Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Kommer årets förste seier på fredag?"

det tenker vel de fleste her på akkurat nå, det gjör faktisk jeg også..

Muri er tilbake leste jeg et sted, kanskje forsvaret da kan leve opp til sin standard fra i fjor?

Ellers er det jo egentlig ganske kjipt da, for kampen starter 14.45! det er 15minutter för jeg er ferdig på skolen i det hele tatt, så er det å ta toget inn til bekkestua og gå opp til nadderud.. rekker det aldri i verden!:(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt det junior. Er vel like greit å skulke siste time på fredag, ettersom det antakeligvis er den timen i uken med dårligst effekt ift læring.

Tror forøvrig årets første seier kommer på fredag.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Ja det er lov å leve i håpet!

Her er B/G's resultater fra vårens treningskamper.

24.01 Bodø/Glimt - Mo I.L. 7-1

28.01 Raufoss - Bodø/Glimt 2-3

06.02 Bodø/Glimt - Rosenborg 3-5

12.02 Bodø/Glimt - Tromsø 1-1

18.02 Bodø/Glimt - Lillestrøm 2-1

23.02 Viking - Bodø/Glimt 0-0

28.02 Metro Stars - Bodø/Glimt 3-1

01.03 GIF Sundsvall - Bodø/Glimt 1-2

04.03 Dallas Burn - Bodø/Glimt 1-3

12.03 Bodø/Glimt - Aalesund 3-2

Så de har bitt ganke godt i fra seg så langt i sesongen. Se spesiellt opp for den offensive midtbane/flankespilleren Christian Berg som har scoret 4 mål så langt i år. Forsvars 4'eren har stort sett vært den samme og bør være godt drillet??? Ellers de scorer bra med mål!!!

Tror vi går på en ny smell jeg! Men det vil være en god boost for moralen vår om vi tar skalpen til B/G!

Stabæks lag???

Knutsen-Skjønnsberg, IA, Kjølø, Holter-Ohr, Jørgensen, Stenvoll, Wowoha-Sand,Gunnarson?????

@ringo...

Håper og håper på en seier nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæks lag???

Knutsen-Skjønnsberg, IA, Kjølø, Holter-Ohr, Jørgensen, Stenvoll, Wowoha-Sand,Gunnarson?????

-------------------Knutsen-------------------

-------IA-------Muri-------Kjølø-------Holter

Ohr----Jørgensen----Stenersen----Wowoha

--------Sand--------------Gunnarson--------

> Er mitt drømmelag utifra stallen - dessverre ryker Morten og Tom på muskler, forsvars 4eren har vært ustabil i år og jeg tror at Muri (selvom han roter innimellom) må inn i midt forsvaret. Jeg nekter å ta IA av banen og da blir det dessverre Morten som må ut. Men har er en het kandidat. Tom blir dessverre utfordrer på midtbanen, forsvar og kommer vel bak Morten i forsvar og Clausen på midtbanen.

Ellers kunne det vært spennende med følgende formasjon som jeg kjører i CM med gode resultater.

---------------------Knutsen---------------------

-----------IA---------Muri--------Kjøle-----------

-----------Stenersen-------Jørgensen-----------

Ohr------------------Sand---------------Wowoha

------------Finstad---------Veigar----------------

De fem foran kommer til bøtte inn mål. Jørgensen slår drømme pasninger ut på flanken som raske spillere på kantene dropper inn i midten med Veigar, Sand og Petter klare.

Forsvarsrekka klarer opp og burde være gode nok til å rydde bort det meste. Dette forutsetter naturligvis at flankene klarer å jobbe godt hjemmover. Stenersen spiller tilbaketrukket mens Jørgensen ligger som et bindeledd mellom forsvar og angrep med mange oppspillsmuligheter. Med såpass mange spillere foran seg vil dette skape rom til å bevege seg i da motstandere hovedsakelig vil passe på spillere foran han. Det blir som i håndball vanskelig med opptelling av spillere. Ved breakdown vil vi ha raske spillere på topp Ohr/Wowoha/Finstad som kan løpe i bakrommet...

Heia Stabæk

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Vet ikke om Muri er i kampform? Men Muri er bedre enn Skjønnsberg. Derimot har Muri spillt lite i førsesongen... Det er vel litt uklart om han er i kampform NÅ...

Stenersen er nok førstevalget på midten, men Stenvoll ser ut til å være i bedre form for øyeblikket... Hauger og Clausen er vel mer reserver for Jørgensen... Håper forøvrig at Clausen kommer tilbake i den formen han viste på tampen av fjorårssesongen!

Veldig spent på hva den nye islendingen kan tilføre oss!!!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muri er klart førstevalg som stopper, sammen med Mike. Det er det ingen tvil om. Drawbacket er seff at han gjør noen litt dumme feil, men slik har han, iflg de som kjenner han, alltid vært. Litt ukonsentrert til tider, og faller dermed litt ut. Men kapasiteten hans er jo enorm, og hvis han forbedrer pasningsspillet sitt, så er han en potensiell mann for Norge på sikt. Han har jo en enorm styrke i lufta, noe som har sammenheng med høyde, og ikke minst opparbeidelse av spenst gjennom mange år med basket. Han spilte forøvrig på juniorlandslaget i basket i sin tid.

Håper han spiller, det er jo i disse kampene en skal komme i kampform, og ikke når serien starter. Viktig med matching.

Tips : 3-2 til Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var laget klart da :

Fra Stabak.no.

Disse starter mot B / G.

Jon K - Inge A O - Mike K - Andre M - Christian H - Stian O - Tommy S - Mads J - Samuel W - Thomas F - Peter S

Forøvrig sies det at Veigar mest sansynlig vil få sin debut.

Gleder meg. Håper været er som nå : Sitter ute i solen med pc B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er topping av laget i morgen.

Tipper Gaute prøver å spille inn en første ellever med disse spillerne i kampene framover.

Det skal bli spennede å se hva Veigar står for og jeg håper han får 45 min i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de av oss som ikke nødvendigvis klarer å forsvare ovenfor sjefen at fotball sesongen er i gang og at det ikke skjer noe på jobben etter 14.00 på fredag - vil det dukke opp noen live update ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Unge @ringo rabler videre om tap i treningskaper og om Stabæk generelt, godt inspirert av en artikkel skrevet av KIL’s trener Vegar Skogheim (Har lånt deler av en artikkel han har skrevet på KIL’s hjemmesider)

Det å tape kamper er en del av gamet. Det er hvordan man takler tapene som er viktig.

Det å takle tap, lære av dem for så å komme seg videre er noe av essensen for å bli et bedre fotballag. Setter man seg ned og grubler for mye, kan det fort bli en belastning. Da kommer dårlig selvtillit inn i bildet og det vil ta lengre tid for å snu trenden.

Noen ganger er det slik at man lærer mest av motgang og tap. Klarer man å se feilene godt nok og rette dem opp i overskuelig framtid, blir man faktisk bedre som lag og enkeltspiller. Men selvfølgelig kan man ikke ha en lang tapsrekke. Det går utover humør, selvtillit og dertil gode prestasjoner. Likevel, det skal ikke mange kampene til for å snu en slik trend. Vet man at man kan, så tenger man kanskje kun en god kamp der man vinner duellene, får stang inn isteden for stang ut og tar hjem seieren, for at man skal få troen på det man holder på med. Da løsner det og man får ”ketchup effekten”.

I enkeltkamper har vi vist at kvaliteten i laget er av ypperste merke. Vi har ikke blitt rundspilt i noen av kampene i vår som jeg har sett. Faktisk synes jeg, selvfølgelig helt subjektivt, at vi har vært det beste laget i mange av kampene. Men marginene har ikke vært på vår side, i tillegg har vi gjort personlige feil som vi har blitt straffet hardt for. Det har også tatt tid å få stallen komplett. Dessuten har vi øvet oss, gjennom å la unggutta få sjansen til å vise seg frem. Morten og Henning har fått mye spilletid og har vist seg tilliten verdig. Vi er en klubb som satser på å utvikle spillere selv. Derfor er det viktig for alle de gode talentene nedover i junioravdelingen å se at dersom du gjør det godt så er det gode muligheter å komme seg på laget! Det bør være ambisjonen for alle gode fottballsparkende guttunger i Bærum å en dag kunne ta på seg den Blaa drakta og stille i startelveren på Nadderud, Fornebu eller hvor nå Stabæks hjemmearene kommer til å ligge i fremtiden. Da hjelper det å se at det nytter, blir du god nok får du sjansen! På den måten vil vi også være med på å forankre klubben vår i lokalsamfunnet og publikumstallene vil stige, og i takt med økende publikumstall stiger inntektene. For øvrig råder jeg ledelsen i Stabæk og titte til hva man har gjort i Olympic Lyonaise. Der har man tenkt utenfor ”boksen” og sett seg om, med kritisk blikk, etter andre måter å generere inntekter på. Et annet og litt nærmere eksempel er ishockey klubben Storhammar, som tjener penger på restaurant og hotelldrift, samt å være utstyrsleverandør til andre ishockey klubber.

Det var vel egentlig en liten avsporing. Tilbake til nåsituasjonen og resultatene av treningskampene. Som lag er det ting som må forberedes. Defensivt har vi slitt med ukonsentrasjon og personlige feil. Offensivt har vi manglet rytme, men det var fremgang å spore i siste kamp. Men når det butter i mot vil jeg se mer fandenivoldskhet og krigerinnstilling. Det er absolutt ikke greit å gå av banen mot et middelmådig førstedivisjons lag med ettmålstap etter å ha vært det klart beste laget kampen sett under ett. Samme gjelder robustheten på midtbanen, vi må gi mer i duellene, vinne ballen, holde på ballen, skape ro og oversikt, sette igang konstruktive angrep. Alt dette var i fjor personifisert i Martin Andresen, han er historie, nå må andre ta den jobben!

Gutta det er en ledig rolle for en kar (gjerne flere) med hår på brystet som tør stå frem og si, jeg er SJEF, så nå er det SKJERPINGS gutta, dette SKAL VI VINNE!!!!!!

FORZA STABÆK gå på banen i dag og vis torsketemmerene hvem som burde hatt sølvet i fjor!!!!

@ringo...

Blaa i hjertet, Blaa i sjelen, alltid uansett :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-1

Stabæk spilte meget svakt i førsteomgang og var heldige som bare lå under med ett mål. I andre våknet vi og spilte fin fotball frem til Inge ble utvist etter to harde tacklinger, dessverre uten å oppnå mer enn en utlikning av Christian Holter.

Veigar Pall Gunnarsson spilte andreomgangen og var kanskje Stabæks beste mens han var på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, det ble ingen seier, selv om vi var nære helt på tampen. 1 omgangen var som nevnt, ikke spess bra. Var noen tilløp til godt angrepsspill, men det var gjerne den siste pasningen som manglet. Sammy og Holter stod blant annet for et nydelig angrep, som burde blitt kronet med en goal.

Etter at Glimt tok ledelsen (litt mot spillets gang), tok de over resten av første omgang. Synes Mats hadde en del fine driv i første, og han later til å ha blikk for stikkere inn gjennom motstanders forsvar. Stian har litt problemer med å vurdere når han skal legge kjapt inn, og når han skal utfordre backen, til tider...

Andre omgangen ble en annen affære, hvor vi til tider spiller god fotball. Holter scorer en fin goal, og tar dagens finte (ei slik Bohinen mot USA i 93(?), Zidane spesial ting..tråkke på ballen, og snu 360). Veigar var direkte god, og det var veldig veldig fint å se. En slik spiss har vi vel aldri hatt før, ihvertfall hvis det inntrykket jeg fikk er symptomatisk. Spillende, møtende, god teknikk ; kunne han minne litt om Milan Baros ?

Ellers var det supert at Muri var tilbake i den bakre firer, som var stort sett bra i dag.

Synes dette var oppløftende jeg gitt, og vi møtte tross alt et meget godt lag.

Så var det helg.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes vi spilte bra i dag og hadde en del fikse kombinasjoner med Sammy og Holter. Det tok seg betraktelig opp i 2 og det er bare snakk om timing før ballen treffer nota oftere. Synd I.a ikke kan roe seg ned når han har gult fra før.

Veigar, Jørgensen og Sammy virker alle som bra forsterkninger, jeg tror dette blir en knallsesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holters 360 var dagens høydepunkt, det som er skummelt er om han begynner å gjøre slikt i forsvar også.

Likte ikke alle kontringene som Glimt hadde, men det får så være hvis det er forsvarsspillerene våre som skal score mål. Holter sin scoring var Bergkamp aktig og burde i teorien kunne gjennomføres oftere.

Det lille vi så av Veigar var serdeles lovende, men han burde scoret mål istedenfor å prøve å nikke ballen til medspiller alene med keeper. Det virker som om han har både fart og teknikk. Ikke dumt!!!

Ellers var IAs utvising totalt unødvendig. Vi hadde full kontroll på matchen og spilte samba fotball. Hadde vi spilt resten av kampen med 11 hadde vi helt sikkert vunnet. Det hadde gitt oss nødvendig selvtillit, istedenfor at overskrifter i media nevner 12 strake uten seier. På flankene virker det som om Sammy/Holter og Ohr/IA fungerer bra, selvom de til tider løper oppå hverandre. Litt mer timing og sikte på inneleggene så er jeg sikker på at vi kommer til å putte mye.

Stenersen jobber hardt som vanlig og vinner mye, men spiller bort unødvendig mange passninger. Mads er på gang, men trenger nok litt kondis trening. Mike trives med Muri i forsvaret og selvom det også der er litt gruff har jeg troen på dagens start 11.

Deilig å se at vi kan spille fotball som lag og at vi har fått en spiss som jeg er overbevist om at kommer til å bli en hit.

Heia Stabæk, alltid, uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske enig Markus, jeg registrete at Ohr gikk litt sur for han blir ikke brukt ofte. Flere ganger i går og enda oftere mot Hønefoss hadde han hele siden for seg selv, men passningene går heller inn i sekken en ut på kanten til ohr.

Får håpe Gaute ser dette på videoanalysen.

Det var morsomt å se Sammy sammen med Holter i går, Gaute i ordning den andre siden med I.a og Ohr kan dette bli morsomt :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge potegull-pressen ble vi så rundspilt i 1. omgang at BG burde ledet med minst 5 mål. Er det mine fotball kunnskaper som har gått fullstendig i dvale eller er dette nok en irriterende anti-Stabæk holdning blant nevnte medier (vel, ikke ny, Stabæk har vel aldri vært på god-fot med mediene). Jeg syntes kampen var veldig jevn, og det var et fair resultat.

Ellers gleder jeg meg til å se mer av Veigar, han så ut som han hadde det meste, bare mål-teften det gjenstår å se noe til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig Anders,

etter å ha pløyd gjennom Aftenposten/Dagbladet/Nettavisen og VG's "kamprapport" har jeg seriøst lurt på om det var samme kamp/1.omgang jeg så... :huh:

1. omgang var såvisst ingen rundspilling av Stabæk. For meg så det ut som det meste av spillet forgikk på midtbanen, og ingen av lagene kom til de store sjansene. Sammy og Peter gjorde en bra 1.omgang, og Veigar imponerte i andre. Så fremt Veigar ikke har skytevegring, som resten av laget, kan det bli spennende å følge han fremover....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min eventuelle kamprapport ville ha ligget et sted mellom VG`s og stabaek.no`s. Skjønner ikke hvordan det er mulig å si at Finstad og Veigar var like gode. Sistnevnte var mange hakk bedre. Til Finstads forsvar skal det sies at Veigar hadde bedre hjelp av gutta rundt ham. Etter å ha sett matchen igår vil jeg bli svært overrasket dersom vi ikke starter med disse 11 mot Odd:

Jon Knudsen

IA - Mike - Muri - Holter

Ohr - Jørgensen - Stenersen - Wowoah

Peter Sand - Veigar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig ganske moro å lese om alle tabloidene og "eksperter" som mener at Stabæk kommer til å slite i år. Men av de tabell forslagene jeg har sett av nettaviser og "eksperter" så er allikevel Stabæk alltid tippet blandt de 6 beste..

En annen ting (bilde)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220008

Hvor er hånda til Runar Berg på vei?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som fikk med seg Sammy`s løp i forkant av målet til Holter?

Han stakk ut til venstre, forsvaret nølte 1 sekund keeperen tar 2 skritt mot Sammy og Holter benytter luka rutinert. Som i håndball; skytt på (ved siden av) det benet keeperen står på

Sammy bytta rett etter at han hadde testet høyrefoten uten særlig hell. Er han skadet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så så vennen min, vi snakker ikke om skader... Ihvertfall ikke på venstre flanke.

Må vel innrømme at jeg også blir overrasket over pressen sin dekning av kampen - rundspilt i første og jevnt i andre. Vel vel, det er vel ikke nødvendigvis pressen som det er viktigst å være på lag med. Leste forresten at Vill, Villere, Villest hadde mulighet og burde avgjort kampen rett etter sitt innhopp - noen som fikk med seg den situasjonen??? Det er vel bare noe han har skryt på seg igjen og som vanlig går pressen rett på...

Dette var vel også siste kamp i oslo området før seriestart. Hva er vitsen med å dra til Gøteborg og Molde før seriestart. Blir liksom litt antiklimaks i sesongoppladningen, en unødvendig pause.

21 dager igjen !!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Bodø/Glimt rundspilte Stabæk i en omgang, men klarte bare ett mål og uavgjort."

Det må ha vært flere kamper mellom Stabæk og Glimt på fredag. Spilte 2.-lagene også, kanskje? På den banen ved Bekkestua skole?

I den kampen som jeg så, på kunstgresset, var Stabæk best i begge omgangene.

Det eneste som bekymrer meg litt er samspillet mellom Ohr og I.A. Ved flere anledninger velger Ohr å prøve å drible seg inn i midten fremfor å "overlappe" til I.A. som kommer på fine løp. Samhandlingen deres var generelt ganske rævva. Håper det bedrer seg.

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Hadde dessverre ikke anledning til å se fredagens kamp...

Referatene her og i media er jo ganske så forskjellige... Ser forøvrig at referatene på glimt.no og an.no er mer i tråd med hva tabloid pressen her nede i hovedstaden skrev om kampen... Jeg tolker det til en omgang til hvert av lagene og at 1-1 var et greit resultat mellom to medaljekandidater....

likevel et par betraktninger kan man koste på seg...

Jeg velger å tolke at dette var et steg i riktrig retning for oss Blaa. At Mads Jørgensen viser glimt av storhet, men at det er et stykke frem. Det er jo egentlig ikke så underlig, hvem hadde ikke hatt problemer med å prestere på jobben hvis man hadde gått "arbeidsledig" i 5 mnd. Sammy og Holter er i ferd med å finne formen på venstreflanken. Mens Ohr, IA sliter litt på høyre... Ikke så rart kanskje IA har vel spillt mest stopper i vinter... Det blir også spennende å følge Ohr i år... Jeg er litt skeptisk, men håper jeg tar feil...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Ohr går en fin sesong i møte, og jeg tror at han gjør det fordi han må. Stian har vel egentlig ikke slått til for fullt blomst som fotballspiller enda, og av ulike grunner har han byttet klubber rimelig hyppig de siste årene. Jeg har følelsen at det er et slags være eller ikke være for Stian Ohr denne sesongen. Han er nå i et stabilt miljø, hvor det er lov til å prøve og feile, og det er ingenting en kan klage på i omgivelsene. Alt han må gjøre er å gå i seg selv, og gi jernet for den videre karrieren. Høsten i fjor bar han nok litt preg av mye mas rundt overgangen, og forventninger om han som den nye Chippen.

La han få litt tid, bygg opp selvtillit og samarbeid med IA, så får vi en sylskarp høyreside.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Treningskamp Mot Bodö/glimt
  • Opprett ny...