Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lise Klaveness 4

Melissa Wiik 4

Ina Skaug 2

Ida Elise Enget 1

Ingrid Camilla Fosse Sæthre 1

Disse to blir vel blant de ypperste favorittene til toppscorertittelen i toppserien i år. Herlig å se at det allerede sitter (Melissa må bare bli litt mer sikker alene med keeper)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem tipper vi at blir toppscorer i SFK 2011 (seriekamper)

Jeg bomma så jævlig for 2010 at fallhøyden er kun noen skarve cm.

Jeg tror det vil stå mellom:

Klavenes

Melissa

Graham Hansen (men da må hun spille der hun skal, ikke def. midtbane)

Rekkefølgen kommer ikke før nærmere seriestart (Blir Pape skadefri,,,)?

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Lise Klaveness 5

Melissa Wiik 5

Ingrid Camilla Fosse Sæthre 3

Ina Skaug 2

Ida Elise Enget 1

Super Mario 1

Trine Rønning 1

Merk at kamper mot lag av annet kjønn ikke regnes med, ei heller 7er kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klavenes

Melissa

Da svarer jeg på mitt eget innlegg og starter samtidig kanskje en tippekonk om hvem vi tror blir toppscorer i Toppserien for SFK 2011.

Jeg tipper

1 Melissa Wiik

2 Lise Klavenes

Jeg er usikker på følgende spillere:

Caroline Graham Hansen, veldig god offensivt, men har nesten bare spilt som midtbaneanker???

Pape. Supergod, men mye skadet. Kommer hun opp på toppnivå igjen?

Kristy. Ekstremt dyktig også hjemover, men kan slite med å alltid være med i start 11. Tror formasjon avgjør om Enget eller Kristy starter

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klavenes

Melissa

Da svarer jeg på mitt eget innlegg og starter samtidig kanskje en tippekonk om hvem vi tror blir toppscorer i Toppserien for SFK 2011.

Jeg tipper

1 Melissa Wiik

2 Lise Klavenes

Jeg er usikker på følgende spillere:

Caroline Graham Hansen, veldig god offensivt, men har nesten bare spilt som midtbaneanker???

Pape. Supergod, men mye skadet. Kommer hun opp på toppnivå igjen?

Kristy. Ekstremt dyktig også hjemover, men kan slite med å alltid være med i start 11. Tror formasjon avgjør om Enget eller Kristy starter

Nødvendigvis de to som konkurrerer? Ida og Kristy spiller vel gjerne på hver sin kant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper

1 Melissa Wiik

2 Lise Klavenes

Så du tipper de to spissene våre som toppscorere. Virker som et langt tryggere tips enn fjorårets laugh.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har flere enn 2 spillere som kan ta "spissrollen" i 4-2-3-1. I angrepsspillet har vi i denne formasjonen ikke 1 men 4 spillere med ulike spissroller i angrepet. MW, MP, MO, KM, LK, ICFS, IE og CGH kan alle betjene flere av disse rollene, muligens også Dekkerhus. Å snakke om 2 spisser i denne formasjonen med de alternativene vi har blir derfor villedende.

Ellers liker jeg 4-2-3-1, selv om jeg forstår at mange har lagt sin elsk på jjj's statiske 4-4-2 uansett kampbilde. Med såpass mange "gamle" spillere i troppen må RF la påtenkte erstattere få rikelig med spilletid, for vi vet at skader kommer. Vi savner likefullt en målgarantist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi savner likefullt en målgarantist.

Savner vi en målgarantist? Vil si vi har flere, og større målgarantister finner man ikke her i landet, men mulig det er Birgit Prinz du ønsker deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har flere enn 2 spillere som kan ta "spissrollen" i 4-2-3-1. I angrepsspillet har vi i denne formasjonen ikke 1 men 4 spillere med ulike spissroller i angrepet. MW, MP, MO, KM, LK, ICFS, IE og CGH kan alle betjene flere av disse rollene, muligens også Dekkerhus. Å snakke om 2 spisser i denne formasjonen med de alternativene vi har blir derfor villedende.

Ellers liker jeg 4-2-3-1, selv om jeg forstår at mange har lagt sin elsk på jjj's statiske 4-4-2 uansett kampbilde. Med såpass mange "gamle" spillere i troppen må RF la påtenkte erstattere få rikelig med spilletid, for vi vet at skader kommer. Vi savner likefullt en målgarantist.

Jeg har også blitt glad i og tilhenger av 4-2-3-1. Hvis vi i en kamp sliter med å skape sjanser mot et lag som ligger lavt kan det evt være greit å legge om til 4-4-2. Da kan vi doble på kantene og ha 2 i boksen.

Men som utgangspunkt foretrekker jeg 4-2-3-1.

Kristy kan fungere utmerket som "3-spiller" pga sin enorme løpskapasitet samt det faktum at hun er spiss og således gjerne kan avslutte selv.

Enget, derimot er en ren flankespiller som er flinkere til å holde bredden, trekke forsvaret ut mot kanten for så å slå innlegg. Dette gir mer rom til en spiss enn en spiller som søker inn mot midten.

For å ikke starte en krig:

Jeg mener at både Kristy og Enget fortjener plass i start11.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Savner vi en målgarantist? Vil si vi har flere, og større målgarantister finner man ikke her i landet, men mulig det er Birgit Prinz du ønsker deg?

En målgarantist putter gjennomgående et mål i hver kamp (mot reell motstand, som Røa, Kolbotn, AB og internasjonale lag) og setter 1 av 2 sjanser, uansett motstander. Nannskog (med VPG) og Belsvik har vært guttas målgarantister. Pape er det nærmeste vi kommer en målgarantist. Hun er skadet. Lenge. Wiik setter 1 av 3, Moore setter 1 av 4 (men skaper flere enn Wiik) osv. Cecilie Pedersen er en målgarantist, dessverre gir sirkuset rundt henne i media inntrykk av at hun er "from outer space".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En målgarantist putter gjennomgående et mål i hver kamp (mot reell motstand, som Røa, Kolbotn, AB og internasjonale lag) og setter 1 av 2 sjanser, uansett motstander. Nannskog (med VPG) og Belsvik har vært guttas målgarantister. Pape er det nærmeste vi kommer en målgarantist. Hun er skadet. Lenge. Wiik setter 1 av 3, Moore setter 1 av 4 (men skaper flere enn Wiik) osv. Cecilie Pedersen er en målgarantist, dessverre gir sirkuset rundt henne i media inntrykk av at hun er "from outer space".

På hvilket grunnlag kan du så si at Pederen er en målgarantist? Motstanderne i 2. divisjon kan vel ikke regnes som reell motstand, og på landslaget har hun puttet i mindre enn hver tredje kamp, og også der har det vært et par mål mot svak motstand. Det er vel heller slik at hun huskes for et par av de målene hun har gjort, men at hun er noen større målgarantist enn flere av de vi allerede har på laget er jeg ikke nødvendigvis enig i. Hun må isåfall bevise det i Toppserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hvilket grunnlag kan du så si at Pederen er en målgarantist? Motstanderne i 2. divisjon kan vel ikke regnes som reell motstand, og på landslaget har hun puttet i mindre enn hver tredje kamp, og også der har det vært et par mål mot svak motstand. Det er vel heller slik at hun huskes for et par av de målene hun har gjort, men at hun er noen større målgarantist enn flere av de vi allerede har på laget er jeg ikke nødvendigvis enig i. Hun må isåfall bevise det i Toppserien.

Alz har rett. Pedersen puttet lett for landslaget sist mesterskap. Da var det høy kvalitet på både avslutning og motstander. Selv ønsker jeg ikke Pedersen da det virker som om hun har fått tildelt hode kun for å holde ørene fra hverandre med.

En som setter 1 av 2 er jo noe alle lag drømmer om. Da det kan bli vanskelig å finne en slik spiller tror jeg vi heller skal prøve å unngå 80% av offisdene. Da får vi så mange flere sjanser at det går opp i opp :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alz har rett. Pedersen puttet lett for landslaget sist mesterskap. Da var det høy kvalitet på både avslutning og motstander. Selv ønsker jeg ikke Pedersen da det virker som om hun har fått tildelt hode kun for å holde ørene fra hverandre med.

En som setter 1 av 2 er jo noe alle lag drømmer om. Da det kan bli vanskelig å finne en slik spiller tror jeg vi heller skal prøve å unngå 80% av offisdene. Da får vi så mange flere sjanser at det går opp i opp :)

Ja, fint mål uten tvil, men som sagt har hun ikke scoret veldig mye for landslaget. Et par fine scoringer endrer ikke på det. Vi har på laget flere spillere som vil score et tosifret antall mål denne sesongen, og et par av dem vil nok kunne passere 20 også. Jeg er faktisk ikke sikker på at Pedersen vil putte så mye. Vi får kanskje se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Melissa Wiik 9

Lise Klaveness 5

Kristy Moore 4

Ida Elise Enget 2

Caroline Graham Hansen 2

Super Mario 2

Ina Skaug 2

Katrine Pedersen 1

Trine Rønning 1

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter sist treningskamp og dagens trening vil jeg påstå at Kristy fort kan bøtte inn masse mål i år. Det ser nesten ut som om hun kan score i blinde for tiden, alt går inn

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melissa Wiik 10

Lise Klaveness 5

Kristy Moore 4

Ida Elise Enget 2

Caroline Graham Hansen 2

Super Mario 2

Katrine Pedersen 2

Ina Skaug 2

Trine Rønning 1

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Melissa Wiik 11

Kristy Moore 6

Lise Klaveness 5

Super Mario 4

Ida Elise Enget 2

Caroline Graham Hansen 2

Katrine Pedersen 2

Ina Skaug 2

Trine Rønning 1

Endret av sexxes
Rettet grunnet feil oppgitt målscorer.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Toppscorer'n 2011
  • Opprett ny...