ØyvindW 402 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Håper på Gromstad og Skjønsberg mot LSK Mot LSK vil jeg gjerne ha Skenderovic istedenfor MMS. Synd at Gromstad har fått spille så lite i sesongoppkjøringen.. Noen som kan si noe om han? Det har vel blitt uttalt fra de her inne som følger ekstra nøye med laget at Gromstad har et stort potensiale. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MLandmark 59 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Gromstad og Hammer vil jeg heller se. Muligens en smule urutinert, men tror det kan funke. Kjenner jeg er spent på hvordan det går mot LSK... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 475 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Syne denne kampen var under pari. Manglet på Vilje fra enkelte spillere. Midforsvaret virker litt svakt i markeringspill og sammarbeid bak der når BOE eller VEH går opp i banen. Veigar viser seg litt som i perioder i fjor da han skal gjøre alt selv, humørsyk og klager på en dommeravgjørelse igjennom hele kampen til han får gult.. Torstein er ikke i kampform og trenger noen timer på å huske hvor målet står.. Ondo og Olle Olle får ikke vist seg særlig fram Men igjen det er tegn til godt pasningspill, gode løp og fine kombinasjoner, men er fortsatt endel å jobbe med den siste uken.. Hadde håpet vi gikk inn i serien med selvtillit og godt resultat, nå må gutta ta seg selv i nakken og jobbe beinhardt for å vise en annen side av seg selv til neste helg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Hva kommer det av at samtlige lag vi møter er mer agressive enn oss? Da tenker jeg på gjenvinning og press på ballfører. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 13. Mars 2011 (endret) Del Skrevet 13. Mars 2011 (endret) Hva kommer det av at samtlige lag vi møter er mer agressive enn oss? Da tenker jeg på gjenvinning og press på ballfører. Merkelig at det skal være sånn, spesielt da dette visstnok er blitt fokusert på i vinter. Det starter med at vi har spisser som ikke jobber hjemover og midtbanespillere som bare løper ved siden av eller bak ballfører uten å sette inn verken press eller taklinger. legg til et ryggende forsvar så blir det komplett. Gutta burde se noen Barca kamper til uken for å se hvordan det skal gjøres i praksis! Endret 13. Mars 2011 av Color Blue Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Hva kommer det av at samtlige lag vi møter er mer agressive enn oss? Da tenker jeg på gjenvinning og press på ballfører. Hepp, Det var ikke slik tidligere i vinter... Sjekk f.eks. godsetkampen! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Jaja.. Får trøste oss med at det kun var generalprøve.. Men til noe annet. Var Tarik like grisete før han hadde et lite stopp i lillestrøm? Kan i grunn ikke huske det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Jaja.. Får trøste oss med at det kun var generalprøve.. Men til noe annet. Var Tarik like grisete før han hadde et lite stopp i lillestrøm? Kan i grunn ikke huske det.. Ikke bare var han grisete, han filmer også ved enhver anledning. Når det gjelder kampen er jo vi klart best fra 10 til 75, men vi lider av kollektiv sykdom defensivt. Brukbart med sjanser skaper vi synes jeg, men det vil seg ikke helt foran mål. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 13. Mars 2011 (endret) Del Skrevet 13. Mars 2011 (endret) Denne kampen viser vel først og fremst fire ting: Hammer spiller med for stor risiko i forsvar - veldig elegant når det funker og veldig farlig når det ikke gjør det. Aase må få tid på seg før han kan starte i tippeligaen, fjoråret har naturlig nok satt han kraftig tilbake. Men han fortjener at man fortsetter å ha trua på ham. Det er godt at vi har kjøpt en ny ving (Ollé). Hypen etter GAIS-kampen har endelig lagt seg. Vi skal være veldig fornøyde om vi havner på øvre tredjedel i år. Endret 13. Mars 2011 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Midtbanen blir for pinglete om HH skal være såpass offensiv (eller lite defensiv), Pontus jobber såpass lite hjem og vi har så lette kantspillere som Mix og spesielt JA. Har JA noensinne klart å takle ballen fra en motspiller? Olle Olle må da være et soleklart valg på venstrekanten. Og Veigar må ha spillere rundt seg som han vil spille ball til. Dessverre er kun Pontus og Ondo på den lista nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Har JA noensinne klart å takle ballen fra en motspiller? Så du kampen mot GAIS? Sikkert fire-fem skiltaklinger/tøffe gjenvinninger av JA. Hvorav en som ender med et fortjent gult kort. Så han kan. Der og da trodde jeg det var Lennartssons fortjeneste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Å sette Johan på benken er det fjerneste jeg har hørt. Han er kanskje ræva defensivt, men han gjør så mye bra offensivt at det veier opp, og vel så det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Å sette Johan på benken er det fjerneste jeg har hørt. Han er kanskje ræva defensivt, men han gjør så mye bra offensivt at det veier opp, og vel så det. Lite bra offensivt i dag, synes jeg. Tror vi blir langt bedre med Ollé på kanten en Johan. Johan har en stor fordel offensivt, og det er de offensive løpene hans, som lager problemer for motstanderens forsvar fordi de kommer i tillegg til løpene til spissene. Til gjengjeld er han ikke mye tess som kantspiller, og vi spiller i praksis med bare en kantspiller (den andre) når JA er i oppstillingen. Ollé kan være vingen vi har lett etter, en som kommer seg rundt og kan legge inn (hvis han spiller til venstre) eventuelt gå inn i banen og true med skudd (hvis han spiller på høyre). På den første sjansen vi hadde i dag etter at han ble byttet inn (innlegg fra motsatt side) satser han så hardt at sklitaklingen hans ikke stopper før han er helt inne i målet til FFK. Keeper får vel bare så vidt stoppet ballen fra å nå ham. En innsats i boksen som skilte ham fra mange idag, synes nå jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 13. Mars 2011 (endret) Del Skrevet 13. Mars 2011 (endret) 5 Ting jeg lærte av kampen idag: 1. Vi må bruke kantene oftere! FFK overbefolket midten og gjorde det vanskelig for oss å spille opp Aase / VPG. Dette er ikke noe nytt, ei heller er det noen hemlighet i TL at Stabæk liker å spille igjennom midten. Men det var masse rom på kantene og både Vegar og Bjarni var på gode løp uten å få ballen. Harris, Henning og Pontus må derfor ta ansvar og vende spillet, kanskje Harris især idag. Mange av våre farligste sjanser kom etter fine løp på kantene. Vegar skal forresten ha skryt idag selv om en svak klarering kostet oss 0-1, han kjempet bra, og hadde mange fine raid opp langs kanten. En av få som virkelig stod på i 90 min. 2. Johan og Mix må jobbe mer (eller overhodet) hjemover, for mange ganger kom FFK 2 mot 1 imot Bjarni og Vegar, og samtidig var Johan og Mix alle andre steder enn der de burde være. Basert på hva jeg så av Olle Olle i godset-kampen bør han starte mot LSK. 3. Stang-ut idag kan være stang-inn imorgen, vi skjøt i treverket, FFK reddet på strek, og Mix / Aase bommet på blank goll. Eller sagt annerledes vi skapte nok sjanser, og på en bedre dag hadde vi satt flere av dem imål. Mulig også Ondo hadde satt noen av giga-sjansene Aase brannt, men jeg synes det er helt riktig å gi Aase tillit. 4. Veigar har fremdeles sine mørke dager en gang iblant, eller sagt annerledes Veigar har mensen en gang i mnd. Hvor han skal dribble alle, kjefte på alle og snakke på seg (minst et gult kort). Dette er desverre heller ikke noe nytt, men jeg trøster meg med at Veigar som regel er dramatisk mye bedre i den påfølgene kampen. 5. Kristoffer Helgerud suger! på dommer-emblemet hans står det NFF og det er grunn til at det ikke står hverken UEFA eller FIFA der. NFF rangerer altså en rekke dommere foran ham, og sender disse på internasjonale oppdrag. Straffen vi fikk imot oss var av det særdeles billige slaget, han var inkonsekvent og FFK kunne og burde ha hatt en mann utvist etter første omgang. (Men han er nok ikke den eneste grunnen til at vi tapte idag) Satser på at en dårlig generalprøve blir en god premiere, og LSK knuses på søndag! Endret 13. Mars 2011 av MSL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fantomet 299 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Midtbanen blir for pinglete om HH skal være såpass offensiv (eller lite defensiv), Pontus jobber såpass lite hjem og vi har så lette kantspillere som Mix og spesielt JA. Har JA noensinne klart å takle ballen fra en motspiller? Olle Olle må da være et soleklart valg på venstrekanten. Og Veigar må ha spillere rundt seg som han vil spille ball til. Dessverre er kun Pontus og Ondo på den lista nå. Sett denne kampen isolert, er jeg enig med deg ....... - bortsett fra ett forhold. "Veigar MÅ ikke ha spillere rundt seg som han vil spille ball til." En slik tankegang er i ferd med å ødelegge både laget og prestasjonene. Problemet er nå så stort at jeg tror det vil bli adskillig mindre dersom man i stedet -kollektivt- slutter å spille ballen til Veigar. Han trenger nok et par kamper hvor han får konsentrere seg om å vinne ballen fra motspiller. Da opparbeider fotballspillere nemlig en tendens til ikke å ville gi den så lett fra seg. De enkle pasningene Veigar IKKE slo i dag - var de pasningene som hadde latt spillet gli, og som hadde gitt Stabæk en komfortabel seier over FFK. Nå spilte han som en femtekolonist. Det virker som han er fullstendig uinteressert i å slå baller som ikke ender opp som direkte scoringer eller direkte assists til scoringer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Syne denne kampen var under pari. Manglet på Vilje fra enkelte spillere. Midforsvaret virker litt svakt i markeringspill og sammarbeid bak der når BOE eller VEH går opp i banen. Veigar viser seg litt som i perioder i fjor da han skal gjøre alt selv, humørsyk og klager på en dommeravgjørelse igjennom hele kampen til han får gult.. Torstein er ikke i kampform og trenger noen timer på å huske hvor målet står.. Ondo og Olle Olle får ikke vist seg særlig fram Men igjen det er tegn til godt pasningspill, gode løp og fine kombinasjoner, men er fortsatt endel å jobbe med den siste uken.. Hadde håpet vi gikk inn i serien med selvtillit og godt resultat, nå må gutta ta seg selv i nakken og jobbe beinhardt for å vise en annen side av seg selv til neste helg. Synes dette var godt oppsummert. Litt bedre effektivitet så hadde vi også fått med oss seieren. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 13. Mars 2011 Del Skrevet 13. Mars 2011 Å sette Johan på benken er det fjerneste jeg har hørt. Han er kanskje ræva defensivt, men han gjør så mye bra offensivt at det veier opp, og vel så det. Lite bra offensivt i dag, synes jeg. Tror vi blir langt bedre med Ollé på kanten en Johan. Johan har en stor fordel offensivt, og det er de offensive løpene hans, som lager problemer for motstanderens forsvar fordi de kommer i tillegg til løpene til spissene. Til gjengjeld er han ikke mye tess som kantspiller, og vi spiller i praksis med bare en kantspiller (den andre) når JA er i oppstillingen. Ollé kan være vingen vi har lett etter, en som kommer seg rundt og kan legge inn (hvis han spiller til venstre) eventuelt gå inn i banen og true med skudd (hvis han spiller på høyre). På den første sjansen vi hadde i dag etter at han ble byttet inn (innlegg fra motsatt side) satser han så hardt at sklitaklingen hans ikke stopper før han er helt inne i målet til FFK. Keeper får vel bare så vidt stoppet ballen fra å nå ham. En innsats i boksen som skilte ham fra mange idag, synes nå jeg. Jeg er positivt til Olle i start 11'ern, men han må fortsatt bevise for at han er god nok. J Anderssons statistikk er god nok grunn til å ha han fra start. Han scoret vel 12 mål + assist fra som kantspiller i 2008 sesongen? Siden det har han jo vært gjennom et skadehelvete. Da kan heller Mix vike plass for Johan. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå