Håvard 3 327 Del Skrevet 31. Oktober 2010 Del Skrevet 31. Oktober 2010 For de som vil se litt fremover. Vi møter et formsterkt Molde på bortebane i sesongavslutningen, et lag som ikke har tapt på 7 kamper. Heder og ære står på spill. Vi kan havne på alt fra 7. til 12. plass i årets TL. 7. og 8. plass vil være respektabelt, gitt alle skadene og uroen rundt trenersituasjonen. Om det blir 12. plass finnes ingen unnskyldninger. Andre viktige kamper: Start-Haugesund Godset-LSK Viking-Kongsvinger Tabellen 7. Start 41p 8. LSK 40p 9. Godset 40p 10. Stabæk 39p 11. Viking 38p 12. Molde 37p Vi må forutsette at Viking slår Adecco-klubben Kongsvinger. Tap vil sende oss ned til en pinlig 12. plass. Uavgjort vil sannsynligvis sende oss ned en plass til 11. Dersom LSK slår Godset, vil vi rykke forbi Godset på målforskjell, men blir antagelig tatt igjen av Viking, slik at vi ender på 10. plass Seier vil kunne løfte oss helt opp på 7. plass. Det forutsetter at Start avgir poeng hjemme mot Haugesund (som spiller om 4. plassen) og at det blir uavgjort mellom Godset og LSK. Dvs at seier løfter oss minst en plass oppover på tabellen til en 9.plass, men vi er avhengig av litt hjelp for å oppnå en hederlig plassering på øvre halvdel av tabellen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 1. November 2010 Del Skrevet 1. November 2010 For de som vil se litt fremover. Vi møter et formsterkt Molde på bortebane i sesongavslutningen, et lag som ikke har tapt på 7 kamper. Heder og ære står på spill. Vi kan havne på alt fra 7. til 12. plass i årets TL. 7. og 8. plass vil være respektabelt, gitt alle skadene og uroen rundt trenersituasjonen. Om det blir 12. plass finnes ingen unnskyldninger. Andre viktige kamper: Start-Haugesund Godset-LSK Viking-Kongsvinger Tabellen 7. Start 41p 8. LSK 40p 9. Godset 40p 10. Stabæk 39p 11. Viking 38p 12. Molde 37p Vi må forutsette at Viking slår Adecco-klubben Kongsvinger. Tap vil sende oss ned til en pinlig 12. plass. Uavgjort vil sannsynligvis sende oss ned en plass til 11. Dersom LSK slår Godset, vil vi rykke forbi Godset på målforskjell, men blir antagelig tatt igjen av Viking, slik at vi ender på 10. plass Seier vil kunne løfte oss helt opp på 7. plass. Det forutsetter at Start avgir poeng hjemme mot Haugesund (som spiller om 4. plassen) og at det blir uavgjort mellom Godset og LSK. Dvs at seier løfter oss minst en plass oppover på tabellen til en 9.plass, men vi er avhengig av litt hjelp for å oppnå en hederlig plassering på øvre halvdel av tabellen. Hvor mye utgjør den økonomiske forskjellen i forhold til NFFs bidrag om vi blir nr. 7 eller nr. 11 ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 1. November 2010 (endret) Del Skrevet 1. November 2010 (endret) Hvor mye utgjør den økonomiske forskjellen i forhold til NFFs bidrag om vi blir nr. 7 eller nr. 11 ? Men jeg mener å ha lest at fordelingen for sesongen 2010 vil utgjøre ca. 150.000 kroner pr. plassering fra 4. til 12. plass. Endret 1. November 2010 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 1. November 2010 Del Skrevet 1. November 2010 Hvor mye utgjør den økonomiske forskjellen i forhold til NFFs bidrag om vi blir nr. 7 eller nr. 11 ? Har notert meg fra debatten om dette fra i fjor (husker ikke kilden) at man var inne i en fireårsavtale for fordeling av midler (som varer til og med neste år?) og som kort fortalt gir 137.500 kroner (0,5 % av 27,5 millioner) i forskjell per plass for alle plasseringer, med unntak av topp3 (hvor hoppene er drøyt en million). Så ett hopp fra 11. til 7. plass vil innebære 550.000 ekstra. Til sammenligning vil kanskje tre plasser opp finansiere årslønna til en så god spiller som Jørgen Hammer? Plutselig ble ikke siste runde så uviktig like vel... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Del Skrevet 1. November 2010 Del Skrevet 1. November 2010 Er det noen som skal kjøre fra Trondheim til Molde på søndagen, og helst tilbake igjen etter kampen? Enten det ellers blir det mørelinjen til molde for så å sove der til mandag. Siden jeg har forelesninger på mandagen hadde jeg helst lyst til å slippe det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Jada - da var hoteller på plass, sånn at "supporter bussen" fra Kongsberg nok en gang er fullastet Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Lukter minibuss til Molde lang lang vei... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Minibuss orker jeg ikke. Kom igjen folkens - meld dere på! Siste sjanse til å hylle Janne for alt han har gitt oss! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ChrisX 64 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Spiller vi som mot Sandefjord blir dette tap. Håper virkelig det manes opp til innsats og bevegelse, for makan til stillestående angrep skal man lete lenge etter. Da blir det de sedvanlige horisontale pasningene, frem og tilbake, frem og tilbake. Av og til avbrutt av en og annen støttepasning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Nå sitter jeg i et hus fullt av glass, men er det noen som vet om Peder Ravneberg skal oppover til denne kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Minibuss orker jeg ikke. Hva har det å si for deg? Du har jo ikke meldt deg på engang... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Får vi kjøpt billetter i døra dersom man ikke kommer med bussen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 3. November 2010 Del Skrevet 3. November 2010 Jeg har meldt meg av bussen i protest mot at det bare er de som ga hedersmannen fingeren som drar på langturer. Jeg oppfordrer alle andre som også er opprørt over at disse såkalte "ultras"-supporterne ikke klappet for hedersmannen til å melde seg av bussturen, og melde seg inn i Kjernen i stedet. Der hyller de hedersmannen på forumet sitt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 3. November 2010 (endret) Del Skrevet 3. November 2010 (endret) Jeg har meldt meg av bussen i protest mot at det bare er de som ga hedersmannen fingeren som drar på langturer. Jeg oppfordrer alle andre som også er opprørt over at disse såkalte "ultras"-supporterne ikke klappet for hedersmannen til å melde seg av bussturen, og melde seg inn i Kjernen i stedet. Der hyller de hedersmannen på forumet sitt. HVA??? Skal ikke StabækPeder også til Molde? Endret 4. November 2010 av Mikki Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 4. November 2010 Del Skrevet 4. November 2010 Magne Hoset og Vegard Forren er ute med gule kort. Takk for det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 4. November 2010 Del Skrevet 4. November 2010 Når er bussen i Oslo igjen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 5. November 2010 Del Skrevet 5. November 2010 Statistikk før kampen, denne gang både på stabak.no og på Molde sine sider Ettersom styret i Follo har dummet seg ut, ligger det en EL-billett i 4. plasspotten, gitt at Follo slår Godset i cupfinalen. Forsåvidt godt nytt for oss. Start spiller om å beholde 7. plassen, Haugesund spiller om EL-plass. Hoseth og Forren ute er et stort pluss for oss. Jeg vil videre påstå at Rösler sin gode statistikk er et pluss for oss. Selv gode statistikker må ryke før eller siden, bare se på hjemmestatistikken til Haugesund og Örlund (første tap på Lerkendal i går). Det ville være litt for fantastisk om Rösler overtar en dumpekandidat (4-8-10) for så å avslutte sesongen med 8 (!) kamper uten tap (så langt 5-2-0). Spillerne er forhåpentligvis innstilt på å gi JJ en seier i siste kamp. Jeg tror på seier søndag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
cath 2 Del Skrevet 5. November 2010 Del Skrevet 5. November 2010 Noen som husker navnet på puben vi var på i fjor Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 5. November 2010 Del Skrevet 5. November 2010 Noen som husker navnet på puben vi var på i fjor Send en PM til Slum. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabæk_lange 786 Del Skrevet 5. November 2010 Del Skrevet 5. November 2010 Noen som husker navnet på puben vi var på i fjor Send en PM til Slum. Slum kan navnet på samtlige puber i Norges land! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 6. November 2010 Del Skrevet 6. November 2010 Noen som husker navnet på puben vi var på i fjor Kompagniet eller Kompaniet eller noe sånt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Maggs 316 Del Skrevet 6. November 2010 Del Skrevet 6. November 2010 Overnatting ordna, så det blir tur til Molde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 6. November 2010 Del Skrevet 6. November 2010 Noen som husker navnet på puben vi var på i fjor Sportspuben 1911. Pratet med sjefen der ikveld, dere er velkomne med SS-bussen på søndag i firetiden. Blir det smelt av bangers eller bluss utenfor puben blir vi kaster ut. Derfor, ta med restene som er igjen av pyro. Dette er siste serierunde, vi må holde tradisjonen ved like. Mayham i Molde! 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 6. November 2010 Del Skrevet 6. November 2010 Hvem er i troppen? Hvem starter? Har ikke sett mye til Benjaminsen, er han med? Gromstad skadefri? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabæk_lange 786 Del Skrevet 6. November 2010 Del Skrevet 6. November 2010 Hvem er i troppen? Hvem starter? Har ikke sett mye til Benjaminsen, er han med? Gromstad skadefri? Vet ikke Vet ikke Ja Ja Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 7. November 2010 Del Skrevet 7. November 2010 Nå har jeg ringt fra Australia for å vekke Mortimer, så hvis han ikke klarer å komme seg til bussen nå er det bitchslapping på gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 7. November 2010 Del Skrevet 7. November 2010 Nå har jeg ringt fra Australia for å vekke Mortimer, så hvis han ikke klarer å komme seg til bussen nå er det bitchslapping på gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 537 Del Skrevet 7. November 2010 Del Skrevet 7. November 2010 Tøff match, kan akklimatiseringen med lørdagstrening i Molde hjelpe?! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 7. November 2010 Del Skrevet 7. November 2010 Hvor langt ned på tabellen er det mulig å ende, selv med seier i dag? Klarer liksom ikke å konkludere med at det var en helsvart sesong hvis vi ender på tabellens øvre halvdel. Fremdeles ingen som vet hvem som er i, eller hvor stor troppen til kampen er? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 7. November 2010 Del Skrevet 7. November 2010 Selv en sjåfør som er opptatt med å snakke i telefonen med trivelige trøndere kan kjøre fort med en Porsche, enda han kun har én hånd på rattet, eller endatil bare et kne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå