Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) Jan Banan Tømmernes (Legg merke til at Ivar Hoff lover å reise til Bergen neste helg!) 15 minutter etter slutt Endret 11. Juli 2010 av Jan Fredrik 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) En positiv ting med en ny trener er at han kanskje kan lære dette laget litt elementær teori innen defensiv struktur!?? Det er rett og slett flaut å se Stabæk de siste 20 i dag. Vi leder 2-0. Det er ingen grunner til å blottlegge seg slik vi gjør. Jeg kan virkelig ikke skjønne at vi som lag ikke skal makte å klare å forsvare oss mot dette nokså offensivt tamme Viking-laget. Det er jo trist å se at Henning er den eneste som løper i de siste 20 minuttene. Har vi rett og slett for liten løpskraft i laget? Du kan si mange flotte ord om Hoff, Mix, Skjelvik og Diogo, men noen løpsmaskiner er de ikke. Diogo gjør noen få lengre defensive løp, men han står også mye stille. Med Pontus tilbake får vi heldigvis litt mer løpskraft i laget. Ved siden av manglende defensiv struktur taper også backfireren det meste av dueller. KFO er som en liten gutt i forhold til Gromstad hva gjelder hodestyrke. Faktisk synes jeg også Vegar fortjener litt pepper i dag. Han gjør faktisk en usedvanlig svak kamp. Slipper til lette innlegg fra sin høyreback-posisjon i tide og utide, er litt i overkant redd for å selge seg i alle situasjoner (les: blir for passiv en-mot-en), og opphever offsiden ved 2-1-målet. Gjør også en stor blunder ved å forsøke å drible to mann nærme egen 16-meter som fort kunne ført til enda en baklengs. Huff. Blant det positive er det at Veigar er i kalasform, og det er også moro å se Banan score. Vi kjører over Viking de første 25 minuttene av 2. omgang, men effektiviteten er for dårlig. Endret 11. Juli 2010 av drazyc Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) Soleklar offside på Vikings første mål såvidt jeg kunne se fra Aftenposten. Uten at det har noe å si. Gutta trenger å se hva det vil si å slippe inn 3 mål i en kamp sånn uten videre. Dette var bare bullshit. 2-1... Hedenstad på vgtv ja.. Sånn er det. Creds til de som stod igjen med oss og sang. Vi skal være de siste ut av eget hus. Endret 11. Juli 2010 av Posse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Det virket nesten som spillerene trodde de ledet 5-0 og ikke brydde seg om viking fikk et par trøstemål. Slippe inn 2-1 målet, greit, men da må spillerne nullstille seg og ikke tenke at det blir walkover. Men creds til $$ folka som ble igjen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) Del Skrevet 11. Juli 2010 (endret) Faen så dårlig. Faen. Men lærer vi? Nei. Endret 11. Juli 2010 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaatona 30 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Jon Knudsen har funnet gårsdagens ord: "Jævlig" http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/jon-knudsen-dette-var-helt-helt-jaevlig-3247247.html Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 I fjor var Stabæk stort sett overlegne siste 15-20 min på hjemmebane. Nå er det omvendt. Har noen slurvet i treningsarbeidet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Dette har først og fremst med coaching å gjøre. Ferdigheter og fysikk er på plass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Hvis jeg ikke visste bedre ville jeg trodd du har en sær antipati i forhold til Stabæks udiskutabelt beste trener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Først og fremst har det vel med skader på enkelte nøkkelspillere å gjøre, ikke minst en god leder og ballspiller som Farnerud, i tillegg til at forsvaret er betydelig svekket sammenlignet med i fjor og tidligere år. Enkelte bytter og taktiske valg kan det selvsagt stilles spørsmålstegn ved, men på en annen side er en trener relativt avhengig av å ha kvalitetsspillere på benken for å kunne gjøre gode bytter. Hvis spillere ikke holder i 90 minutter, er ikke fysikken på plass. Og med skader på en rekke spillere fra førsteelleveren, er det ikke helt utenkelig at det er litt manglende ferdigheter blant spillere som er nummer 13, 14 og 15 i rekken når det har vært sparsomt med gode forsterkninger før årets sesong og de som forsvant var vesentlig mye bedre enn dem som ble kjøpt inn. Synes det blir litt tullete å lure seg selv til å tro at det bare handler om JJs mangelfulle coaching-evner. Hadde vært en idé å se litt på omstendighetene også. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Dette har først og fremst med coaching å gjøre. Ferdigheter og fysikk er på plass. Helt enig. Vi har nok ikke dårligere kondis enn tidligere. Det er coachingen som ikke holder mål Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Hadde Jönsson skrevet under på en ny kontrakt med Stabæk, tror jeg ingen hadde nevnt coachingen i det hele tatt.... Barnehagenivå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Det er coachingen som ikke holder mål Coaching fra sidelinjen eller fra Nannskog på topp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Hadde Jönsson skrevet under på en ny kontrakt med Stabæk, tror jeg ingen hadde nevnt coachingen i det hele tatt.... Barnehagenivå. Barnehagenivå? Coachingen til Janne har vel vært vært diskutert i en del år allerede... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenrikM 302 Del Skrevet 11. Juli 2010 Del Skrevet 11. Juli 2010 Jönsson er en vanvittig god trener, men han har en del mangler på coaching under kamp. Det har han hatt fra dag en i Stabæk. Har ingenting med om han blir i Stabæk, går til RæBK eller en annen klubb ute i Europa (håpe håpe..) å gjøre.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Hadde Jönsson skrevet under på en ny kontrakt med Stabæk, tror jeg ingen hadde nevnt coachingen i det hele tatt.... Barnehagenivå. Tøys, Dette har vi diskutert leeenge og det har ingenting med en overgang til RBK å gjøre. Jeg er også skeptisk til den defensive organiseringen og jeg lurer på hvorfor vi ofte ikke ser ut til å ikke har rett tenningsnivå i starten av kamper. JJ er en veldig, veldig god trener. Men han har sine svakheter han også, og jeg er slett ikke overbevist om at han vil lykkes i RBK... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marius 500 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Dette har først og fremst med coaching å gjøre. Ferdigheter og fysikk er på plass. Helt enig. Vi har nok ikke dårligere kondis enn tidligere. Det er coachingen som ikke holder mål Husk at klubben har kuttet betydelige summer i budsjettet ved å bytte fysisk trener og bruke mindre ressurser på skadeforebygging. Er nok neppe kun JJ sin feil ... Noen som har lagt merke til hvor stor andel av årets skader som har vært like? Det gjelder både på a-lag og juniornivå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Hadde Jönsson skrevet under på en ny kontrakt med Stabæk, tror jeg ingen hadde nevnt coachingen i det hele tatt.... Barnehagenivå. Tøys, Dette har vi diskutert leeenge og det har ingenting med en overgang til RBK å gjøre. Jeg er også skeptisk til den defensive organiseringen og jeg lurer på hvorfor vi ofte ikke ser ut til å ikke har rett tenningsnivå i starten av kamper. JJ er en veldig, veldig god trener. Men han har sine svakheter han også, og jeg er slett ikke overbevist om at han vil lykkes i RBK... @ringo Jeg vet vi har diskutert Jønssons taktiske evner, men kan ikke huske at alt han sier og gjør kommer under kritikk, slik det gjør nå. Og det har alt med en overgang til RBK å gjøre. Tidligere sesonger har vi vært knallsterke defensivt, og at vi feiler på det nå kan ikke være utelukkende JJs feil. Så å si at fysikk og ferdigheter er på plass, og det eneste som er feil er coachingen, blir barnehagenivå. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 537 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Vil si det helt klart har mye med coaching å gjøre når han ikke klarer å holde gutta igang siste tju min. De må jo krige mer og ikke slippe til upressede innlegg gang på gang. Synd for nå ser resten av sesongen rimelig middelmådig ut..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fullemann 611 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Lurer litt på hvorfor Palmason kommer innpå på 2-1. Ser ikke hvilke kvaliteter han bidrar med. Ville det ikke vært bedre å sette innpå f.eks. Stenvoll. Det må da være bedre å lage noe frispark høyere opp i banen. Ta noen gule kort og krige litt. En treg midtbanespiller uten innsats skjønner jeg ikke hva gjør utpå der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Jeg forstår heller ikke hvorfor man setter inn en sentral midbtbane spiller uten evne til å krige. Det førte bare til at laget falt mer og mer sammen og lot seg slippe så langt bakover at sjansene Viking fikk ikke var til å unngå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Tidligere sesonger har vi vært knallsterke defensivt, og at vi feiler på det nå kan ikke være utelukkende JJs feil. Så å si at fysikk og ferdigheter er på plass, og det eneste som er feil er coachingen, blir barnehagenivå. Hepp, Vi svikter mentalt mot Viking. Det har mye med coaching å gjøre, men er selvsagt ikke alene årsaken til kolapsen. Svakhetene i den defensive strukturen er ikke nytt. Det har vi slitt med i flere sesonger. Men det har ikke vært så tydelig takket være spillere som Annan, Kjølø, Segerstrøm og Keller... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Lurer litt på hvorfor Palmason kommer innpå på 2-1. Ser ikke hvilke kvaliteter han bidrar med. Ville det ikke vært bedre å sette innpå f.eks. Stenvoll. Det må da være bedre å lage noe frispark høyere opp i banen. Ta noen gule kort og krige litt. En treg midtbanespiller uten innsats skjønner jeg ikke hva gjør utpå der. Jeg har ikke lyst til å slakte egne spillere, men det skal sies at Palmason alt i alt har vært en svak signering. Han er også blant de få spillerne som har blitt svakere og svakere i Stabæk-trøyen. Er helt enig i at han knapt bidrar med noe der ute etter at han kommer inn. Og det er virkelig trist å se. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 12. Juli 2010 Del Skrevet 12. Juli 2010 Istedet for å gjenta alt det negative som har surret i hodet mitt etter kampen, og som mange andre har skrevet opp og ned om allerede, prøver jeg å hente fram det positive fra forrige ukes to kamper: Laget: Vi lager mye mål. Ser vi bort fra det sist kvarteret eller så i hver kamp, har vi 6-1 på to hjemmekamper. Det er mer enn bra nok. Vi har begynt å score først i kampene våre (jfr sesongstarten i år). Tømmernes og Veigar har definitivt funnet tonen. Tømmernes er i stand både til å score og ellers opptre med selvtillit mot kvalifisert motstand. Vi har mange gode forsterkninger på vei, jfr. skadelista. Personlig: Man blir i markant mindre dårlig humør av å stå igjen (15-20 min?) etter at kampen er ferdig. Det er slettes ikke så gæærnt å helle i seg på onkel Blaa etter et tap heller (må jo bidra til å holde sjappa flytende). Alle kamper jeg skal se framover, er vuvuzelafri sone. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 13. Juli 2010 Del Skrevet 13. Juli 2010 Istedet for å gjenta alt det negative som har surret i hodet mitt etter kampen, og som mange andre har skrevet opp og ned om allerede, prøver jeg å hente fram det positive fra forrige ukes to kamper: Laget: Vi lager mye mål. Ser vi bort fra det sist kvarteret eller så i hver kamp, har vi 6-1 på to hjemmekamper. Det er mer enn bra nok. Vi har begynt å score først i kampene våre (jfr sesongstarten i år). Tømmernes og Veigar har definitivt funnet tonen. Tømmernes er i stand både til å score og ellers opptre med selvtillit mot kvalifisert motstand. Vi har mange gode forsterkninger på vei, jfr. skadelista. Personlig: Man blir i markant mindre dårlig humør av å stå igjen (15-20 min?) etter at kampen er ferdig. Det er slettes ikke så gæærnt å helle i seg på onkel Blaa etter et tap heller (må jo bidra til å holde sjappa flytende). Alle kamper jeg skal se framover, er vuvuzelafri sone. Godt sagt. Jeg hadde 3 gode opplevelser 1. Jan Banan 2. Stå igjen å synge til vi ble kastet ut 3. Blaa party på Onkel Blaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hosleblaa2 87 Del Skrevet 13. Juli 2010 Del Skrevet 13. Juli 2010 Istedet for å gjenta alt det negative som har surret i hodet mitt etter kampen, og som mange andre har skrevet opp og ned om allerede, prøver jeg å hente fram det positive fra forrige ukes to kamper: Laget: Vi lager mye mål. Ser vi bort fra det sist kvarteret eller så i hver kamp, har vi 6-1 på to hjemmekamper. Det er mer enn bra nok. Vi har begynt å score først i kampene våre (jfr sesongstarten i år). Tømmernes og Veigar har definitivt funnet tonen. Tømmernes er i stand både til å score og ellers opptre med selvtillit mot kvalifisert motstand. Vi har mange gode forsterkninger på vei, jfr. skadelista. Personlig: Man blir i markant mindre dårlig humør av å stå igjen (15-20 min?) etter at kampen er ferdig. Det er slettes ikke så gæærnt å helle i seg på onkel Blaa etter et tap heller (må jo bidra til å holde sjappa flytende). Alle kamper jeg skal se framover, er vuvuzelafri sone. Godt sagt. Jeg hadde 3 gode opplevelser 1. Jan Banan 2. Stå igjen å synge til vi ble kastet ut 3. Blaa party på Onkel Blaa av de første 71 minutter er det svært mye positivt. Så Ålesund Molde på tv fra utlandet før Stabæk- Viking. Stabæk har et mye bedre strukturert samspill enn både Ålesund og Molde. Pasningene går veldig bra, synes Diogo og Hoff gjør en bra jobb på midten så klapper det sammen. Palmi "jabber" for mye, men hele laget ble helt passivisert etter 2-1. Noterte også store sjansjer selv på 2-2 og 2-3. Summa zummarum se de positive elementer, men konsentrason helt inn og mye mer agressivitet i første forsvarer de siste 20 minutter ( som lett blir etterpå klokskap), en van Bommel de siste 20 hadde gjort det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 13. Juli 2010 Del Skrevet 13. Juli 2010 Et par lyspunkter fra Hovis: 1) Support synger for de blaa FØR dommeren blåser av! Stilig - sånn skal riktige supportere opptre!!! Og ikke som de tre foran meg som gikk da Viking scoret sitt 3! 2) Takk Petra for at jeg får byttet plass på sesongkortet. Gleder meg vilt til både Dnepr og RævBK-kampene UTEN de to Muppetshow-figurenes sutring og klaging Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå