fantomet 299 Del Skrevet 6. April 2011 (endret) Del Skrevet 6. April 2011 (endret) Men jeg er uansett av den oppfatningen at han er i stand til å utføre ting de andre ikke er i nærheten av når han har dagen. Jeg tror ikke han er typen til å komme inn som innbytter og snu en kamp. Da er jeg heller av den oppfatning at han kan tas ut tidlig dersom man ser at han ikke har dagen. Og det ser man rimelig tidlig når det gjelder Veigar. Enig i første setning, og enig i siste. Poenget er vel at denne problemstillingen vi diskuterer har så mye med humør, innstilling, hodninger og psykisk dagsform å gjøre - at det er merkelig at noe av dette aldri kan leses av FØR han entrer banen. Dersom vi har et godt utvidet støtteapparat (som jeg antar) rundt laget så skulle det vel ha vært mulig å kunnet spare både spilleren, laget og publikum for noen av de verste (ikke blåeste) dagene og negative oppvisningene. Med så mange gode, så mange unge, og så mange spennende midtbanespillere vi nå har, bør ingen av dem forvente seg klippekort til en startellever. (Også av utviklingshensyn til både laget, og enkeltspillere -klubbens kapitalinvesteringer). Derimot bør vel alle mentalt forberede seg på å være "typen til å komme inn som innbytter å snu en kamp". Jeg misliker enhver tendens til argumentasjon som åpner for at noen er større enn laget. Sorry. Endret 6. April 2011 av fantomet 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 Ingen er større enn laget, der er vi helt enige. Argumentet ditt går på at klubben har mange unge fremadstormende midtbanespillere, og det er jeg helt enig i. Derimot spiller Veigar hengende spiss, og i angrepsrekka er det ikke altfor mange som banker på døra. For the record: Jeg hadde gjerne sett at vi hadde hatt større kamp om spissplassene, men verken Johan eller Mix (eller Hoff i fjor) har prestert like bra der som på sine mer vanlige plasser. Mix har jo mye av grunnteknikken som skal til, så det kunne kanskje vært spennende å la ham prøve Veigars rolle. Tror dog det kreves en del drilling på treningsfeltet først. Kanskje løsningen rett og slett er å gi Veigar en skylapp-ectomy? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
youngboy 894 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 Får håpe det blir reprise på fredag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 Ser at Vålerenga faktisk er det eneste laget som ikke har sluppet inn mål ennå. Og vi har sluppet inn klart flest. Samtidig er vi blant de lagene som har scoret færrest. 2-0 mot Enga hadde smakt sjeldent godt nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaaase 8 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 Du vet at det har blitt spilt to(2) kamper? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækJR 2 630 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 Noen som vet om Stabækbussene går ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 Får håpe det blir reprise på fredag Litt off topic med tanke på kampen, men det var interessant å se igjen den videoen. Hva var det som fløt så mye bedre i 2008? Det har vært mye mer politisk korrekt å si at Veigar var nøkkelspillern dengang, ikke at det var Alan. Hvorfor er vi ikke tilbake? Er det bare Veigars humør? Dessverre får jeg ikke lastet opp mer enn et bilde på hver post her, så da blir det noen postinger. Kanskje en moderator kan sette dette sammen til et innlegg. På det første bildet har vi startet en overgang. Dengang, som nå, kom vi ikke med veldig mange spillere. Men se på hvordan Vålerenga posisjonerer seg! De rygger med tre forsvarere, og alle de tre andre ligger rett rundt Alan. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 6. April 2011 (endret) Del Skrevet 6. April 2011 (endret) Edit: Nå fikk jeg ikke lov å laste opp flere bilder i det hele tatt, så da blir det uten vedlegg. I fortsettelsen av angrepet foran 1-0, se hvor mye plass som er åpen når Alan slår crossen. Folk kan gjerne klage på at den crossen ikke alltid kom, men det var Alan som skapte det ledige rommet foran Farnerud. Det var ikke Farnerud selv. Når vi nå ser Mix som ballfører i liknende overganger kommer Enga til å ligge med en, eller maksimalt to, spillere rundt Mix. Den siste spillern som ble dratt med av Alan vil heller legge seg i midten og kontrollere det rommet. Når innlegget kommer er vi faktisk med tre spillere på 5-meter (trykk på pause akkurat når innlegget kommer! De står jo oppstilt som på militært vis), og det er en tellefeil hos Enga. Har vi klart å dytte 3 spillere så langt opp i noe angrep i år? 2-0 var et av de målene vi fikk inn i 2008, men ikke nå. Et innlegg i luften. Vi er Veigar og Johan mot 4 forsvarere. Og det er Veigar som kommer først og header i mål! Med sånn uttelling vil vi være et medaljelag i år også! 3-0 viser hvordan Daniel/Veigar kombinasjonen tok oppmerksomhet hos forsvaret. Trykk på pause etter 1:12. Enga ligger med to spillere klint på Daniel. Allerede nå ser vi rommet Johan kommer til å utnytte! Så er det litt tilfeldig at ballen spretter til Johan, men ikke bare tilfeldig. Stoppern som kunne ha vært i det rommet har nemlig kommet på halvdistanse fordi han i situasjonen før vile sikre mot at Veigar kanskje skulle vende seg forbi førsteforsvarern. 4-0 er en corner som går rett i mål. Seriemesterflyt! De to siste målene kommer av hhv driblekaos fra Alan og et veldig godt løp fra Keller. Endret 6. April 2011 av gufa 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hoffisking 1 336 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 Jeg har fundert endel og forsøkt å forestille meg hvordan vi kommer til å gå ut i denne kampen. Mot pippipene gikk vi ut "for å begeistre publikum"(eller noe i den duren) og vise alle at kan spille flott fotball, og fikk en skikkelig smell i trynet. Mot rævbk tok vi konsekvensen av smellen vi fikk og gikk ut så kynisk og disiplinert bakover som mulig "for å holde nullen", og klarte å hale i land seieren. Så hvordan går vi ut i denne kampen? Er vi villige til å forsøke å "begeistre" som mot pippipene en gang til? Neppe, frykten for å gå på nok en stjernesmell er antakeligvis for stor. Går vi ut for å tette igjen bakover som sist? Neppe, vi MÅ jo spille når vi er hjemme, og vi kan ikke gi bort hele initiativet til motstanderen. Altså, det vil kanskje være naturlig at vi legger oss noe i mellom disse to ytterpunktene. Starte litt ekstra forsiktig, med noen lange baller opp som sist, og spille oss gradvis inn i kampen etterhvert som vi bygger opp litt trygghet og får følt litt på motstanderen. Det er noe slikt jeg kan se for meg, men jeg er ikke helt komfortabel med en slik inngang heller da jeg tror det kan gi litt mer vann på vålerengen-mølla enn nødvendig. Så, er det noen av alle dere dyktige skribenter her inne som har den "optimale" taktikken fra start for denne kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JonasM 1 691 Del Skrevet 6. April 2011 Del Skrevet 6. April 2011 ...Derimot spiller Veigar hengende spiss, og i angrepsrekka er det ikke altfor mange som banker på døra... Før Vegar ble back på A-laget ble han ansett som den nye fremtidige Veigar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2011 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 7. April 2011 (endret) He he... Ser den såkaldte "gabardinmannen" er ute på vpn og setter fokus på Stabæk (eller bæringer generelt), og har en del artige innspill. Det er derimot nesten skremmende at vedkommende får lov å publisere at "Sandvika has fått seg kjøpesenter, så sossen begynner med kjøpesenterhandel nå, etter at vi har holdt på med det i 30 år", eller noe i den duren. God morgen kammerat! 18 år har Skandinavias største senter blitt nå...hehe. Det er noe herlig naivt over VIF-folk generelt og spesielt. Og denne artikkelen gjenspeiler det så bra. Av alle fotballfans jeg kjenner er det ingen som er like lite oppdatert på andre klubber. For dem er de elleve som er utpå i VIF-drakt de eneste som fins, og om de vet om noen andre er det de som til en hver tid er omtalt på forsiden av VG eller Dagbladet. Gabardinmannen er for eksempel fremdeles kun fokusert på Veigar og Daniel. Nydelig! Men det er sikkert riktig at vi er et profilløst lag. Profilløst ja, om man tenker party-gutter ala Vif's rødnese-bataljon anno 2005/2006, som festet døgnet rundt og forlot VIF-skuta så fort noen syntes de burde slutte å sjekke opp bartenderinner. Jeg mener, Hauger og Knudsen, faste landslagsspillere. Sikkert ikke gutta med flest TV-serie-opptredener, så da finnes de ikke for VIF-fansen. Farnerud og Andersson er svenske, og omtales deretter. Det blir for avansert for en VIF-sympatisør å se forskjell på svenske spillere, uavhengig om de har vært i klubben i åresvis, og begge er representert i toppen av spillerbørser og toppscorer-protokoller. Neida, de vrir det heller til å være en inngangsportal til at vi er rasister som ikke har laget fult av afrikanere. Men de er jo søte da. Nå har de liksom snubla inn i toppsjiktet av Norsk fotball, noe uventet, men basert på hva tilfeldighetene ville i fjor, og hva investorene ville i vinter. De blir nevnt som gullkandidat, mest fordi de andre lagene virker så inn i hampen elendige. Veldig likt sesongen VIF kjøpte seg gull sist med andre ord, i 2005. To strake seiere i starten av sesongen gir selv den mest sedate VIF-sympatisør grunn til å rote frem et VIF-skjerf fra bunnen av søppelsekken. Den det står Cupfinalen 1997 på. For VIF er beviselig det laget med soleklart flest medgangssupportere. På det meste har de 24000 innafor på Ullevål en kald kveld i november, kjempende om gull. Imponerende. Et par år senere, en lørdag med sol, da VIF lå nederst på tabellen var det bare rundt 6000 og så Viking vinne. All ære til disse 6000! For oss er det jo bra at de kommer i hopetall. Trygdepenger er gangabar valuta også i Bærum, og Gabardinmannen har faktisk fått med seg at fotball kan koste penger. Så også for Stabæk. Noen detaljer er såklart fulstendig på vidda, men pyttsann, dette var nære nok. Vi trenger et sterkt VIF for å få litt skikkelig trøkk rundt kampene oss i mellom. De har ikke fått med seg at de ikke har vunnet mot oss i Bærum i serien siden 1995. Likevel er vi et lag som skal kjøres over i "Stabæk Arena". Historien henviser til noe som er for lenge siden, og for vanskelig å huske for folk som bruker mesteparten av sin våkne tid til å bedøve hjernecellene sine. Gleder meg til i morgen da VIF folka skal bli kjent med stabæks "negere" Ondo og Olle Olle (ikke skyt meg!), svenskene Farnerud og Andersson, og ikke minst Vegar, Tor Marius, Jørgen, Jan Kjell og Henning. Veigar og Mikkel har de allerede lest om i VG, så disse er kjipe uansett. Stakkars VIF-tullinger. Kan ikke diskutere fotball om man ikke kjenner noen av motstanderne vettu! Endret 7. April 2011 av d*u*b 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Litt oppvarming til kampen er vel på sin plass: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Synes den var bra skrevet, jeg. At Jon, Henning, Pontus og Johan alle er gode fotballspillere er kjent for fotballkjennere i hele landet. Men de er definitivt ikke profiler! JÅF var en profil. En dårlig fotballspiller, men en profil. Litt av poenget med sider som vpn og ss.no er å skrive for menigheten, og da bagatalliserer man motstandern. Skal vi snakke om dårlig kjennskap til andre lag er forumet vårt i et fint, lite glasshus. På forrige side ble det hevded at Fellah ikke er noen stor tekniker, og det hev folk seg på.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Jeg må si meg litt enig med Gufa her : hva er den store greia med å måtte kjenne til all verdens fotballspillere på andre lag? Jeg vil si jeg (med min begrensede fotballforståelse) har god oversikt over Stabæk. Ingen andre tippeligalag har jeg oversikt over. En og annen spiller her og der har jeg vel fått med meg, men jeg vet f.eks. ikke om Kara er spiss eller midtbanespiller i Tromsø. Det bryr meg midt på leggen. Alle ære til folk som får med seg masse av annen eliteseriefotball, men da bruker jeg heller tiden på damelaget, eller på å skaffe meg oversikt over hvordan andrelagene gjør det, eller om vi kvalifiserer oss til neste runde i J16-NM osv. For all del, jeg synes det er interessant å lese (forholdsvis korte) utlegninger om våre motstandere, f.eks. skrevet av Ringo eller Perfect. Men det må være rett før/etter at vi møter laget. Om en måned kommer ikke VIF til å interessere med utover om de virker i stand til å nekte Rosenborg nok et seriegull. Jeg er glad vi har en del slike eksperter her på forumet, som ikke er som meg, men som faktisk setter seg inn i hvordan de andre lagene er, men jeg ser ikke hvorfor man skal latterliggjøre sånne som meg, som ikke gjør det. Jeg har som sagt mer enn nok med min klubb (la oss ikke glemme bandy og håndball!). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Jeg må si meg litt enig med Gufa her : hva er den store greia med å måtte kjenne til all verdens fotballspillere på andre lag? Jeg vil si jeg (med min begrensede fotballforståelse) har god oversikt over Stabæk. Ingen andre tippeligalag har jeg oversikt over. En og annen spiller her og der har jeg vel fått med meg, men jeg vet f.eks. ikke om Kara er spiss eller midtbanespiller i Tromsø. Det bryr meg midt på leggen. Alle ære til folk som får med seg masse av annen eliteseriefotball, men da bruker jeg heller tiden på damelaget, eller på å skaffe meg oversikt over hvordan andrelagene gjør det, eller om vi kvalifiserer oss til neste runde i J16-NM osv. For all del, jeg synes det er interessant å lese (forholdsvis korte) utlegninger om våre motstandere, f.eks. skrevet av Ringo eller Perfect. Men det må være rett før/etter at vi møter laget. Om en måned kommer ikke VIF til å interessere med utover om de virker i stand til å nekte Rosenborg nok et seriegull. Jeg er glad vi har en del slike eksperter her på forumet, som ikke er som meg, men som faktisk setter seg inn i hvordan de andre lagene er, men jeg ser ikke hvorfor man skal latterliggjøre sånne som meg, som ikke gjør det. Jeg har som sagt mer enn nok med min klubb (la oss ikke glemme bandy og håndball!). Hehe.. ingen problem med at ikke alle kan alt om alle andre. Er ikke skråsikker på Sarp 08's startoppstilling selv, for å si det sånn. Det er heller ikke poenget. Regner med at du, om noen spurte deg, kunne ramse opp iallefall 5 spillere på VIF, RBK, LSK, Brann eller Viking. Det burde ikke være unaturlig å kunne om man virkelig bryr seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 605 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 "Jeg kan ingen ting om andre lag osv. og det er greit..." Selvfølgelig behøver man ikke kunne mye om andre lag for å være supporter, men du og andre med deg skriver heller ikke om andre lag på nettsiden til Stabæk Support. Det er jo en vesentlig forskjell. Skal man være skribent som tar for seg andre lag så bør man ja en viss innsikt. Men han typen på vpn.no kan jo meget mulig mer enn han gir uttryk for - det er jo av retoriske årsaker han skriver som han gjør. Teksten er jo ment å disse oss og er jo ikke en faglig analyse. PS. Går det an å bli mer enga enn å avslutte med; "det er like sikkert som en pikk i tante Torunn"? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Det er jo en kongeartikkel.. Bærum gleder seg, dette er nemlig første gang siden rosemalingsmessa i oktober i 2009 at de har et arrangement som går i pluss i Norges eneste gymsal uten ribbevegg. Litt spesielt er det at Stabæk drikker ”hemmelig” gammal tran som smaker eplejuice og fokuserer på kosthold, samtidig som McDonalds-reklamen lyser med sin skinnende M mellom dobbelthakene til Veigard Pall Gunnarson. Vi har alle vært der, men Stabæk rakk ikke å komme seg av gårde før hu våkna, så nå står de der med leiekontrakten sin i Stabæk Arena. Jeg må le av Mikkel Diskerud, gutten bruker hele høsten på å lage sak av om han er bundet av kontrakten sin, eller ikke. Med en gang det ble slått fast at han hadde rett og ikke var bundet til Stabæk, oppdaget han at det egentlig ikke var andre som ville ha han og bandt seg til nettopp Stabæk. Mikkel Diskerud er ikke akkurat en du drømmer om som ny nabo, eller formann i borettslaget. Han skal ha rett, PUNKTUM. Dette er humor på høyde med det beste fra utlandet.. De av dere som ikke har lest artikkelen, bør gjøre det snarest... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MLandmark 59 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Enig mer ErikErik. Dette er humor på aller høyeste nivå. Sjeldent har jeg sett noen latterliggjøre seg selv så mye. Visdomsord fra seg selv blir vel også litt feil? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mongokjell 31 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Det er jo en kongeartikkel.. Bærum gleder seg, dette er nemlig første gang siden rosemalingsmessa i oktober i 2009 at de har et arrangement som går i pluss i Norges eneste gymsal uten ribbevegg. Litt spesielt er det at Stabæk drikker "hemmelig" gammal tran som smaker eplejuice og fokuserer på kosthold, samtidig som McDonalds-reklamen lyser med sin skinnende M mellom dobbelthakene til Veigard Pall Gunnarson. Vi har alle vært der, men Stabæk rakk ikke å komme seg av gårde før hu våkna, så nå står de der med leiekontrakten sin i Stabæk Arena. Jeg må le av Mikkel Diskerud, gutten bruker hele høsten på å lage sak av om han er bundet av kontrakten sin, eller ikke. Med en gang det ble slått fast at han hadde rett og ikke var bundet til Stabæk, oppdaget han at det egentlig ikke var andre som ville ha han og bandt seg til nettopp Stabæk. Mikkel Diskerud er ikke akkurat en du drømmer om som ny nabo, eller formann i borettslaget. Han skal ha rett, PUNKTUM. Dette er humor på høyde med det beste fra utlandet.. De av dere som ikke har lest artikkelen, bør gjøre det snarest... Jeg ble faktisk flau av å lese den. Den var verken velskrevet eller morsom. Stereotypien av engen-fans som antiintellektuelle trygdemisbrukere svekkes ikke akkurat (lissom). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 7. April 2011 Del Skrevet 7. April 2011 Tøff match dette mot Norges antatt beste lag for tida! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
henny 50 Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Klanen diskuterer stort sett hvor mange mål VIF vinner med. - Men hvorfor er det slik at plutselig er VIF Norges Barcelona, Norges mest ballinnehav-orienterte og krydret med teknikkere i alle ledd? Kan godt hende jeg har dyttet de blaa brillene for langt opp på nesen, men alt som virker beskrivende på VIF i dag har vært beskrivelsen på Stabæk siden opprykket, kanskje minus i fjor. Jeg har tenkt på dette en stund, men det har vært svært lite snakk om det. Er det jeg som er på jordet eller ligger det noe i det? KAMPDAG! Endret 8. April 2011 av henny 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 8. April 2011 Del Skrevet 8. April 2011 Jeg gleder meg, dette vet jeg går bra. Absolutt alt tyder på det. Stabæk er ikke favoritt, så bare det er jo et godt tegn. VIF har ikke avgitt poeng i serien hittil i år. Stabæk har allerede tapt en kamp på Telenor Arena, det er da ikke mange kamper de normalt taper der. Så dette blir en klar hjemmeseier. Tipper 3-1, hvor målet til VIF er et trøstemål på slutten. Drømmer om 6-2, men det kan vel kanskje være greit med et "normalt" resultat i serien for en gangs skyld. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pjalle Nøtt 66 Del Skrevet 8. April 2011 Del Skrevet 8. April 2011 Det er jo en kongeartikkel.. Bærum gleder seg, dette er nemlig første gang siden rosemalingsmessa i oktober i 2009 at de har et arrangement som går i pluss i Norges eneste gymsal uten ribbevegg. Litt spesielt er det at Stabæk drikker "hemmelig" gammal tran som smaker eplejuice og fokuserer på kosthold, samtidig som McDonalds-reklamen lyser med sin skinnende M mellom dobbelthakene til Veigard Pall Gunnarson. Vi har alle vært der, men Stabæk rakk ikke å komme seg av gårde før hu våkna, så nå står de der med leiekontrakten sin i Stabæk Arena. Jeg må le av Mikkel Diskerud, gutten bruker hele høsten på å lage sak av om han er bundet av kontrakten sin, eller ikke. Med en gang det ble slått fast at han hadde rett og ikke var bundet til Stabæk, oppdaget han at det egentlig ikke var andre som ville ha han og bandt seg til nettopp Stabæk. Mikkel Diskerud er ikke akkurat en du drømmer om som ny nabo, eller formann i borettslaget. Han skal ha rett, PUNKTUM. Dette er humor på høyde med det beste fra utlandet.. De av dere som ikke har lest artikkelen, bør gjøre det snarest... Jeg ble faktisk flau av å lese den. Den var verken velskrevet eller morsom. Stereotypien av engen-fans som antiintellektuelle trygdemisbrukere svekkes ikke akkurat (lissom). Word. Ble litt patetisk det der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 160 Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Klanen diskuterer stort sett hvor mange mål VIF vinner med. - Men hvorfor er det slik at plutselig er VIF Norges Barcelona, Norges mest ballinnehav-orienterte og krydret med teknikkere i alle ledd? Kan godt hende jeg har dyttet de blaa brillene for langt opp på nesen, men alt som virker beskrivende på VIF i dag har vært beskrivelsen på Stabæk siden opprykket, kanskje minus i fjor. Jeg har tenkt på dette en stund, men det har vært svært lite snakk om det. Er det jeg som er på jordet eller ligger det noe i det? KAMPDAG! Hepp, Det er delvis korrekt observert. Vi har vært og er den største eksponentenen for en pasningsorientert fotball i tippeligaen. Men for journalistene som ønsker å skrive en historie, så er det greit å utelate de fakta som ikke passer inn. MA selv har vel antydet at Stabæk var den eneste klubben som baserte seg på et pasningsspill før han tok over VIF. Det er selvsagt også slik at mye av den ballasten Martin har med seg i sitt trenervirke har han tatt med seg fra tiden i Stabæk. Men også Brann hadde elementer av det samme i sitt spill da de tok seriemesterskapet hemom på lån. I tillegg har Martin reist ut og hentet inspirasjon i Nederland og nederlandsinspirerte Barcelona. Forsåvidt ikke noe speiellt i seg selv, men Martin skal ha ros for å ha klart å omsette det han har observert til praktisk handling i egen klubb. Det er det nemlig langt fra alle som får til. Slik jeg ser det så er den største forskjellen mellom den nye "VIF-stilen" og Stabækstilen (slik den har sett ut under JJ) i det defensive arbeidet. De er mye mer aggresive i gjennvinigen enn hva vi har vært, og selv om vi også har variert med høyt press så er det ikke sammenlignbart med det VIF driver med nå. I så måte ligner de nok mer på Barcelona. Men vi vet at JL ligger nærmere Maertin Andresens måte å tenke forsvar på enn han gjør JJ's. Dermed kan vi anta at vi vil utvikle vårt defensive spill i den samme retningen som VIF. Dermed har de en fordel av å ligge forran i løypa defensivt, mens vi fremdeles har et bedre pasningsspill. I sum bør det gi en ganske jevn kamp. @ringo Endret 8. April 2011 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
henny 50 Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Klanen diskuterer stort sett hvor mange mål VIF vinner med. - Men hvorfor er det slik at plutselig er VIF Norges Barcelona, Norges mest ballinnehav-orienterte og krydret med teknikkere i alle ledd? Kan godt hende jeg har dyttet de blaa brillene for langt opp på nesen, men alt som virker beskrivende på VIF i dag har vært beskrivelsen på Stabæk siden opprykket, kanskje minus i fjor. Jeg har tenkt på dette en stund, men det har vært svært lite snakk om det. Er det jeg som er på jordet eller ligger det noe i det? KAMPDAG! Hepp, Det er delvis korrekt observert. Vi har vært og er den største eksponentenen for en pasningsorientert fotball i tippeligaen. Men for journalistene som ønsker å skrive en historie, så er det greit å utelate de fakta som ikke passer inn. MA selv har vel antydet at Stabæk var den eneste klubben som baserte seg på et pasningsspill før han tok over VIF. Det er selvsagt også slik at mye av den ballasten Martin har med seg i sitt trenervirke har han tatt med seg fra tiden i Stabæk. Men også Brann hadde elementer av det samme i sitt spill da de tok seriemesterskapet hemom på lån. I tillegg har Martin reist ut og hentet inspirasjon i Nederland og nederlandsinspirerte Barcelona. Forsåvidt ikke noe speiellt i seg selv, men Martin skal ha ros for å ha klart å omsette det han har observert til praktisk handling i egen klubb. Det er det nemlig langt fra alle som får til. Slik jeg ser det så er den største forskjellen mellom den nye "VIF-stilen" og Stabækstilen (slik den har sett ut under JJ) i det defensive arbeidet. De er mye mer aggresive i gjennvinigen enn hva vi har vært, og selv om vi også har variert med høyt press så er det ikke sammenlignbart med det VIF driver med nå. I så måte ligner de nok mer på Barcelona. Men vi vet at JL ligger nærmere Maertin Andresens måte å tenke forsvar på enn han gjør JJ's. Dermed kan vi anta at vi vil utvikle vårt defensive spill i den samme retningen som VIF. Dermed har de en fordel av å ligge forran i løypa defensivt, mens vi fremdeles har et bedre pasningsspill. I sum bør det gi en ganske jevn kamp. @ringo Takk for at du tok deg tid til å forklare @ringo! Føler det er litt synd at vi ikke blir kreditert for nettopp dette, da det ikke er så mye andre sportslige ting som kan differensiere Stabæk fra andre lag i TL. Synes dette med presshøyde og formasjonsstruktur i leddene er spennende i fotball. Man vet liksom aldri om motstanderlaget kommer til å skjære igjennom vårt eget forsvar pga. gode forberedelser/litt flaks/tilfeldigheter e.l. (som LSK), eller om man klarer å stå i mot på en god måte. Håper virkelig vi har en god dag, og at forsvaret og pasningspillet sitter og Ondo og Veigar finner tilbake til det de hadde i noen av treningskampene i vinter. Det er duket for en festaften, jeg gleder meg stort!!! Endret 8. April 2011 av henny Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mihawk 1 744 Del Skrevet 8. April 2011 Del Skrevet 8. April 2011 Noen som vet troppen til kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 8. April 2011 Del Skrevet 8. April 2011 VIF-troppen: 1 Lars Hirschfeld, 34 Gudmund Taksdal Kongshavn, 4 André Muri, 5 Aleksander Solli, 6 Freddy dos Santos, 7 Fredrik Stoor, 11 Morten Berre, 13 Fegor Ogude, 16 Håvard Nielsen, 17 Mohammed Fellah, 18 Isaac Boakye, 19 Dawda Leigh, 23 Kristofer Hæstad, 24 Stefan Strandberg, 26 Bojan Zajic, 27 Adnan Haidar, 28 Harmeet Singh, 33 Amin Nouri Mangler Nordvik og Shelton. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Meningsfull 325 Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Del Skrevet 8. April 2011 (endret) Kjære den såkalte "Gabardinmannen" For det første: Snart på tide å bytte navn? Synes alle "-mannen" navn gir assosiasjoner til Lommemannen, ser jeg Garderobemannen får jeg umiddelbart assosiasjoner til en gammel gris som gjemmer seg i garderoben og smugkikker på småguttene, og når jeg hører reklame for Wurth-mannen, får jeg en merkelig tanke om Jul i Skomakergaten. Når jeg så ser Gabardinmannen med åpen frakk, får jeg også en tanke om at "Gabardinmannen ække fali han, nei". Nok om det. Vålerengens mobbemetoder fornyer seg ikke noe særlig. Kanskje østkantens kreativitet begrenser seg til hvordan heroin eller bol skal gjemmes på kroppen for å unngå tolleren og hans vaselindekte fingre, hva vet jeg? (nå var jeg lite kreativ selv, men måtte bare). Hver gang jeg hører kritikk av Stabæk derfra, så er det: - Paradokset om at "vi" (les: Fredriksen og Hafslund) har mer penger enn dere - Klubben som ikke engasjerer - Feie "gølvet" (oversettelse: "gulvet" tror jeg) med dere Og så det nye (men begynner å bli gamle) med gymsalen. Det er mulig Stabæk er litt mindre smittsomt enn klamydiaen (bruker dette som eksempel fordi den smitter lett, er spredt over store områder og medfører irriterende symptomer og får trolig mer oppmerksomhet enn nødvendig) som kalles VIF. Men hvordan kan et ufarlig lag gjentatte ganger slå Vålerengen? Det er ganske paradoksalt. Synes også det er morsomt hvordan det gjøres et nummer ut av kjøpesentre. Når det er sagt, tror jeg nok Sandvika Storsenter er av bedre kvalitet enn noe man noen gang vil se på østkanten. Kanskje fordi legitim butikk er en dårlig bransje der ute? Til det neste punktet så har jo JJ ønsket seg flere av Stabæk sine spillere. Men selv RBK skjønner at du kan ikke bare banke på døren til et tilfeldig hus, legge penger på bordet og forvente at eieren jubler av glede over salget. Er ikke huset til salgs, så er det ikke det. (PS: jeg forstår om denne metaforen blir uforståelig der øst, da vel de fleste leier kommunal bolig) Om Gabardinmannen ikke synes at JL er tilstrekkelig kjekk, så får han heller ha sine mer tvilsomme drømmer om Martin Andresen. Hvis han ikke er i overkant ung? Nei, Gabardinmannen, dette holder ikke. Gjorde din angst for gymsaler deg så vondt at du hoppet over hele skolen? Endret 8. April 2011 av Meningsfull 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 605 Del Skrevet 8. April 2011 Del Skrevet 8. April 2011 Digg at Shelton er ute! Er alltid redd for han, samt at forsvaret vårt sliter med raske spillere. Merker jeg ikke blir like redd for Berre og Dawda ahh... gleder meg til match! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 8. April 2011 Del Skrevet 8. April 2011 Berre er en spiller jeg er litt redd for. Han er smart, og finner seg rom uten å egentlig ha se ut til å være farlig. I et rufsete forsvar med historikk for å miste markeringer blir Berre en farlig spiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå