Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvert eneste år poengteres det hvor viktig det er at Stabæk kommer til Europa og året etter er det like få som stiller på årets første Europatur. På tide å stille opp på årets feteste turer. Vi er iallefall 3 stk som nå har booket tur og her kommer noen tips til reiseplan

Håper å se flest mulig i Euråpa!

det finnes sikkert mange som vil gjerne reise men kan ikke - av ulike årsaker.

turen er ikke noe av det enkleste slaget, man trenger visum, forsikringer, og mest av alt penger.

og fri fra jobben.

fint at dere reiser.

håper alt går bra.

å dra til (hvite-)russland er et eventyr.

prøv å få med en person som snakker russisk, det hjelper utrolig mye.

folk som ser ut som turister/ikke snakker russisk er lett bytte.

er det egentlig mulig at stabæk kontakter dnepr mogilev og spør om de kan bestille hotelrom til dere, og kanskje hjelpe til med transport til/fra stadion?

pass på hva dere spiser/drikker. det går fryktelig fort å bli syke.

(jeg vet det høres kjedelig ut men det kan ikke sies ofte nok)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvert eneste år poengteres det hvor viktig det er at Stabæk kommer til Europa og året etter er det like få som stiller på årets første Europatur. På tide å stille opp på årets feteste turer. Vi er iallefall 3 stk som nå har booket tur og her kommer noen tips til reiseplan

Håper å se flest mulig i Euråpa!

det finnes sikkert mange som vil gjerne reise men kan ikke - av ulike årsaker.

turen er ikke noe av det enkleste slaget, man trenger visum, forsikringer, og mest av alt penger.

og fri fra jobben.

fint at dere reiser.

håper alt går bra.

å dra til (hvite-)russland er et eventyr.

prøv å få med en person som snakker russisk, det hjelper utrolig mye.

folk som ser ut som turister/ikke snakker russisk er lett bytte.

er det egentlig mulig at stabæk kontakter dnepr mogilev og spør om de kan bestille hotelrom til dere, og kanskje hjelpe til med transport til/fra stadion?

pass på hva dere spiser/drikker. det går fryktelig fort å bli syke.

(jeg vet det høres kjedelig ut men det kan ikke sies ofte nok)

Masakjerring! :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjer det mye mystisk her. Siempre Azul har fått melding om at turen er kanselert fordi det ikke er billettsamarbeide mellom flyselskapene. Selv har jeg ikke fått noen melding, men da jeg gikk inn for å sjekke reiseruten min sto det også der at den var kanselert. Derimot ingen forklaring. Skal ringe når det er telefonåpningstid. Grrr....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tur eller retur?

Jepp. Da er ting OK igjen, men ingen takk til Travellink. Man kunne ikke booke tur med Air Baltic og retur med Estonian, men enveis med begge hadde gått. Så fint at det kommer opp som alternativ da.

Dermed gikk jeg inn på de respektive flyselskaps sider, og booket enveis med begge. Dette var ikke dyrere enn via Travellink (tror faktisk det kan ha vært noen kroner billigere). Dermed har vi fortsatt samme reiserute. Nå gjenstår hotell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være enkelt!!! Har bestilt VISA support, og fått beskjed om at det vil bli tilsendt på faxnummeret jeg har oppgitt. Jeg har da for f... ingen faks. Hvem pokker har faks nå om dagen? Da burde jeg fått en melding om at faxnummer måtte fylles ut. Venter til i morgen for å se hva som skjer, om jeg får tilsendt på mail, som de faktisk har, om jeg får beskjed om at de ikke kan sende fordi de mangler faxnummer, eller om jeg ikke hører noe å må kontakte dem selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner faen ikke det skriv det du lurer på tråden og må bare få ut det spørsmålet................................. har noen som helst noe som helst aning om hvordan jeg kan få sett denne kampen i nord italia??? tidenes longshot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner faen ikke det skriv det du lurer på tråden og må bare få ut det spørsmålet................................. har noen som helst noe som helst aning om hvordan jeg kan få sett denne kampen i nord italia??? tidenes longshot.

Tviler litt på at du får sett den på puber... www.atdhe.net ? Det funket bra under VM i Nord Italia :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som det ordner seg med VISA Supporten. Fikk en melding fra dem om et par ting jeg måtte rette opp. Hadde prestert å skrive feil utløpsdato på passet (2001 istedenfor 2011), samt hjemmeadresse. Det ble ikke bedt om noe faxnummer, så da antar jeg de greier å sende på mail, eller post. Det siste kan jo være litt skummelt med kun åtte dager til avreise. Får ta en titt på hotell i Mogilev også nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ordner dere invitasjon fra Hviterussisk part?

http://www.select-a-room.com/hotels/belarus

Ved hotellbooking på denne siden har du muligheten til å ordne invitasjon. Koster 28€, men det er pr. bestilling, ikke pr. person (dvs vi var to, dermed blir det 14€). Husk at alt av passinformasjon må oppgis i et skjema.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som om ikke alt dette var nok, ble passet mitt bøffa i Alicante da de spilte kvartfinalen og får kanskje nytt pass på fredag... Så her blir det kamp mot klokken!

Punkt én: Noen som vet noe mer om det lar seg gjøre å få visum på flyplassen? Noen som har fått noe bekreftet? Ambassaden i Stockholm skriver på nettsiden at de kan gjøre ting unna på 48 timer mot "special price" - men da må jeg vel i tilfelle hastefly bort mandag og håpe å komme meg av gårde på onsdag.

Har for øvrig fått tips om at de to eneste gode hotellene (men også dyre, visstnok) i Minsk er Hotel Crown Plaza og Europa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dere skulle trenge noen gloser til turen står jeg gjerne til disposisjon.

En klassiker om dere er på byen er:

Ja tebja lublju, ma ja slatka ja.(Sjarmerer garantert damene!)

Ellers kan jeg stort sett bare banneord på russisk, men det kan jo være greit det også. Her følger et lite knippe:

Bliadt(uttales nærmest bleet)

Jobba ne orod

Zuka

Pedik

Modak

Tebja panos?

Endret av Anders C
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som om ikke alt dette var nok, ble passet mitt bøffa i Alicante da de spilte kvartfinalen og får kanskje nytt pass på fredag... Så her blir det kamp mot klokken!

Punkt én: Noen som vet noe mer om det lar seg gjøre å få visum på flyplassen? Noen som har fått noe bekreftet? Ambassaden i Stockholm skriver på nettsiden at de kan gjøre ting unna på 48 timer mot "special price" - men da må jeg vel i tilfelle hastefly bort mandag og håpe å komme meg av gårde på onsdag.

Har for øvrig fått tips om at de to eneste gode hotellene (men også dyre, visstnok) i Minsk er Hotel Crown Plaza og Europa.

Har ikke hørt noe mer om VISA support i dag. Hører jeg ikke noe i morgen prøver jeg å ta kontakt igjen. Angående de to nevnte hotell er vel prisen noe rundt 2000 kr pr. natt i dobbeltrom. Har satstet på et litt billigere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hørt noe mer om VISA support i dag. Hører jeg ikke noe i morgen prøver jeg å ta kontakt igjen. Angående de to nevnte hotell er vel prisen noe rundt 2000 kr pr. natt i dobbeltrom. Har satstet på et litt billigere.

Det er jeg ytterst takknemlig for, Sexxes! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fem siders VISA Support Letter mottatt. Eneste er at det står 22, og ikke 23 (kun for perioden vi er i Minsk). Har bedt dem rette dette om nødvendig (skulle skje kostnadsfrist), og skal nå booke hotellrom i Mogilev.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva må man gjøre for å få invitasjon for et døgn til. Jo, booke rom for en ekstra natt, som man ikke vil bruke. Vel, takk og lov for at jeg ikke booket et 2000 kroners rom i Minsk. Skal leve med de ekstra hundrelappene. Blir en samlet sum for fly og hotell på rundt 4500 kr, så kommer visum i tillegg (og det er vel ikke billig). Konkluderer med at Hviterussland ikke har begynt å satse på turisme ennå.

Har booket hotell i Mogilev, men det er ikke bekreftet ennå. Vel, har jo et hotellrom i Minsk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Da ser det ut som jeg slipper å ha hotellrom i Minsk en ekstra natt siden jeg har booket i Mogilev med samme selskap. Skulle få svar i løpet av morgendagen. Føler meg i det minste sikker på at jeg (og Siempre Azul) kommer til Hviterussland. Hvordan er det med alle dere andre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GSK og undertegnede reiser sannsynligvis onsdag morgen. Passene er levert SF som kjører til Stockholm for å fikse visum. Var visst ikke bare bare å søke, man må oppgi om man er gift, hvor mye penger man har, om man har kredittkort etc. Blir spennende uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del er Knoll på saken. Da pleier det å være full kontroll

Vet ikke hvor mye full kontroll det er her, men Carolyn i Select-A-Room ser ut til å ha det meste under full kontroll i motsetning til den svenske hurpa i Travellink.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vits å lyve. Tror dette er mer reelt:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette minner litt om Liberia i gamle dager.  Der hadde de så mange regler som skulle oppfylles i forhold til visum, papir, helsekort osv at det var nesten umulig å klare å få alt riktig.  Dermed måtte du fram med en dollarseddel eller to på flyplassen så var alt i orden.  Problemene startet først når man virkelig hadde klart å få alt i orden...

For orden skyld: Liberia har fått orden på mesteparten av sine problemer, og er et lysende eksempel på at kvinnelige ledere (President Ellen) kan gjøre en strålende jobb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GSK og undertegnede reiser sannsynligvis onsdag morgen. Passene er levert SF som kjører til Stockholm for å fikse visum. Var visst ikke bare bare å søke, man må oppgi om man er gift, hvor mye penger man har, om man har kredittkort etc. Blir spennende uansett.

Og apropos det. Stabæk har leid det lille flyet, hvor de totalt kan ta med 150 kg baggasje. Mao må andre ta ansvar for å ta med et par flagg og kanskje et banner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Turtråd - Dnepr Mogilev
  • Opprett ny...