.jpg

han gikk fra st.pauli til dallas for to måneder siden. savner ham ikke, han var dyr (høyest lønn osv.) men har ikke prestert noe imponerende. tror han hadde ikke lyst til å spille med en klubb i 3 divisjon...kanskje han trodde at det er under nivået hans...

håper selvfølgelig at våre gutter vinner over dallas!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det kiipe er at vi gir fra oss ledelsen....

Synes også det er mye eksperimentering med laget... Burde vi ikke begynne å drille 11'eren frem mot sesongstart.....

Når vi går ut i 4-2-3-1, burde vi da ikke kjøre denne formasjonen gjennom hele kampen...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg de jeg har snakket med på La Manga funka ting strålende og vi spilte dødsbra de første 35 minuttene. Så ble IA skadet og vi spilte en stund med 10 mann, slapp inn et mål og rota ting til.

I andre funka ingen ting. Tpmmy var direkte svak og ødela rytmen i spillet, mistet ballen osv. Da gikk man over til 4-4-2 og ting funka mye bedre med en gang, men nok en gang senket prestasjonen seg og vi rota det i tillegg til med en gedigen blemme i eget forsvar.

Det positive er visstnok følgene: Morten og Stian var kanonbra, Finstad, Samir og Tom var mer enn bra og vi var bra de periodene vi var gode

Men nå vil jeg ha en seier snart

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Gaute sier at det er de 4 siste treningskampene etter La Manga som er viktige... Vi eksperimenterer fremdeles med laget...

Synes vi flere ganger i vinter har vært det beste laget i treningskampene. Særlig mot Lyn og VIF. Likevel taper vi med minste mulige margin og de siste par gangene som følge av personlige feil i forsvaret. Det uroer meg litt... Det kan være pga konsentrasjonsvikt og at det vil bli rettet på til sesongstart, men nå hadde det vært godt med en seier snart ikke minst for gutta sjøl, alle tapene kan gå utover psyken....

Offensivt så synes jeg vi spiller bra frem til de siste 20 meterene før mål. Rytmen og angrepsmønsterene sitter liksom ikke. Det mangler liksom noe i leddet mellom midtbane og angrep. Forhåpentligvis så vil Jørgensen trå inn og dominere det rommet på banen.

Defensivt så har vi alltid spillt med, etter min mening, altfor høy risiko. Lag som legger press på forsvaret vårt, særlig på backene, kan utnytte feil når vi prøver å småspille oss ut av forsvar. Mange ganger har jeg sittet med hjertet i halsen på Nadderud og ropt etter lange befriende klareringer! En feil av backen der og vips så er man på blank goal! Synes også å se en tendens av at vi sliter litt når enkeltspillere faller ut av kampen. Tenker da på IA mot Burn og ikke minst Kjølø mot Lyn. For meg virker det som om forsvaret vårt er veldig avhengig av individene. Jeg mener at Gaute & Co må jobbe med det kollektive forsvarspillet for å sikre at vi ikke klapper sammen dersom en av spillerene der bak faller ut av kampen. Vi så det også i fjor, når Kjølø var ute med hjerteklapp og motstanderene scoret....

Når det er sagt så synes jeg det har vært mye å glede seg over i vinter. Morten synes jeg har vært KANON god i alle kampene både på backen og som midtstopper. Han kommer til å bli en svært god spiller for Stabæk i årene som kommer. Synes Tom Stenvoll har vært god i de kampene han har spillt på midtbanen, men lurer litt på om han vil få plass på laget når sesongen starter! Wowoha imponerte stort mot Lyn og Ohr har løpt mye, men kunne kanskje skapt mer....

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror gutta våre sliter litt med klimaet der nede. Jeg har selv vært i Spania, og husker godt at jeg var sterkt plaget av tørste, hodepine, svimmelhet og hukommelsessvikt. Kanskje spesielt om morgenene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt enig med deg ringo.

Men jeg har troa på Stabæk og at Gaute vet hva han driver med.

Det blir spennende å se hva som skjer i de 4 siste kampene før seriestart.

Jeg mener derimot at vi aldri har hatt et så ballsikkert forsvar som vi har nå. Problemet i fjor var midtbanen som ikke ga nok støtte til backene og da tenker jeg på flankene.

I år har vi Ohr og Sammy som har hurtighet og de kan dermed hjelpe mere til så vi slipper disse 2-1 stuasjonene i forsvar.

Det vi mangler er en mann som vet hvor målet står og lager de 10-15 målene vi trenger.

Dette kan også bli bra, nå har vi nå har to flanker som kan legge de perfekte inleggene på hodet til Sand og Finstad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Stabæk Jets - Dallas Burn Kl 18:00.
  • Opprett ny...