Gå til innhold

Anbefalte innlegg

24 runder spilt.Usle 30 poeng og 37-37 i målforskjell. Serieavslutningen er 7. november og 7 uker frem i tid. Kan vi allerede nå si om høsten vil gå med til å løpe ned fastlegen i jakten på flere vival-resepter for å roe ned nervene? Det er 6 kamper og 18 poeng igjen å spille om.

Tabellen i dag:

11 Stabæk 24 8 6 10 37-37 30 (max 48p)

12 Brann 24 6 9 9 38-39 27 (max 45p)

13 Molde 24 6 8 10 35-43 26 (max 44p)

14 Hønefoss BK 24 6 5 13 21-46 23 (max 41p)

15 Kongsvinger 24 4 6 14 21-45 18 (max 36p)

16 Sandefjord 24 1 5 18 16-46 8 (max 24p)

Vi ser at Sandefjord ved neste poengtap også er teoretisk sjanseløs på kvallik og mulig fornyet kontrakt. Interessant er det å se at vi med seier i neste kamp mot Kongsvinger sikrer minst kvallik. Da har vi allerede 33p, som vil være høyest mulig oppnålig poengsum for Kongsvinger med tap, jeg tar det for gitt at de ikke vinner resterende kamper og går forbi på målforskjell. Molde, Brann og ikke minst Hønefoss på leve med det direkte nedrykksspøkelset hengene over seg i enda noen runder.

Med full klaff i egne og Hønefoss sine kamper, kan vi slutte å knaske piller 3. oktober, dersom følgende kamper går inn:

Runde 25:

Kongsvinger-Stabæk B

Hønefoss-Start B

Runde 26:

Stabæk-Aalesund H

Brann-Hønefoss H

Det vil gi oss 36 poeng, mens Hønefoss da maksimalt kan oppnå 35 poeng

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo nå hele fire bortekamper igjen, og bare to hjemme. Siden alt er rævva (publikumstall, supporterstøtte, resultater, pub/møteplass osv.) på Fornebu om dagen, så kan det kanskje være like greit.

Av de seks kampene som gjenstår, skal vel bortekampen mot Haugesund bli vanskelig - vi hater å møte sånne lag, spesielt i en åker (= Haugesund stadion). Bortekampene mot Molde og Start bør vi kunne slå rimelig godt fra oss i, og kampene mot AaFK(H), Sandefjord (H) og KIL (B) skal gi en del poeng. Det skal faen meg ikke være mulig å rykke ned med disse motstanderne igjen, og såpass mange poeng ned til kvalikk og direkte nedrykk.

Men så skulle det ikke være mulig å tape 3-0 hjemme mot Odd heller. Uten Kovacs og rimelig ute av form som de er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe må gjøres. Jeg ser ikke lenger noen kamp som er "sikre 3 poeng". Selv Sandefjord kan overraske når spillerne deres skal vise seg fram for å bli attraktive på overgangsmarkedet til neste sesong.

For all del, ingen sikre trepoengere her, men mange dårlige motstandere - vi berger nok plassen med seier mot en av dem. Hønefoss skal slite veldig med å karre seg over 30 poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen medalje på oss i alle fall. Med full pott på de siste havner vi uansett bak RBK, VIF og TIL.

Men vi er faktisk bare 6 poeng bak 4. plassen (Aafk) og kampprogrammet for de siste 5 er Aafk (h), Haugesund ( b ), Start ( b ), Sandefjord (h) og Molde ( b )

Hvis forsvaret setter seg og det klaffer offensivt kan dette bli en ganske så fin sesong likevel :)

Edit: leif

Endret av stabæk_lange
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen medalje på oss i alle fall. Med full pott på de siste havner vi uansett bak RBK, VIF og TIL.

Jeg skal ikke prøve å være naivt optimistisk, men vi er "kun" 13 poeng bak TIL på tredje plass med 5 kamper igjen.

Konklusjonen din, derimot, har jeg ingen problemer med å si meg enig i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vi er faktisk bare 6 poeng bak 4. plassen (Aafk) og kampprogrammet for de siste 5 er Aafk (h), Haugesund ( b ), Start ( b ), Sandefjord (h) og Molde ( b )

Hvis forsvaret setter seg og det klaffer offensivt kan dette bli en ganske så fin sesong likevel :)

Edit: leif

Jeg nekter å gjøre det mot meg selv igjen. Jeg er ferdig med å øyne et håp om at vi endelig er på rett vei. Vi beholder plassen, det er jeg ganske sikker på med dagens tre poeng, men at vi skal reise oss og levere en knallinnspurt blir som å tro på julenissen eller homøopati.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nekter å gjøre det mot meg selv igjen. Jeg er ferdig med å øyne et håp om at vi endelig er på rett vei. Vi beholder plassen, det er jeg ganske sikker på med dagens tre poeng, men at vi skal reise oss og levere en knallinnspurt blir som å tro på julenissen eller homøopati.

Å kom igjen, da! Du trodde vel på julenissen da du var liten og egentlig viste at det bare fra far din, og gaver fikk du selv om du tvilte. Selv pleier jeg fortsatt å få en og annen gave fra julenissen :-) Når det kommer til medisinens verden (og i denne sammenhengen også homøopati), skal man ikke undervurdere placeboeffekten som i enkelte studier er oppgitt til å være over 50%. Da får vi følgende:

33p på 25 kamper gir et snitt på 1,32 pr kamp og 6.6 i de siste 5 om snittet holder seg. Vi runder oppover og ender på 33+7= 40p. Så regner vi med en liten julenisseeffekt som vi kan anslå til en liten pakke, altså 3 poeng (gjerne i form av en litt heldig seier borte mot Haugesund). Da er vi oppe i 43 poeng. Videre legger vi til placeboeffekten (så lenge mange nok tror på 5 strake seire i serieinnspurten), på 50%. Litt usikker på hva vi skal regne placeboeffekt på, men gitt at vi har 7 poeng i sntt og 3 julenissepoeng, så ender vi på 10p, så legger vi til 50% placeboeffekt, og vips så er vi oppe i 15 poeng. Evt kan vi kassere inn 50% av resterende poeng som placebopoeng (runder av oppover til 8p), legge til 7 poeng i snittpoeng og 3 julenissepoeng, så er vi oppe i 18p på de siste 5 kampene! :D Da er bronse innenfor rekkevidde og 4.plassen nesten sikret. Hurra! :D

(Nei, jeg er ikke full. Jeg prøver bare å tenke positivt :lol: )

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kom igjen, da! Du trodde vel på julenissen da du var liten og egentlig viste at det bare fra far din, og gaver fikk du selv om du tvilte. Selv pleier jeg fortsatt å få en og annen gave fra julenissen :-) Når det kommer til medisinens verden (og i denne sammenhengen også homøopati), skal man ikke undervurdere placeboeffekten som i enkelte studier er oppgitt til å være over 50%. Da får vi følgende:

33p på 25 kamper gir et snitt på 6.6 pr kamp. Vi runder oppover og ender på 33+7= 40p. Så regner vi med en liten julenisseeffekt som vi kan anslå til en liten pakke, altså 3 poeng (gjerne i form av en litt heldig seier borte mot Haugesund). Da er vi oppe i 43 poeng. Videre legger vi til placeboeffekten (så lenge mange nok tror på 5 strake seire i serieinnspurten), på 50%. Litt usikker på hva vi skal regne placeboeffekt på, men gitt at vi har 7 poeng i sntt og 3 julenissepoeng, så ender vi på 10p, så legger vi til 50% placeboeffekt, og vips så er vi oppe i 15 poeng. Evt kan vi kassere inn 50% av resterende poeng som placebopoeng (runder av oppover til 8p), legge til 7 poeng i snittpoeng og 3 julenissepoeng, så er vi oppe i 18p på de siste 5 kampene! biggrin.gif Da er bronse innenfor rekkevidde og 4.plassen nesten sikret. Hurra! biggrin.gif

(Nei, jeg er ikke full. Jeg prøver bare å tenke positivt laugh.gif )

Hvis du mener at 33 poeng på 25 kamper gir et snitt på 6,6 poeng per kamp, så begynner jeg å lure litt. Regner i så fall med at du har mange pasienter som kommer til deg på grunn av de gavmilde reseptene du skriver ut?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

33p på 25 kamper gir et snitt på 6.6 pr kamp. Vi runder oppover og ender på 33+7= 40p. Så regner vi med en liten julenisseeffekt som vi kan anslå til en liten pakke, altså 3 poeng (gjerne i form av en litt heldig seier borte mot Haugesund). Da er vi oppe i 43 poeng. Videre legger vi til placeboeffekten (så lenge mange nok tror på 5 strake seire i serieinnspurten), på 50%. Litt usikker på hva vi skal regne placeboeffekt på, men gitt at vi har 7 poeng i sntt og 3 julenissepoeng, så ender vi på 10p, så legger vi til 50% placeboeffekt, og vips så er vi oppe i 15 poeng. Evt kan vi kassere inn 50% av resterende poeng som placebopoeng (runder av oppover til 8p), legge til 7 poeng i snittpoeng og 3 julenissepoeng, så er vi oppe i 18p på de siste 5 kampene! biggrin.gif Da er bronse innenfor rekkevidde og 4.plassen nesten sikret. Hurra! biggrin.gif

(Nei, jeg er ikke full. Jeg prøver bare å tenke positivt laugh.gif )

Hvis du mener at 33 poeng på 25 kamper gir et snitt på 6,6 poeng per kamp, så begynner jeg å lure litt. Regner i så fall med at du har mange pasienter som kommer til deg på grunn av de gavmilde reseptene du skriver ut?

Hmmm, her har det rett og slett falt ut litt skrift i resonnementet, vi får skylde på jenteungen...

33 poeng på 25 kamper gir 1.3 i snitt, og 6.6 dersom snittet holder seg i de siste kampene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan vi markulere Vival-reseptene. Plassen er sikret, og kun tidenes kollaps for Stabæk med tidenes comeback av Hønefoss kan føre til kvallik. Dvs at vi taper resten av kampene, Hønefoss vinner alle og forbedrer målforskjellen betraktelig. Vi har 41-40, Hønefoss 23-49. Mer interessant er det at dersom Godset avgir poeng på bortebane mot Viking (ikke usannsynlig) er vi bare 3 poeng bak 4. plassen! (Forøvrig den eneste plassen blant "topp 5" som JJ ikke har klart med Stabæk)

Resterende program

Haugesund borte (7-5-0, 28-10, 26 poeng hjemme mot 9 poeng borte)

Start borte (7-4-2, 28-16, 25 poeng hjemme mot 12 poeng borte)

Sandefjord hjemme (0-2-11, 5-28, 2 poeng borte mot 6 poeng hjemme)

Molde borte (5-2-4, 20-19, 18 poeng hjemme, mot 9 poeng borte)

Vi møter 2 typiske hjemmelag i Haugesund og Start. Start er vel litt på dalende formkurve, mens Haugesund holder fortsatt fin form. Sandefjord virker håpløst fortapt, så her SKAL det være 3 poeng. Molde borte i siste kamp kan bli vanskelig. De stilte med antatt toppet mannskap i dag for første gang i sesongen og har vist fin form etter at Uwe tok over. De har antagelig reddet plassen og har ingenting å spille for i siste runde, får håpe at det tar tidlig vinterferie fremfor å benytte anledningen til å vise at de er et bedre lag enn de har vist så langt i år.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formtabellen

VIF 15

RBK 14

Stabæk 12

Haugesund 11

TIL 11

LSK 11

Odd 10

Molde 10

Brann 8

AaFK 6

Start 6

Godset 5

Hønefoss 4

Kongsvinger 4

Viking 3

Sandefjord 0

Fint å ta med seg selvtillittbyggende faktorer med inn i serieinnspurten

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Serieinnspurten
  • Opprett ny...