Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Nå er jeg virkelig sugen på en Blaa triumf... Det tror jeg gutta kan ha godt av også! Selv om trenere og ledere til det kjedsommelige har måttet bedyre ovenfor pressen at de ikke lar seg stresse av de dårlige resultatene i treningskampene, så er det ikke bra for selvtillitten å gå fra tap til tap.

Trenerene sier at når sesongen kommer DA skal vi være bra. Hvis tapene da, mot formodning, fortsetter, kan det påvirke psyken til gutta! Tanker som: "kanskje vi ikke er bedre..." kan fort snike seg inn og påvirke prestasjonene. Vi får derfor håpe og tro at de siste 4 kampene vil gi oss og spillerene en god følese inn mot seriestart! Jeg tror derfor at en kamp mot Hønefoss er klart bedre på nåværende tidspunkt enn en kamp mot Eliteseriekollega og kanskje medaljekandidat Odd...

Så litt om dagens motstander...

Hønefoss hang som kjent lenge med i toppen av 1.div i fjor, men har kvittet seg med både trener og sine mest profilerte spillere...

Treningskampene i vår har gitt litt ulike resultater, man har slått Skeid 4-1, spillt uavgjort mot Moss og tapt 3-0 for Pors og 3-2 mot nyopprykkede KIL.

Ellers er det sannsynlig gjensyn med en tidligere stabæk spiller; Lennart Steffensen. Ellers så er det verdt å se opp for den målfarlige midtbanespilleren Thomas Øverby og tidliger VIF spiller Knut Hovel Heiaas.

@ringo

Som håper på årets første seier, og kjeder seg på jobb....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så bare første omgang, men kan jo spytte inn noen vurderinger.

Vi fører vel for så vidt hele omgangen, Hønefoss scorer på skudd som forandrer retting i Mike (tror jeg) mål nummer 2 så jeg ikke, men fikk med meg såpass mye i situasjonen før scoringen at hvis vi hadde klarert skikkelig hadde det ikke skjedd. I mine øyne 2 lette scoringer på Hønefoss sine eneste sjanser.

Fremover spiller vi oss relativt lett frem til mange muligheter. Stian mangler litt fin innstilling på pasningsfoten. Hvis han justerer litt kommer han til å bli årets asist konge i Tippeligaen. Tom jobber bra på andre siden, men samspillet med Holter funker ikke best. Tommy jobber hardt og takler enda hardere. Gir somregel ballen til Mads som man ser at har potensial til å tre pasninger igjennom forsvaret alla Svind-Leren. Viser god teknikk og lovende takter, men blir litt usynlig utover i omgangen.

Sammy føler jeg at trives dårlig som spiss med ryggen til målet, men har en god del forløsende flikker som både Tom og Stian burde gjøre mer ut av. Han har god teknikk og fart, men er ikke riktig spiller i posisjonen han hadde i dag. Hans ferdigheter burde brukes på kant der han kan dra av en forsvarer og sette stor fart forover.

Sand scorer to, men jeg ser kun det første, lekert samspill mellom Tom, Sammy og Sand som klinker ballen i mål.

Sammy viser at han utvikler seg i Stabæk drakta og har allerede begynt å sentre inne 16 meter istedenfor å dytte ballen i åpent mål.

Forsvaret var fryktelig langt borte (sto på andre enden) men det virker som om det mangler litt samspill i midten.

Vanskelig å uttale seg i forhold til 1 omgang mot et første divisjonslag, men med en spiss som scorer på de sjanser han får tar vi gull. Håper Veigar scorer på de sjansene han får !!!

Banenes tøffeste, Sammy som bannet på svensk og spilte i shorts

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg at Sammy ikke trivdes som midtspiss og at vi slipper inn lette mål. Det virka som om spillerne ikke yter 100%.

Stabæk gutta fungerte mye bedre etter at Finstad kom inn og Sammy gikk ut på vingen. Da fikk vi se teknikk og fart.

Mål 2 og 3 må Morten ta på sin kappe, han er litt for urutinert enda, men det skal legges til at han jobber som en helt.

Er skuffa over at Tom får spille 90 min, alt for dårlig tempo og 0 teknikk.

Det er ingen krise enda, vi skaper da flust med sjanser og jeg regner med at gutta setter dem når motivasjonen er på topp når serien starter

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Dette blir langt....

Kan hende det er på tide å stikke fingern i jorda og si at Stabæk en måned før sesongstart er lang unna Eliteserieformen... og hvis det ikke blir SKIKKELIG skjerpings inn mot sesongstart kan det bli en trist sesong for oss Blaa.

Tror bestemt ikke det er ferdighetene som mangler, men instillingen er ikke tilfredsstillende. Utover 2. omgang i fredagens kamp så styrte Stabæk det meste av spillet og jeg var sikker på at vi skulle ta dette hjem på stillingen 2-2, det tror jeg spillerene var også... og fokus var ikke 100%. Da blir de unøyaktigheter i sistepassningen og i avslutningene og lite mål. Når Hønefoss går opp til 2-3 synes jeg lufta gikk ut av laget....

Ellers:

Hønefoss hadde en bra forsvarsfirer og som annonsert av undertegnede var Thomas Øverby livsfarlig. 2 greie mål, kanskje litt tur på det første, men man lar ikke en såpass god skytter få fyre av upresset fra 25 meter! Ellers så har nok Hønefoss en brukbar førstelver og dersom de unngår skader og karantener vil kunne bite brukbart fra seg i 1. div i år. De er i rute vil jeg påstå!

Stabæk derimot har endel ting å ta tak i... Mest det mentale vil jeg tro, men likefullt her følger mine betraktninger en måned før seriestart.....

Manglende pondus på midtbanen.

Sikker på at midtbanespillerene våre er godt nok trent, men de klassifiserer alle i lett fluevekt. (totalvekt på sentral midtbane i startelveren på fredag er 143kg....) Jeg synes vi har sett det i hele vår. Vi blir skubbet alfor enkelt bort i duellene på midten. Det er helt klart at vi savner ballvinneren Martin Andresen. Ikke bare var han god på å ta fra motstanderen ballen, det var også nært sagt umulig å ta ballen fra ham igjen. Dog i de kampene der Tom og Tommy har spillt sammen så har det fungert ganske bra defensivt på midtbanen, problemet er at ingen av disse har kreativiteten eller passningskvaliteten til å bekle "martinrollen". Jørgensen viste glimt av hva han har, men det er nok en god bit frem til formen der i gården.

Blemmer og ukonsentrasjon i forsvaret.

Ualminnelig mange tabber i bakre firer i treningskampene i vår. Det startet mot VIF der forsvaret ikke våknet før det sto 2-0, og har fortsatt førsesongen ut. Det dreier seg om samhandlingsfeil enten på tvers av leddet, eller i oppspillet til midtbanen. (se punkt over). Mer eller mindre samme 4er som i fjor, det her bør det være mulig å fikse opp i Gaute!

Rytmen i angrepet.

Det var en av tingene jeg synes var positivt med kampen på fredag. Rytmen i angrepet var mye beder og Peter, som jeg synes har vært en av de svakeste sålangt, viste at serieformen er i anmars. Stabæks klart beste spiller og sannsynlig toppscorer??? Wowoha er kantspiller, ikke mer å si om det! Synes ellers at Ohr, nært sagt som vanlig; hadde EN bra omgang!

Totalt...

Egentlig så har vi ferdihetene! Martin er savnet, men det kan vi ikke gjøre noe med. Dessuten tror jeg Jørgensen kommer til å bli god! Innstillingen til gutta må det jobbes med. Synes det var altfor slapt på fredagen, særlig etter at hønefoss gikk opp til 3-2. Da hadde jeg forventet full tenning, men det fikk jeg jo ikke... Innsats kommer ikke av seg selv til sesongdebuten heller... Her må det en vekker til! Kanskej en profesjonell coach ala Willy Reilo???

Nå skal jeg ikke bli for negativ, men jeg må si jeg var forferdelig skuffa på fredagen. Jeg hadde forventet å se bedre spill og mer innsats mot en svært så overkommelig motstander en måned før seriestart.

På plussiden Peter Sand, jobber og kjemper og scorer 2 mål. Finstad var god når han kom inn. Wowoha er god på flanken. Ellers er jeg ikke enig med Morten, jeg synes Tom Stenvoll var god. Samspillet med Holter fungerte ikke maks, men det får Holter ta på sin kappe. Jeg mener Tom Stenvoll har hatt en god forsesong og han fortjener en plass i startelveren!

@ringo

Som er skikkelig DRITTLEI alle tapene!

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg sett 4 kamper i år og det samme skjer i hver eneste kamp.

Urutinerte spillere gjør feil i avgjørende situasjoner som resulterer i baklengsmål.Mot Hønefoss skjer det igjen, Morten gjør to unødvendige feil som resulterer i 2 baklengs.

Men ser man kampen under ett ser man at Gaute prøvde ut en ny formasjon mot Hønefoss.

Sammy fungerte dårlig som midtspiss og Tom hadde vel knapt et innlegg på kanten.

Når Gaute legger om med Finstad i midten og Sammy på kanten ble det fart og innlegg fra den siden også.

Derfor mener jeg at Sammy er et mye bedre alternativ til Tom på Kanten.

Med Muri tilbake får vi I.A og Holter på kantene og det blir ro i forsvaret igjen.

Med andre ord jeg er ikke redd for seriestart, gutta vil være 100% motiverte og vi går en bra sesong i møte :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Kommer Årest Første Seier...
  • Opprett ny...