Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Bengt mener så mangt i VG. I dag var det godt å lese artikkelen hans... Fant den ikke på VG på nett, så her følger et resyme....

Han starter med å ramse opp fakta, om at vinteren treningskamper har vært harde mot oss Blaa. at vi ikke har vunnet og sluppet inn 2 mål for hvert vi har scoret. At tabellen over vinterens trenigskamper ikke lyver, men at den kun ser bakover...

Bengt fortsetter med: Før i tiden brukte man vinteren til å øve seg, men med vinterturneringer inne i vallhall, turnering i La Manga og kamper som trekker flere 1000 tilskuere skaper flere prestisjeoppgjør midt på vinteren hvor det å vinne blir viktigere enn det å øve.

Han mener at det er mer å lære av å tape hvis man samtidig har øvd på noe, enn å vinne med Doris Day-Metoden (Det som skjer det skjer). Dessuten hva skal man med en flott tabellplassering i mars, når tabellen nullstilles i april - helt uten konsekvenser.

Stabæk kan selvfølgelig ha fått så mye juling i vinter at vi ikke har lært annet enn å tape, men Bengt tror ikke det. Han mener derimot at vår mangelfulle evne til å takle medgang, kan det passe godt med en sur treningsperiode. (Vi kan ihvertfall ikke hvile på laubærene etter den gode høstsesongen i fjor, når vi har gjort det så dårlig i vinter)

Det å tryne på vintern, er ikke så farlig som å tryne på sommeren. Det gjelder å være best når det gjelder...

Kloke ord fra Bengt Eriksen! :D

@ringo

Som ble på godt humør å lese denne artikkelen i dagens VG!

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt at noen har troen på oss...

Ingen av trenerene i tippeligaen som har det, Erlandsen tipper oss på bronse. Ikke engang Gaute tipper medalje på oss i år...

Sakset fra VG;

... MEN 13 AV 14 TRENERE TROR ROSENBORG VINNER ELITESERIEN TIL SLUTT

Gaute Larsen, Stabæk

1. Rosenborg

2. Lillestrøm

3. Bodø/Glimt

13. Fredrikstad

14. Ham-Kam

Øystein Gåre, Bodø/Glimt 1. Rosenborg

Om de andre plassene: - Jeg kan være veldig original og tro at Rosenborg vinner. Jeg håper at vi skal være med på å befeste posisjonen som et topplag, men jeg tror ingenting om hvem som tar medalje og rykker ned.

Jan Halvor Halvorsen, Sogndal

1. Rosenborg

2. Lillestrøm

3. Brann

Om nedrykk: - Bunnstriden tipper jeg aldri. Det blir så jevnt i år at jeg ikke vil tippe hvem som rykker ned.

Per-Mathias Høgmo, Tromsø

1. Rosenborg

2. Lyn

3. Lillestrøm

Om nedrykk: - Jeg har ikke forutsetninger for å være tydelig på hvem som rykker ned.

Knut Torbjørn Eggen, Fredrikstad

1. Rosenborg

2. Lillestrøm

3. Molde

Om nedrykk: - Jeg behøver ikke å gi deg hvem som rykker ned. Men jeg tror ikke det blir Fredrikstad.

Arne Sandstø, Odd Grenland

1. Lillestrøm

2. Rosenborg

3. Odd Grenland

13. Ham-Kam

14. Fredrikstad

Reidar Vågnes, Molde

1. Rosenborg

2. Lyn

3. Lillestrøm

Om nedrykk: - Jeg har ikke noe grunnlag for å tippe noen ned.

Ståle Solbakken, Ham-Kam

1. Rosenborg

2. Viking

3. Lillestrøm

13. Lyn

14. Vålerenga

Kjell Inge Olsen, Viking

1. Rosenborg

2. Lillestrøm

3. Viking

Om nedrykk: - Historisk blir det en tøff sesong for de nyopprykkede. Ham-Kam og Fredrikstad får kanskje den største utfordringen.

Arne Erlandsen, Lillestrøm

1. Rosenborg

2. Bodø/Glimt

3. Stabæk

13. Ham-Kam

14. Fredrikstad

Kjetil Rekdal, Vålerenga

1. Rosenborg

2. Viking

3. Brann

Om nedrykk: - Jeg har ikke tenkt å motivere noen lag ekstra før de skal møte oss. Statistisk sett vil de nyopprykkede lagene slite, men jeg har ikke lyst til å avskrive noen.

Mons Ivar Mjelde, Brann

1. Rosenborg

2. Lillestrøm

3. Viking

13. Ham-Kam

14. Fredrikstad

Ola By Rise, Rosenborg

1. Rosenborg

Om de andre plassene: - Det er flere lag som peker seg ut. Men jeg lar andre uttale seg skråsikkert. Det er nesten fire uker til seriestart.

Hans Knutsen, Lyn

1. Rosenborg

2. Bodø/Glimt

3. Viking

13. Ham-Kam

14. Fredrikstad

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Nei, men så solgte de vel også kometspissen Clayton Zane... Som forøvrig ikke har prestert godt hverken før ellere senere....

LSK har et spennende lag på gang de, men de er sårbare for skader i angrep og det er neppe noe overraskende om Powell misser omtrent halve sesongen.... og at Sundgot blir rammet av alvorlig måltørke.... De har noen halvgode alternativer i Hejazi, Soltvedt og Kristoffersen, men det virker som at ingen av disse nyter trener Erlandsens fulle tillitt. Derimot har de en ny back/kantspiller med navn Thorud, som jeg synes de bør prøve på topp i midten! Svær kraftig kar som ser ut som om han har bikket 30 år, men i virkeligheten knappt har fyllt 20... Spennende spiller!!!

Nok om det....

@ringo

Som har mange venner i gult og sort....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
Kunsten å øve Seg...
  • Opprett ny...