Markus 5 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 Registrer at nettavisen er de som er mest positive i forhold til 2004 sesongen for Stabæk fotball. De største avisene har tippet som følgende; VG, 12 plass Dagbladet, 9 plass Nettavisen, 8 plass Er vel bare å vente på at vår lokalavis Budstikka tipper oss rett ned. Spørsmålet er naturligvis om vi virkelig er så dårlige som tabloidpressen tror. Husker at i fjor forventet ikke mange bronsen før seriestart. Vi fikk ingen nye spillere før sesongstart, men samtidig mistet vi ingen heller. I år går vi vel inn i tippeligaen med en jevnere stall en i fjor. Vi har jevnere spillere og har en bredere stall som skaper mer konkurranse internt i laget i år en det vi hadde for 1 år siden. Vi mistet i løpet av 2003 sesongen spillere som Marel, Chippen, Tryggvi og Mikkel. Men hvor mange av de var faste i elleveren – 1 – Chippen ! Chippen er umulig å erstatte, men vi har skaffet den spilleren som kommer nærmest opp mot Chippen sine ferdigheter i Norge. Så i løpet av 2003 sesongen mistet vi egentlig kun en spiller i første elleveren. 2004 sesongen har fortsatt uten å miste mange spillere, Martin er den eneste som har forsvunnet fra stallen, og Martin kommer til å bli savnet, men forhåpentligvis kun frem til sommeren. Vi har skaffet oss spillere med potensial til å skape bølger i tippeligaen, Mads, Sammy og Veigar. Mads er en offensiv spiller som i større grad en Martin kan drible, Martin er sinnssyk på holde ballen, og skape ro i laget, men han mangler noe av den offensive kraften og den avgjørende pasningen som Tommy hadde. Med de flanken vi har i Sammy og Stian er det viktig å benytte deres ferdigheter i hurtighet, husker alle gangene jeg har dånet på Nadderud når gjennombruds pasningen uteblir kun for å gjennomføre et par ekstra piruetter på midtbanen. Sammy er en spiller som jeg har tro på, en spiller vi lenge har savnet i Stabæk. Vi har alle håpet at Samir skulle fylle den plassen, men det virker som om han har stagnert noe og det skal bli godt for oss å kunne bruke venstre kanten mer. Sammy har fart, er stor og sterk og vet hvor målet står (så sant det står på samme plass i Sverige) Veigar vet jeg ikke mye om, men etter å ha sett han mot Bodø Glimt er jeg overbevist om at han kan tilføre oss mye. Han er en spiss som har mulighet til å dra av et par spillere istedenfor å spille støttepasninger som vi har sett litt for mange av de siste sesongene. Sammen med Peter er de et perfekt spisspar, Peter som den store og sterke, Veigar som den slue avsluttern’ Ellers leser vi at Tommy er tiltenkt en defensiv rolle på midten, han er en spiller som har vokst sammen med Martin og som har utviklet seg til å bli en fast spiller hos oss. Tommy er sterk som en hund, men ikke like teknisk som de midtbane spillerne vi har hatt i klubben de siste årene. Han minner kanskje litt om Tobbe som egentlig bare løp rundt på midten og skaffet seg urettferdige gule kort. Forsvarsrekka har spilt sammen i flere år uten store utskiftninger, de kjenner hverandre og selv om vi har sluppet inn flere mål en vi har scoret så langt i 2004 er dette fordi vi har eksperimentert lenger frem på banen. De har fått unødvendig mange mindretalls situasjoner mot seg i år, men nå som det virkelig begynner å telle ser vi at de klarer å holde nullen. Mens vi tidligere har hatt få spillere på disse plassene har vi nå en 4er i IA, Muri, Mike og Holter fra start samtidig som både Tom og Morten er gode nok til å gå inn uten å redusere kvaliteten i det bakerste ledd. Jon har lenge hatt tillit i klubben og var vel blant top 3 av keeperne i tippeligaen i fjor. Så klart gjør han sine tabber og innimellom hadde det kanskje være best å roe igangsettingen av spillet. Men Jon er og blir Jon – vår keeper. Jeg ser egentlig ikke så mørkt på det, vi er et lag som skal underholde, og med den gjengen vi har i år er vi nødt til å score flere mål enn tideligere, men dessverre samtidig slippe inn flere. Jeg forestiller meg en ekstremt jevn tippeliga i år, tror ekstremt mange lag er jevne i toppen og dette vil resultere i mange uavgjorte kamper. Tror derfor det er viktig å ha muligheten til å ha spillere som alene kan avgjøre kamper. Jeg tror vi har mange i år. Tipper oss derfor i øverste del av tabellen uten å utelukke medalje. Stabæk fotball, alltid, uansett !!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 Hepp, Enig i mye av det som er skrevet ovenfor! Jeg tror media har kjempeproblemer med å tippe ligaen i år! Det var veldig jevnt i fjor og ting tyder på at det blir veldig jevnt i år også. Derfor leter de med lys og lykte etter svakhetstegn og har funnet et ved oss i og med av vi har mistet Andresen og ikke vunnet i vinter... Derfor de sjabre tipsene... Det er derimot litt historieløst... Stabæk har mistet spillere før og erstattet disse med nye. Så også i år. Vi har ikke vært dårligere enn nr 5 de siste 5 sesongene. Vi har forsterket stallen med 3 kvalitetsspillere. Vi kan hvis vi er heldige få tilbake Andresen til sommeren. Spillet har ikke gått vår vei i treningskapmene, men mange ungutter har fått mye spilletid i vinter, vi har tatt sjanesn på å øve oss og jeg tror vi får betalt for det i det lange løp. Det styrker bredden i stallen vår og det er en investering for fremtiden... Vi har per i dag Branmir, Henning, Mads C og Morten som kommer til å bli fremtidens A lags stamme. Det er viktig at disse får prøve seg! Dessuten er det viktig for neste generasjon med fotballtalenter å se at disse får muligheten for å spille seg inn på A-laget til Stabæk. Det gror godt i klubben vår... Det vil sikre at vi også i fremtiden vil være et topplag i norge. @ringo Til info så vant ikke LSK noen treningskamper før 2001 sesongen heller... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 Jeg stoler 150% på Gaute Larsen og regner med at vi gir RBK en solid kamp om gullet. Ja, jeg er ikke sikker på at det er RBK som er vår største utfordrer engang. Ha Ha Ha! I år skal jeg le både først og sist! Ha Ha Ha! Åh, for noen triste journalist-folk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 Hepp, Mer morro fra Dagbladet.... http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.j...articleID=58470 @ringo Som skratter og ler av den patetiske avis.. ehe unskyld blekka Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 Mer dagbladet. Før Nagano-OL gjorde dagbladet et poeng av at Torgny Mogren tabbet seg ut ved å stille klokken 8 timer feil vei før avreise til Japan. Dermed mener Dagbladet at Torgny, stakkar, må snu døgnet hele 16 timer for å komme inn i Japansk tid. Stakkars Dagbladet. Døgnet har bare 24 timer, så Torgny trengte bare å stille klokken 8 timer til samme retning. Les mer... Av og til kan man spørre seg om hvilken utdannelse disse folka har. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 Utdannelse... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 Er det noen som vet hvor gamle disse ekspertene i Dagbladet og Vg er ? Tipper snittalderen er 16,5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 29. Mars 2004 Del Skrevet 29. Mars 2004 At avisene tipper oss rett ibøtta er egentlig bare bra, MEN måten Dagbladet skriver har da ingen ting i en avis å gjøre. Jeg har i mange år sagt at Dagbladet og VG ikke er aviser, men kun ukeblader som kommer ut jævlig ofte. Føler at de nå bekrefter dette. Gen. er VG og Dagbladet alltid negative om Stabæk, mens nettavisen og Aftenposten er mer edruelige. Har Dagbladets ansv. redaktør beklaget den flåsete artikkelen, eller synes de den er helt grei ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 31. Mars 2004 Del Skrevet 31. Mars 2004 Under gårsdagens kamp mellom Odd og Trelleborg driter nettavisen seg ut BIG time... Sakset fra www.oddrane.no Morten Knutsen legger på til 4-0 på et fint frispark fra 18. meter før Nettavisen blir lurt opp i stry. De har nemlig "live-overføring" til sine besøkende og sender ut tekstmeldinger med oppdateringer. Dette tjener de selvsagt penger på. Vi synes det er litt smålig av et så stort mediehus som TV2 å sitte og skrive rett av oss, så vi hiver på et fiktivt mål. TV2 Nettavisen går selvsagt fem på. Vårt fiktive 5-0-mål viser seg å bli en realitet, dog ved en som er på banen. Aksel Rød får æren av å avslutte ballet. Nok en tabbe av landets (u)kvalifiserte (???) aviser... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 31. Mars 2004 Del Skrevet 31. Mars 2004 Tilbake til spilleranalysen din Markus: Mye riktig her, men jeg føler et par korreksjoner er på sin plass: Vedr. Martin: Så nettopp Norge-Serbia. Jeg antar at du trekker tilbake det du skriver om Martins manglende framspillskvaliteter i forhold til Tommy (Svin dal Larsen)? Jeg har aldri sett noen fotballspiller slå flere støttepasninger enn nettopp TSL. Vedr Tommy: Ikke teknisk?? Tommy anno 2003 er flere hakk bedre enn Tobbe, selv om Tobbe nok er en tøffere kriger. Mine bekymringer foran 2004 er som følger: - MadsJs defensive kvaliteter. - Farta til CH - vil offensive Sammy klare å utfylle CH defensivt? - Vi mangler ennå en goalgetter. Er Veigar mannen? Løses dette eller kommer Martin tilbake blir 2004 jævli bra. Jeg er optimist. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 1. April 2004 Del Skrevet 1. April 2004 Selvom Martin kommer tilbake, trenger vi fortsatt en goalgetter. Hvis ikke Veigar er mannen så håper jeg virkelig at Finstad for sitt store gjennombrudd og putter 15eller mer i løpet av sesongen. Blir spennende å se om noen av unguttene blir store hit. Ifjor hadde Vg en rangering over de største talentene de trodde ville slå til i løpet av fjorårssesongen. Der var Henning Hauger på topp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 1. April 2004 Del Skrevet 1. April 2004 Hepp, I følge en Dansk kollega og Brøndbyfan så er Jørgensen et skikkelig arbeidsjern som kriger, og løper i 90+ minutter... Det lover godt! Så gjelder det at Tommy og Mads J som ser ut til å være vårt førstevalg på sentral midtbane klarer å bli nogenlunde sammspillte før sesongstart... Vi har andre gode alternativer i Mads C, Henning og Tom. Akkurat sistemann tror jeg skaper litt hodebry for Gaute. Etter min mening har han totaltsett vært vår beste midtbanespiller i de kampene jeg har sett i vinter (alle i Osloområdet - BG kampen). Han har tydligvis også gjort det bra på treningene, siden han fikk sjansen fra start mot IFK nå sist... Problemet er at han ikke er noen typisk kantspiller og han er høyrebent. Hva er da løsningen... Tja jeg ville tatt ut Ohr og enten latt Tom spille høyre kant, eller flyttet ut Jørgensen på kanten og latt Tom og Tommy spille sentralt... Goalgetteren ja... Det er vi vel ikke det eneste laget som sliter med... Finsi scoret 10 i fjor og er nok en spiller som med fordel kan starte på benken for å komme inn med stor fart for å true bakrommet utover i 2. omgang når motstenderens bein begynner å bli møre... Spennende å se hva Gunnarson kan bidra med! Ellers tror jeg Peter blir toppscoreren vår i år! Se og lær av Petter Samir! Nesteår kan det bli din tur hvis du jobber hardt og målrettet!!! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 1. April 2004 Del Skrevet 1. April 2004 Vedr. Martin: Så nettopp Norge-Serbia. Jeg antar at du trekker tilbake det du skriver om Martins manglende framspillskvaliteter i forhold til Tommy (Svindal Larsen)? Jeg har aldri sett noen fotballspiller slå flere støttepasninger enn nettopp TSL. Så også kampen og må vel legge meg flat, skjønner ikke helt hvor jeg har fåt det fra at Martin ikke kan spille ballen, men ofte blir han for omstedelig og misbruker kontringsmuligheter. Begynner å bli skeptisk til å få han tilbake. På den andre siden så tror jeg at Martin enten går til Blackburn eller kommer tilbake til oss. Tror det er viktig for han å få prøve seg litt før han signerer en laaang kontrakt. Tror han trenger trygghet og da er det ikke bare å signere en langtidskontrakt med en klubb han ikke kjenner til. Savner Martin jeg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 1. April 2004 (endret) Del Skrevet 1. April 2004 (endret) Hepp, Hva er det gamlingene sier... Den som lever får se! Martin ser ut til å være en fyr som trenger å føle seg skikkelig hjemme for å fungere bra. Nå skal han jo stifte familie i den nærmeste fremtid også så da blir det enda viktigere at ting rundt om stemmer... Med småbarn påvei så er det kjekt å ha familien i nærheten. Tror mye avhenger av hvordan han vurderer det utenomsportslige. Klart jeg tror også andresen har lyst til å vinne noe i karriæren sin og det taler vel mer for Stabæk enn Blackburn... Eller RBK da... (Måtte gudene forby). Men for nå så er han ikke stabæk spiller og jeg må si jeg gleder meg enormt til å se om Stenersen er klar til å ta over rollen som sjef på midtbanen!!! Lykkes han med det så kan vi si... Martin hvem..??? @ringo Som selvsagt ønsker Martin hjertlig velkommen tilbake dersom det blir til det! Endret 1. April 2004 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 1. April 2004 Del Skrevet 1. April 2004 Slapp av; Martin kommer tilbake, og det trenger vi! Sånn jeg ser det har vi PT ingen ledertype på midtbanen og det vil bli et problem frykter jeg. Ikke når alt går bra, men når vi sliter. Da må en på midten tråkke til litt ekstra slik Martin var så flink til. (Peter hadde kledd den oppgaven) Ellers tror jeg (som alle andre) at sesongen blir jevn. Da er det de lagene med en "superspiss" som får medaljer. Håper Pall er den mannen. Peter har vist supre takter som spiss, men noen toppscorer blir han vel aldri. Finstad har vel de fleste avskrevet, men han hadde en god høst i 2003, og har jo putter jevnt i vinter når motstanden ikke er all verden. Jeg savner selvfølogelig Martin , men også Peter Belsvik. Tenk om den fantastisk gode idioten hadde fullført karrieren hos oss. Ivers hadde blitt passert med 40 mål! Vi blir uansett bedre enn det ukeblader som Dagbladet og VG tipper Betinget optimist Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 2. April 2004 Del Skrevet 2. April 2004 Sånn jeg ser det har vi PT ingen ledertype på midtbanen og det vil bli et problem frykter jeg. Ikke når alt går bra, men når vi sliter. Da må en på midten tråkke til litt ekstra slik Martin var så flink til. (Peter hadde kledd den oppgaven) BINGO! Peter er mannen, men da blir det tynt på topp!!! Dessverre... Vi må stole på at Steners tar jobben! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 8. April 2004 Del Skrevet 8. April 2004 Ikke rart at alle tipper stabæk så langt ned. Ifølge Fredrikstad Blad ( www.f-b.no ) så har jo Gaute stokket kortene rimelig bra Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 13. April 2004 Del Skrevet 13. April 2004 Hårreisende vurderinger av spillere... Peter Sand Nettavisen - 5 poeng VG - 2 poeng Jeg har tatt konsekvensene og laget en samle statistikk for alle våre spillere og "alle" avisene - tar gjerne imot forslag om flere aviser som skal inn på sidene. Etterhvert kommer det grafer m.m. på disse sidene. Stats 2004 sesongen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 13. April 2004 Del Skrevet 13. April 2004 herregud jeg blir helt matt av aa lese vg! De maa jo vaere helt idioter naar de i en artikkel om Ocean presterer aa beskrive rundens dommertabbe med folgende ord: "Da braste «Ollie» i bakken innenfor Stabæks 16-meter, og ordnet straffespark for Skien-klubben." Hverken mer eller mindre...Enhver IDIOT med et halvt oye saa at forseelsen, om det engang var en forseelse, skjedde 4-5 meter utenfor 16 meteren...herregud...Til og med ODD Supporterene la seg flate og innromte at straffen var ufortjent, men klarer den 'noytrale' Scatpressen det? selvsagt ikke... blir mer og mer lamslatt av lavmaalet til sportsjournalistene her til lands... jaja...det finne viktigere ting aa fokusere paa. Sogndal og 3 poeng! forza og fremover... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 3. Mai 2004 Del Skrevet 3. Mai 2004 Vi får pepper i nettavisen da... syntes web sidene er bra - selvom man ikke blir hardcore-fotballsupporer av å kalle cupen for «køppen». Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 3. Mai 2004 (endret) Del Skrevet 3. Mai 2004 (endret) ..selvom man ikke blir hardcore-fotballsupporer av å kalle cupen for «køppen». Hva er en suppor, forresten? Endret 3. Mai 2004 av stabækLars Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 3. Mai 2004 Del Skrevet 3. Mai 2004 Huffda. Den prestisjetunge nettavisen, som har samme renommé som The New York Times minst! Hvis du leter litt, finner du kanskje ut at hele artikkelen er kopiert fra en eller annen hjemmeside. Jeg klandrer ikke nettavisen. Jeg kjenner godt igjen arbeidsmetoden fra ungdomsskolen og gymnaset. Forskjellen er at nettavisen har cut&paste. Det var ikke en gang funnet opp da jeg satt oppe til langt på natt å kopierte hjemmelekser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 3. Mai 2004 Del Skrevet 3. Mai 2004 Forskjellen er at nettavisen har cut&paste. ctrl + C / ctrl + V er det diggeste i hele data verden... ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / ctrl + C / ctrl + V / funker faen så bra hvor hadde nettavisen sakset det da ??? orker ikke å lete !!! litt deppa i dag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 3. Mai 2004 Del Skrevet 3. Mai 2004 Kanskje vi bør skrive litt mer om Beckham og Leeds og sånn for å få litt bedre scor? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 3. Mai 2004 Del Skrevet 3. Mai 2004 Å! Du mener bedre skår? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 3. Mai 2004 Del Skrevet 3. Mai 2004 jeg tror ikke det skrives sånn - jeg tror det skrives skaarr Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 5. Mai 2004 Del Skrevet 5. Mai 2004 Nettavisen brillierer med sitt geniale rundens lag... Knoll og Tott på rundens lag Hvordan er det mulig å ta ut to spillere som direkte kjemper med hverandre i en kamp... IA kommer naturligvis på laget - at spilleren han nøytraliserer (Melodi Grand Prix - eller Morten Gamst Pedersen om du vil) i 90 minutter også kommer på rundens lag er en parodi. Venter bare på at de tar ut to keepere på samme lag i neste runde... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 5. Mai 2004 Del Skrevet 5. Mai 2004 Nettavisen er jo en vits også. Skumleste gjennomgangen av klubbenes nettsider. Skikkelig dyptpløyende analyse, gitt. Joda, de gutta veit virkelig hva de holder på med... MGP på rundens lag? Hahahaha. De kunne vel så gjerne valgt Eirik Markegård som ikke gjorde noen feil i kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 7. Mai 2004 Del Skrevet 7. Mai 2004 Huff nei, på tide å bli litt særøs igjen... Nettavisen tipper Stabæk seier over Bodø Glimt, vi møter Ull-Kisa i cupen, og Holter blir 32 år på søndag !!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 7. Mai 2004 Del Skrevet 7. Mai 2004 Hvor er Ull-Kisa? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg