Hanse 3 846 Del Skrevet 22. Juni 2010 Del Skrevet 22. Juni 2010 Går vist også busser hver tredje time fra 8 om morgenen til 9 om kveld. Ingen anelse om hvor lang tid disse tar, men prisen er rundt 10 EUR så tipper det er lav standard. fine hoteller er vist ikke eksisterende og vet ikke helt hva man skal tolke ut av dette: not sure about presence of good hotels, the city is more likely to have soviet style facilities, the locals are friendly (like everywhere in Belarus:)) is Mogilev safe? well, it's safer than NY or LA, that's for sure))))) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 22. Juni 2010 Del Skrevet 22. Juni 2010 Går vist også busser hver tredje time fra 8 om morgenen til 9 om kveld. Ingen anelse om hvor lang tid disse tar, men prisen er rundt 10 EUR så tipper det er lav standard. fine hoteller er vist ikke eksisterende og vet ikke helt hva man skal tolke ut av dette: not sure about presence of good hotels, the city is more likely to have soviet style facilities, the locals are friendly (like everywhere in Belarus:)) is Mogilev safe? well, it's safer than NY or LA, that's for sure))))) Putin driver å skrur igjen gassledningen. Er nok allerede mørkt og kaldt den 22 juli. Men kanskje noen snille naboer fyrer opp Tsjernobyl igjen. Hvis ikke får vi nok håpe albanerne har den nødvendige flaks før det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 23. Juni 2010 Del Skrevet 23. Juni 2010 mogilev bilder Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 24. Juni 2010 Del Skrevet 24. Juni 2010 Dette er nå det 34 innleget i denne tråden, skrevet av 12 personer. Etter å ha lest igjennom alle er det bare IAMS og jeg som faktisk sier at vi skal dra, nå er det jo noen jeg er sikker på at ikke lar muligheten til en ny bane på banehoppern gå fra seg, men samtidig er det også en av de kampene, selv ivrige turdeltakere avstår fra, uansett om det blir Laqi eller Mogilev. jeg har problemer med å lese ut av de forskjellige innleggene hvor lenge de forskjellige ønsker å bli borte. mange av de som var i Valencia hadde 2dagers tur og angrer på at ikke turen var lenger. Fint om folk lar det komme frem om de har tenkt til å reise, uanset hvor det blir, og om de har tenkt å bruke kortest mulig tid fra de drar fra Norge og til de er tilbake eller å bruke noe lenger tid, slik som jeg har. Sexxes vil jo at vi skal reise noenlunde samlet, så jeg antar han skal være med, men hvor lenge har han tenkt til å bli borte?? Når det gjelder Hotel har jeg funnet 3 i Mogilev, tidliger Omtalte Hotell Mogilev som er tostjerners fra 300 kr per natt, og de 3 sterners Gubernski til 600kr og Hotel Lira som bare har 8 rom, og må være et av de minste hotellene som finnes med svømmebaseng til 500 Vi burde jo sånn sett leid hele Lira så kan vi ha fest i svømmebasenget, uten at andre gjester klager, og så er det jo litt kult å si at vi har leid hele hotellet. Uansett regner jeg med at overnattingen kommer til å være bedre en den jeg opplevde i Valencia. Selv lurer jeg litt på å fly Mandag morgen til Moskva, (SAS 1990,-)reise med tog/buss til Mogilev på onsdag eller torsdag, så besøke Minsk og ev Riga eller Vilnius på veg hjem. RBK kampen på Søndagen er jo blitt senkamp, så da kan man komme hjem enda senere og rekke kampen. Blir dete renn gutetur?? eller er det jenter som vill være med, men ike tør å skrive noe i tråden, av red-sell for å lage en koma-fail?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hege 0 Del Skrevet 24. Juni 2010 Del Skrevet 24. Juni 2010 Blir dete renn gutetur?? eller er det jenter som vill være med, men ike tør å skrive noe i tråden, av red-sell for å lage en koma-fail?? Jeg er vel en av jentene du sikter til tenker jeg, stortsett leser jeg og trives med det. Min store plan for ferien var å bli med på denne borteturen, men nå som ting er uskikkert i forhold til om vi havner i Hviterussland eller Albania, har jeg heller tenkt til å avvente situasjonen og se om vi kommer til et enklere sted neste runde, om det blir noen neste runde da... Pokkers visum styr og sånt...hadde jeg visst med sikkerhet at det var dit vi skal, hadde jeg blitt med, men kanskje jeg ombestemmer meg innen det er for sent... -Passet mitt er i allefall gyldig en god stund til, så slipper i allefall inn i Albania om det blir der gutta skal spille Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 25. Juni 2010 Del Skrevet 25. Juni 2010 Dette er nå det 34 innleget i denne tråden, skrevet av 12 personer. Etter å ha lest igjennom alle er det bare IAMS og jeg som faktisk sier at vi skal dra, nå er det jo noen jeg er sikker på at ikke lar muligheten til en ny bane på banehoppern gå fra seg, men samtidig er det også en av de kampene, selv ivrige turdeltakere avstår fra, uansett om det blir Laqi eller Mogilev. jeg har problemer med å lese ut av de forskjellige innleggene hvor lenge de forskjellige ønsker å bli borte. mange av de som var i Valencia hadde 2dagers tur og angrer på at ikke turen var lenger. Tror du jeg har skrevet så mye piss i denne tråden for morroskyld? Jeg skal på denne turen. Det samme skal knoll og tott Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 25. Juni 2010 Del Skrevet 25. Juni 2010 Skulle gjerne ha vært med, men så lenge jeg har måttet søke perm i både uke 30 og 31 for å være sikker på å få med meg borteturen runden etterpå, har jeg dessverre ikke flere fridager igjen å ta av ... Ufattelig kjipt om vi mot formodning ikke skulle gå videre merker jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 25. Juni 2010 Del Skrevet 25. Juni 2010 Dette er nå det 34 innleget i denne tråden, skrevet av 12 personer. Etter å ha lest igjennom alle er det bare IAMS og jeg som faktisk sier at vi skal dra, nå er det jo noen jeg er sikker på at ikke lar muligheten til en ny bane på banehoppern gå fra seg, men samtidig er det også en av de kampene, selv ivrige turdeltakere avstår fra, uansett om det blir Laqi eller Mogilev. jeg har problemer med å lese ut av de forskjellige innleggene hvor lenge de forskjellige ønsker å bli borte. mange av de som var i Valencia hadde 2dagers tur og angrer på at ikke turen var lenger. Tror du jeg har skrevet så mye piss i denne tråden for morroskyld? Jeg skal på denne turen. Det samme skal knoll og tott Gi beskjed når du har funnet en interessent reiserute er du snill. Jeg vil reise med knoll og tott. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 25. Juni 2010 Del Skrevet 25. Juni 2010 Dette er nå det 34 innleget i denne tråden, skrevet av 12 personer. Etter å ha lest igjennom alle er det bare IAMS og jeg som faktisk sier at vi skal dra, nå er det jo noen jeg er sikker på at ikke lar muligheten til en ny bane på banehoppern gå fra seg, men samtidig er det også en av de kampene, selv ivrige turdeltakere avstår fra, uansett om det blir Laqi eller Mogilev. jeg har problemer med å lese ut av de forskjellige innleggene hvor lenge de forskjellige ønsker å bli borte. mange av de som var i Valencia hadde 2dagers tur og angrer på at ikke turen var lenger. Fint om folk lar det komme frem om de har tenkt til å reise, uanset hvor det blir, og om de har tenkt å bruke kortest mulig tid fra de drar fra Norge og til de er tilbake eller å bruke noe lenger tid, slik som jeg har. Sexxes vil jo at vi skal reise noenlunde samlet, så jeg antar han skal være med, men hvor lenge har han tenkt til å bli borte?? Når det gjelder Hotel har jeg funnet 3 i Mogilev, tidliger Omtalte Hotell Mogilev som er tostjerners fra 300 kr per natt, og de 3 sterners Gubernski til 600kr og Hotel Lira som bare har 8 rom, og må være et av de minste hotellene som finnes med svømmebaseng til 500 Vi burde jo sånn sett leid hele Lira så kan vi ha fest i svømmebasenget, uten at andre gjester klager, og så er det jo litt kult å si at vi har leid hele hotellet. Uansett regner jeg med at overnattingen kommer til å være bedre en den jeg opplevde i Valencia. Selv lurer jeg litt på å fly Mandag morgen til Moskva, (SAS 1990,-)reise med tog/buss til Mogilev på onsdag eller torsdag, så besøke Minsk og ev Riga eller Vilnius på veg hjem. RBK kampen på Søndagen er jo blitt senkamp, så da kan man komme hjem enda senere og rekke kampen. Blir dete renn gutetur?? eller er det jenter som vill være med, men ike tør å skrive noe i tråden, av red-sell for å lage en koma-fail?? Planen er absolut å være med, men det kan bli noen skjær i sjøen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 8. Juli 2010 Del Skrevet 8. Juli 2010 Nå er det klart at turen går til Hviterussland. Noen som fortsatt vil dra, og evt. har et opplegg? Evt. noen som vet om det går å ordne tur via Stabæk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 8. Juli 2010 Del Skrevet 8. Juli 2010 sees i Belarus. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 8. Juli 2010 Del Skrevet 8. Juli 2010 Jeg vil gjerne! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 8. Juli 2010 Del Skrevet 8. Juli 2010 Jeg tror jeg dropper russland, det blir for dyrt, og drar opp prisen med ca 2500kr, det hele er jo ganske håpløst til Russland, man må ha betalt flybilett T/R og hotell og dette må ha skjedd via et reisebyrå, når jeg har tenkt til å booke alt over nettet og ta toget til Belarus, med en bilett jeg kjøper i Moskhva, men da kan jeg ikke få visum. Derfor ser det ut til å bli fly til Riga 19.07 ca kl 13 med Norwegian (rekker å sove litt etter bergensturen) regner med en overnatting i Riga og så tog ev buss den 20 til Minsk. Regner med at det blir retur fra Vilnius den 24 også med Norwegian, flybilettene kommer d på ca 2000T/R Har tenkt å ringe den Hviterussiske ambasade i Stockholm i morgen for å sjekke lit med dette med Visum og krav til Invitasjon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 8. Juli 2010 Del Skrevet 8. Juli 2010 lykke til, marius! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 8. Juli 2010 Del Skrevet 8. Juli 2010 Ingen som tenker på å reise til Minsk og tog derifra? Jeg tror det er min eneste mulighet til å skaffe visum... (På flyplassen i Minsk) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 8. Juli 2010 Del Skrevet 8. Juli 2010 Ingen som tenker på å reise til Minsk og tog derifra? Jeg tror det er min eneste mulighet til å skaffe visum... (På flyplassen i Minsk.) Marius, kan du legge ut info så fort du har snakket med ambasaden? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Jo vi skal reise til Minsk og tog/buss derfra. Vet sikkert i løpet av dagen eller senest mandag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Dersom man flyr rett til Minsk og har fikset hotell og slikt på forhånd så tror jeg man får turistvisum som fikses på flyplassen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Gleder meg til jeg igjen skal på date med Siempre Azul, Busk1 og Lasse M. Blir det paella og håndstjælt rødvin som i Valencia? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Hvert eneste år poengteres det hvor viktig det er at Stabæk kommer til Europa og året etter er det like få som stiller på årets første Europatur. På tide å stille opp på årets feteste turer. Vi er iallefall 3 stk som nå har booket tur og her kommer noen tips til reiseplan Enveis returbillett bestilt til 1063 kr/pers gjennom www.expedia.no (bestiller man på estonianair.com tilkommer bookinggebyr). Estonian Air avgang fra Minsk fredag 23. juli kl. 1510 via Tallinn, med landing Oslo kl. 1915. I skrivende stund er det kun to billetter igjen til denne prisen ifølge flyguru knoll, mens det er 8 billetter igjen til 1228 kr. Austrian Airlines har i skrivende stund enveisbilletter til 1573 kr til Minsk. Har ikke sjekket tur/retur priser med noen selskap... Vi satser på avreise tirsdag 20. juli på standby ansattbilletter, worst case blir det avgang onsdag. Håper å ordne visum på flyplassen gjennom visum support fra hotell i Minsk eller reisebyrå. Satser på å dra til Mogilev torsdag formiddag og tilbake til Minsk fredag morgen for å rekke flyet. Ikke bestilt eller sjekket nærmere med hotell enda. Håper å se flest mulig i Euråpa! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tackochlovvierSTB 0 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Søren ass! Hadde håpet på bortetur hvis det ble albanske laget og Durres som det har blitt rallet så mye om! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Gleder meg til jeg igjen skal på date med Siempre Azul, Busk1 og Lasse M. Blir det paella og håndstjælt rødvin som i Valencia? Ja det vil jeg da tro! Noen skylder meg forresten en middag +++ tror jeg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Hvert eneste år poengteres det hvor viktig det er at Stabæk kommer til Europa og året etter er det like få som stiller på årets første Europatur. På tide å stille opp på årets feteste turer. Vi er iallefall 3 stk som nå har booket tur og her kommer noen tips til reiseplan For all det, det er veldig bra at dere drar. Men det er altså ikke på grunn av den eksotiske turen for supporterne at jeg synes det er viktig at Stabæk kommer seg utenlands, men for å få utenlandsk motstand i annet enn treningskamper (1.). I tillegg er det et bevis på at vi gjør det bra her hjemme (sannsynligvis medalje i serien eller norgesmester - 2.) og så får vi bedre rangering ved å være med år etter år (3.) - bittelitt bedre ranking hadde ført til at vi hadde vært seedet også i tredje runde, og hadde kun behøvd litt flaks i play-off'en for å nå gruppespillet. Ekstra inntekter er en fjerde grunn, men da kreves det gjerne at vi kommer et knepp lenger enn vi gjorde i fjor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fox14 1 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Greetings to all Stabek supporters from Mogilev!!! We're really looking forward to the game and hope you'll come to our city to support your team. If you need any help or have any questions concerning coming to Mogilev and staying here - feel free to ask. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Ekstra inntekter er en fjerde grunn, men da kreves det gjerne at vi kommer et knepp lenger enn vi gjorde i fjor. Stabæk dro inn ganske mange millioner ekstra i billettinntekter på kampene mot Tirana, FCK og Valencia i fjor. Dersom vi skulle nå gruppespillet i EL, så har jeg hørt snakk om at man på mange måter sikrer klubbens økonomi i endel år fremover. Så her er det bare ¨å håpe på noen mirakler utover høsten.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 lykke til, marius! Ja her trengs det lykke til, For et Møkkaland, svaret til Fi.. på Ambasaden i Stockholm er at jeg skulle ha søkt før..... Jeg må altså få en invitasjon fra reisebyrået som det finnes en lenke til på Ambasadens ellendige hjemmeside, så kan jeg søke, og så tar det en uke og så kan jeg reise. Burde Den Europeisek supporter unionen fått dette Diktaturet med steinalder byråkrati ut av EL og CL?? Dette er jo i prinippet umulig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 9. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 9. Juli 2010 (endret) Dersom man flyr rett til Minsk og har fikset hotell og slikt på forhånd så tror jeg man får turistvisum som fikses på flyplassen Tror ja. Ser helst at man vet. Det ser dog ut som hotellet mot en del penger ordner invitasjonspairer mm som man trenger. Har ihvertfall fått skrevet ut en visumsøknad på korrekt måte. Veldig mye som skal fylles ut, men har man vært i USA er vel ikke dette så ille. Prøver med en overnatting i Minsk og en i Mogilev, så sant det ikke det er enklere å reise tilbake til Minsk etter kampen. Så gjenstår å finne (felles) transport Minsk-Mogilev. Er visstnok en helseforsikring man må ha spesielt for Hviterussland, men den lar seg også kjøpe på flyplassen. Endret 9. Juli 2010 av sexxes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 9. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 9. Juli 2010 (endret) Vil klubben i Mogilev kunne gi oss en slik invitasjon? Jeg har prøvd å ringe SF men der har de så stor pågang på sentralbordet, at de ikke kan svare, og jeg vet heller ikke hvem i SF som driver å ordner med det praktiske for denne turen, slik at jeg kunne ringt direkte til vedkommende. Dersom klubben kan gi oss en slik inbydelse, kan de ta den med til Fornebu neste uke, så har vi det vi trenger når vi kommer på flyplassen. Bortsett fra hviterussiske penger og muligens denne sykeforsikringen. men dette er kanskej opplysninger som klubben også hadde klart å hjelpe oss med, ER ellers enig med Frode, Tro kan vi gjøre i Moskeen, her må vi vite, og alle pairer må være i orden, ellers er det førse fly hjem, på egen regning. Endret 9. Juli 2010 av Busk1 Marius Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Fly t/r Minsk booket: Utreise - Tirsdag 20. juli 2010 AirBaltic Flight 152 Avgang: 07:55 Gardermoen (OSL) Ankomst: 10:25 Riga International Airport (RIX) AirBaltic Flight 7412 Avgang: 15:15 Riga International Airport (RIX) Ankomst: 16:20 Loshitsa (MSQ) Retur - Fredag 23. juli 2010 Estonian Air Flight 632 Avgang: 15:10 Loshitsa (MSQ) Ankomst: 17:00 Yulemiste (TLL) Estonian Air Flight 137 Avgang: 18:35 Yulemiste (TLL) Ankomst: 19:15 Gardermoen (OSL) Gjenstår med hotell i Minsk (2-3 netter) og Mogilev (0-1 netter) samt transport mellom byene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 9. Juli 2010 Del Skrevet 9. Juli 2010 Har bestillt samme reiserute som sexxes... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå