Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi husker vel den katastrofale kampen i Kristiansand. En dårlig bane, dårlig spill, frustrasjon på tribunen, ikke syltetøy til vaflene, en kampleder som har hatt bedre (men forhåpentligvis ikke dårligere) dager, og et stygtspillende hjemmelag. Dette skal revansjeres nå, selv om man nok må ta med både vafler og syltetøy selv, og sammen med gutta skal det bli seks på søndag.

Regner med at vi vil møte et Donnlag som vil forsvare seg med nebb og klør. Laget leder vel kortstatistikken suverent, og kan vel ikke være langt unna å ha samlet flere kort enn de andre lagene tilsammen (litt overdrevent muligens, men).

Ellers er det et internasjonalt lag, og i startoppstillingen sist var seks fra andre land enn Norge. Derfor kanskje ikke så rart at jeg bare har funnet hjemmesiden på engelsk!

Selv om Donn nok vil satse defensivt skal vi se opp for den portugiske nyervelvsen Edite Fernandes. Scoret tre mot Fløya, og bemerket seg også i god Donn-ånd med å få et gult kort.

For vår egen del er det bare å håpe at våre landslagsspillere kommer helskinnet hjem. Fordelen er jo at flestparten av startelleveren faktisk er i startelleveren til Norge. Katrine er forhåpentligvis også klar, og i såfall vil det kunne bli årets første kamp hvor vi vil ha minst en soleklar spiller i startelleveren på benken, og det ikke pga skade.

Forøvrig er dette en utvekslingskamp, og dommeren er således fra et annet nordisk land. Hvem det er står ikke oppført. På linjene har vi to blad Magnus, som vel begge er godt kjent for oss. Flere kommentarer unødvendig.

Ellers denne runden håper man det blir en tøff kamp i nord for Røa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vi heldige kommer noen aviser også.

Denne gikk ut til 41 stk innen media i dag

På vegne av Stabæk Support ønsker jeg å invitere deg til neste hjemmekamp for Stabæk Fotball Kvinner (SFK).

Kampen går søndag 29/8-2010 kl 15:00 på Nadderud Stadion SFK vs Donn.

Akkreditering: http://www.stabak.no/billetter/article284.ece

Dette er i utgangspunktet ingen toppkamp, men en mulighet til å se/skrive fra en kamp hvor sannsynligvis et av Europas beste lag spiller.

Et av Europas beste lag? ja faktisk.

Interne møter i år mot Røa som kom til kvartfinalen i CL er:

Treningskamp 18/2-2010 SFK vs Røa 7-2

Seriekamp 8/5-2010 SFK vs Røa 7-0

Vinner SFK Toppserien i år kan det bli spennende å se hvordan laget (som er forsterket siden kampene mot Røa) kan komme. Røa er nr. 10 på UEFAs klubb ranking.

SFK hadde 6 spillere med på Eli Landsem sitt landslag nå i helgen. På de 3 målene vi scoret (det siste var selvmål) hadde SFK spillere 2 mål og 2 assist.

Stabæks Lisa Marie Woods ble av UEFA kåret til banens beste spiller.

Donn derimot var ikke overrepresentert i Landsem sin tropp, men kan derimot stille med et lag nærmest blottet for norske spillere.

Det blir mao Norge mot røkla.

Det er liten dekning av kvinnefotballen i media. Det kan være fordi alt for få er interessert. Den lave interessen kan igjen skyldes at det er lite media omtale av klubbfotballen for kvinner.

Jeg både håper og tror at du kommer på kampen. Det fortjener både du, dine kunder og spillerne våre.

I dag er for eksempel nrk.no raskere med å oppdatere resultatene fra japansk J-liga, enn den norske cupen for kvinner.

Du får denne mailen samtidig som dine kollegaer/konkurrenter, utfordrer jeg deg til å gjøre følgende.

A: Se hva din avis/nettsted/kanal har gjort for Toppserien i år

B: Se hva dine konkurrenter har gjort

Her er det lett å bli best i klassen!

Jeg ønsker deg hjertelig velkommen til Nadderud

VEL MØTT :)

Mvh Thomas Bendixen

Stabæk Support

Om ønskelig, kontakt meg på 932 55 964

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo et håp om at Budstikka stikker innom. At andre skal dukke opp vel det tviler jeg på. Håper dog at det kan dukke opp en del tilskuere hvis vi går ut litt i forkant. Dobbelkamp-SMS?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vi heldige kommer noen aviser også.

Denne gikk ut til 41 stk innen media i dag

På vegne av Stabæk Support ønsker jeg å invitere deg til neste hjemmekamp for Stabæk Fotball Kvinner (SFK).

Kampen går søndag 29/8-2010 kl 15:00 på Nadderud Stadion SFK vs Donn.

Akkreditering: http://www.stabak.no.../article284.ece

Dette er i utgangspunktet ingen toppkamp, men en mulighet til å se/skrive fra en kamp hvor sannsynligvis et av Europas beste lag spiller.

"Et av Europas beste lag"? – ja faktisk.

Interne møter i år mot Røa som kom til kvartfinalen i CL er:

Treningskamp 18/2-2010 SFK vs Røa 7-2

Seriekamp 8/5-2010 SFK vs Røa 7-0

Vinner SFK Toppserien i år kan det bli spennende å se hvordan laget (som er forsterket siden kampene mot Røa) kan komme. Røa er nr. 10 på UEFA's klubb ranking.

SFK hadde 6 spillere med på Eli Landsem sitt landslag nå i helgen. På de 3 målene vi scoret (det siste var selvmål) hadde SFK spillere 2 mål og 2 assist.

Stabæks Lisa Marie Woods ble av UEFA kåret til banens beste spiller.

Donn derimot var ikke overrepresentert i Landsem sin tropp, men kan derimot stille med et lag nærmest blottet for norske spillere.

Det blir mao Norge mot røkla.

Det er liten dekning av kvinnefotballen i media. Det kan være fordi alt for få er interessert. Den lave interessen kan igjen skyldes at det er lite media omtale av klubbfotballen for kvinner.

Jeg både håper og tror at du kommer på kampen. Det fortjener både du, dine kunder og spillerne våre.

I dag er for eksempel nrk.no raskere med å oppdatere resultatene fra japansk J-liga, enn den norske cupen for kvinner.

Du får denne mailen samtidig som dine kollegaer/konkurrenter, utfordrer jeg deg til å gjøre følgende.

A: Se hva din avis/nettsted/kanal har gjort for Toppserien i år

B: Se hva dine konkurrenter har gjort

Her er det lett å bli best i klassen!

Jeg ønsker deg hjertelig velkommen til Nadderud

VEL MØTT :)

Mvh Thomas Bendixen

Stabæk Support

Om ønskelig, kontakt meg på 932 55 964

Kan jo også poengtere at dette er en toppdivisjon hvor det faktisk er spenning knyttet til hvem som tar gullet, i motsetning til en viss eliteserie jeg kjenner.

Edit: ellers synes jeg ikke du skal være redd for å spisse budskapet ytterliggere: "Se et av Europas beste lag" bør være overskriften.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også poengtere at dette er en toppdivisjon hvor det faktisk er spenning knyttet til hvem som tar gullet, i motsetning til en viss eliteserie jeg kjenner.

Edit: ellers synes jeg ikke du skal være redd for å spisse budskapet ytterliggere: "Se et av Europas beste lag" bør være overskriften.

Er vel litt sent hvis den er sendt ut allerede? Kritikk for kritikkens skyld???

Bra initiativ, Bendix!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel litt sent hvis den er sendt ut allerede? Kritikk for kritikkens skyld???

Bra initiativ, Bendix!

Har trykket på plussen for ekstra forumpoeng til Bendix, så jeg synes helt klart dette var veldig bra. Men litt konstruktiv kritikk kan vel aldri skade - dette er forhåpentligvis ikke siste gang denne sesongen Bendix prøver å få media til å vise litt interesse for Europas beste lag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle klarer jo å få med en venn på kampen hvis de virkelig prøver! Så hvis alle på Support vertfall prøver kan vi dobble antallet på Support ;)

Også kan jo den vennen ta med en venn osv. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Donns Shannon Smythe var på banen lørdag, for Irland mot Russland (kampen var uavgjort 1-1) :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det buss fra Nadderud til Telenor?

Ja

Det var denne beskjeden jeg fikk at bussene skulle gå fra Nadderud og ikke Bekkestua. Nå blir det slik at bussen går fra Bekkestua og ikke Nadderud i det hele tatt. Visstnok skal Ruter ha sagt nei, men det er vel heller slik at sentrale personer i Stabæk har "glemt" at det er kamp på Nadderud også. Fikk nettopp tilsendt en mail om helgen, og der nevnes damens kamp kun i en liten setning, og uten noen form for billettinformasjon mm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fotballmagasinets forhandsomtale av kampen (legg merke til hvordan det frekt og freidig er sitert fra dette forumet):

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=22419

Forøvrig holder jeg fast på det med stygt spillende lag. Donn har fått to røde og 18 gule kort hittil i sesongen, og på de tre første hadde de to røde og fem gule. Til sammenligning har vi fire gule. Vil også si at det godt kunne vært flere kort i kampen i Kristiansand til Donn også. Og for de som absolutt må sammenligne med herrene. Stabæks herrer har ingen røde, og færre gule kort enn hva Donn har, og det på nesten dobbelt så mange kamper (kan like godt inkludere cup også).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk har klart det mesterstykket å ikke sette opp buss direkte fra Nadderud.

Vi har prøvd å få satt opp buss selv som en nødløsning, men fikk det ikke til da alle våre kontakter allerede var booket.

Jeg er så forbanna at jeg vurderer å gå til Blaa og se herrekampen der.

Hvis det er så vanskelig å tilpasse for at en kan se begge lagene, ja da vet jeg hva jeg skal prioritere, og det er SFK

Ellers kan jeg avdramatisere litt å si at det ikke er noe problem å gå til Bekkestua og ta bussen derfra.

Virker batre som om SFK ikke blir prioritert sterkt nok innad i Stabæk

Det er over en uke siden vi etterlyste felles tiltak med SFH/SFK.

Det vi får er en artikkel hvor oldboys kamp på Nesøya får mer oppmerksomhet enn SFK. :angry: Er så forbanna at jeg kun er et "knepp" fra å bli voldelig

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så forbanna at jeg kun er et "knepp" fra å bli voldelig

Venter i spenning på å se en voldlig Bendix. Det er kanskje det som skal til.

Det om skal til er at vi tar 3 poeng. Skal vi dra i land dette seriemesterskapet, bør vi nok vinne alle hjemmekamper. Dette er den fjerde siste. Klarer vi det, er vi godt på vei mot gullet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Graham Hansen viser at hun er absolutt er et så stort talent som ryktet sier. 15 år gammel, og går respektløst inn i kampen.

Vi sliter igjen med å få hyll på byllen mot et lag som spiller ultradefensivt (kun Fernandes som lå litt oppe), og hva var det med Lise? Dette må da omtrent vært hennes verste kamp for de Blaa? Ikke venn med balle, står i offside hvor hun burde ha fullstendig oversikt mm. Håper hun er tilbake for fullt til helgen. Katrine var heller ikke bra den omgangen hun spilte, men Maiken var solid den omgangen hun fikk. Ingrid Camilla var vel også av de sterkeste fremover på banen. De bak er det lite å utsette på, og Siri er jo bedre enn noen gang. Amelie viser i denne kampen at hun er en solid tilvekst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Graham Hansen viser at hun er absolutt er et så stort talent som ryktet sier. 15 år gammel, og går respektløst inn i kampen.

Vi sliter igjen med å få hyll på byllen mot et lag som spiller ultradefensivt (kun Fernandes som lå litt oppe), og hva var det med Lise? Dette må da omtrent vært hennes verste kamp for de Blaa? Ikke venn med balle, står i offside hvor hun burde ha fullstendig oversikt mm. Håper hun er tilbake for fullt til helgen. Katrine var heller ikke bra den omgangen hun spilte, men Maiken var solid den omgangen hun fikk. Ingrid Camilla var vel også av de sterkeste fremover på banen. De bak er det lite å utsette på, og Siri er jo bedre enn noen gang. Amelie viser i denne kampen at hun er en solid tilvekst.

Synes ikke dette er noe du skal kritisere på dette forumet, egentlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig her. Greit at hun kom inn på et tidspunkt hvor vi ledet og de andre begynte å bli litt slitne, i tillegg til at vi ledet og det kanskje hadde åpnet seg bittelitt mer, men dette lover veldig veldig godt. Fortsetter det slik har hun absolutt fått riktig draktnummer :) Hyggelig med assist på slutten også!

Er kanskje ikke annet å forvente når vi er den klubben vi er at mange lag kommer hit og prøver å tette igjen, men dette var rimelig langdrygt. Tror jeg talte max 3 ganger hvor de var over midtbanen med flere enn 3 stk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
SFK-Donn
  • Opprett ny...