Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Jeg har 5 tskjorter som på bildet over. Førstemann til kølla.

2x Medium
2x Large
1x XL

150,- stk. Alle inntektene går direkte inn igjen til aksjonen. Stickers og buttons kommer.

Send epost til posse@fotballihelgen.no om du er keen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste hadde etter min mening vært slik som Bundesligaen:

Fredag: 20.30

Lørdag: 15.30 (hovedrunde, 5 kamper)

Lørdag: 18.30

Søndag: 15.30

Søndag: 17.30

Det høres ut som en helt fantastisk helg, men ettersom kanalenes eneste interesse i fotball er penger (naturligvis), vil de nok ikke godta noe annet er tidlige ettermiddagskamper på dager som ikke krasjer med PL. At det dreper sporten på lang sikt virker ikke å bekymre dem mye. Kampene burde bli solgt med premisser om når de skal spilles. Jeg tror Tv-kanalene hadde gitt seg. Fotball trekker nok seere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SS tar mest sannsynlig inn tusen stickers for videresalg, jeg har bedt om å få 250 av hver type. På sikt vil vi også selge stickers direkte fra Fotballihelgen.no, samt tskjorter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

SS har fått 1000 stickers som ligger i tifobua. 1 kr per stykk. De penga skal til SS, som allerede har betalt Fotballihelgen.

Jeg har inntrykk av at mye salgsvarer blir liggende i Tifo bua. Kan noen ta med dette på bussen til Tr.heim så vi som vil ha kan få kjøpt? Skulle dere ha andre effekter til salgs kan det sikkert også medtaes på bussen. Da jeg var på tur med RBK-Kjernen, hadde de alltid med en kasse eller to med RBK effekter, på alle turer. Dette burde vi også være flinkere til.

Effekter skal kjøpes i helgen:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SS har fått 1000 stickers som ligger i tifobua. 1 kr per stykk. De penga skal til SS, som allerede har betalt Fotballihelgen.

Jeg har inntrykk av at mye salgsvarer blir liggende i Tifo bua. Kan noen ta med dette på bussen til Tr.heim så vi som vil ha kan få kjøpt? Skulle dere ha andre effekter til salgs kan det sikkert også medtaes på bussen. Da jeg var på tur med RBK-Kjernen, hadde de alltid med en kasse eller to med RBK effekter, på alle turer. Dette burde vi også være flinkere til.

Effekter skal kjøpes i helgen:D

Sikker på at du vil at vi skal ta med stickers på bussen?!? :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

BGG og Bataljonen boikotter mandagskampen mot LSK. Fuglene har visst også noe protest på lager.

Viste seg at denne protesten ikke betyr så mye i Bergen...

Eller i Oslo. Det var stort sett de uorganiserte fyllefantene på Østlandet som stilte. Og de klarte å ødelegge fellesmarkeringen de første ti minuttene også, godt gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BGG og Bataljonen boikotter mandagskampen mot LSK. Fuglene har visst også noe protest på lager.

Eller i Oslo. Det var stort sett de uorganiserte fyllefantene på Østlandet som stilte. Og de klarte å ødelegge fellesmarkeringen de første ti minuttene også, godt gjort.

Når Brann scorer to mål i løpet av de første ti minuttene er vel kanskje ikke det så veldig rart... Men jeg er helt enig i at de burde klart å gjennomføre denne aksjonen på en mye bedre måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hva pokker, Kanari sender rop og blir møtt av "SK BRANN!" Snakket med noen kanari-kompiser, de var småfrustrerte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hva pokker, Kanari sender rop og blir møtt av "SK BRANN!" Snakket med noen kanari-kompiser, de var småfrustrerte.

Understreker hvertfall viktigheten av å være organiserte for å utgjøre en forskjell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å bli upopulær eller skape dårlig stemning.

Er delvis uenig i denne "kampanjen".

Har nå hatt 5 kvelder på rad fylt med norsk og internasjonal fotball, hvor herlig er ikke det etter en dag på jobb, skole eller gym'n? Fantstisk spør du meg.

Kan aldri bli nok fotball på tv. Selvfølgelig er det surt vis det går utover publikumsoppmøte på kampdag. Men er vel ikke bare tidspunktet som er årsaken på det nå omdagen. F.eks: Hovedkampen på lerkendal, vårvær, fine spilleforhold, kun 12 125 fremøtte.. Kampen ble vel spilt i helgen.. I motsetning til Lillestrøm – Brann – 7416. I fjor var det kun kampen mot VIF som samlet flere (11 022).

Først og fremst må spillet bli mer underholdene i tippeligaen, og da vil nok også Ola Nordmann komme på kamp igjen.. Med f.eks fredagskampen tror jeg også interessen kan bli større da far i huset kommer sliten hjem fra jobb, tar seg en øl og ser kamp og blir såppas imponert at han kanskje blir å se på stadion ved en senre anledning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å bli upopulær eller skape dårlig stemning.

Er delvis uenig i denne "kampanjen".

Har nå hatt 5 kvelder på rad fylt med norsk og internasjonal fotball, hvor herlig er ikke det etter en dag på jobb, skole eller gym'n? Fantstisk spør du meg.

Kan aldri bli nok fotball på tv. Selvfølgelig er det surt vis det går utover publikumsoppmøte på kampdag. Men er vel ikke bare tidspunktet som er årsaken på det nå omdagen. F.eks: Hovedkampen på lerkendal, vårvær, fine spilleforhold, kun 12 125 fremøtte.. Kampen ble vel spilt i helgen.. I motsetning til Lillestrøm – Brann – 7416. I fjor var det kun kampen mot VIF som samlet flere (11 022).

Først og fremst må spillet bli mer underholdene i tippeligaen, og da vil nok også Ola Nordmann komme på kamp igjen.. Med f.eks fredagskampen tror jeg også interessen kan bli større da far i huset kommer sliten hjem fra jobb, tar seg en øl og ser kamp og blir såppas imponert at han kanskje blir å se på stadion ved en senre anledning.

Du kan jo starte med å lese litt her:

http://www.fotballihelgen.no/om-aksjonen/historien-bak

Hele poenget her er jo å ta hensyn til de som faktisk er på kampene, de som bidrar til den stemningen som igjen genererer flere tilskuere (og videre flere inntekter for klubbene/media).

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil påstå at lsk hadde urimelig gode forutsetninger for å trekke mange folk denne kampen etter serieåpningen deres. Jeg ser hva du tenker, men klarer ikke si meg enig. Jeg tror det er viktig at det er én kampdag, der majoriteten av kampene blir avviklet. Når det nærmer seg helg, da vet man at det er match på søndag. Klokken 18. I ditt eksempel med far i huset har jeg litt vondt for å se for meg at han etter endt arbeidsdag osv blir såpass imponert over den rimelig dårlige tippeligaen at han finner ut at neste fredag lar jeg familie være familie og stikker på fotballkamp.

Som du sier, det kan aldri bli for mye fotball på tv. Det er jeg i og for seg enig i, men jeg vil ikke ha norsk fotball på tv hver dag. Denne tv-avtalen, men sine fredags- og mandagskamper, er slik den er kun for at kanalene skal kunne sende mest mulig tv og tjene mest mulig penger. Hvis noen stadiongjengere synes det er praktisk med fredagskamp, ja da er det bare en bonus, for det tror jeg nok egentlig de driter i.

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan aldri bli nok fotball på tv.

Mandag er en god dag for fotball for TV2, og da naturligvis pga at en god slump folk faktisk ser på. Problemet er størst for de reisende supporterne. For eksempel, om vi får en mandagskamp i Drammen, på Ullevaal eller kanskje til og med enda litt lenger øst, i et veikryss på vei til Gardermoen, er det ikke så stress, men om vi skal spille i Molde, Sogndal eller Tromsø er det mye vanskeligere å komme seg på kamp. Dette hensynet er det mange som mener burde være med i neste tv-avtale, om man ikke klarer å fjerne mandagskampen helt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som for eksempel Aafk, borte mot vif på fredag, ble ikke satt opp buss, da det var så få påmeldte. Hvor mange tror du hadde dratt fra oss til Molde dersom kampen gikk på en fredag, eller enda værre, mandag? Jeg ser for at det hadde blitt en fin desimering der..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke dratt på VIF-kampen pga at den er på fredag. Villt irriterende!

fotball gjennom tv rekrutterer lite. Det er mye mer engasjerende å dra med seg en kompis på kamp. Hadde sett stabækkamper i årevis før en kamerat dro meg ut av stolen, og nå ser jeg bare på tv om jeg ikke har mulighet til å komme

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjernen boikotter bortekampen mot FFK

http://www.fotballih...rtere-boikotter

Er dette noe NFF/NTF bryr seg om? Jeg tviler på det. Det er jo "kun" snakk om bortesupportere. Jeg skulle tro de er langt mer bekymret for en eventuell nedgang i tittertallene på TV. Og jeg er ikke sikker på at det er særlig avhengig av antall bortesupportere.

Spania er, så vidt jeg har forstått, et eksempel på en serie hvor det er veldig få bortesupportere på kampene - føler ikke det gjør så mye med salgsverdien til det produktet. Hvertfall ikke på kort sikt.

De jeg håper bryr seg om dette, er klubbene. Jeg håper det stemmer når spillerne sier at det betyr mye å ha god støtte fra tribunen - å merke at mange jubler når du scorer, f.eks. Da mener jeg at dette er noe klubbene burde ta videre, gjennom de organer de har for å medbestemme hvordan bl.a.kampoppsettet blir (blant annet NTF). Jeg frykter dog at klubbene ikke er villige til å ta reduserte inntekter (redusert TV-avtale, hvertfall på kort sikt) for å få vekk kamper fra hverdagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler spansk fotball hadde vært mye mer severdig med godt tribuneliv. det er enkelte kamper der som skiller seg ut positivt, men mye er som å se på en treningskamp. Det som er viktig med slike aksjoner er at det blir gjennomført konsekvent, det hjelper lite at kjernen boikotter dersom det er 500 østlandstrøndere på bortefeltet. Det merkes nok på stemningen, men ikke på langt nær så mye som det hadde gjort ved et tomt felt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppfordring til aksjon

I sesongstarten har det vært flere boikotter og aksjoner for at fotball skal spilles i helgen. Vi er av den oppfatning at synlige aksjoner på stadion er de mest virkningsfulle, og har derfor en oppfordring:

Norsk Supporterallianse og aksjonen Fotball skal spilles i helgen oppfordrer alle sine involverte grupper til følgende:

Hver gang laget deres spiller kamp på mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag - Sitt ned og hold kjeft de første 10 minuttene av kampen. Etter det, syng det dere kan. Husk å ha banneret synlig, og spe gjerne på med tekstbannere i tillegg.

Kritiske røster sier at de drar på kamp for å støtte laget og ikke for å holde kjeft. Vel, hvordan skal de dra på kamp og støtte laget hvis kampen spilles på en annen kant av landet mens de jobber til kl 17 på en mandag? Dette handler om forholdene til norske supportere i lang tid framover, og det er uhyre viktig at vi tar et ordentlig tak nå.

Vi oppfordrer ikke supportere til å utebli fra ukekampene. Dette er en signert avtale som ikke kan endres, og ved boikott resulterer det bare i tapte inntekter for klubbene. Det aller viktigste er å være tilstede og påvirke i størst mulig grad at den neste avtalen tar mer hensyn til oss som supportere.

-Fotball skal spilles i helgen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke fredag? Det er da noe dritt det og..

Jeg må løpe rett fra jobb og synes ikke noe særlig om fredagen, men man får fokusere på å få bort mandag først. De fleste har i det minste fri på lørdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke fredag? Det er da noe dritt det og..

Jeg synes fredag er helt konge. Sitter på jobben og inntar en sen lusnj foran PC'en, og tenker at det nå bare er fire timer til jeg står og hyller Daniel fra feltet. Konge!

Hva er egentlig problemet med fredag? Man rekker da å komme seg på kamp etter jobben, og har masser av tid til å komme seg hjem igjen etterpå (langveisfarende eller ei).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Fotball skal spilles i helgen
  • Opprett ny...